Archívum

Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat
A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra. Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota...Tovább
Sorban harmadszor a Toyota-csoport a világ legnagyobb autógyártója
Január végére a világ legnagyobb autógyártói összesítették globális eladásaikat, így kiderült, hogy melyik cégcsoport hogyan teljesített a 2022. esztendőben. Bár regionális előrelépések vannak, az autóipar összességében továbbra sem képes magára találni; a koronavírus-járvány és a félvezetőhiány okozta visszaeséseket a tavalyi évben az egész világot sújtó gazdasági visszaesés súlyosbította. Így az eladások tovább csökkentek, a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek iránti kereslet 2022-ben 3,9 százalékkal maradt el a 2021-es eredménytől. A világszerte eladott 77,58 millió könnyű gépkocsi 13 százalékát a Toyota-csoport gyártotta és értékesítette. A 10,1 millió eladott gépkocsi 1,6...Tovább
550 lóerős csúcsváltozatot kaphat a Toyota GR Supra
A Toyota Supra első négy generációja orrmotoros és hátsókerék-meghajtású volt, és a motorjuk sem lehetett akármilyen, csakis soros hathengeres, hiszen az első két generációt lényegében ez különböztette meg az alapot adó négyhengeres Celicától. Amikor a Toyota partnert keresett az aktuális, 2019-ben bemutatott ötödik nemzedék (J29) kifejlesztéséhez, kizárólag olyan gyártó jöhetett szóba, amelynek van hátsókerekes platformja és sorhatos benzinmotorja, így a BMW-nél kötöttek ki. A németek eredetileg egy tágas túrakupét szerettek volna az összefogásból kihozni, de a már a padlólemez fejlesztésében is részt vállaló Toyota ragaszkodott hozzá, hogy a Supra csakis vérbeli sportkocsi lehet, nem...Tovább
Elektromos teherkerékpárral bővül a Toyota kínálata
Amikor Tojoda Akió a napokban átadta a Toyota elnök-vezérigazgatói székét Szato Kodzsinak, az indokok között első helyen állt az igény, hogy olyasvalaki vezesse a céget, aki agilisan képes alkalmazkodni a gyorsan változó piaci körülményekhez, és képes a magát jelenleg autógyártóként definiáló Toyotát átvezetni abba az új korba, ahol mobilitási szolgáltatóként fog tevékenykedni. Ez a lépésváltás persze nem most fog elkezdődni. Az átállás már működő eleme a Japán után immár a külpiacokon is bevezetett Kinto , amely a gépkocsik birtoklása helyett a járműhasználatra helyezi a hangsúlyt, és ide sorolható az a kezdeményezés is, amelyet január végén jelentett be a Toyota France. A Toyota európai...Tovább
Kapott még egy frissítést a jubileumi évében a Lexus RC
A Lexus egy sor kisebb frissítést hajtott végre a japán piacon kapható, 2023-as modellévű RC-n, miközben a középkategóriás kupé gyártása 10. évébe lépett. Jól jelzi a részletekre való odafigyelést, hogy még a kerekeket rögzítő csavarokat is lecserélte a japán prémiummárka, mert az újak nem csak a kormányzás pontosságát javítják, hanem az első futómű rugózatlan tömegét is csökkentik. Ezenkívül az Adaptive Variable Suspension (AVS, adaptív lengéscsillapítás) és az Electric Power Steering (EPS, elektromos szervokormány) rendszerek karakterisztikáját is módosították, hogy tovább javuljon a kormányzási stabilitás és a menetkényelem. A Lexus formatervező csapata és az Enkei új könnyűfém felnit is...Tovább
Távozik a Toyota éléről Akio Toyoda
A január 26-án tett bejelentés értelmében április elsején feláll a Toyota Motor Corporation (TMC) elnöki székéből Akio Toyoda , az autógyárat alapító Kiichiro Toyoda unokája. Toyoda-szan minden jelenlegi tisztségét – cégelnök, az igazgató tanács tagja, ügyvezető igazgató és vezérigazgató – leteszi, és a jövőben az igazgató tanács elnökeként segíti a vállalat munkáját. Akio Toyoda azt a Takeshi Uchiyamadát váltja az igazgató tanács élén, aki eredetileg 2021-ben, 75 éves korában hozta meg a döntést arról, hogy ideje távoznia 2013 óta betöltött pozíciójából. Akio Toyoda helyét az a Koji Sato veszi át a vállalat élén, aki 2021 januárja óta ügyvezető igazgatóként és a márkákért felelős...Tovább
Formában tartja old school sportkupéját a Toyota
A Toyota verseny- és sportautó-programjáért felelős Gazoo Racing nem csak a márka új generációs típusaihoz kínál sportos kiegészítőket és tartozékokat, hanem a gyártásból már kiöregedett modellekhez is, legyen szó épp csak leváltott típusokról vagy évtizedekkel ezelőtt nyugdíjazott, klasszikus gyártmányokról. Most egy újabb szolgáltatással bővíti portfolióját a vállalat, amellyel a 2012-től 2021-ig gyártott GT86 tulajdonosainak teszik hosszú távon örömtelivé a sportkupé használatát. A szívómotoros, hátsókerék-hajtású kétajtós modell a sportautózás ezerszer bizonyított formuláját követi: mennyiség helyett a minőségre összpontosít, azaz egyszerű felépítést kínál, ugyanakkor a legmagasabb...Tovább
Minden más autómárkánál jobban érdekli az internetet a Toyota
A Google Trends immár tizenhat éve készít elemzést a leggyakrabban előforduló keresési kifejezésekről. Az ausztrál Compare the Market szervezet először 2018-ban készített a nyers adatokból olyan átfogó statisztikát, amely bemutatja, hogy a világ egyes országaiban milyen autómárkákra keresnek rá a leggyakrabban az internetezők. A Toyota 2019 kivételével (amikor a második legnépszerűbb márkaként zárta az évet) eddig minden évben a világ leggyakrabban kutatott autómárkájának bizonyult. Sőt: 2022-ben a világ 155 országa közül hatvankilencben vezette az autós keresőszavak gyakorisági listáját, ami az elmúlt öt év magasan legjobb eredménye. A Compare the Market elemzői több okot is láttak erre az...Tovább
Kettős győzelmet aratott a Toyota a Monte-Carlo-ralin
A 2023-as Monte -Carlo-rali a száraz időjárás miatt a szokásosnál kisebb kihívást jelentett a világ legjobb raliversenyzőinek, ugyanis az alacsony hőmérsékletek ellenére is szinte teljesen hiányoztak a havas-jeges részek, amelyek általában alaposan megnehezítik a gumiválasztást, és komoly időkülönbségeket okoznak. Lényegében egy normális, aszfaltos versenyt láthattak a nézők, hó csak a pályák mellett volt. A mezőny közepéről rajtoló Sébastien Ogier csütörtökön és pénteken öt sima gyorsasági győzelemmel azonnal az összetett élére állt, és a péntek délutánt már félperces előnnyel kezdhette meg. A 2023-as szezonra jelentősen továbbfejlesztett, oldalsó légbeömlő-dobozaitól megfosztott, erősebb...Tovább
Még kényelmesebb, még sportosabb, még célszerűbb lehet a Lexus LX
Miközben az Európai Unió piacaitól továbbra is távol marad, Kelet-Európa bizonyos országaiban folytatólagosan forgalmazzák a Lexus LX óriásterepjárót. A régióban egy évvel ezelőtt bevezetett modell műszaki szempontból nem szorult fejlesztésre, azonban az eddigi tapasztalatok alapján átdolgozták a kivitelek választékát. Az egyik újdonság az F Sport variáns bevezetése. Az észak-amerikai piacon az első pillanattól fogva elérhető változat beállításaival rászolgál a nevére. Nagyobb (22 colos) keréktárcsákat, sportos hangolású hátsó lengéscsillapítókat, részlegesen önzáró Torsen differenciálművet, valamint egyedi hátsó kanyarstabilizátort kap, míg az átkalibrált AVS adaptív felfüggesztés a...Tovább
Rali világbajnoki limitált szériákat mutatott be a Toyota a GR Yarisból
A Toyota a Tokiói Autószalonon, pár nappal a 2023-as Rali-világbajnokság nyitó versenye, a Monte Carlo-rali előtt mutatta be a GR Yaris Sébastien Ogier Editiont és a Kalle Rovanperä Editiont . Mindkettő koncepcióautó egyelőre, de állítólag hamarosan rendelhetővé válnak Japánban, és talán más piacokon is. Nem csak ezek az utcára szánt limitált szériák debütáltak Tokióban, hanem a GR Yaris Rally2-es versenyváltozata is, amelynek a homologizációjára egy év múlva kerülhet sor, így 2024-ben már találkozhatunk majd vele a versenypályákon. A kétféle utcai tanulmányautó azért is különleges, mert a 2021-es világbajnok Ogier és a 2022-es világbajnok Rovanperä nem csak a nevét adta hozzájuk, hanem...Tovább
Prémiumérzet tiszta lelkiismerettel: minőségi műbőr a Lexustól
A luxus fogalma a vásárlók egyre nagyobb hányadának jelent többet a hagyományos fényűzésnél. Ma már elegáns dolog például odafigyelni arra, hogy életvitelünkkel ne ártsunk másoknak – legyen szó a környezetről, embertársainkról vagy állatokról. Ebből a szemléletből fakad az a törekvés, hogy egy-egy használati tárgy előállítása során egyáltalán ne alkalmazzunk állati eredetű anyagot. A dietetika világából kölcsönzött fogalommal vegánként emlegetett anyaghasználat azonban csak akkor érheti el a célját, ha a felhasználónak soha nem kell úgy éreznie, hogy kompromisszumot kötött a minőség és a lelki béke között. Amikor tehát a Lexus úgy döntött, hogy az új generációs RX szabadidőjárműhöz a vegán...Tovább
Lutri, kockázat nélkül
Utolsó részéhez ért 2022-ben útjára indított interjúsorozatunk, amelyben magyarországi Lexus-tulajdonosokat kérdeztünk arról, hogyan ismerkedtek meg a márkával, és mennyire elégedettek autójukkal. Olyan emberekkel ismerkedtünk meg, akik döntéseiket rendszerint tudatosan hozzák meg, ugyanakkor a Lexusszal kapcsolatban képtelenek voltak tárgyilagosak maradni: első autójukat még észérvek alapján vásárolták a márkától, ma már azonban az ösztönök szintjén is ragaszkodnak ahhoz. Záró beszélgetésünkben olyasvalakivel találkozunk, aki a kezdetektől végigkísérte a Lexus magyarországi karrierjét. Ha egy kapcsolatban nem vagyunk ugyan kifejezetten elégedetlenek a partnerünkkel, de vannak olyan...Tovább
Nászer el-Attija ötödször nyerte meg a Dakart, az első öt helyen négy Toyota végzett
Összefoglaló a 2023-as Dakar utolsó három szakaszáról: Lategan borult a 11. szakaszon, el-Attija száguldott Pénteken a 12. szakasszal folytatódott a verseny, a második maratoni penzum második napján 185 kilométer volt a szelektív szakasz hossza. Ennek végén a célállomás ismét Shaybah volt, ahol a szerelők már nagyon várták az általuk két napja nem látott járműveket. Míg az összesített éllovas, Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel folytatta a kiegyensúlyozott versenyzést, a csapattársak, Henk Lategan és Brett Cummings a 12. szakasz elején felborultak, amivel közel 30 percet veszítettek. A fiatal dél-afrikai páros mindössze a rajt után 15 km-rel elmért egy ugratást, amitől az...Tovább
Motorsportban fogant a Lexus elektromos sportterepjárója
Szaszaki Maszahiro a Toyota fejlesztőmérnöke, a vállalat alternatívüzemanyag-programjának tesztpilótája. Ez utóbbi minőségében nem csupán aktívan versenyez a Super Taikyu szériában rajthoz álló, hidrogén üzemű Toyota Corolla Sport versenyautóval, hanem csapattársa, Morizo felkészítését is vállalta. Morizo nem átlagos autóversenyző: ő valójában Tojoda Akio cégelnök, akik évek óta ezen az álnéven vesz részt a Toyota motorsportprogramjában – nem privilegizált vezetőként, hanem lelkes, tanulni vágyó pilótaként, a csapat beosztott tagjaként. A Toyota hidrogén üzemű versenyprogramjának keretében Szaszaki-szan segít az autógyártó első számú emberének finomítani versenyzői képességeit, hogy ne csak...Tovább
CO2-mentes hajtásláncokat fejleszthet veterán típusaihoz a Toyota
Az autógyártás fenntarthatóságáról, a mobilitás szénlábnyomának radikális csökkentéséről folyó társadalmi és iparági vitában egyre többen hívják fel a figyelmet arra, hogy a világszerte használatban álló, hatalmas járműállomány tisztább üzeművé tételével költséghatékonyan és minimális további emisszió mellett lehetne javítani az autóipar környezeti egyenlegét. A felvetés több mint ésszerű, hiszen így egyrészt megúszhatók a gépkocsi előállításával járó károsanyag-kibocsátások, másrészt az autók hulladékkezeléséről sem kell gondoskodni. Ezzel a feladattal – azaz a klasszikus, jó állapotban lévő öreg járművek modern hajtáslánccal történő átépítésével – mostanáig elsősorban tuningspecialisták,...Tovább
Nászer el-Attija őrzi tetemes előnyét a Dakaron a 11. szakasz után is
A Toyota Gazoo Racing mindhárom GR DKR Hilux T1+ versenyautója már több mint 7000 kilométert teljesített a 2023-as versenyen, nagyon kevés műszaki hibával. Figyelemre méltó, hogy az utcai Toyota Land Cruiser 300-ból származó, 365 lóerősre fojtott 3,5 literes ikerturbós V6-os szériamotorok az extrém terepviszonyok és körülmények ellenére is teljesen megbízhatóan üzemelnek. Kilencedik szakasz: Lategan lecsúszott a képzeletbeli dobogóról A 2023-as Dakar-rali 358 km-es keddi szelektív szakasza, amelyet Rijád és a déli Haradh városa között rendeztek, jó eredményeket hozott Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel számára, de Giniel de Villiers és Dennis Murphy is elégedetten mehetett...Tovább
Az észak-amerikai központtal működő Luminar Technologies tavaly novemberben bejelentette, hogy megkezdik fejlett lidar szenzor-technológiájuk sorozatgyártású személygépkocsikba történő beépítését. Ez a lépés nem csak a vállalat, de az egész autóipar szempontjából fontos mérföldkőnek számít. A tíz évvel ezelőtt alapított Luminar ezzel megerősítette pozícióját, mint a lézeres képalkotó, észlelő és távolságmérő (laser imaging, detection, and ranging; lidar ) technológiák egyik legnagyobb globális szakértője. Hasonló megoldásokat több évtizede alkalmaznak széles körben a legváltozatosabb ipari és tudományos területeken, elsősorban nagyfelbontású térképek létrehozására, objektumok háromdimenziós...Tovább
A Lexus az angolok kedvenc márkája
Sem a megbízhatóság, sem az általános ügyfélelégedettség terén nem ér egyetlen más márka sem a Lexus nyomába, derül ki az Honest John legújabb felméréséből. A közel negyed évszázados múltra visszatekintő weboldal évről évre arra kéri olvasóit, hogy osszák meg a szerkesztőséggel autójukkal kapcsolatos tapasztalataikat. A felmérés az autók tulajdonlásának és használatának minden fontos aspektusát lefedi, az üzemanyag-fogyasztástól kezdve a megbízhatóságig, a mindennapi használati értéktől a biztonságig, a menetteljesítményektől a kényelmen át az egyszerű vezethetőségig. A több ezer beérkezett válasz alapján a Lexus bizonyult a leginkább megbízható márkának. A prémium brand sorban negyedik éve...Tovább
Felgyorsítaná villamosítási stratégiáját a Toyota
A Toyota már 2023 elején ismertetheti beszállítóival azokat az új elképzeléseket, amelyekkel az autógyártó még versenyképesebbé tenné 2021 végén ismertetett elektromos stratégiáját, jelentette belső forrásokra hivatkozva a Reuters hírügynökség. Az akkumulátoros hajtási rendszerek fejlődésének üteme és léptéke messze meghalad mindent, amivel az autógyártók az iparág történetében eddig találkozhattak. A jármű- és gyártástechnológia-innovációk olyan gyorsasággal követik egymást, amellyel a hagyományos fejlesztési stratégiák nem képesek lépést tartani. Ha hihetünk a híreknek, a Toyota ezt felismerve már most új mederbe terelheti épp csak útjára indított villamosítási programját. Mint...Tovább
A Dakar első hete után öt Toyota van az első hatban az összetettben
Újabb el-Attija-szakaszgyőzelmet hozott a drámai hatodik szakasz Hailból indult a 2023-as Dakar-rali hatodik szelektív szakasza, de mivel a tervezett célállomást elmosta az áradás, a rendezők módosították a programot: a szelektív hossza 467 kilométer helyett 357 kilométer lett, al-Duvadimihelyett pedig a mezőnynek egyenesen Rijádba kellett mennie, ahová egy 298 kilométer hosszú összekötőn jutottak el. Egész biztos, hogy az idei hatodik szakaszra a verseny fordulópontjaként fogunk emlékezni, mert két audis alakulat, az összetett második helyén álló Peterhansel/Boulanger és az összetett negyedik helyén álló Sainz/Cruz kettős is ugyanannál a dűnénél szenvedett nagy balesetet. A francia páros...Tovább
Problémamentes volt a negyedik szakasz a Toyota-csapat számára
Még a tapasztalt dakarosok is úgy nyilatkoztak, hogy olyan sok dűnét még soha nem kellett egyetlen versenynapon megmászniuk, mint a 2023-as verseny negyedik napján, a Hail térségében bonyolított, 425 kilométer hosszúságú hurokszakasz során. A szelektív első 150 és az utolsó 20 kilométerén csak óriásdűnék vártak a mezőnyre, közte pedig köves, sivatagi úton kellett száguldani. A feladatot kiválóan oldotta meg Nászer el-Attija és a navigátora, Mathieu Baumel , akiknek a viszonylag eseménytelen, de igen kimerítő 4. szakasz után az összetettben közel 5 perccel, 18 perc 18 másodpercre növelték előnyüket a második helyen álló, privát Toyota Hilux T1+-t hajtó Jazid al-Radzshi előtt. Csupán egyetlen...Tovább
Három szakasz után két Toyota vezeti a Dakar-ralit
Kihívásokkal teli volt a nyitó szakasz A Toyota Gazoo Racing január 1-jén, vasárnap kezdte meg a 45. Dakar-ralit, amelyen a dél-afrikai központú gyári csapat célja egyértelműen a címvédés. Az első szelektív szakaszt az úgynevezett Sea Camptől, a Dakarok történetének legnagyobb bivakjától (ideiglenes táborhelyétől) délre jelöltek ki a szaúd-arábiai Yanbu térségében. A Dakar-szervezők előzetesen azt ígérték, hogy a valaha volt legnehezebb útvonalat állították össze 2023-ra, és már az első szakaszon is látszott, hogy nem a levegőbe beszéltek. A 367 kilométeres szelektív főleg köves utakon át vezetett, amelyek nem csak folyamatosan rázták a járműveket és a versenyzőket, de állandó...Tovább
A Toyota katalizátorpajzsot is árul az új Priushoz
A katalizátorlopások továbbra is nagy problémát jelentenek szerte a világon, ezért a Toyota összefogott a MillerCAT-tal, hogy katalizátorpajzsokat kínáljon Amerikában az új Toyota- és Lexus-modellekhez. A gyári kiegészítőként rendelhető pajzsok masszív, 5052-es minőségű alumíniumból és 304-es rozsdamentes acélból készülnek, és fúrás nélkül szerelhetők fel. A Toyota által forgalmazott készletek tartalmaznak egy hamisíthatatlan, egyedi csavarkészletet is, amely várhatóan elriasztja majd a tolvajokat. Először a 2023-as Toyota Prius extralistáján jelent meg a katalizátorpajzs, mindössze 140 dollárba (52 600 forintba) kerül, ha valaki új rendelést ad le a hibrid autó ötödik nemzedékére a Toyota...Tovább
A Toyota készen áll a 45. Dakar-ralira
2022. december 31-én kezdetét veszi a világ legnagyobb, legismertebb és alighanem legkeményebb terepralija, az idén negyvenötödik alkalommal megrendezésre kerülő Dakar-rali. A Toyota Gazoo Racing South Africa szerelői már végeztek a Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautók felkészítésével, így már csak a gépátvétel formasága van hátra, mielőtt a gyári színekben induló három páros az év utolsó napján nekivágna a tizenegy kilométeres prológnak. Itt dől el, hogy a Dakarra nevezett 163 autó január elsején, az első éles versenynapon milyen sorrendben kezdhet hozzá a végtelen sivatag meghódításához. Az idei Dakar tizennégy versenynapon és közel ötezer kilométeren át teszi próbára a versenyzők és a...Tovább
A legnagyobb bolondok diadala
„Személyes véleményem szerint csak egy bolond ugrik fejest ebbe az iparágba. Az életet azonban pont az teszi izgalmassá, ha nagy kihívást jelentő vállalkozásokban igyekszünk sikeressé válni, hiszen ezeken a területeken kevesen próbálkoznak.” – mondta a kezdet kezdetén Tojoda Kiicsiró , amikor arról faggatták, miért pont az autóiparban próbál szerencsét. Ma már tudjuk, hogy a „legnagyobb bolond” sikerrel járt: az általa alapított Toyota ma a világ legnagyobb autógyártója, és a világ első számú innovátora. A cégen belül pedig nem csak szállóigévé vált a kifejezés, hanem egy egyedülálló programot is életre hívott, amely arra biztatja a vállalat munkatársait, hogy engedjék szabadjára...Tovább
Egy igen különleges Toyota projektautót árulnak Amerikában
Ma már nem kérdés, hogy a Toyota többféle sportos modellt is gyárt, ám néhány évtizeddel ezelőtt mindez még egyáltalán nem így volt. A márka korai éveiben olcsó, elérhető, könnyű és kicsi autókkal törtek be az amerikai, majd később az európai piacra, amelyek még az akkori konkurenseikhez képest sem számítottak erősnek. Hosszú éveknek kellett eltelnie, hogy egyáltalán felmerülhessen a sportos Toyota modellek fogalma, ami bizonyára furcsa a GR Yarisok és GR 86-ok évtizedéből visszatekintve. Éppen ezért különleges az a Toyota Celica, amelyet Amerikában, a kaliforniai San Gabrielben hirdetnek. Az 1977-ben gyártott, még az első generáció legvégéből származó példány ugyanis megannyi érdekességet...Tovább
Ezzel a készlettel Lexusszá változtatható a Toyota Fortuner
Bár sok korábbi Toyota modellnek létezik gazdagabb felszereltségű, módosított külsejű gyári Lexus-változata, a fejlődő piacok kedvelt szabadidő-autója, a 4,7 méter hosszú, alvázas Fortuner nem tartozik közéjük. Egy indiai cég azonban nemrég Lexus-átalakító készletet fejlesztett ki a Hilux-alapokra épülő, de lap- helyett csavarrugós szabadidő-autóhoz, amivel a külseje és a belseje is megszólalásig hasonlóvá válik a prémiummárka termékeihez. Az indiai Mumbaiban található Autorounders készlete az első generációs (2004-2015) Toyota Fortuner 2008-ban megjelent, modellfrissített változatához való, amiből még ma is rengeteg fut a közel- és távol-keleti, valamint a dél-amerikai országokban, továbbá...Tovább
A kétirányú töltés lehetőségeit kutatja a Toyota
Az autóipari, energiaipari szakértők már régen felismerték, hogy az elektromos közlekedés, a villanyautók széles körű elterjedése nem kezelhető, és nem fejleszthető elszigetelt jelenségként. Ahelyett, hogy jelentős és robbanásszerű fogyasztási többletként tekintenénk rájuk – ami elvi síkon, a legrosszabb esetben valóban fennakadásokat, problémákat okozhatna egy alultervezett elektromos hálózat működésében –, a külső forrásból tölthető akkumulátorral felszerelt gépjárműveket szervesen kell integrálni a társadalom elektromos ökoszisztémájába. Ez azt feltételezi, hogy a hálózat működésének tervezése során az arra – egyre nagyobb rendszerességgel és mennyiségben – rácsatlakozó elektromos...Tovább
Már 25 éve is volt elektromos szabadidő-autója a Toyotának
A Toyota 2022-ben mutatta be az első teljesen elektromos, nagy sorozatban gyártott dedikált villanyautóját, a bZ4X-et, azonban már negyedszázaddal korábban is kínált egy hasonló modellt, igaz, csak minimális darabszámmal. 1997-től 2002-ig a Toyota 1484 darab teljesen elektromos RAV4-est épített, hogy segítse az akkoriban újdonságnak számító elektromos hajtástechnológia közúti tesztelését. Két évvel korábban kezdték el az autó fejlesztését, és a kocsit mintegy félmillió kilométeren át tesztelték Japánban, mielőtt az Egyesült Államokban elérhetővé vált. Kívülről csak pár apróság – matricák, félig zárt hűtőmaszk, oldalsó hűtőnyílások, hiányzó hátsó pótkeréktartó – különböztette meg a három- és...Tovább

Oldalak