Innováció hírek

A sárga szín a biztonság legfontosabb kulcsa
Az autóipari szereplők, valamint az illetékes minisztérium hatékony együttműködése nyomán az elmúlt évtized során fokozatosan és látványosan csökkent azoknak a halálos autóbaleseteknek a száma Japánban, amelyeket a nem megfelelő pedálhasználat okozott: azaz amikor a vezető véletlenül a fék helyett a gázpedálra tapos. A téves pedálhasználat egyre gyakoribb baleseti forrás a kevésbé rutinos vezetők körében világszerte. Ehhez kapcsolódóan a Toyota 2012-ben elsőként vezette be és építette új típusaiba a jármű előtti akadályt észlelő radart (ICS), majd 2018-ban piacra dobta a téves pedálhasználatból adódó gyorsulást szabályozó technológiát. A két rendszer együtt megállítja az autót, ha a vezető...Tovább
Az új Toyota Highlanderé a világ egyik legjobb utastere
A Toyota Highlanderé 2020 egyik legkiválóbb utastere – erre a következtetésre jutott az 1924-ben alapított Ward's AutoWorld autóipari szakfolyóirat szerkesztősége. Az észak-amerikai kiadvány 1994 óta minden évben áttekinti a frissen bemutatott típusokat, és azok közül választja ki azt a tízet, amelyek minőségükben, szolgáltatásaikban, funkcionalitásukban, innovatív megoldásaikban, ergonómiájukban a többiek fölé emelkednek. Idén 32 vadonatúj vagy érdemi ráncfelvarráson átesett modellt tettek mérlegre a szerkesztők; a piaci trendekre jellemző, hogy a tíz díjazott modell között hét szabadidőjármű szerepelt. A teljes piacot lefedő (városi, kompakt és felsőkategóriás méretosztályba tartozó,...Tovább
Hogy kerül egy Lexus a nappalinkba?
Az elmúlt hónapok rendkívüli kihívás elé állították a társadalmat, magánembereket és vállalkozásokat egyaránt. A szükségből azonban sokaknak sikerült erényt kovácsolniuk: oly sok más ágazathoz hasonlóan az autóipar is gyorsan reagált, és olyan eseményeket helyezett át – méghozzá sikeresen – a digitális térbe, amelyeket korábban elképzelni sem tudunk volna személyes jelenlét és részvétel nélkül. Így tett a Lexus is, amikor az új generációs IS szedán világpremierjét egy külön erre a célra fejlesztett, kiterjesztett valóságú (augmented reality, AR) felületen tartotta. A sajtó képviselői itt ugyanúgy körbe járhatták, különböző szögekből és távolságokból szemlélhették meg az autót, mintha az...Tovább
Haszonjárművekbe fejleszt üzemanyagcellát a Toyota vegyesvállalata
A kínai haszonjármű-piac legnagyobb szereplőivel lép együttműködésre a Toyota. Az ország legelső autógyártója, a FAW-csoport; a legnagyobb haszongépjármű-gyártónak járó címért vetélkedő Beijing Automotive Group (BAIC-csoport) és Dongfeng Motor Corporation, valamint a személyautók mellett buszok és nehéz tehergépkocsik gyártójaként ismert Guangzhou Automobile Group (GAC-csoport) mellett a hidrogén-specialista Beijing SinoHytec vesz részt abban a vegyesvállalatban, amely a többségi tulajdonos Toyota vezetésével haszonjárművekbe szánt hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncokat fog fejleszteni. A 40 millió eurónak (13,5 milliárd forint) megfelelő alaptőkével létrehozott United Fuel Cell System R...Tovább
A Toyota Mirai hajtását használó üzemanyagcellás hajót fejlesztenek Japánban
A közlekedés és az ipar különböző területein egyre szélesebb körben alkalmazzák a hidrogént, mint energiahordozót, és az üzemanyagcellát, amely a hidrogénből CO2-kibocsátás nélkül képes elektromos energiát előállítani. Most egy japán hajtáslánc-specialista, az ipari, mezőgazdasági, vízi és telepített erőforrások fejlesztésében élen járó Yanmar csatlakozott a technológia iránt aktívan érdeklődő ipari szereplőkhöz, fejlesztéseiben pedig alapvetően támaszkodik a Toyota kutatásaira és eredményeire. Az 1912-ben, Oszakában alapított Yanmar közel kilencven éves tapasztalattal bír a legkülönfélébb léptékű és felhasználási célú erőforrások fejlesztése terén , és bár a vállalat jelenleg hét iparágban...Tovább
Mesterséges levelek valósíthatják meg a Toyota álmát
A Toyota 2014-ben mutatta be a világ első, szabadon megvásárolható, hidrogén üzemű személygépkocsiját, a Mirai szedánt, ám az autógyártó ennél jóval régebben: 1992 óta kutatja, hogy miként használhatná fel a mobilitásban a világegyetem legkönnyebb, legnagyobb mennyiségben előforduló anyagát. A 2002 óta folyamatosan fejlesztett prototípusok, kísérleti járművek, majd utóbb sorozatgyártású modellek technológiai szempontból tökéletesen alkalmasak a nagy darabszámú gyártásra, elterjedésüket a hidrogéntöltő infrastruktúra hézagossága, illetve a hidrogén jelenleg is nehézkes előállítása gátolja. Ezért bizonyulhat mérföldkőnek a mobilitás – és ezen keresztül a teljes globális gazdaság –...Tovább
Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota
Egyedi módosításokkal tette alkalmassá a Hiace furgont súlyosan beteg COVID-19 páciensek szállítására a Toyota. Az autót orvosoktól és ápolóktól kapott javaslatok alapján készítette el a cégcsoport karosszéria-specialista tagvállalata, a Toyota Auto Body. A betegszállító autó első példányát a tokiói Showa egyetemi klinikának szállították le, használni azonban nem csak ők fogják: fél tucatnyi intézménynek van hozzáférése a speciális Hiace-hez, így a legteljesebb mértékben kihasználható annak kapacitása. A kifejezetten koronavírussal fertőzött, súlyosan beteg személyek biztonságos szállítására szolgáló gépkocsi belső terét úgy alakították ki, hogy az hatékonyan gátolja a levegőben szálló...Tovább
Különleges alumínium technológiával nyert szakmai díjat a Toyota
Az alumínium hengerfej öntésére szolgáló, világelső technológiájával nyerte el az Okocsi Emlékalapítvány rangos kitüntetését, az Okocsi Emlékdíjat a Toyota Motor Corporation. A japán fizikai és vegyi kutatóintézet harmadik igazgatójáról, Dr. Okocsi Maszatosiról elnevezett elismerést 1954 óta minden évben azoknak a magánembereknek, illetve szervezeteknek ítélik oda, akik olyan, kimagaslóan innovatív technológiákat fejlesztettek ki, amelyek ténylegesen pozitív hatással lehetnek a gyártási folyamatokra, valamint az érintett iparágakra. A Toyota által kidolgozott, díjnyertes technológia egyfelől javítja a belsőégésű motorok teljesítményét, másfelől egészségesebbé teszi a gyártási környezetet...Tovább
Hogyan készít arcpajzsot a világ legértékesebb autómárkája?
Több száz tonnás hidraulikus présgépek, precízen dolgozó hegesztőrobotok, bonyolult szállítószalag-hálózat – ezek azok a munkaállomások, amelyek egy autógyár említésekor először az eszünkbe jutnak. Amikor tehát arról esik szó, hogy egy autógyártó a korona vírus járványban dolgozók számára szükséges egészségügyi védőfelszerelések gyártására állítja át kapacitását, joggal merül fel bennünk a kérdés: vajon hogyan készülhetnek arcpajzsok a motortesztelő fékpadon, a zárt rendszerű fényezőkamrában vagy a futómű tesztpályán? A válasz: természetesen sehogy. Amikor például a Toyota Motor North America vállalta, hogy a második negyedév végéig félmillió ipari minőségű arcpajzsot készít és ajándékoz a...Tovább
A Toyota leányvállalatánál megvalósult az elektromos közlekedés jövője
Az elektromos mobilitás alapvető jellemzőit csokorba fogva és végsőkig optimalizálva teremtette meg a Ree nevű start-up vállalkozás azt a minden eddiginél sokoldalúbb és rugalmasabb autóipari platformot, amelyet elsőként a Toyota 50,1 százalékos tulajdonában álló Hino Motors adaptált a maga igényeihez. A koncepció a tisztán elektromos járműveknél oly gyakran alkalmazott „gördeszka” (skateboard) konstrukciót alkalmazza, amelynél a padló egyben az akkumulátorcsomagot is magában foglalja. Ahelyett azonban, hogy erre külön-külön fődarabként szerelnék fel a kerekeket, a felfüggesztést és a hajtást, mindezek az elemek egyetlen modulban kapnak helyet. A jármű tulajdonságait a modulon belül...Tovább

Oldalak