Innováció hírek

Hétszemélyes kisbusz, Toyota Yaris alapokra
Jövőre lesz húsz éve, hogy a Toyota bemutatta első szubkompakt családi egyterűjét, a Sientát. A recept innovatív volt: a műszaki alapokat az első generációs Vitz (Európában Yaris) kisautó platformja adta, míg a harmadik üléssor beépítéséhez szükséges extra helyről a 330 mm-rel megnövelt tengelytáv gondoskodott. A 2015-ben bevezetett, második Sienta-széria megint csak az aktuális, harmadik kiadású Yarisból nőtt ki, amelynek eleve nagyobb tengelytávja már csak 240 mm-es növelést tett szükségessé. A napokban bemutatott, harmadik generációs Sienta elődei jó példáját követve ismét a kortárs Yaris rokonaként lép színre; a különösen szilárd GA-B padlólemez tengelytávját már csak 190 mm-rel kellett...Tovább
Új MR2 generációt fejleszt titokban a Toyota
Megeshet, hogy a rajongók csak azt látják bele egy véletlen elírásba, amire vágynak, de el kell ismerni, hogy vannak jelek a Toyota sportos kínálatának további fejlődésére. Nemrég érkezett ugyanis a GR86 , a Supra is megkapta a hőn áhított kézi váltóját , a GR Corolla pedig már az utolsó simításokat kapja, mielőtt a Civic Type-R méltó ellenfeleként a piacra léphet. Ebből a körből már csak egy olyan jármű hiányzik, ami egykoron a Toyota kínálatában is jelen volt, ám mára teljesen eltűnt: egy kétüléses, valódi kabrió. Annak idején, 1984-ben az első japán középmotoros kupéként tört be a piacra az MR2, ami három generációt élt meg. Sohasem a hihetetlen erejéről volt híres, hiszen a legnagyobb...Tovább
Így működik a Lexus ökörszarvkormánya
Hogy előnyre tegyen szert a világ első autóversenyén, a Párizs-Rouen futamon, Alfred Vacheron francia mérnök 1894-ben kormánykereket szerelt négy lóerős Panhard automobiljára. A feljegyzések szerint ez volt az első olyan szerkezet, amely nem rúd segítségével módosította az első kerekek állását. A versenyt ugyan nem ő nyerte, találmánya azonban korszakalkotónak bizonyult. Az azóta eltelt közel 130 évben számos jelentős változáson ment át a kormánykerék, ez azonban csak a kiegészítő (biztonsági, kényelmi) funkciókat érintette, az alakját nem. Tanulmányautók készültek persze csonkolt kormányokkal, botkormányokkal és egyéb alternatív alakú szerkezetekkel, ezek azonban a hagyományos, mechanikus...Tovább
Szabadalmaztathatja a Toyota az ebsétáltató robotot, amely a kutyagumit is fel tudja szedni
Szép időben kutyát sétáltatni kellemes elfoglaltság, de ha esik az eső vagy hideg van, akkor sok, lakásban élő gazdi kényelmetlenségnek éli meg az állattartással járó kötelezettséget. A Toyota új szabadalma, egy robotplatform erre jelenthet megoldást, ugyanis az eszköz képes önállóan kivinni a kedvencet a szabadba. A kiszivárgott vázlatok alapján a robotjármű az ebet hagyományos módon, pórázon vezetheti, a szíjat egy aktuátor lazítja meg vagy húzza vissza a szituációtól függően. Szerencsére a gépgazdinak van kamerája és távolságérzékelője is, amelyek megakadályozzák, hogy elüsse az állatot, vagy hogy a többi gyalogos útját keresztezze. A Toyota különféle üzemmódokat programozott a robotba,...Tovább
Egy repülő autó nyerte a Lexus és a Royal College of Art közös dizájnpályázatát
A Lexus és a Royal College of Art által megrendezett dizájnpályázatot a londoni intézmény Intelligens Mobilitás Tervező Központjának (IMDC) posztgraduális hallgatói számára írták ki. Azt kellett elképzelnie és papírra vetnie a húsz indulónak, hogy meddig juthat el a fejlődésben a luxusmobilitás 2040-ig, vagyis, hogy milyen járművekre számíthatunk a japán autógyártótól 18 év múlva. Komoly kihívást jelentett a pályázat a hallgatóknak, mert új járműarchitektúrákat kellett megálmodniuk, amelyek megfelelhetnek az európai városi életben és társadalomban bekövetkezett változásoknak, és újra kellett gondolniuk a Lexus mint prémium autómárka szerepét ebben a folyamatban. A hat hónapos pályázati...Tovább
Autóipari technológiákat építene kerekesszékbe a Toyota
Legyen szó rehabilitációs robotokról vagy parasportolók számára fejlesztett, különleges sporteszközökről , a Toyota komolyan veszi hitvallását, hogy ne csak gépjárműveket fejlesszen és gyártson, de a helyváltoztatás minden lehetséges formáját igyekezzen tökéletesíteni. A kettő között persze nem kell éles határvonalat húzni – sőt, az a legjobb, ha az egyes területek tapasztalatait másutt is fel tudjuk használni. Erre mutat jó példát az a különösen izgalmas szabadalmi bejegyzés is, amely szerint a Toyota az autóiparban szokásos technológiákat adaptálva tenné minden eddiginél biztonságosabbá és könnyen használhatóvá a kerekesszéket. Az egyik ilyen megoldás a motoros ülésállítás, a másik pedig...Tovább
Mert megérdemlik a legjobbat: különleges parasít fejlesztett a Toyota
Amikor a Toyota 2015-ben hosszú távú főtámogatói szerződést kötött a nemzetközi olimpiai és paralimpiai bizottsággal, a vállalat nem egyszerű szponzorációban gondolkodott. Összhangban azzal a paradigmaváltással, amelynek során az autógyártó mobilitási szolgáltatóvá fejlődik, hogy minél szélesebb rétegek számára biztosíthassa a mozgás szabadságát, a Toyota nem csak anyagi forrásait, de technológiai tudását és gyártókapacitását is a sportolók rendelkezésére bocsátotta. Így született meg a 2018-as phjongcshangi téli olimpiai játékokra a német Andrea Eskau parasíző high-tech síszánja. A németországi Toyota Motorsport GmbH által kifejlesztett térdeplő adaptert karbonszálas szerkezete a...Tovább
Az év tréfája vagy komoly fejlesztés a villanyautókba szánt virtuális kézi váltó?
Az autógyártók folyamatosan új és új műszaki megoldásokon törik a fejüket, amelyekkel típusaikat vagy gyártási folyamataikat tökéletesíthetnék. Ezeket aztán a fejlesztés megfelelő, korai szakaszában levédetik, függetlenül attól, hogy végül megvalósítják-e azokat – logikus, hiszen a szellemi tulajdon attól még szellemi tulajdon, hogy aktuálisan nem hasznosítják azt. Az innovációk terén abszolút élen járó Toyota az elmúlt években néhány merész ötlettel is előrukkolt (ilyen volt például a villanyautókat önműködően feltöltő, önjáró robotkocsi ), de elképzeléseinek többsége közvetlenül mozdítja elő az autóipar fejlődését – adott esetben áttételek nélkül, hiszen a Toyota nem egyszer tette már...Tovább
Felfújja magát a kormány, ha baj van
A Toyota hosszú évek óta vezeti a leginnovatívabb autógyártók rangsorát . Évente több ezer szabadalmát jegyzik be, ugyanakkor a cég időről időre megosztja találmányait a teljes iparággal, hogy ezzel is hozzájáruljon a tiszta és balesetmentes közlekedés jövőképének megvalósulásához. A vállalat legutóbbi szabadalma egy létező rendszer radikális újragondolása. A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető, vagy azt aktívan megakadályozó rendszerek többnyire hang- és fényjelzéssel, illetve a kormánykerék rezegtetésével tájékoztatják a vezetőt a veszélyhelyzetről. Ezek azonban a Toyota meglátása szerint nem eléggé hatékonyak: egyik megoldás sem értelmezhető automatikusan és ösztönösen, sőt, elterelik a...Tovább
Továbbra is a Toyota a leginnovatívabb autógyártó
A szellemi tulajdonjogok birtokosainak szövetsége (Intellectual Property Owners Association, IPO ) 1972 óta igyekszik stabil és áttekinthető jogi környezetet és megfelelő védelmet biztosítani 30 országban működő tagszervezetei számára. A szövetség évről évre összeállítja azt a listát, amelyen a 300 legtermékenyebb vállalatot rangsorolják aszerint, hogy hány bejegyzési kérelmet nyújtottak be az USA szabadalmi hivatalához. A Toyota Motor Corporation (hivatalosan bejegyzett nevén Toyota Jidosa Kabusiki Kaisa ) ezen a listán 2021-ben 2753 jóváhagyott bejegyzéssel a nyolcadik helyen végzett, olyan technológiai óriásokat előzve meg, mint a Sony, az Apple, a Microsoft vagy az Alphabet (korábban...Tovább

Oldalak