Innováció hírek

Robot viszi házhoz az üzemanyagot a Toyota jövőképében
Az elektromos autók egyik nagy előnye, hogy tankolásuk megoldható akár otthoni körülmények között is: elég este a megfelelően kiépített töltőpontra csatlakoztatni a gépkocsit, és reggel teli tankkal (azaz akkumulátorral) indulhatunk útnak. Ez tagadhatatlanul komoly érv: a belső égésű motorral szerelt járműveknek bizony időről időre el kell zarándokolniuk a benzinkútra, és amíg el nem jön a teljesen autonóm gépkocsik kora, ebben az autóvezetőknek is aktívan részt kell venniük. Egyszer talán az lesz a természetes, ha éjjelente szellemautók gördülnek be a benzinkutakra, majd teli tankkal hazatérnek, így értékes perceket takarítva meg gazdájuknak, ma még azonban erről szó sincs. A Toyota...Tovább
A Lexus működteti Európa legkiválóbb repülőtéri business váróját
A World Travel Awards (WTA) 1993 óta díjazza évről évre a világ összes régiójában, és az idegenforgalom valamennyi szegmensében a legkiválóbb szolgáltatásokat. A WTA mára a szakma legnagyobb presztízsű elismerésévé vált, a kitüntetés a minőség, a megbízhatóság, a professzionalizmus megkérdőjelezhetetlen igazolása – különösen, mert a szervezett szakértői mellett az utazó közönség véleménye is érvényesül a döntésben. Számos egyéb kategória mellett a repülőtéri utasvárókat is minősíti a World Travel Awards. A szakma és a közönség egybehangzó véleménye szerint idén a Brussels Airlines és a Lexus által közösen üzemeltetett The Loft Európa legkiválóbb utasvárója. Ezzel a 2018 óta működő brüsszeli...Tovább
Milyen autonóm gépkocsit építene egy idegbiológus?
Korunk egyik nagy ellentmondása, hogy miközben mindenki az autóipar irányváltásáról, az ügyfelek igényeinek megváltozásáról, a prioritások átalakulásáról beszél, a jövő mobilitási koncepciójának kidolgozását olyan mérnökökre és dizájnerekre bízzuk, akik tanulmányaikat a régi értékrend szerint végezték, gyakorlatukat pedig egy gyorsan avuló működési struktúrában szerezték. A Lexus ezért most a tradicionális autóipartól minél messzebb tevékenykedő, friss elméket kért fel arra, hogy gondolják tovább a közlekedés történetét. A világ persze tele van nagyszerű gondolkodókkal – kérdés viszont, hogyan találjunk rá a megfelelő emberekre. A Lexus a XXI. század online szabadegyeteméhez, a tudáshoz...Tovább
Már készül a Toyota és a Hitachi hidrogén hajtású vonata
A felkelő nap országának nagy hagyományai vannak a vasúti innovációk terén. A villámgyors Sinkanszentől kezdve a másodperces pontossággal közlekedő, a peronnál centiméteres precizitással megálló szerelvényeken és az automatikusan menetirányba forduló üléseken át. Addig az ultramodern karbantartási rendszerig, amely a hálózatba kapcsolt infrastruktúra (IoT) segítségével deríti fel a legapróbb anomáliákat, hogy megelőzhetők legyenek a komoly üzemleállást okozó problémák. Most egy újabb téren készülnek jelentős innovációra: egy stratégiai együttműködés keretében három japán vállalat megkezdte egy üzemanyagcellás-akkumulátoros hibrid motorkocsi fejlesztését. Amint egyre nőnek a nyugati...Tovább
Toyota Gantry Robot: mindig kéznél, de sosem láb alatt
Az ENSZ adatai szerint a következő három évtizedben több mint megkétszereződik a világ 65 év fölötti lakosainak a száma: az évszázad derekára ez több mint másfél milliárd nyugdíjas korú személy. Az emberiség korosodása azonban nemcsak azt jelenti, hogy potenciálisan többen szorulnak gondoskodásra, de azt is, hogy kevesebben lesznek, akik ezt a törődést biztosíthatnák. Fontos a megfogalmazás, hiszen a TRI a japán ikigai elvét követi: a kifejezés arra utal, hogy az emberi életnek értelmet, tartalmat, célt kell biztosítani. A Toyota Research Institute tehát nem helyettesíteni, hanem támogatni szeretné a rászorulókat, mesterséges intelligencia segítségével megteremteni egy olyan szinergiát,...Tovább
Hidrogén üzemű nyerges vontatót fejleszt a Toyota-csoport
Az emissziómentes mobilitásra vonatkozó, hosszú távú elképzelések szerint az akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok egymással párhuzamosan, más és más felhasználási körben juthatnak szerephez. Az általános megítélés szerint ez utóbbiak sokkal alkalmasabbak közepes és nagy távolságok megtételére, így kulcsszerephez juthatnak az árufuvarozásban. Miután a Hino Motors és a Toyota Motor Corporation idén tavasszal bejelentette , hogy a bulldogfülkés Hino Profia alapjaira hidrogén üzemanyagcellás nehéz tehergépkocsit fejleszt, a partnerek most az észak-amerikai kontinensen is hasznosítják a 600 kilométeres hatótávolságú FCET (fuel cell electric truck) projekttel szerzett...Tovább
Gyengéd robotkart fejlesztett a Toyota
Túlzás nélkül új korszakot nyithat az embereket segítő robotok fejlesztésében az az innováció, amelyet a Toyota fejlett technológiákkal foglalkozó kutató intézete, a Toyota Research Institute (TRI) mutatott be a napokban. A Toyota hosszú évek óta dolgozik olyan robotok fejlesztésén, amelyek képesek hatékonyan, megbízhatóan gondját viselni az egészségi állapotuk vagy életkoruk miatt támogatásra szoruló embereknek. Ennek fontos eleme, hogy a robotok képesek legyenek biztonságosan megfogni, felemelni, átadni és átvenni tárgyakat. Napjainkban ez már részben megvalósult: a Toyota a koronavírus-járvány miatt elhalasztott tokiói olimpiai játékokon már élesben tervezte alkalmazni a személyes...Tovább
Hidrogén üzemű, mobil óriástöltőt épített a Toyota és a Honda
Megkezdődött annak a mobil áramellátó rendszernek a nyilvános tesztüzeme, amelyben a Toyota üzemanyagcellás utasszállító buszának különlegesen átalakított kivitele szolgál hatalmas mozgó áramfejlesztőként, a mindennapokban és a természeti katasztrófák idején egyaránt. Japán négy tektonikai lemez találkozási pontjánál fekszik, ezért a szigetország alatt gyakorlatilag folyamatosan mozog a talaj: egyes források szerint évente akár kétezer apró rengés is észlelhető. Nem csoda, hogy a japán társadalom igyekszik a lehető legalaposabban felkészülni a földrengésekre és azok következményeire. A japán történelem legsúlyosabb, a Richter-skála szerinti 9,0-es erősségű földrengésére 2011-ben került sor...Tovább
Nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz klasszikus ajtaja a legizgalmasabb Toyotának
Felbukkant a világhálón egy szabadalmi bejegyzés , amelynek pár éve még nem tulajdonítottunk volna figyelmet – a Toyota motorsport-programjának ismeretében azonban több mint fantasztikus újdonságot ígér. Közel ezer lóerős hibrid hajtáslánc, mintegy 800 millió forintnak megfelelő vételár, húsz példányban – a 2018-as Toyota GR Super Sport tanulmányautó által megelőlegezett, legkorábban két év múlva forgalomba kerülő japán sportkocsit azonban mégsem ezek az adatok teszik exkluzívvá és igazán kívánatossá. A hosszú távú világbajnokság (WEC) új szabályrendszere értelmében ugyanis az LMP1 királykategória helyébe lépő Hypercar kategóriában kizárólag közvetlen közúti kötődésű versenyautók állhatnak...Tovább
Levegőbe emelkedett a Toyota SkyDrive repülő autója
Amikor a Toyota mérnökei 2012-ben elhatározták, hogy szabadidejükben megterveznek és megépítenek egy repülő autót, aligha gondolták, hogy az évtized végére egy több millió dolláros költségvetésű program keretében nyilvános tesztrepülést hajtanak végre Tokióban. A Cartivator projekt 2017-ig gyakorlatilag non-profit hobbiklubként működött, amelyben az említett Toyota-szakemberek mellett egyéb vállalatok más szakterületeken dolgozó munkatársai is részt vettek, hétvégéről hétvégére fejlesztve a prototípust. Aztán amikor a Toyota csoport 15 vállalata jelentős anyagi támogatást biztosított a Cartivator projektnek, felgyorsultak az események: létrehozták a SkyDrive vállalatot, amelyre az elmúlt...Tovább

Oldalak