• Megújul a Toyota GR Corolla

    Nemzetközi hírek |
    Míg Európában a GR Yaris, Észak-Amerikában pedig a GR Corolla képviseli a Toyota motorsporttudásának legjavát – a két típus egyébként lényegét tekintve majdnem azonos, hiszen az előbbi komplett hátsó segédváza eleve a Corollából (GA-C platform) származik, illetve a hajtáslánc és az összkerékhajtás is ugyanaz –, Japánban mindkét típus elérhető a szerencsés helyi ügyfelek számára. A GR Yarist már korábban átdolgozta a Toyota, most pedig a GR Corollára is sor került. A mérnökök kevés számú, ám…
  • Európában is gyártani fogják a Corolla legsportosabb változatát

    Nemzetközi hírek |
    A Toyota aktuális kínálatának egyik legvérpezsdítőbb modellje a GR Corolla, és jövő évtől már Európában is készül. Üröm az örömben azonban, hogy az értékesítés továbbra is elkerüli az öreg kontinenst. A háromhengeres, 1,6 literes, 300 lóerős turbómotorral szerelt kompakt erőgép igazi technológiai csúcsteljesítmény a Toyotától, hiszen a közúti sportautó minden porcikáját a műszaki igényesség hatja át. Mindkét tengelyre került például egy-egy Torsen önzáró differenciálmű, a vezetési élmény…
  • A boszorkánykonyha, ahol a legizgalmasabb Toyoták készülnek

    Nemzetközi hírek |
    A Toyota Gazoo Racing egy szűk évtized alatt emelkedett fel a globális sportautógyártás élvonalába. Sőt: a GR Yaris/Corolla megteremtésével olyan, semmihez nem fogható koncepciót valósított meg, amely nem egyszerűen saját kategóriát teremt, hanem a márkának is egyedi karaktert kölcsönöz. Ezeknek az új generációs modelleknek a születése egybeesett a Gazoo Racing otthonteremtésével: 2020-ban kezdte meg működését a GR Factory: egy hipermodern, célirányosan felépített gyártósor a Toyota…
  • Újabb frissítés vár a Toyota GR Corollára

    Nemzetközi hírek |
    A Toyota Gazoo Racing gőzerővel dolgozik a 2026-os modellévű GR Corollán, amely több, versenypályás használatra tervezett fejlesztést vezet be. A japán hot hatch agresszívabb aero-csomagot és áthangolt futóművet kap, emellett az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának (G16E-GTS) is megemelik a nyomatékát. Legutóbb egy éve nyúlt hozzá a népszerű hot hatch-hez a Toyota, akkor szintén megemelte a motor nyomatékát, áthangolta a futóművét és a GR-Four összkerékhajtását, emellett bevezette az…
  • Új motor, új karosszériaváltozat várható a következő GR Corollában

    Nemzetközi hírek |
    Miközben március 3-án Japánban megkezdődik az átfogóan megújult GR Corolla értékesítése, a Toyota már a jövőre készül, és az új generációs alapmodellel együtt a kőkemény sportverzió utódját is tervezgeti. A Corolla eddigi tizenkét generációjára a viszonylag rövid életciklus és az azt követő, radikális újratervezés volt jellemző – ez érthető egy olyan modell esetében, amelynek az ügyfelek lehető legszélesebb körét kell megszólítania, hogy fenntarthassa elsőségét a világpiacokon. A jelenlegi…
  • Negyvenévnyi sporttörténelem kacsint össze ebben a Toyotában

    Tuning |
    Az 1986 és 1999 között három generációban gyártott Celica GT-Four a rali világbajnokságok egyik legsikeresebb konstrukciója volt, mérlege harminc raligyőzelem, négy egyéni (1990, 1992, 1993, 1994) és kettő konstruktőri (1993, 1994) világbajnoki cím. A turbómotoros, összkerékhajtású kupé távozása a WRC mezőnyéből, majd a Toyota modellkínálatából olyan veszteség volt a márka rajongói számára, amelyen a legtöbbeknek azóta sem sikerült túltenniük magukat. A Toyota GT86 2012-es bevezetésével ugyan…
  • Jelentős modellfrissítésen esett át a Toyota GR Corolla

    Nemzetközi hírek |
    A nyolcfokozatú GR Direct Automatic Transmission (DAT) váltó tervezésénél a Toyota a lehető leggyorsabb visszakapcsolások és a manuálishoz képest jobb köridők elérését tűzte ki célul. A sportos vezetésre optimalizált bolygóműves automata váltásai tükrözik a vezető szándékait, amelyekre a pedálok kezeléséből következtet a vezérlés. A kormányfülekkel és az előválasztó karral manuálisan is kapcsolható DAT olyanoknak is lehetővé teszi a GR Corolla vezetési élményének megtapasztalását, akik nem…
  • Átdolgozzák a GR Corollát, jön az automata váltós verzió

    Nemzetközi hírek |
    Egyelőre nem változtat termékstratégiáján a Toyota, így Európában továbbra is csak a GR Yaris, míg Észak-Amerikában kizárólag a GR Corolla érhető el. Eközben persze Japánban mindkét modell kapható, ami logikus is, hiszen ugyanazt a hajtásláncot alkalmazzák – nem kizárható tehát, hogy idővel leomlik az atlanti fal, és nálunk is megjelenik a GR Yaris nagyobb testvére (és viszont.) Ezért is fontos az a hír, amely szerint részben a GR Corollában is megjelennek azok a módosítások, amelyekkel a…