Hazai hírek hírek

A Toyota a vállán viszi a magyarországi újautó-eladásokat
Folytatja erősödését a hazai újautó-piac. Noha az év első hat hónapját összegezve a magánvásárlók továbbra is jelentősen kevesebb (-20,8%) új gépjárművet vásárolnak, mint egy évvel ezelőtt, a flottás eladások (+33%) ellensúlyozzák ezt a visszaesést. A Magyarországon tartósan forgalomba helyezett új gépkocsik száma 2021 hatodik hónapjában így összességében 7,1 százalékkal haladta meg a tavaly ilyenkor regisztrált adatokat, így a kivonásoktól megtisztított piac 56 ezer 485 darabos forgalmával 7,1 százalékos pluszban zárja az első félévet 2020 azonos időszakához képest. A Toyota a tőle eddig megszokott kiegyensúlyozott teljesítményt mutatta a személyautók és a könnyű haszonjárművek piacán...Tovább
Továbbra is uralja a magyarországi forgalomba helyezéseket a Toyota
Májusban tovább nőttek a magyarországi forgalomba helyezések: a kivonásoktól megtisztított eladási (azaz az itthon eladott, de eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járműveket figyelmen kívül hagyó) statisztikák szerint 10 560 autó talált gazdára az év ötödik hónapjában, ami 73,5 százalékkal kedvezőbb, mint tavaly ugyanekkor. Ezzel az eredménnyel végre pozitívba fordult az egész éves mérleg: 2021 első öt hónapjában 46 281 autót helyeztek tartósan forgalomba az országban, ami 6,1 százalékkal meghaladja a 2020 azonos időszakában regisztrált értéket. A Toyota a személygépkocsik és a könnyű haszonjárművek piacán egyaránt a második legerősebb...Tovább
Ez a valós helyzet a kivonások utáni piacon: még mindig a Toyota vezeti a hazai forgalomba helyezéseket
Utolérte magát a magyarországi újautó-piac, a 2021. áprilisi eladásokat immár nem egy „átlagos” hónapnak, hanem a koronavírus-járvány első teljes hónapjának a teljesítményéhez mérhettük. A tavaly áprilisánál 58,5 százalékkal több autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ezzel az év első négy hónapjára vetítve minimális mértékűre, -3,3 százalékra csökkent a piac esése, ami az új személy- és könnyű haszonjárművek hazai forgalomba helyezését illeti. A Toyota ugyanennyivel tudta növelni (+3,4%) a tavalyi évhez képest a kivonások nélküli forgalmát a hazai piacon, derül ki a Datahouse aktuális elemzéséből. Ennek köszönhetően, ha csekély mértékben is, de tovább tudta növelni piaci részesedését a...Tovább
Kiegyensúlyozott teljesítményével a Toyota nyerte az első negyedéves hazai eladásokat
Az év első három hónapjában 27 ezer 168 új gépkocsit – 22 ezer 497 személyautót és 4671 könnyű haszonjárművet – helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A flottás eladások (13 ezer 168 szgk., 4097 khj.) mindkét piaci szegmensben emelkedést mutatnak, a magánvásárlók azonban továbbra is kevesebb autót vásároltak, mint tavaly ilyenkor. A kivonásoktól megtisztított adatok szerint a Toyota a személygépkocsik piacán a magánvásárlók második, a flottás ügyfelek harmadik legkedveltebb márkájának bizonyult. Ugyanezek az arányok érvényesültek a könnyű haszongépjárművek piacán is. Összesítésben ez azt eredményezte, hogy a Toyota a privát és céges...Tovább
Februárban az első, az év első két hónapját tekintve a második a személyautók hazai piacán a Toyota
A hibrid piac 37 százalékát tudhatta magáénak, és az öt legnépszerűbb típusból négyet jegyzett a Toyota 2021 első két hónapjában, derül ki a magyarországi eladásokat elemző Datahouse adataiból. A japán gyártó idén eddig összesen 1105 öntöltő hibrid modellt értékesített Magyarországon, csaknem háromszor annyit, mint az ezen a téren második helyen álló márka. A legnépszerűbb Toyota hibrid a Corolla, 335 eladott példánnyal; ezt követi a RAV4 (287 db), a C-HR (216 db) és a Yaris (178 db). A prémium szegmenseben pedig 52 eladott autóval a Lexus NX300h bizonyult Magyarország kedvencének öntöltő hibrid modelljének. Ami a teljes járműállomány forgalmát illeti, a Magyarországon értékesített és...Tovább
2020-ban a Toyota volt a magyarok kedvenc márkája
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett adatok szerint a 2020. naptári évben Magyarországon eladott új személygépkocsik és könnyű haszonjárművek jelentős részét (24,5%, illetve 21,2%) soha nem helyezték forgalomba az országban, vagy hat hónapon belül kivonták a forgalomból. Ezek az autók (több mint 31 ezer személygépkocsi, illetve több mint 4600 könnyű haszonjármű) sem a hazai gépjármű-állomány fiatalodását nem szolgálják, sem a valós piaci keresletet, illetve fogyasztói preferenciát nem tükrözik, ezáltal torzítják a valós magyarországi gépjárműpiaci erőviszonyokról alkotott képet. Teljesen eltekinteni értelemszerűen nem lehet tőlük, ám az egyes márkák teljesítményét...Tovább
Az eseménytelen tél a felkészüléssel kezdődik
Egy átlagos évben november táján már körvonalazódnak a családok, baráti társaságok téli programjai. Adventi vásárlátogatások, karácsonyi összekövetelek, szilveszteri együttlétek, síelések, wellness-hétvégék, kirándulások. Csupa olyan esemény, amelyen idén alighanem minden eddiginél kevesebben veszünk részt. És ha mi otthon maradunk, otthon marad az autónk is. Az idei tavasz tapasztalatai azt mutatják, ilyenkor sokan hajlamosak elodázni a gépkocsi karbantartását. Az autó azonban összetett szerkezet, amely az emberi szervezethez hasonlóan megsínyli, ha hagyjuk leromlani az állapotát. Vannak olyan karbantartási feladatok, amelyeket a használat intenzitásától függetlenül, megfelelő...Tovább
Háromnegyed éves eredmények: a Toyota tarolt a hazai újautó-piacon
Idén minden tizedik, Magyarországon eladott új személygépkocsi Toyota volt, derül ki a Datahouse részletes elemzéséből. A 2020. január-szeptember közötti időszakot ezzel a hazai piac második legerősebb márkájaként zárta a japán autógyártó, épp csak elmaradva a listát változatlanul, de meglehetősen ingadozó teljesítménnyel vezető Suzuki mögött. Érdekesség, hogy miközben a Suzuki mindenki másnál többet veszített piaci részesedéséből (-7,3 százalékpont), a Toyota épp ellenkezőleg, rekord mértékű növekedésről (+3,1 százalékpont) számolhatott be. Helyezés (2019. helyezés) Márka 2020. jan. - szept. 2019. jan. - szept. Változás % 2020. jan. - szept. piaci rész % 2019. jan. - szept. piaci rész %...Tovább
Abszolút és relatív értelemben is egyaránt első volt a Toyota májusban
2020 májusában az előzetes várakozásoknak megfelelően kevesebb mint felére csökkentek a személy- és könnyű haszonjárművek magyarországi eladásai – derül ki a DataHouse aktuális jelentéséből. A kivonásoktól megtisztított (azaz a hazai forgalomba helyezéseket tükröző) adatok szerint a Toyota az év ötödik hónapjában a körülményekhez képest ismét rendkívül kedvező eredményt könyvelhetett el, ezzel a leginkább válságálló márkának bizonyult a hazai piacon. Eladásai „csupán” 28 százalékkal csökkentek, és ezzel egyike volt annak a mindössze tíz márkának, amelyik 30 százalék alatt tudta tartani a visszaesést. Ennek köszönhetően a Toyota nemcsak megőrizte, de növelte is előnyét a hazai forgalomba...Tovább
Ilyen a tökéletes autószerviz járvány idején
A március közepén elrendelt veszélyhelyzet, majd a hónap végén kihirdetett kijárási korlátozások nyomán mindannyiunknak át kellett terveznie a mindennapokat. Egyik napról a másikra új folyamatokra, szokásokra, eljárásokra lett szükség. A feladatok azonban nem változtak, hiszen az élet lelassult ugyan, de meg nem állt. Igaz ez a márkaszervizek tevékenységeire is: tökéletesre csiszolt munkafolyamatokat kellett most a pillanatnyi követelményekhez igazodva, de a minőségi elvárásokból a legkevesebbet sem engedve átalakítani. Hogy megtudjuk, ez milyen feladatokat vont magával, és mennyire volt eredményes, felkerestük a két márka legnagyobb hazai szervizeit, a Toyota Mayert és a Lexus Budát , ahol...Tovább

Oldalak