Innováció hírek

Rangos szakmai elismerésben részesült a világ legfejlettebb pickupja
A szakma egyik legrangosabb kitüntetésében: a Richard Parry-Jones emlékéremben részesítette a brit gépészmérnöki intézet (Institution of Mechanical Engineers, IMechE) a Toyota kísérleti hidrogéntüzelőanyag-cellás járművét, a Hilux Hydrogen prototípust. A második világháború utáni brit autóipar egyik legnagyobb jelentőségű alakjáról, a 2005-ben a brit birodalom parancsnoka (CBE) címmel kitüntetett, 2021-ben elhunyt Richard Parry-Jones professzorról elnevezett kitüntetést azoknak az egyéneknek, illetve vállalatoknak ítéli oda a gépészmérnöki intézet, akik kiemelkedő innovációjukkal érdemben hozzájárultak az autóipar fejlesztéséhez. A Toyota Hilux Hydrogen prototípus számtalan úttörő...Tovább
Változatlanul a Toyota vezeti az innovációs versenyt
Óránként egymillió dollár: világszinten nagyságrendileg ennyi pénzt fordít kutatási és fejlesztési tevékenységekre a Toyota. Ez szinte ijesztően magas összeg, ám nem meglepő, ha tudjuk: a Toyota három kontinensen több mint húsz olyan létesítményt üzemeltet, amelyek az autóiparon olykor messze túlmutató tudományos és mérnöki munkát végeznek. Japán után az Amerikai Egyesült Államok az autógyártó második legnagyobb K+F bázisa, a cég itt mutatott teljesítménye tehát reális képet ad a Toyota globális eredményeiről. Ezért is mérvadó, hogy immár tizedik éve nincs egyetlen autógyártó sem, amely megelőzné a Toyotát az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához (United States Patent and Trademark Office...Tovább
Erre a Toyotára senki nem számított…
A mozgásukban korlátozott és ép testű személyek együtt „sétálását” lehetővé tevő mikrojárműtől kezdve a háztartási segítő robotokig, a holdjáró lakóautótól az önvezető kisbuszokig rendkívül széles skálán mozognak azok a szerkezetek, amelyeket a Toyota a „mobilitást mindenkinek” jelszó égisze alatt mutatott be az elmúlt évek során. A vállalat innovációs tervezőstúdiója által most elkészített szerkezet azonban egészen más funkciót tölt be, mint előfutárai. Ha barkochbázva kellene rájönnünk, miről van szó, bizonyosan nem férne bele a szokásos húsz kérdésbe a megfejtés: olyasvalamiről van ugyanis szó, amely szabadon mozgatható, de elsődleges szerepét álló helyzetben tölti be, ugyanakkor nagyon...Tovább
Magához ölel a Toyota innovatív légzsákja
Elülső légzsák, oldallégzsák és függönylégzsák: hosszú éveken át ez a trió jelentette az ütközés elleni passzív védelem csúcsát. Aztán jött a vezető oldali térdlégzsák, a két első ülés közötti, összefejelést gátló légzsák, valamint legújabban az ülőlapba épített, alábukást megakadályozni hivatott légzsák. Ezeket a rendszereket eltérő ütemezésben vezetik be az autógyártók, a Toyota szerint azonban még ezzel sem teljes a védelmi arzenál. Az autógyártó mérnökei kifejlesztettek egy különleges szerkezetet, amely olyan speciális szituációkban is védelmet tud nyújtani, amelynek előfordulása néhány évvel ezelőtt még fel sem merült. Ahhoz, hogy egy légzsák optimálisan fejtse ki a hatását, aktiválása...Tovább
Világújdonsággal teszi biztonságosabbá járműveit a Toyota
Az intelligens LiDAR szenzorokat fejlesztő és gyártó RoboSense vállalat számos modellre vonatkozó beszállítói szerződést kötött a Toyota Motor Corporationnel. Noha az évente több mint tízmillió gépkocsit gyártó Toyota ökoszisztémájában beszállítók ezrei biztosítják a zökkenőmentes működést, a stabil minőséget és a folyamatos fejlődést, ez az egy partneri megállapodás mégis kiemelt figyelmet érdemel. A Robosense ugyanis saját bevallása szerint a világon egyedüliként valósította meg a MEMS-rendszerű, új generációs statikus LiDAR szenzorok autóipari célú, sorozatgyártási léptékű gyártását és felhasználását. A LiDAR szenzorok koherens fény- (lézer) kibocsátásával, majd a visszaverődő fénynyaláb...Tovább
Forradalmi akkutechnológia fejlesztését támogatja a Toyota
Bármilyen banálisan hangzik, a modern embert kevés dolog nyugtalanítja jobban, mint amikor használati tárgyaiban kezd lemerülni az akkumulátor. Az emberek többsége mobiltelefonja kapcsán találkozik ezzel a jelenséggel, ám az elektromos autók megjelenésével a mindennapi közlekedésre is átterjedt. Itt nevet is kapott: ez a hírhedt range anxiety, azaz a hatótávolság miatti szorongás, amely különösen a kezdeti időkben akadályozta a villanyautók elterjedését, de még ma is központi kérdésnek számít az elektromobilitásban. A problémára a legváltozatosabb módszerekkel igyekszik megoldást keresni a tudomány. A fejlődés a mai napig nem ért véget, időről időre új kémiai összetételű, innovatív...Tovább
Prémiumérzet tiszta lelkiismerettel: minőségi műbőr a Lexustól
A luxus fogalma a vásárlók egyre nagyobb hányadának jelent többet a hagyományos fényűzésnél. Ma már elegáns dolog például odafigyelni arra, hogy életvitelünkkel ne ártsunk másoknak – legyen szó a környezetről, embertársainkról vagy állatokról. Ebből a szemléletből fakad az a törekvés, hogy egy-egy használati tárgy előállítása során egyáltalán ne alkalmazzunk állati eredetű anyagot. A dietetika világából kölcsönzött fogalommal vegánként emlegetett anyaghasználat azonban csak akkor érheti el a célját, ha a felhasználónak soha nem kell úgy éreznie, hogy kompromisszumot kötött a minőség és a lelki béke között. Amikor tehát a Lexus úgy döntött, hogy az új generációs RX szabadidőjárműhöz a vegán...Tovább
Motorsportban fogant a Lexus elektromos sportterepjárója
Szaszaki Maszahiro a Toyota fejlesztőmérnöke, a vállalat alternatívüzemanyag-programjának tesztpilótája. Ez utóbbi minőségében nem csupán aktívan versenyez a Super Taikyu szériában rajthoz álló, hidrogén üzemű Toyota Corolla Sport versenyautóval, hanem csapattársa, Morizo felkészítését is vállalta. Morizo nem átlagos autóversenyző: ő valójában Tojoda Akio cégelnök, akik évek óta ezen az álnéven vesz részt a Toyota motorsportprogramjában – nem privilegizált vezetőként, hanem lelkes, tanulni vágyó pilótaként, a csapat beosztott tagjaként. A Toyota hidrogén üzemű versenyprogramjának keretében Szaszaki-szan segít az autógyártó első számú emberének finomítani versenyzői képességeit, hogy ne csak...Tovább
CO2-mentes hajtásláncokat fejleszthet veterán típusaihoz a Toyota
Az autógyártás fenntarthatóságáról, a mobilitás szénlábnyomának radikális csökkentéséről folyó társadalmi és iparági vitában egyre többen hívják fel a figyelmet arra, hogy a világszerte használatban álló, hatalmas járműállomány tisztább üzeművé tételével költséghatékonyan és minimális további emisszió mellett lehetne javítani az autóipar környezeti egyenlegét. A felvetés több mint ésszerű, hiszen így egyrészt megúszhatók a gépkocsi előállításával járó károsanyag-kibocsátások, másrészt az autók hulladékkezeléséről sem kell gondoskodni. Ezzel a feladattal – azaz a klasszikus, jó állapotban lévő öreg járművek modern hajtáslánccal történő átépítésével – mostanáig elsősorban tuningspecialisták,...Tovább
Hétszemélyes kisbusz, Toyota Yaris alapokra
Jövőre lesz húsz éve, hogy a Toyota bemutatta első szubkompakt családi egyterűjét, a Sientát. A recept innovatív volt: a műszaki alapokat az első generációs Vitz (Európában Yaris) kisautó platformja adta, míg a harmadik üléssor beépítéséhez szükséges extra helyről a 330 mm-rel megnövelt tengelytáv gondoskodott. A 2015-ben bevezetett, második Sienta-széria megint csak az aktuális, harmadik kiadású Yarisból nőtt ki, amelynek eleve nagyobb tengelytávja már csak 240 mm-es növelést tett szükségessé. A napokban bemutatott, harmadik generációs Sienta elődei jó példáját követve ismét a kortárs Yaris rokonaként lép színre; a különösen szilárd GA-B padlólemez tengelytávját már csak 190 mm-rel kellett...Tovább

Oldalak