Innováció hírek

Pár éven belül bárki vásárolhat elektromos Toyota pickupot
Az év elején szenzációszámba ment a hír, hogy a világ legnagyobb bányavállalata, a tavaly 42,9 milliárd USD éves bevételt regisztráló brit-ausztrál BHP a Toyota Australiával karöltve fontos kísérletbe fogott. Ennek keretében azt vizsgálják, elektromos üzemre átépített Toyota Land Cruiser 79 platós haszonjárművekkel kiválthatnák-e a BHP tárnáiban jelenleg szolgálatot teljesítő, azonos típusú, de 4.5 literes V8-as dízelmotorral szerelt járműveket. Korábban egy független vállalkozás, a Voltra már tett erre irányuló kísérletet, és az általuk emissziómentesített LC79 szintén népszerűnek bizonyult szakmai körökben. A hatalmas különbség, hogy ezúttal az autógyártó helyi képviselője felügyeli (és...Tovább
A Lexus a tiszta vízre és a fényre szavazott
Idén kilencedik alkalommal hirdették meg a Lexus Formatervezési Díj at (Lexus Design Award). Az autógyártó 2013 óta évről évre kiírja tematikus pályázatát, amelyben sürgető társadalmi problémákra vár kreatív, innovatív megoldásokat. A 2021-es kiírás egy szebb holnap alapjainak a lefektetésére szólította fel a pályázókat , akik 66 országból összesen 2079 elképzelést osztottak meg a zsűrivel. Ezek közül tavaly novemberben választották ki azt a hatot, amelyben a legtöbb fantáziát látták. Az ifjú feltalálók ezután világszerte elismert szakemberek mentorálásával (és a Lexus bőkezű támogatásával) elkészíthették terveik működő prototípusát. A fantáziadús alkotások a legváltozatosabb kérdésekre...Tovább
Már élőben is hallható a hidrogén üzemű sportmotor hangja, amivel nem más, mint Akio Toyoda fog hamarosan versenyezni
A Toyota idén április végén jelentette be, hogy kifejlesztett egy sűrített hidrogén üzemű belső égésű motort, amelyet élesben, a márka szerteágazó motorsport-tevékenységeinek keretében fog tesztelni. A háromhengeres erőforrás alapjaiban megegyezik azzal az 1,6 literes turbómotorral, amely a 2020 januárjában bemutatott, tavaly ősz óta forgalmazott Toyota GR Yaris fedélzetén debütált. Mivel ezt az eredetileg 261 lóerős blokkot (ahogy a GR Yaris egészét is) eleve versenycélokra fejlesztették, nem meglepő, hogy a különlegesen átépített blokk a motorsportban kezdheti meg pályafutását – igaz, nem egy GR Yaris, hanem egy Corolla Sport versenyautó orrában. A projektet Koji Sato , a Toyota Gazoo...Tovább
JATO: továbbra is a Toyota a legtisztább autógyártó Európában
2020-ban sok rossz dolog történt, az autóiparban éppúgy, mint azon túl. Egy valami mégis jó irányba mozdult el: Európában némi megtorpanás után ismét csökkenést mutatott az újonnan eladott autók átlagos széndioxid-kibocsátása. Míg az előző évtized utolsó harmadában a szabadidőjárművek fokozatosan emelkedő részaránya miatt megfordulni látszott egy több mint egy évtizede tartó, kedvező tendencia, 2020-ban ismét jó irányba mozdult el a mutató. Az Európa 21 országában eladott új autók átlagos CO2-emissziója 106,7 g/km volt (NEDC norma szerint), 12 százalékkal kedvezőbb, mint 2019-ben. A JATO piackutató szervezet elemzői szerint a kedvező változás két tényezőnek volt köszönhető. Egyrészt...Tovább
Műalkotássá vált a Lexus legújabb tanulmányautójának utastere
A Lexus 2005-ben mutatta be első villamosított típusát: az RX 400h hibridet. A világújdonság születésének huszadik évfordulóján ismét új fejezetet nyit a mobilitás történetében a márka: ekkor vezetik ugyanis be azt a tisztán elektromos típust, amelynek korai előzetesét az LF-Z Electrified tanulmány tárta a világ elé idén március végén. Ezzel a koncepciójárművel nem csak technológiai szempontból alkotta újra az automobil fogalmát a Lexus. A tisztán elektromos modell különleges Direct4 hajtáslánca soha nem látott, organikus kölcsönhatást teremt a jármű és környezete között. Egyfajta életközösséget, amelyben nem egymásnak feszülő, hanem éppen ellenkezőleg: egymást harmonikusan kiegészítő...Tovább
A következő tíz évben legszívesebben a Toyotától és a Teslától vásárolnánk elektromos autót az emberek
Az elmúlt években sokan törtek pálcát a Toyota felett, ha a villanyautó-fejlesztés szóba került. Véleményük szerint a vállalat túl konzervatívan állt hozzá a tisztán elektromos mobilitáshoz, és ezzel behozhatatlan hátrányba került azokkal a versenytársaival szemben, akik már évekkel korábban forgalomba hozták első villanyautóikat. A Toyota valóban nem kapkodta el a belépést a helyi emisszió nélküli közlekedés piacára: első sorozatgyártású villanyautóját 2021 áprilisában mutatja be. Egy dolog azonban a késlekedés, és egészen más a tudatos időzítés. Most ugyanis kiderült, hogy a Toyota egyáltalán nem került helyzeti hátrányba a piacon, sőt: egy nemzetközi felmérés szerint a fogyasztók az...Tovább
Rendkívül fejlett autonóm funkciókat kapott a Lexus zászlóshajó szedánja
Lexus Teammate néven fejlett vezetőtámogató technológiát vezet be az LS 500h összkerékhajtású kivitelein a Lexus. A globálisan - idén ősztől - rendelhető, 2022. modellévi típusokon megjelenő szolgáltatási csomag a cégcsoport legfejlettebb autonóm mobilitási rendszereit tartalmazza. A Lexus más gyártókkal ellentétben a kezdetektől konzervatív megközelítést alkalmazott az önvezető technológiák alkalmazásával kapcsolatban. A lenyűgözően gyors bevezetés helyett kizárólag akkor építi be típusaiba ezeket a rendszereket, ha azok zökkenőmentes működése fenntartások nélkül szavatolható. A tényleges önvezető funkciók sürgetése helyett azoknak a vezetőtámogató funkcióknak a tökéletesítésére...Tovább
Tudni akarja, milyen érzés vakon vezetni? Ebben a Lexusban megtudhatja!
Okos ember más kárán tanul – tartja a közmondás. A valóság azonban sajnos mást mutat: az emberek többsége bizony addig játszik a tűzzel, míg meg nem égeti magát. A világ országaiban sziszifuszi küzdelmet vívnak azért, hogy visszaszorítsák a figyelmetlen vezetés egyre súlyosbodó jelenségét; az autósok egy részét azonban sem a tragikus balesetekről szóló beszámolók, sem a büntetések nem tudják meggyőzni arról, hogy az autóvezetés és a telefon nyomkodása nem összeegyeztethető folyamatok. Mi baj történhet, ha egy-két másodpercre leveszem a tekintetem az útról – kérdeznek vissza sokan. Egyrészt 50 km/h-s sebességnél másodpercenként közel 14 métert tesz meg az autó – ez nagyjából három, egymás...Tovább
A Toyotát szinte egyáltalán nem érinti a máshol gyártási problémákat okozó chip-hiány
Jóformán még talpra sem állt a koronavírus okozta sokkból, máris új válsággal kell megküzdenie az autóiparnak. A problémát pont az elmúlt évek rohamos technológiai fejlődése okozza: integrált áramkörök százai, ezrei dolgoznak a modern autókban. Az alapvető funkcióktól kezdve a fejlett szórakoztató szolgáltatásokon át a biztonsági és vezetőtámogató rendszerekig mind több komponens igényel modern chipeket. Márpedig ahogy egy hiányosan összecsavarozott autót nem lehet eladni, ugyanúgy képtelenség legyártani egy gépkocsit, ha nem állnak rendelkezésre a működéséhez szükséges elektronikus komponensek. Az autóipar több mint egy éve küzd az egyre súlyosbodó chip-hiánnyal (lásd keretes írásunkat); a...Tovább
A Toyota vakcinaszállító hűtőkocsija a világon elsőként szerzett WHO-tanúsítványt
A Toyota Motor Corporation, a cégcsoport kereskedelmi specialistája, a Toyota Tsusho, valamint a luxemburgi B Medical Systems S.à r.l. közösen olyan, meghatározott hőmérsékleti tartományra temperálható raktérrel rendelkező áruszállító járművet fejlesztett , amely elnyerte az egészségügyi világszervezet , a WHO orvosi műszerekre és berendezésekre vonatkozó, előzetes tanúsítványát. A WHO most első ízben adott ki ilyen tanúsítványt vakcinaszállító gépkocsira. A védőoltások hatásos védelmet nyújtanak a fertőző betegségek ellen. A gyermekeknek szánt, kötelező védőoltásokat rendszerint 2-8 Celsius-fokon kell tárolni – és a nem megfelelő körülmények között tárolt vakcinát nem lehet felhasználni. A...Tovább

Oldalak