A Toyota Highlanderé 2020 egyik legkiválóbb utastere – erre a következtetésre jutott az 1924-ben alapított Ward's AutoWorld autóipari szakfolyóirat szerkesztősége. Az észak-amerikai kiadvány 1994 óta minden évben áttekinti a frissen bemutatott típusokat, és azok közül választja ki azt a tízet, amelyek minőségükben, szolgáltatásaikban, funkcionalitásukban, innovatív megoldásaikban, ergonómiájukban a többiek fölé emelkednek.
Idén 32 vadonatúj vagy érdemi ráncfelvarráson átesett modellt tettek mérlegre a szerkesztők; a piaci trendekre jellemző, hogy a tíz díjazott modell [1] között hét szabadidőjármű szerepelt. A teljes piacot lefedő (városi, kompakt és felsőkategóriás méretosztályba tartozó, prémium és tömegpiaci crossovereket felvonultató) palettán a fejlett hibrid hajtáslánccal is elérhető Toyota Highlander [2] képviseli az arany középutat. Az európai bevezetés küszöbén álló [3], három üléssoros típus a márka legsokoldalúbb padlólemezére, a TNGA-K platformra épül. Ezzel olyan típusok közeli rokona, mint a Toyota Camry és RAV4, a Lexus ES vagy a Toyota két frissen bemutatott újdonsága, a Harrier/Venza szabadidőjármű-ikrek és a végre hibrid hajtáslánccal is elérhető Sienna buszlimuzin.
A Ward's AutoWorld szerkesztői különösen nagyra értékelték a Highlander gazdag felszereltségét, ötletes részletmegoldásait, harmonikus szín- és anyagválasztékát. A tesztelt Platinum felszereltségi szinten heten ülhetnek az autóba: a leghátsó, háromszemélyes üléspad előtt két különálló fotel várja az utasokat. A két állítható karfával szerelt, dönthető támlás, hosszirányban mozgatható bőrülések fűthetők, közöttük dupla pohártartót és tárolófelületet alakított ki a Toyota. A padlókonzol hátsó felén található a második sor klímazónájának vezérlőfelülete, valamint két USB töltőaljzat, a panoráma napfénytető az alapfelszerelés részét képezi.
A vezetői környezet átlátható, letisztult egyszerűségét a tőle megszokott módon finom ötletekkel fűszerezte meg a Toyota: a műszerfal díszítősávja például oldalára fektetett hangvillát mintáz, amelynek két szára hatalmas kezelőfelületet fog közre.
A tervezők nem hódoltak be a legújabb trendeknek, és a leggyakrabban használt funkciókhoz külön kapcsolókat rendeltek, így nem kell az érintőképernyő (egyébként ízlés szerint átrendezhető) menürendszerében keresgélni, ha a hőfokot vagy a hangerőt szeretnénk állítani. A kéttónusú műszerfal alsó szélén középen, illetve az utas oldalán megvilágított tárolópolcot alakítottak ki, a vezető pedig a széles központi kartámasz eltolható fedele alatti vezeték nélküli töltőfelületére helyezheti okostelefonját.
A Toyota-csoport idei díjával folytatja azt a sikerszériát, amelyben 2016 óta minden alkalommal ott volt a győztesek között a konszern legalább egy gyártmánya. Tavaly a Toyota RAV4, 2018-ban a Toyota Camry és a Lexus LS utastere kapott kitüntetést. Előtte a Lexus LC (2017) és RX (2016) került fel a dobogóra. Utóbbi az elődjének 2009-es elsőségét ismételte meg; 2010-ben az Európában nem forgalmazott Lexus HS, 2013-ban pedig a Lexus GS és a Toyota Avalon utastere érdemelt elismerést.
Fotók: Toyota
Hivatkozások
[1] https://www.wardsauto.com/10-best-interiors/2020-wards-10-best-interiors-winners
[2] https://www.wardsauto.com/10-best-interiors/2020-wards-10-best-interiors-winners/gallery?slide=19
[3] https://news.smartermedia.hu/nemzetkozi-hirek/minden-eddiginel-nagyobb-szabadidojarmuvel-erosit-europaban-toyota
[4] https://news.smartermedia.hu/sites/default/files/gallery_photos/2020_toyota_highlander_platinum_hybrid_awd_ruby-flare-pearl_035.jpg
[5] https://news.smartermedia.hu/sites/default/files/gallery_photos/2020_toyota_highlander_platinum_hybrid_awd_ruby-flare-pearl_031.jpg
[6] https://news.smartermedia.hu/sites/default/files/gallery_photos/2020_toyota_highlander_platinum_hybrid_awd_ruby-flare-pearl_030-1.jpg