Hazai hírek hírek

Végre Magyarországon is beköszönhet a hidrogénüzemű járművek kora
A MOL-csoport április 11-én jelentette be, hogy Százhalombattán átadta a kelet-közép-európai régió legnagyobb zöldhidrogén-fejlesztő üzemét. A 22 millió eurós beruházás révén az üzem évente 1600 tonna hidrogént tud majd megújuló forrásból származó elektromos energia felhasználásával, karbonsemleges módon fejleszteni. A 10 MW kapacitású üzem nem csak 25 ezer tonnával csökkenti a Dunai Finomító széndioxid-kibocsátását, hanem új fejezetet nyit a hazai és regionális H2-gazdaságban. A Toyota elsőként üdvözli a mérföldkőnek tekinthető beruházást, hiszen a hidrogénalapú hajtástechnológiák fejlesztésének és alkalmazásának úttörő, iparágvezető szereplőjeként 1992 óta dolgozik azon, hogy ezt a...Tovább
Szinte minden piaci szegmensben dobogós volt a Toyota Magyarországon 2024 első negyedévében
Remekül kezdődött a 2024-es év a Toyota számára Magyarországon: az első negyedévben az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 5.067 autó értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedéssel – szoros versenyben – a második helyet szerezte meg. A márka 1,5%-kal tudta növelni az eladásait a hatalmas rekordokat hozó 2023-as év első három hónapjához képest. Egész más azonban az összkép, ha csak a Magyarországon maradt, itt forgalomba helyezett új autókat nézzük: a kivonásoktól (re-exporttól) megtisztított piacon a Toyota 4.917 új autó értékesítésével toronymagasan vezet, a második helyezett Suzukihoz képest az előnye 1.581 darab, ami azt jelenti, hogy közel másfélszer (+47,8%)...Tovább
Szinte minden piaci szegmensben dobogós volt a Toyota Magyarországon 2023-ban
Minden idők legjobb évét zárta a Toyota 2023-ban Magyarországon: az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 17.300 autó értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedéssel őrizte meg az első helyét. A Toyota márka annak ellenére tudta 14,6%-kal növelni az eladásait, hogy a teljes piac a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt minimális mértékben (0,6%-kal) csökkent. Remek éve volt a japán gyártó prémiummárkájának, a Lexusnak is, amely magyarországi története során most először ért el négyszámjegyű értékesítési eredményt: 2023-ban már 1.105 új Lexus talált gazdára az országban, ami a teljes magyarországi személyautó-piacra vetítve 1% fölötti részesedést jelent (ha pedig csak a...Tovább
Lutri, kockázat nélkül
Utolsó részéhez ért 2022-ben útjára indított interjúsorozatunk, amelyben magyarországi Lexus-tulajdonosokat kérdeztünk arról, hogyan ismerkedtek meg a márkával, és mennyire elégedettek autójukkal. Olyan emberekkel ismerkedtünk meg, akik döntéseiket rendszerint tudatosan hozzák meg, ugyanakkor a Lexusszal kapcsolatban képtelenek voltak tárgyilagosak maradni: első autójukat még észérvek alapján vásárolták a márkától, ma már azonban az ösztönök szintjén is ragaszkodnak ahhoz. Záró beszélgetésünkben olyasvalakivel találkozunk, aki a kezdetektől végigkísérte a Lexus magyarországi karrierjét. Ha egy kapcsolatban nem vagyunk ugyan kifejezetten elégedetlenek a partnerünkkel, de vannak olyan...Tovább
Tízből száz pontot kap
„Mindig is Toyotára vágytam.” - kezdi történetét a legelejéről dr. Nagy Gergely debreceni fogorvos. 2006-ban, friss diplomásként rá is szánta magát a vásárlásra, ám aztán végül mégis maradt egy amerikai-európai márkánál. Összességében elégedett lett volna az autóval, ha egy munkatársának nem lett volna azonos kategóriájú Toyotája. Így azonban napi szinten kellett azzal szembesülnie, hogy azok az apró tökéletlenségek, amelyeket saját kocsija összeszerelési minőségében, működésében, és nem utolsósorban a márkaszerviz hozzáállásában rendszeresen tapasztalt, nem természetes velejárói az autóhasználatnak. A következő vásárlások során már orvosolta a tévedést: feleségének egy Toyota Yarist,...Tovább
Az ember számít a márka mögött
„Pályakezdő orvosként egyszer betévedtem a budaörsi úton lévő Lexus márkakereskedésbe. Mint egy gyerek, úgy csodáltam az ott álló autókat, különösen a GS szedán tetszett.” – idézi fel első találkozását a márkával dr. Molnár Csaba . Ma már két Lexus áll a háza előtt – három, ha a lánya épp otthon van, és már úton van a negyedik. Ilyen mértékű elkötelezettséggel még a márka szülőföldjén, Észak-Amerikában is ritkán találkozni, dr. Molnár Csaba szerint azonban egy hosszú fejlődési és tanulási folyamat végállomásáról van szó. „Jövőre lesz ötven éve, hogy először vezettem autót. Ez idő alatt jóformán minden ismert márkával szereztem tapasztalatot.” – vág bele történetébe dr. Molnár Csaba. Voltak...Tovább
Kis étvágyú nagymacska
Amikor Lexus-tulajdonosokat kérdezünk arról, hogyan találtak rá a márkára, többségük egy másik prémium márkával szerzett, kiábrándító tapasztalatokról számol be: számukra a Lexus minősége, megbízhatósága, tartóssága számít korábban ismeretlen, felszabadító élménynek. A szolnoki Pap Gyula azonban más irányból érkezett a Lexushoz. Több mint húsz éven át volt hűséges vásárlója a Toyotának és a monori Kovács Autóháznak . Ahogy fogalmaz, végigjárta a ranglétrát: az apró Startlettel kezdte, és az évek során egyre nagyobb és kényelmesebb modellekbe ült be. A 2010-es évek derekán, az Avensist vezetve úgy tűnt, a végére ért a lehetőségeknek, amikor egy nap megakadt a szeme a jól ismert...Tovább
Innováció és kézműves kidolgozás
„Apósom mindig is Toyota-párti volt. Akárhányszor panaszkodtunk, hogy megint elromlott az autónk, hogy nem jó a szervizszolgáltatás, mindig arra biztatott bennünket, hogy váltsunk márkát.” – kezd bele történetébe Pátkai Zsolt . Sokáig ellenállt, újra és újra bizalmat szavazva egy patinás európai prémiumgyártó termékeinek és márkaszervizeinek. 2005 táján aztán végleg elfogytak a német márka mellett szóló érvek, és Zsolték átnyergeltek egy Toyota RAV4-esre. A minőségi ugrás azonnal meggyőzte őket. Az ezt követő autóvásárlásoknál már fel sem merült más márka, egészen addig, amíg az otthonuktól alig pár kilométerre működő, monori Kovács Autóház fel nem vette portfoliójába a Lexus szervizelését...Tovább
A nagykorúság határán is kifogástalan
A Lexus ügyfelei nem átlagos emberek. Olyan individuumok, akik nem érik be a kézenfekvő megoldásokkal, és akik meggyőződéssel vallják, hogy a gondtalanság az egyik legfontosabb luxuscikk. Mindegyikükkel mégsem beszélgethetünk el, így megkerestük azokat a hazai Lexus-tulajdonosokat, amelyek valamilyen okból ebből a különleges közösségből is kiemelkednek. Rövid interjúsorozatunkban őket és autóikat mutatjuk be. Mostani történetünk főszereplője legendás megbízhatósága miatt döntött a márka mellett, ám hamar rájött, hogy ennél jóval többet nyújt számára a Lexus… Amikor Ribnikár András már csak úgy mert leparkolni a kocsijával, hogy bármikor fel tudja azt venni egy autómentő, mert úton-útfélen...Tovább
A hosszú, nyugodt élet titka
Minden folyamat elkezdődik valahol. A Lexus magyarországi jelenléte Bán Istvánnal vette kezdetét, aki 1991-ben elsőként hozott be hazánkba egy korai gyártású LS400-ast. Ez a harmincegy évvel ezelőtti döntés nem csak hősünk életét határozta meg, de környezetének értékrendjét is alaposan átalakította. Oly sok kortársához hasonlóan Bán István is Ladán kezdett vezetni. Hamar felismerte, hogy habitusának és testalkatának a tágas, kényelmes autók felelnek meg leginkább, így először egy nagy francia szedánba ült át, majd amikor ezt egy felső kategóriás német autóra cserélte, úgy érezte, megérkezett. Aztán egy műszaki munkatársa egy új japán márkára hívta fel a figyelmét, amely fele annyi pénzért...Tovább

Oldalak