Archívum

A legmegbízhatóbb autók a hibridek. És a Lexusok
Ahogy évről évre, a Consumer Reports idén is felhasználók tízezreit kérdezte arról, milyen problémákat tapasztaltak autójukkal az elmúlt tizenkét hónap során. A szervezet az idei évre módosított a módszertanán: először modellenként és modellévenként külön vizsgálják meg az adott típus súlyozott problémáit, majd a különböző életkorú (1-4 éves) modellszériák eredményeit átlagolva határozzák meg az adott márka megbízhatósági pontszámát. Ez az összetettebb megközelítés pontosabb minősítést tesz lehetővé, ugyanakkor azt is jelenti, hogy a friss eredmények közvetlenül nem vethetők össze a márkák előző években mutatott teljesítményével. Ami nem változott, az a rendkívüli alaposság: a felmérésben...Tovább
A világ egyik legtöbbet futott Lexus LC-je hibátlanul üzemel közel 320 ezer km után is
2016 januárjában, a Detroiti Autószalonon mutatta be a Lexus az első igazi granturismóját, a 2+2 üléses LC-t, amely sokak szerint még ma is az egyik legszebb sorozatgyártású autó, kupéként és roadsterként egyaránt. Eredetileg négy évvel korábban, dizájntanulmányként debütált LC-FC néven, és csak annyi volt a feladata, hogy a Lexus következő formanyelvéből ízelítőt adjon. Arra azonban a japán prémiumgyártó vezetése sem számított, hogy milyen nagy lelkesedéssel fogadja majd a szakma és a közönség is. Végül a rengeteg pozitív visszajelzés hatására úgy döntöttek, hogy szériaautót faragnak belőle, mégpedig úgy, hogy amennyire lehet, hűek maradnak az eredeti formához. Ez azonban számos komoly...Tovább
Olcsóbb, mégis messzebb megy a Lexus RZ belépő modellje
Az összkerékhajtású, dupla villanymotoros Lexus RZ 450e után most megérkezett az elsőkerék-hajtású Lexus RZ 300e , gazdaságosabb alternatívát kínálva az ügyfeleknek. Első hallásra úgy tűnhet, mintha a tervezők egyszerűen törölték volna a 80 kW-os hátsó villanymotort, és csak a 150 kW csúcsteljesítményű, 266 Nm maximális forgatónyomatékú elsőt hagyták volna meg. Ennél azonban összetettebb volt a fejlesztés: egyrészt, mivel a módosítás nyomán csaknem 100 kilogrammal lett könnyebb az autó, új hátsó futóművet fejlesztettek hozzá, amely a megváltozott jellemzők mellett is magas fokú rezgés- és zajcsillapítást biztosít. Áthangolták a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat is...Tovább
Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace
Tokióban kiderült, hogy a Hiace visszatérhet Európába – mégpedig elektromos furgonként. A Toyota 2011-ben szüntette meg a népszerű haszonjármű értékesítését Európában, az utolsó, nálunk is kapható generáció a negyedik volt, amelyet még 1989-ben mutattak be (nálunk elpusztíthatatlan mentőautóként vált ismertté a rendszerváltás után, többek között Mágenheim doktor szolgálati autójaként a Szomszédokból), de több modellfrissítéssel bő két évtizeden át versenyképes maradt a konkurenciával szemben. A Hiace története azonban nem állt meg a negyedik generáció kifutásával, Ázsiában, Afrikában, Dél-Amerikában és Ausztráliában a 2004-ben bemutatott ötödik (H200) és a 2019-ben bemutatott hatodik...Tovább
Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota
A Toyota Gazoo Racing bravúros teljesítménnyel, a szezon vége előtt két futammal bebiztosította elsőségét, és ezzel sorban harmadszor nyerte el a konstruktőri bajnoki címet a rali-világbajnokságban. A következő futamon aztán a csapat finn pilótája, Kalle Rovanperä is megvédte egyéni világbajnoki címét , majd, hogy mégse legyen unalmas a legutolsó verseny, hármas futamgyőzelemmel búcsúztatták a 2023-as szezont. Ez a teljesítmény mindenképpen ünneplésért kiált, a Toyota egyik európai importőre pedig úgy döntött, ebbe ügyfeleit is bevonja. A Toyota Deutschland ezért egy 300 darabos limitált szériát kínált fel eladásra weboldalán: ezek a részlegesen önzáró differenciálművet, 18 colos kovácsolt...Tovább
Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája
A vezető márkatanácsadó szervezet, az Interbrand november 21-én kiadott, 2023-as Global Best Brands ranglistáján a Toyota áll a hatodik helyen (immár második éve), megelőzve többek között a hetedik helyezett Mercedest és a kilencedik BMW-t. Rajtuk kívül csak egyetlen autógyártó, a 12. helyezett Tesla jutott be a legjobb 20 közé. A teljes 100-as listán feltűnik még néhány autógyártó jócskán elmaradva az élmezőnytől: a Honda (27.), a Hyundai (32), az Audi (45.), a Porsche (47.), a Volkswagen (50.), a Ford (51.), a Nissan (63.), a Ferrari (70.) és a Kia (88.). A Toyota, amely 2004 óta stabilan vezeti az autóipari szereplők rangsorát, márkaérték terén idén soha nem tapasztalt magasságokba...Tovább
Továbbra is a Lexus tartja a legjobban az értékét
Jövőre lesz hatvanéves az ALG, az észak-amerikai autópiacok leginkább elismert értéktartási szakértője. A szervezet, amely ma már a J. D. Power autóipari tanácsadó csoport tagjaként működik, először huszonnégy éve szervezte meg éves összpiaci értéktartási elemzését. Ennek keretében piaci szegmensekre bontva elemzik az egyes modellek várható használtpiaci értékét, majd az így kapott részeredmények alapján hirdetnek abszolút bajnokot a tömegpiaci, illetve prémium-autómárkák körében. Az analízis során számos szempontot figyelembe véve határozzák meg, hogy egy hároméves lízingperiódus végén milyen valós maradványértékre lehet majd számítani az egyes típusok esetében. A most kihirdetett, 2024-es...Tovább
Hidrogénüzemű V6-os motort kapott a Toyota Hiace
Immár hetedik éve kutatja és fejleszti hidrogénüzemű belső égésű motortechnológiáját a Toyota. A rendszert a lehető leglátványosabban: egy pályaversenyautó fedélzetén mutatta be a világnak az autógyártó. Ezt követően egymás után léptek színre azok az érdekfeszítő prototípusok, amelyek a benzin helyett sűrített hidrogént alkalmazó hajtástechnológia lehetséges felhasználási területeit szemléltették, a veterán autóktól kezdve a Le Mans-i Hypercaron át a sorozatgyártású családi modellekig . Most pedig még messzebb merészkedett a Toyota, a szó átvitt és konkrét értelmében egyaránt, hiszen ezúttal egy Hiace furgont alakítottak át H2-üzemre, hogy aztán Ausztráliában élesben, közúton teszteljék azt...Tovább
Hármas győzelmet aratott a Toyota a Japán-ralin, Evans nyerte a szezonzárót
A Toyota az idei Japán-ralin elért sikerével a hetedik autógyártó lett, amely a hazai versenyén hármas győzelmet tudott aratni a rali-világbajnokságon. Utoljára ez a Volkswagennek sikerült 2015-ben, amikor Sébastien Ogier nyerte a Német-ralit, és a dobogóra még Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen állhatott fel. Érdekesség, hogy a mindhárman itt voltak a 2023-as Japán-ralin is, a nyolcszoros világbajnok francia másodikként végzett a Rally1 kategóriában, Latvala a Toyota csapatfőnökeként a háttérben dolgozott, Mikkelsen pedig a WRC2 kategóriát nyerte meg úgy, hogy kilenc gyorsasági után még az abszolút negyedik helyen állt a Rally1-eseknél jóval kisebb teljesítményű Rally2-es autójával...Tovább
Megérkezett a Toyota Highlander elegánsabb alternatívája
A japán autóipar sok egyéb mellett a kombik szeretetét is megörökölte az amerikai autós kultúrából – és ahogy szinte mindent, ezt is magasabb szintre emelte. A felkelő nap országában rangot adtak a kombinak. A Toyota zászlóshajója, a Crown például a kezdetektől fogva elérhető volt ezzel a karosszériaváltozattal, amely csak az 1995-ben bevezetett, tizedik generációs modellnél tűnt el a kínálatból (hogy aztán 1999 és 2003 között rövid időre visszatérjen.) Ma persze, amikor a szedánok iránt is csökken a kereslet , nem sok értelme volna nagy kombit gyártani, a Toyota ezért szabadidőjárműként értelmezte újra a sziluettet, amikor elkészítette a Crown Estate modellt… Amerikában már nem voltak...Tovább
Az utolsó csavarig megújult a Toyota Camry
A márka legújabb generációs orrkialakítását – a visszakunkorodó LED-sávot és a motorházfedél belépő éle alatti beugrót – alkalmazó, most bemutatott Toyota Camry a hivatalos megfogalmazás szerint vadonatúj generációs modell. Akkor sem járnánk ugyanakkor messze az igazságtól, ha a gyári nómenklatúrában kilencedik kiadásként jegyzett típust a 2017-ben bevezetett, nyolcadik kiadás minden lényeges elemre kiterjedő, átfogó és mélyenszántó frissítésének tekintetnénk: bár a Toyota egyelőre szűken méri a műszaki információkat, a két típus ugyanarra a TNGA-K platformra épül. Ezt a padlót folyamatosan modernizálja a Toyota, olyannyira, hogy a közelmúltban fontos presztízsmodelljeit (a Crown családot...Tovább
A Toyota villamosítja a francia taxipiacot
Ahogy a világ minden pontján, Franciaországban is elektromos hajtású fogatokkal indult meg a taxiszolgálat motorizációja. Mire azonban az első cégszerű szolgáltató, a Bonaparte Napoleon dédunokája által alapított Compagnie française des automobiles de places (avagy amint regisztrációs száma alapján már akkor mindenki emlegette, a Taxis G7 ) megjelent a színen, a jellegzetesen zümmögő, teljesen tiszta üzemű taxikat kiszorították a benzinmotoros automobilok. A G7 sofőrjei ez utóbbiakkal vitték a marne-i frontra 1914-ben a francia katonákat; a belső égésű hajtástechnológia egészen 2007-ig egyeduralkodó volt a vállalat flottájában. Ekkor azonban útjára indították a G7 Green programot,...Tovább
Brutális, egyedi építésű Land Cruiserek keltettek feltűnést a SEMA tuningshow-n
A Las Vegas-i SEMA tuningshow-n kiállított két egyedi építésű Toyota-terepjáró koncepciója hasonló: a régi Land Cruiserek stílusát követik, de a lemezeik alatt modern technológia rejtőzik. Abból az alkalomból állították ki őket, hogy a Land Cruiser Prado hosszú kihagyás után újra kapható lesz Észak-Amerikában: a vadonatúj, J250-es nemzedék forgalmazása kezdődik meg 2024-ben. FJ Bruiser A Toyota csapata azzal kezdte az 1966-os Toyota FJ45 Pickup átépítését, hogy a gyári NASCAR-istállótól kértek egy motort bele. Az 5,86 literes, verseny-V8-asra esett a választás, amely visszafojtottan is 725 lóerőt képes leadni. Az FJ Bruiserben egy MagnaFlow kipufogó felel az agresszív hanghatásokért, az...Tovább
A Toyota 2024-ben kezdi meg az elektromos kormányművel szerelt autók sorozatgyártását
A „steer-by-wire” technológia azt jelenti, hogy nincs fizikai kapcsolat a kormánykerék és a kormányzott kerekek között. Mivel a volán csak jeladóként funkciónál, az úthibák ütései nem jutnak el a vezető kezéig, és számtalan paraméter változatható szabadon, pillanatok alatt. Ezeknél a kormányrendszereknél a szoftveres szabályozás szinte korlátlan lehetőséget ad a jármű és a vezető közti kapcsolat finomhangolására. Bármilyen visszatérítő erő, áttétel és kormányérzet szabadon generálható, amivel az autókat teljesen személyre lehet szabni, vagy a pillanatnyi sebességhez, útviszonyokhoz igazítani. Megcsúszás esetén egy ilyen kormánymű a másodperc tört része alatt, automatikusan kompenzálhatja az...Tovább
Aki most nyitna autókereskedést, a Toyotával jár a legjobban
Egy kifejezetten autókereskedelemre szakosodott tanácsadó szervezet, a Kerrigan Advisors immár ötödik alkalommal állította össze azt a tanulmányt, amely az észak-amerikai kereskedőházak kilátásaival foglalkozik. Miközben a legtöbb hasonló kutatás az eladások mennyiségi aspektusait vizsgálja, a Kerrigan Dealer Survey a vállalkozások várható bevételi szintjére, a franchise-szerződések stabilitására, a beruházások megtérülésére kíváncsi, azaz nem ügyfél-, hanem értékesítési szemszögből elemzi az iparág jövőjét. Idén 650 vállalkozás vett részt a felmérésben, amelynek tömör konklúziója, hogy várhatóan lelassul vagy megáll a profitszintek emelkedése , ugyanakkor minden harmadik szereplő...Tovább
A Toyota a világ első számú szakértője a szilárdtest-akkumulátorok terén
A Toyota Motor Corporation és stratégiai partnere, az Idemitsu Kosan Co.,Ltd. idén ősszel tett bejelentése értelmében megkezdték a szilárd elektrolitos akkumulátorok sorozatgyártásának előkészítését. A beszállítói lánc kiépítése és a termelékenység javítása után már a 2027/28-as pénzügyi évben beindulhat a tisztán elektromos járművekbe (BEV) szánt, különösen jó hatásfokú és kiemelkedően biztonságos energiatároló rendszerek tömegtermelése. A GlobalData elemzése szerint a Toyota Motor Corporation az elmúlt három év során (2020.10. – 2023.10.) minden versenytársánál több: 8274 olyan szabadalmat jegyeztetett be sikeresen világszerte, amelyek a szilárdtest-akkumulátorokhoz kapcsolódnak. A Toyota...Tovább
Megérkezett az új Toyota Crown modellcsalád legkonzervatívabb, egyben legfuturisztikusabb tagja
Mintha csak egy bűnügyi történetből léptek volna elő: a tavaly útjára indított, tizenhatodik Crown-széria tagjai nem azok, aminek mondják magukat. A Crossover valójában egy emelt hasmagasságú fastback, a Sport egy dinamikus vonalvezetésű, de terepkupénak mégsem nevezhető szabadidőjármű, a 2023 decemberében színre képő Estate, azaz kombi egy klasszikus terepjáró kissé lapított vonalait öltötte magára. A Sedan pedig, nos, első pillantásra egy átöltöztetett Toyota Mirai. A karosszéria arányai, a tetőoszlopok sajátos kiosztása, az ötajtós karosszériát sejtető, de valójában mégiscsak négyajtós (azaz szeparált csomagtartóval rendelkező) kialakítás mind kísértetiesen emlékeztet az autógyártó...Tovább
Legyártotta a 300 milliomodik autóját a Toyota
Egészen pontosan 88 évvel és két hónappal azután érte el a Toyota a 300 milliós autószámot, hogy a legelső négykerekűjét, a G1-es haszonjárművet a Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (a későbbi Toyota Industries Corporation) autóipari termelési részlege legyártotta 1935 augusztusában. 1947-ben készült el a 100 ezredik, 1962-ben pedig az egymilliomodik Toyota, a százmilliós álomhatárt pedig 62 év elteltével, 1997-ben lépte át a vállalat. A második százmillióhoz már csak további 15 évre volt szükség (2012), a harmadik százmillióhoz pedig még kevesebbre, 11-re. Természetesen a 300 milliós összesített darabszám magában foglalja a japán belpiacos és a nemzetközi termelést is: 2023 szeptember végéig...Tovább
Kettős győzelmet aratott Bahreinben a Toyota, eldőlt a pilóták világbajnoki címének sorsa
A Toyota gyári csapata a múlt hónapban az utolsó előtti futamon, a Fuji Speedway-en, hazai pályán már megszerezte a gyártók világbajnoki címét a Hypercar kategóriában a Ferrari, a Porsche, a Cadillac, a Peugeot és a Vanwall ellenében, a november 4-én, Bahreinben tartott szezonzárón már csak a pilóták bajnokságát kellett eldönteni. A 7-es rajtszámú Toyotát vezető Mike Conway , Kobajasi Kamui és José María López új WEC-rekordot akart felállítani az egy szezonon belül elért öt győzelemmel, miközben négy szezon alatt már a harmadik világbajnoki címért küzdöttek. Bizakodva várták a versenyt, az előző fordulóban aratott győzelmükkel ugyanis 15 pontra csökkentették a bajnokságban a különbséget a...Tovább
Minden korábbinál nagyobb standdal és erősebb pickupokkal készült a 2023-as SEMA-ra a Toyota
A Toyota idén visszatért a nevadai SEMA-ra (Specialty Equipment Market Association), mégpedig egy minden korábbinál nagyobb standdal, amelyet a kiállítás hivatalos mottója, a „versenypálya vagy terep, az izgalom rád vár” alapján rendezett be. Ezúttal egy 19 autóból álló kollekcióval érkezett a japán gyártó, melyek között megtalálhatók egyedi építésű kocsik, az Associated Accessories Program gyári kiegészítőkkel ellátott járművei, lakóautóvá alakított terepjárók, új Land Cruiserek és Tacomák, valamint a GR-család különböző verseny- és szériaautói is. „A SEMA Show ideális platformot kínál a Toyota számára, hogy olyan termékeket és stratégiákat mutasson be, amelyek célja a kalandvágyókkal és a...Tovább
Megduplázza a GR Yaris teljesítményét egy walesi tuner, és ez csak a kezdet
Egyre több jel enged arra következtetni, hogy a 4A-GE (Toyota AE86) és a 2JZ-GTE (Toyota Supra A80) után a Toyota ismét egy olyan motort alkotott a háromhengeres G16E-GTS személyében, amelyre könnyes szemmel fog emlékezni az utókor. A GR Yaris fedélzetén bemutatott, 1,6 literes turbómotorban rejlő potenciált már a Toyota maga is demonstrálta, amikor teljesítményét 261-ről 304 lóerőre növelve beépítette azt a GR Corollába, motorsportcélokra pedig hidrogénüzemre építette át a kompakt erőforrást. Ettől persze vérszemet kaptak a tuningműhelyek, akik elkezdték a számháborút: azaz, hogy melyikük tudja a legnagyobb teljesítményt előcsalogatni a Toyota blokkjából. Ezúttal Walesből érkezett nevezés...Tovább
Kalle Rovanperä zsinórban a második világbajnoki címét szerezte meg a Toyotával
Az idén először megrendezett, három ország (Ausztria, Németország, Csehország) által szervezett Közép-Európa-ralin már csak Rovanperä és csapattársa, Elfyn Evans küzdött a bajnoki címért. A finn versenyzőnek a 31 pontos előnye birtokában csak el kellett kerülnie, hogy Evans megelőzze, hiszen egy fordulóban legfeljebb 30 pontot lehet gyűjteni, és a passaui központú versenyen kívül már csak a szezonzáró maradt. Csehországban, az esős pénteki napon erős rajtot vett Rovanperä: kihasználta, hogy elsőként rajtolva kevesebb sárfelhordással kellett megküzdenie, mint a többieknek, a hat gyorsaságiból négyet megnyert, így a nap végén már 36,4 másodperccel vezetett Thierry Neuville (Hyundai) előtt. De...Tovább
Jótékony célra árverezték el az USA legkülönlegesebb Toyotáját
Legyen szó öt darabról vagy ötmillióról, egy kötött darabszámú gyártási sorozat első és utolsó példánya még a különlegességek mezőnyéből is kiemelkedik, anélkül, hogy a szignifikáns sorszámtól eltekintve bármi másban el kellene térnie társaitól. Hogy ez az eszmei érték aztán pénzre váltható-e, és ha igen, mennyire, az már sok mindentől függ. Mindenesetre a körülöttünk tomboló információs viharban nagyobb eséllyel veszünk észre valamit, ha az a 001-es sorszámot viseli. Részben ezért is figyelt fel a világ arra a jótékonysági aukcióra, amelyet a világ legnagyobb Toyota-márkakereskedője, a Kaliforniában működő Longo Toyota hirdetett meg. Az 1967-ben alapított, azaz ötvenhat éve tevékenykedő...Tovább
Hamarosan érkezhet a még erősebb, automatikus váltós Toyota GR Yaris
A japán Best Car magazin nemrég arról számolt be, hogy a Toyota hamarosan leleplezi a frissített GR Yarist, amelynek a teljesítménye már ugyanúgy 304 lóerő lesz, mint a GR Corolláé, és azt is megírták, hogy egy nyolcfokozatú, bolygóműves automatikus sebességváltó is elérhető lesz hozzá. Az 1,6 literes háromhengeres turbómotor (G16E-GTS) eddig csak hatfokozatú, gázfröccs automatikával ellátott intelligens kézi váltóval volt párosítva a GR Yarisban, ebben a konfigurációban 272 lóerő teljesítményt és 360 Nm nyomatékot adott le. A 32 lóerővel erősebb és 10 Nm-rel nyomatékosabb, továbbfejlesztett motor várhatóan még idén debütál a rali homologizációs céllal épített kisautóban, a Best Car szerint...Tovább
Provokatívan egyszerű villanyautók érkeznek a Lexustól
A Lexus célkitűzése, hogy 2035-től kizárólag elektromos járműveket gyártson, ez azonban a jelenlegi járműhajtási és -gyártási technológiákkal nem megvalósítható. Ezért olyan új, moduláris szerkezetet kell kifejleszteni és bevezetni, amely alapjaiban értelmezi újra a jármű-architektúra fogalmát; ezzel teljes mértékben integrálva egy mindenre kiterjedő, új szoftverplatformot kell kidolgozni; és mindezeket egy forradalmian újszerű gyártási technológiával társítani. Ennek a Lexus minden tevékenységére kiterjedő megújulásnak lesz az első, kézzel fogható eredménye az a középkategóriás modell, amelyet 2026-ban hoz forgalomba a Lexus, és amelynek előtanulmányát most, az első ízben megrendezett...Tovább
Visszatérhet a Toyota Celica
A Toyota Celica három és fél évtizeden, hét generáción át okozott örömöt a sportos Toyoták szerelmeseinek. A modellszéria legendáját meghatározták a különböző generációkkal elért sportsikerek. A Celica elsősorban a raliban volt eredményes: 1972 és 1995 között komoly eredményeket mutathatott fel a modellszéria, amelyek csúcspontjaként két konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címet ért el a WRC rali világbajnokságban. A Celicát 2006-ban józan érvekre hallgatva, a piaci realitásokat figyelembe véve nyugdíjazta a Toyota, ezek azonban nem hatották meg a rajongókat, akik immár tizenhét éve bíznak a kompakt kupé esetleges visszatérésében. Egy váratlan nyilatkozat most újfent felszíthatja...Tovább
Ez a Toyota bármi lehet, amire szükségünk van
Az online fordítóprogramok „visszaváltható doboz”-ként értelmezik a kayoibako kifejezést. Ha azonban japánul (通い箱) illesztjük be a keresőbe, kiderül, mit is takar valójában a fogalom: olyan egyszerű ládákat, amelyek belső terét az adott szállítási feladatoknak megfelelően tudjuk alakítani, elhatárolni, tagolni. Kívül tehát semleges, belül azonban zseniális – a japán autóiparban nagy hagyományai vannak ennek az építésmódnak, a Toyota azonban most a végletekig fokozta ezt az értékpárt. A Toyota Kayoibako egy tisztán elektromos városi szállítójármű, amelynek belső terét igényeinktől függően alakíthatjuk ki. A variációs lehetőségek száma persze nem végtelen, de a fémpadlón kialakított...Tovább
A Toyota segítségével térhetne vissza a rali-világbajnokságra a Subaru
Mi a közös Ari Vatanenben , Carlos Sainz-ban , Colin McRae-ben , Juha Kankkunenben , Petter Solbergben , Richard Burnsben és Tommi Mäkinenben ? Amellett, hogy mindannyian a raliversenyzés világbajnokai, mindannyian vezettek királykék, sárga matricás, arany felnis Subaru Imprezát pályafutásuk valamely szakaszában. A rajongók egy egész generációja számára a Subaru név – és az 555-ös festés – egyet jelent a ralival, annak ellenére, hogy a márka utolsó gyártói világbajnoki címe 1997-ig, az utolsó egyéni pedig 2003-ig nyúlik vissza, és 2008 óta már csak regionális bajnokságokban lehetett találkozni a márkával. Ez azonban lehet, hogy nem sokáig marad így, a pletykák szerint ugyanis a Subaru azt...Tovább
Tanulmányautók, amelyeket eltitkolt előlünk a Toyota
Az autógyártók rendszerint büszkék arra, ha valahol új gyártóüzemet, kutató-fejlesztő laboratóriumot, formatervező stúdiót létesítenek, hiszen ezek a fejlődés, a gyarapodás, az új lehetőségek szinonimái. Joggal gondolnánk tehát, hogy a Toyota annak idején világgá kürtölte kaliforniai dizájnműhelyének létrehozását – egyrészt, mert az 1970-es évek elején az autóipar még nem fedezte fel magának az USA nyugati partvidékét, így a Toyota első fecskeként próbált ott szerencsét. Másrészt, mert a CALTY Design Research gondolata az akkori cégelnök, Toyoda Eidzsi , illetve későbbi utódja, Toyoda Szoicsiró (a cégalapító Toyoda Kiicsiró unokatestvére, illetve fia) fejéből pattant ki, tehát abszolút...Tovább
A Toyota az NFL új autóipari partnere
2014 óta tátongó űrt töltött be idén októberben a Toyota Motor Company, amikor általános autóipari főtámogatói szerződést kötött az amerikai futball észak-amerikai profi ligájával, az NFL-lel (National Football League.) Az USA messze legnépszerűbb sportágának számító amerikai futball (a lakosság háromnegyede rendszeresen követi, a fele pedig egyenesen rajong érte) legmagasabb szintjén játszó harminckét csapatot tömörítő szervezet a világ legsikeresebb sportvállalkozása, akár az adott szezonra, mérkőzésre, illetve egy-egy csapatra jutó bevételeket , akár a mérkőzések átlagos látogatottságát tekintjük. Az NFL döntője, a Super Bowl az egyik legnézettebb klubsportmérkőzés a világon, a bajnokság...Tovább

Oldalak