Archívum

Az álom és a valóság határán autózik a Lexus legkisebb szabadidőjárműve
A virtuális világban rejlő lehetőségek évekkel ezelőtt megragadták a Lexus figyelmét. 2020-ban megteremtették azt a Lexus AR Play (kiterjesztett valóságú) funkciót, amellyel saját életkörnyezetünkbe helyezhetünk bele Lexus-modelleket, majd pár évre rá mesterséges intelligenciával ötvözte ezt a rendszert, lehetővé téve, hogy tetszőleges háttérrel jelenítsük meg a cég autóit. A legújabb ötletet akár a fenti alkalmazások továbbfejlesztésének is tekinthetjük, ám azokkal ellentétben nem interaktív. A Lexus három vizuális alkotóművészt kért fel arra, hogy teremtsék meg azt a környezetet, amely a lehető legpontosabban kifejezi a Lexus LBX városi crossover jelmondatát: Everyday Extraordinary, azaz...Tovább
Megfizethető miniroadsteren és belépő szintű hot hatchen dolgozik a Toyota
A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota könnyű, élvezetesen vezethető, hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses kupétanulmányról azt állította a Toyota, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig az, hogy egy új generációval szerettesse meg a vezetést. Azt remélte tőle a japán gyártó, hogy egy olyan autó lesz belőle, amellyel a purista vezetők és a tuningrajongók táborát is magához csábíthatja. „A formatervezés az egyszerűség és a kompakt kialakítás ötvözésével közelebb hozza egymáshoz az embert és a gépet. A kivételesen...Tovább
Takarékosan autózna városban? Vegyen Toyotát!
A brit What Car? magazin újautótesztjeinek évek óta része egy olyan fogyasztásmérés, amely elvileg minden hatósági normánál pontosabban határozza meg a járművek tényleges üzemanyag-fogyasztását. A program bevezetése óta új autók százait tesztelték a Real MPG (szabad fordításban tényleges fogyasztás) séma szerint, és ezeket az eredményeket összesítve időről időre közzéteszik, hogy mely aktuális vagy már kifutott típusok teljesítettek legjobban a vizsga egészén, illetve azok egyes, jól körülírható közlekedési helyzetet (városi, országúti forgalom, autópálya-használat stb.) szimuláló szakaszain. Az aligha meglepő, hogy a városi körön csupa hibrid modell végzett az élen; a Top 10-ben a...Tovább
A világ legjobb kerekesszékes teniszezője is Lexusszal jár
A Lexus bejelentette, hogy partneri szerződést kötött Alfie Hewett -tel, a világ első számú férfi kerekesszékes teniszezőjével, aki jelenleg is vezeti a világranglistát (Uniqlo Wheelchair Tennis Ranking). A 26 éves játékos már 27-szeres Grand Slam bajnoknak mondhatja magát, nyolc bajnoki címet nyert egyesben és 19-et párosban, utóbbit mind Gordon Reid partnereként. A páros 2021-ben teljesítette a naptári Grand Slamet is. Idén januárban is nyertek az Australian Openen férfi párosban, ami zsinórban az ötödik sikerük volt Melbourne-ben. Emellett Hewett korábban ezüstérmet nyert a 2016-os riói paralimpiai játékokon férfi egyesben és párosban, majd 2012-ben a tokiói játékokon is ezüstérmet...Tovább
Jöhetnek a mindenszínű autók a Toyotától!
Az autóipar digitalizációja, a szoftveralapú járművek és az elektromos hajtásláncok megjelenése azt jelenti, hogy az ügyfelek minden korábbinál szabadabb kezet kapnak autójuk testre szabásában. A folyamatos fejlesztések eredményeit akár a vásárlást követően is élvezhetjük: a letölthető frissítések lehetővé teszik, hogy új kényelmi vagy biztonsági szolgáltatásokat, módosított hajtáslánc-beállításokat aktiváljunk a fedélzeten. Persze, nem lehet mindent szoftveresen kicserélni. Egy háromajtóst például soha nem fogunk tudni ötajtóssá átprogramozni, ahogy az sem működhet, hogy új karosszériaszínt töltsünk le… Vagy talán mégis: a Toyota ugyanis kidolgozott egy olyan eljárást, amivel szabadon...Tovább
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
Pár éve merész újdonságnak számított, ma a felvilágosult ügyfélkör egyenesen elvárja, hogy az autógyártók minél szélesebb körben alkalmazzanak újrahasznosításból származó anyagokat a járművekben. Ez persze nem csak a piac igényeivel vág egybe: a termékek egész élettartamára vetített szénlábnyom csökkentése alapvető célkitűzéssé vált az autóiparban, a másodlagos nyersanyagok alkalmazása pedig több szinten is segít teljesíteni a vállalásokat. Egyrészt felhasználásukkal csökkenthető a természetet terhelő szemét mennyisége, másrészt rendszerint kevesebb erőforrás (energia, víz stb.) felhasználásával jár a hulladékok visszaforgatása, mint a primer kárpitok, burkolatok és egyéb műanyagok...Tovább
Ogier győzött a Portugál-ralin, a Toyota már a harmadik sikerét ünnepelte a szezonban
Akárcsak az előző fordulóban, az aszfaltos Horvát-ralin, a murvás portugál versenyen is Sébastien Ogier és navigátora, Vincent Landais győzött egy izgalmas és szoros csatát követően. A 40 évével a mezőny korelnökének számító francia pilóta ugyan álmosan kezdte a ralit pénteken, de aztán hamar feljavult a tempója, és kilenc gyorsaságit követően már csak egy másodperccel volt lemaradva az első helytől. Szombat reggel azonban már át is vette a vezetést (amikor Kalle Rovanperä kiesett), és minden tapasztalatát felhasználva, 11,9 másodperces előnnyel zárta a rali leghosszabb, 140 km össztávú napját, amelyen a híres, 37 km-es Amarante gyorsaságit kétszer is teljesíteni kellett. Vasárnap reggel...Tovább
Új változattal bővült a legtágasabb Lexus modellpalettája
Utazó tér, ahol helyére billen a világ: ez az ígéret vezérelte a Lexus LM fejlesztő csapatát, amikor megalkották azt a prémium-buszlimuzint, amely menetkomfortjának és stabilitásának köszönhetően sem a sofőr, sem az utasok részéről nem követel kompromisszumot. Az egyterű modellek helykínálatát a luxuslimuzinok szolgáltatásaival ötvöző típus bevezetése óta kétféle utastér-kialakítással érhető el. Az egyikben két Executive hátsó ülés biztosít olyan kényeztetést, amivel csak a repülőgépek első osztályán szokás találkozni. A másik hagyományos üzleti utazójárművé varázsolja a Lexust, amely a sofőr mellett hat (elöl egy, a második sorban kettő, leghátul pedig három) utas számára kínál férőhelyet...Tovább
Izgalmas limitált szériás változatok jelentek meg a Lexus RC F-ből
A Lexus RC F idén tölti be a 10. életévét. Három évvel érkezett a minden idők egyik legjobb japán autójának tartott LFA után, amely egy szénszál-karosszériás, F1-es génekkel rendelkező V10-es szívómotorral hajtott szupersportkocsi, vagyis nagyon magas volt a mérce a számára. Persze hiba lenne egy az egyben összehasonlítani őket, mivel a LFA több mint négyszer annyiba került és közel száz lóerővel erősebb volt. Azonban az RC F a maga kategóriájában sem nyert összehasonlító teszteket, mert a V8-as szívómotorja elvérzett a lóerőháborúban a turbófeltöltős német konkurenciával szemben. Viszont a Lexus erős kupéja így is megtalálta a maga kisebb, de igényesebb vevőközönségét, amelynek a tűéles...Tovább
Nem létező anyagokat hozna létre a Toyota
Napjainkban kevés dolog foglalkoztatja annyira az emberiséget, mint a generatív mesterséges intelligencia. A gondolkodó és teremtő számítógépek alapjaiban alakíthatják át a társadalmak szerkezetét és működését; a kilátások legalább annyira ígéretesek, mint amennyire félelmetesek. Míg azonban az átlagemberek leginkább szövegíró, képalkotó, zeneszerző mesterséges intelligenciával találkoznak, a tudomány ennél jóval fantáziadúsabb területeken igyekszik felhasználni a technológiát. Ilyen terület az innovatív anyagok kutatása és létrehozása. A speciálisan felkészített mesterséges intelligenciák ezerszámra képesek elméletben kombinálni és megtervezni újszerű, fantasztikus adottságokkal és...Tovább
A világ legkisebb autószalonját építette meg a Lexus
A XXI. században annyi minden más mellett a luxus fogalmát is újra kell értelmezni. Gyakran beszélünk az időről, mint a modern ember számára felbecsülhetetlen értékű erőforrásról; ugyanez igaz természeti kincseinkre: a levegőre, a vízre. És mivel a bolygó népessége folyamatosan nő , az emberiségnek pedig egyre nagyobb hányada él városokban összezsúfolva (jelenleg 8,1 milliárdan vagyunk, és ebből 4,4 milliárd lakik betondzsungelben), nyugodtan ide sorolhatjuk az életteret is. Ezzel párhuzamosan a világ járműállománya is folyamatosan nő, így nem csak az embereknek jut egyre kevesebb hely, hanem az autóknak is: a metropoliszokban gyakorlatilag megoldhatatlan problémát jelent a felszíni...Tovább
Erősebb, takarékosabb, nagyobb tudású a Lexus hibrid városi crossovere
Öt év után búcsúzik az UX 250h a Lexus kínálatából, átadva helyét a nála minden szempontból fejlettebb hajtásláncot alkalmazó, és ahhoz gazdagabb felszereltséget társító UX 300h modellnek. Az új modell a Lexus névadási szokásai szerint magasabb teljesítményt takar, amit teljes egészében a hibrid hajtáslánc elektromos komponensének fejlesztésével értek el a mérnökök. A változatlanul megőrzött 2,0 literes, soros négyhengeres M20A-FXS szívó benzinmotorhoz, amely termikus hatásfokát tekintve a mai napig a világ egyik legkiválóbb belső égésű erőforrásának számít, a Lexus ötödik generációs hibrid komponenseit társították. Míg a 250h modell nikkel metál-hidrid (NiMH) akkumulátortechnológiát...Tovább
Még fényesebben ragyog a Toyota koronája
Kibővítette az eredetileg 2022 nyarán bevezetett Crown Crossover zászlóshajó tudását a Toyota. Az Avalon szedánt az észak-amerikai piacon öt generáció után váltó, innovatív formátumú, emelt karosszériás fastback szedán átfogó modellfrissítése még távolról sem indokolt, ugyanakkor a felhasználói visszajelzések, illetve az általános technológiai fejlődés nyomán néhány apró és egy markánsabb módosítást hajtott végre a Toyota. A legfontosabb a vadonatúj Nightshade felszereltségi szint bevezetése. A más modellcsaládoknál már sikerrel alkalmazott kivitel elnevezése („éjjeli árny”) sötét tónusú kivitelt sejtet: az emblémák sötétített kivitelűek, az ajtók külső védőpaneljei és kilincsei, külső...Tovább
10 százalékkal nőttek a Toyota európai eladásai az első negyedévben
A Toyota Motor Europe (TME) 319.737 Toyota és Lexus járművet értékesített Európában 2024 első negyedévében, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a teljes piac csak 4,8 százalékkal (3.380.048 autóra) nőtt. A TME piaci részesedése 7,1-ről 7,3 százalékra emelkedett. Megőrizte pozícióját a piac második legnépszerűbb személyautó-márkájaként a Toyota – csak a hazai pályán versenyző Volkswagen előzte meg – az eladások 8 százalékos növekedésével, a Lexus pedig továbbra is Európa egyik leggyorsabban növekvő prémiummárkája, mivel az eladásai ugrásszerűen, 48 százalékkal növekedtek az előző évihez képest. A Toyota Professional, a Toyota haszonjármű-...Tovább
A Toyotákat és a Lexusokat a legkönnyebb eladni Amerikában egy friss tanulmány szerint
A félvezetőhiány okozta gyártási fennakadások évei után fordult a kocka az Egyesült Államokban: a kereslet mérséklődése miatt az új autók szinte hegyekben állnak a márkakereskedésekben. Az autóhirdetési weboldalakat összefogó iSeeCars friss tanulmánya szerint egy új autó átlagosan 54 nap alatt kel el, ebből az új villanyautók 70,6 nap alatt, az új hibridek viszont sokkal hamarabb, 49,5 nap alatt találnak vevőre. 2023 októbere és 2024 márciusa között összesen 463 ezer, saját felületen hirdetett új és használt autó (maximum 5 éves korig) eladását elemezte ki az iSeeCars, ami alapján 21,6 százalékos lassulást állapított meg az új autók átlagos értékesítési idejére, szemben a használt autók...Tovább
Két új elektromos autót mutatott be a Toyota a Pekingi Autószalonon
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly a Sanghaji Autószalonon a bZ Sport Cross Concept és a bZ FlexSpace Concept adott ízelítőt. Alig térnek el a mostani szériaváltozatok a tavalyi tanulmányautóktól, még a színeiken sem változtatott a Toyota. A bZ3C egy elegáns, kupé stílusú crossover, amely némi hasonlóságot mutat a világszerte értékesített bZ4X- és Prius-modellekkel, de valamivel kifinomultabb külsővel, rafináltabb vonalvezetéssel rendelkezik. Szembetűnő külső jellegzetességei közé tartoznak a „pörölycápás” LED-es nappali menetfények, a lankásan eső fekete tető, a kettéosztott hátsó tetőszárny, a csíkszerű hátsó lámpa, valamint...Tovább
Fast & Furious stílusú reklámfilmmel robbantja fel az internetet a GR Corolla
A Halálos iramban ( Fast & Furious ) a modern filmtörténet egyik leghosszabban futó és legsikeresebb szériája, amely amellett, hogy nézők millióit szórakoztatta tizenegy részen át, jelentős és tartós eredményeket ért el az autós szubkultúrák globális megismertetésében és elfogadtatásában, a társadalmi esélyegyenlőség népszerűsítésében. A franchise 2001-es indulása óta felnőtt egy új generáció, amely egészen más elvárásokat támaszt az autókkal és azok filmes megjelenítésével kapcsolatban, mint a szüleik korosztálya – és pont ez az ellentét adja a Toyota Gazoo Racing (GR) modellsorozathoz készített reklámfilmek kiindulási pontját. A sorozat visszatérő szereplői a reklámügynökség két...Tovább
Záporoznak a szakmai díjak a Toyota haszonjárműveire
Három, teljesen eltérő karakterű Toyota könnyű haszonjármű, két rangos szakfolyóirat és egy általános érvényű tanulság: a Toyota Professional gyártmányai kategóriától függetlenül meghatározó tényezőnek számítanak a flottapiacon. A brit Fleet News Awards szavazásán a Toyota Hilux a terepképes könnyű haszonjárművek, a Toyota Proace City pedig a városi furgonok körében bizonyult a legjobbnak. „Az átdolgozott Toyota Hilux révén a Toyota ismét uralja a piacot” – mondták a flottapiaci szakkiadvány szerkesztői. „Egyszerűen bombabiztos a modell: aszfalton és terepen egyaránt nincs párja, motorválasztéka lefedi a leggyakoribb igényeket, a garanciális háttér kiváló.” Az immár 48V-os hibridként is...Tovább
WEC: a Toyota legyőzte a Porschét és a Ferrarit az esővel tarkított 6 órás futamon Imolában
A 19 darab Hypercarból álló, extra erős mezőnyben Mike Conway , Nyck de Vries és Kobajasi Kamui triója a 7-es rajtszámú Toyota GR010 Hybriddel 7,081 másodperccel nyert a Laurens Vanthoor , Andre Lotterer és Kevin Estre alkotta 6-os Porsche-alakulat előtt a 2024-es szezon második versenyén, Imolában. Mindkét alakulat kihasználta, hogy időben váltottak nedves gumikra, amikor a korábban domináló Ferrarik sikertelenül próbálták az erősödő esőben a száraz pályára való slick abroncsokat használni. Pedig a hétvége nem indult jól a Toyoták számára, a 7-es autó 0,94 másodperc lemaradással csak a hatodik, a 8-as autó 1,19 másodperc lemaradással csak a nyolcadik helyet szerezte meg a Hyperpole-nak...Tovább
Kettős győzelmet aratott a Toyota az izgalmas Horvát-ralin, és növelte az előnyét a világbajnokságon
A nyolcszoros világbajnok francia két napon keresztül hiába üldözte a két éllovast, akiken végül a hírhedt Zagorska Sela–Kumrovec gyorsasági szakasz fogott ki a záró napon. Elképesztően szorosan alakult a verseny addig: több mint két nap, 17 gyorsasági és bő 260 km össztáv után az első hármat ( Neuville , Evans , Ogier ) mindössze kilenc másodperc választotta el egymástól, Evans lemaradása pedig még kevesebb, 2,6 másodperc volt az élen álló belga mögött. De volt ez még kevesebb is: a pénteken megrendezett nyolc gyorsasági után holtversenyben állt az élen Neuville és Evans, vagyis tizedre azonos időt autóztak (!) több mint 100 km-en. Ekkor Ogier is csak 6,6 másodpercre volt tőlük, pedig neki...Tovább
Múltidéző festéssel indul a Brit Rali Bajnokságban a Toyota GR Yaris Rally2
Kevés raliautó vetekszik a Toyota Celica GT-Four ST185 időtlen vonzerejével, a lapos, bukólámpás kupé üde színfolt volt az alsó-középkategóriás tömegmodellekből átalakított raliautók között 1992 és 1994 között a rali-világbajnokságon. Olyan pilóták ültek a szép Celica volánjánál, mint Carlos Sainz , Juha Kankkunen , Didier Auriol , Markku Alén , Hannu Mikkola , vagy Magyarországon az akkoriban még a szárnyait bontogató ifj. Tóth János . Sainz 1992-ben, Kankkunen 1993-ban, Auriol 1994-ben lett világbajnok a Celica GT-Four ST185-össel, a Toyota 1993-ban és 1994-ben a gyártói vb-címet is elhódította vele (Ifj. Tóth 1995-ben lett magyar bajnok ilyen autóval). A gömbölyded formájú ST185-öst úgy...Tovább
(Majdnem) terepverzió készült a Lexus NX-ből
A Lexus bő egy évvel ezelőtt hirdette meg Overtrail projektjét , amely arra biztatta az ügyfeleket, hogy szabadidőjárműveik képességeit kiaknázva töltsenek minél több időt a természetben, jussanak el olyan helyekre, ahová korábban nem lett volna lehetőségük, és fedezzék fel a fenntartható mobilitás és a környezetvédelem közötti szerves és szükséges szinergiákat. A kezdeményezés első, kézzel fogható eredménye a Lexus GX Overtrail termékcsalád volt, ezt a modellt azonban Európában nem forgalmazza a márka, ezért a helyi piaci sajátosságokhoz igazodva most elkészült az NX Overtrail , amely nem csak külsőségeiben vállal azonosságot tengerentúli fivérével. Az NX összes, rendelkezésre álló...Tovább
Így építette meg Totoro ikonikus macskabuszát a Toyota
Az elmúlt hetekben több ízben is egy sajátságos jármű társaságában bukkant fel Tojoda Akio , az autógyártó igazgató tanácsának elnöke. A 2020-as tokiói olimpiai játékokon széles körben alkalmazott Toyota APM (Accessible People Mover, azaz akadálymentes utasszállító) egy különlegesen átalakított kiadásáról van szó, amely azonnal felismerhető az orrészét díszítő, hatalmas, vigyorgó macskafejről. Ez az állatmotívum akár egy vidámparki körhinta egyik kocsiját is díszíthetné, ám ennél sokkal többről van szó: egy mélyen gyökerező tisztelgésről a japán kultúra egy újabb aspektusa – ezúttal a kortárs vizuális alkotóművészet – előtt. Azok, akik ismerik a Totoro - A varázserdő titka című filmet, és...Tovább
Végre Magyarországon is beköszönhet a hidrogénüzemű járművek kora
A MOL-csoport április 11-én jelentette be, hogy Százhalombattán átadta a kelet-közép-európai régió legnagyobb zöldhidrogén-fejlesztő üzemét. A 22 millió eurós beruházás révén az üzem évente 1600 tonna hidrogént tud majd megújuló forrásból származó elektromos energia felhasználásával, karbonsemleges módon fejleszteni. A 10 MW kapacitású üzem nem csak 25 ezer tonnával csökkenti a Dunai Finomító széndioxid-kibocsátását, hanem új fejezetet nyit a hazai és regionális H2-gazdaságban. A Toyota elsőként üdvözli a mérföldkőnek tekinthető beruházást, hiszen a hidrogénalapú hajtástechnológiák fejlesztésének és alkalmazásának úttörő, iparágvezető szereplőjeként 1992 óta dolgozik azon, hogy ezt a...Tovább
Kiemelkedően biztonságos az új Toyota C-HR
Amikor 2016-ban először jelent meg a piacon, nem csupán különleges, fiatalos megjelenésével kavarta fel a szabadidőjárművek sablonos piacát a Toyota C-HR, de kiváló biztonsági teljesítményével is elismerést vívott ki. Az Euro NCAP szervezet átfogó vizsgálatán felnőtt-utasvédelmi képességei a legjobbak közé emelték, az elektronikus vezetőtámogató rendszerek frissen bevezetett elemezésében pedig az abszolút legkiválóbb eredményt nyújtotta az egész szegmensben. Az ebből adódó, magas elvárásokkal nézett most szembe a második generációs modell; helyzetét pedig nem csak az nehezítette, hogy évről évre erősebb a városi és kompakt crossoverek mezőnye, hanem az is, hogy 2023-ban ismét szigorított a...Tovább
Ez lehet a Toyota legsokoldalúbb modellje
Ha négy évvel ezelőtt jött volna el a modellváltás ideje, komoly dilemmában lett volna a Toyota 4Runner fejlesztőcsapata: vajon ragaszkodjanak az öt generáción át hibátlanul bevált, robusztus konstrukcióhoz, vagy hallgassanak a modern idők szavára, és a kényelem érdekében kössenek kompromisszumokat. Mindenki szerencséjére ez nem így történt: időközben ugyanis a Toyota kifejlesztette és bevezette a TNGA-F platformot, amely a hagyományos létravázak masszív terhelhetőségét a legmodernebb kényelmi és biztonsági szolgáltatásokkal ötvözi. Nem csak a terepképességeket garantáló, különösen merev alvázat örökölte meg elődeitől a 4Runner, hanem főbb stílusjegyeit is – ez az időtlenség még tovább...Tovább
Minden, amit a Toyota hamarosan érkező szabadidőjárművéről tudni lehet
Miközben a Toyota RAV4 1994-es bemutatkozásával megteremtette az önhordó karosszériás szabadidőjárművek műfaját, amely a világ legtöbb piacán mára egyeduralkodóvá vált, ugyanakkor a klasszikus receptet követő, azaz alvázas SUV-ok szegmensét sem hanyagolta el a vállalat. 1984 óta két, mára ikonikussá vált típuscsalád szolgálta ki a robusztus mechanikájú nagyautóra vágyó ügyfeleket. Európában és a Közel-Keleten a Land Cruiser Prado, míg Észak- és Latin-Amerikában, valamint Délkelet-Ázsiában a 4Runner volt a márka jolly joker típusa. A két típust a kezdetektől összekötötte a műszaki rokonság, és ez most sem változik. A hamarosan megjelenő, új generációs Toyota 4Runner ugyanúgy a Toyota Tacoma...Tovább
Szinte minden piaci szegmensben dobogós volt a Toyota Magyarországon 2024 első negyedévében
Remekül kezdődött a 2024-es év a Toyota számára Magyarországon: az első negyedévben az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 5.067 autó értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedéssel – szoros versenyben – a második helyet szerezte meg. A márka 1,5%-kal tudta növelni az eladásait a hatalmas rekordokat hozó 2023-as év első három hónapjához képest. Egész más azonban az összkép, ha csak a Magyarországon maradt, itt forgalomba helyezett új autókat nézzük: a kivonásoktól (re-exporttól) megtisztított piacon a Toyota 4.917 új autó értékesítésével toronymagasan vezet, a második helyezett Suzukihoz képest az előnye 1.581 darab, ami azt jelenti, hogy közel másfélszer (+47,8%)...Tovább
Virtuális szemtanúkat fejleszt a Toyota
Nincsenek könnyű helyzetben a vészhívó központok munkatársai. Ahelyett, hogy higgadt, tárgyilagos, lényegre törő helyzetértékelés alapján határozhatnák meg, hogy hogyan reagáljanak egy adott balesetre, rendszerint felkészületlen, felzaklatott szemtanúktól kapott, megkérdőjelezhető pontosságú leírások alapján kell lépniük. A rosszul meghozott döntéseken pedig emberéletek múlhatnak – akár azért, mert esetleg alulbecsülték a veszélyt, akár azért, mert feleslegesen küldenek a helyszínre olyan erőket, amelyekre másutt nagyobb szükség lehetett volna. Japánban talán sehol nem annyira kritikus ez a helyzet, mint a 920 ezer lakosú Szakaiban. Az Oszaka prefektúrában található nagyvárosban évente több...Tovább
Újabb iparágat hódít meg a Toyota hidrogénüzemű áramfejlesztő technológiája
A Toyota ausztráliai hidrogéntechnológiai központjában, a Victoria állambeli Altonában legyártották és átadták annak az EODev GEH2 hidrogéntüzelőanyag-cellás áramfejlesztő berendezésnek az első példányát, amely új fejezetet nyithat az ausztrál és új-zélandi gazdaság dekarbonizációjában. A technológia, amelyet stratégiai partnerével, a francia Energy Observer Developments (EODev) start-up vállalattal közösen fejlesztett ki a Toyota, az elmúlt három évben több európai, észak-amerikai és közel-keleti ügyfélnél bizonyított már. Most nem csak új piacokra lép be a 100 százalékban emissziómentes megoldás, hanem egy 3,27 millió ausztrál dolláros (780 millió Ft) beruházás nyomán új gyártóbázissal is...Tovább

Oldalak