Használt autóként is a legjobbak között a Toyoták
Kétféle autóvásárló létezik: az egyik a használt járművekre esküszik, hiszen jóval kedvezőbb áron szerezhetők be, mint a vadonatúj autók. A másik épp ellenkezőleg: csak első tulajdonosként hajlandó pénzt áldozni autójára, mert így éveken át a gyári garancia védelmében használhatja azt. Hogy feloldja ezt az ellentmondást, az európai autós szaksajtó egyik meghatározó orgánuma, a brit What Car? magazin évente összeállított használtautó-ranglistájában nem csak az egyes kategóriák legkiválóbb konstrukcióit veszi sorra, hanem azt is megnézni, mely gyártónál érhetők el a legkedvezőbb meghosszabbított garanciális konstrukciók.
Az nem újdonság, hogy a gyártási minőség és a megbízhatóság terén a legjobbak közé tartoznak a Toyoták – erről többek között épp a What Car? olvasói felmérésének eredményei tanúskodnak –, a problémamentes használat azonban csak egy a számos szempont közül, amikor az ideális autót keressük családunk, vállalkozásunk vagy saját magunk számára. Komfort, ár-érték arány, biztonság, vezetési élmény, érzékelhető minőség: ez csak néhány azok közül a szempontok közül, amelyeket a What Car? szerkesztői figyelembe vesznek a legjobb használt autók kiválasztása során.
Mindezeket összesítve születtek meg a kategóriánkénti győztesek, és a Toyota két szegmensben is az abszolút legjobb ajánlattal bír – az egyik nem meglepő, a másik viszont annál nagyobb szenzáció.
A Toyota Corolla, mint az autótörténelem legnagyobb számban eladott típusa, méltán nyerte el a legjobb használt ferdehátú címet. A modell jelenlegi, tizenkettedik generációja minden téren felülmúlja a családi ötajtósok népes és változatos mezőnyének összes többi képviselőjét. Ebben szerepet játszik a kétféle hibrid hajtáslánc, amelyek közül a kisebb teljesítményű, ám szürreálisan takarékos, 1,8 literes alapváltozatot ajánlják az újságírók. Ez anélkül kínál 5,5 liter körüli átlagfogyasztást a mindennapokban, hogy töltőkábelekkel kellene vacakolniuk a felhasználóknak.
A használati értéket valódi nyomógombok és kapcsolók fokozzák, rávilágítva, hogy miért rossz ötlet minden funkciót az érintőképernyőn elérhető menükbe rejteni. A Corolla ráadásul a szegmens egyik legjobb menetkomfortját kínálja, ami ráadásul a vártnál kisebb mértékben megy a sportosság rovására. Az érvek sorát mi más is zárhatná, mint a megbízhatóság (a What Car? magazin 2025-ös megbízhatósági felmérésén 96,5%-os eredményt ért el a típus) és a kiváló, akár 10 éven át meghosszabbítható garancia.
A Corolla győzelme többé-kevésbé borítékolható volt, de vajon elmondható ugyanez a Toyota GR Yarisról, amelyet a legjobb használt sportautónak választott meg a szerkesztőség? Az eredetileg 261, majd 2024-től fogva 280 lóerős, soros háromhengeres turbómotorral, szabályozható nyomatékelosztású összkerékhajtással, manuális vagy automata sebességváltóval és komoly közúti motorsportcsomaggal szerelt hot hatch az egyenes vonalú gyorsulás dolgában sem marad el a nagyobb, drágább ellenfelek mögött, ám igazából kanyarokban jön elemébe, köszönhetően a hiperpontos kormányműnek, a minimális oldaldőlésnek és a már említett, szabályozható 4WD rendszernek. Ehhez társul az általában kiválóan szereplő Toyotákat is meghaladó megbízhatóság: a GR Yaris zéró meghibásodással tündökölt a What Car? 2025-ös megbízhatósági felmérésén.
A két kategóriagyőzelemhez két dobogós helyezés társul a szavazáson, méghozzá mindkettő minimális üzemben tartási költségeivel. A városi crossoverek (B-SUV) között a Toyota Yaris Cross vitte a pálmát, köszönhetően a 115 lóerős hibrid hajtáslánc fenomenális fogyasztásának, amellyel egyébként magabiztosan nyerte a magazin Real MPG valós fogyasztási versenyét – azaz nem csak saját méretosztályában, de a teljes piacon sincs nála takarékosabb autó! A Toyota Corolla Touring Sports pedig a kombik között aratott hasonló babérokat – az ötajtós Corolla erényeit tágas csomagtartóval megfejelő modell sok család számára bizonyulhat optimális mindenesnek.
A végére maradt az a szempont, amellyel csak a legtudatosabb vásárlók foglalkoznak – ám pont ők azok, akik a végén nevetni, nem pedig bosszankodni fognak, hiszen használt autó vásárlásakor kiemelten fontos, hogy hosszú távon számíthassunk a gyártó támogatására. A brit piacon pedig ebben senki nem veri a Toyotát: elég évenként márkaszervizben átvizsgáltatni az autót, és akár 10 éven vagy 160 ezer kilométeren át élvezhetjük a kiterjesztett gyári garancia minden előnyét, méghozzá a márka minden típusánál. A pontos garanciális feltételek Európa egyes országaiban eltérhetnek – a magyarországi Extracare programról itt található részletes információ –, a lényeg azonban mindenütt azonos: a kölcsönös bizalomra és tökéletes gyártási minőségre épülő, kiváló gondoskodás. Ehhez társul a hibrid modellek akkumulátorára vállalt, 12 éves garancia, és máris egyértelmű, miért a Toyota a legrobusztusabb választás, ha használt autó vásárlásán gondolkodunk.
Fotók: Toyota
