Hazai hírek hírek

Lutri, kockázat nélkül
Utolsó részéhez ért 2022-ben útjára indított interjúsorozatunk, amelyben magyarországi Lexus-tulajdonosokat kérdeztünk arról, hogyan ismerkedtek meg a márkával, és mennyire elégedettek autójukkal. Olyan emberekkel ismerkedtünk meg, akik döntéseiket rendszerint tudatosan hozzák meg, ugyanakkor a Lexusszal kapcsolatban képtelenek voltak tárgyilagosak maradni: első autójukat még észérvek alapján vásárolták a márkától, ma már azonban az ösztönök szintjén is ragaszkodnak ahhoz. Záró beszélgetésünkben olyasvalakivel találkozunk, aki a kezdetektől végigkísérte a Lexus magyarországi karrierjét. Ha egy kapcsolatban nem vagyunk ugyan kifejezetten elégedetlenek a partnerünkkel, de vannak olyan...Tovább
Tízből száz pontot kap
„Mindig is Toyotára vágytam.” - kezdi történetét a legelejéről dr. Nagy Gergely debreceni fogorvos. 2006-ban, friss diplomásként rá is szánta magát a vásárlásra, ám aztán végül mégis maradt egy amerikai-európai márkánál. Összességében elégedett lett volna az autóval, ha egy munkatársának nem lett volna azonos kategóriájú Toyotája. Így azonban napi szinten kellett azzal szembesülnie, hogy azok az apró tökéletlenségek, amelyeket saját kocsija összeszerelési minőségében, működésében, és nem utolsósorban a márkaszerviz hozzáállásában rendszeresen tapasztalt, nem természetes velejárói az autóhasználatnak. A következő vásárlások során már orvosolta a tévedést: feleségének egy Toyota Yarist,...Tovább
Az ember számít a márka mögött
„Pályakezdő orvosként egyszer betévedtem a budaörsi úton lévő Lexus márkakereskedésbe. Mint egy gyerek, úgy csodáltam az ott álló autókat, különösen a GS szedán tetszett.” – idézi fel első találkozását a márkával dr. Molnár Csaba . Ma már két Lexus áll a háza előtt – három, ha a lánya épp otthon van, és már úton van a negyedik. Ilyen mértékű elkötelezettséggel még a márka szülőföldjén, Észak-Amerikában is ritkán találkozni, dr. Molnár Csaba szerint azonban egy hosszú fejlődési és tanulási folyamat végállomásáról van szó. „Jövőre lesz ötven éve, hogy először vezettem autót. Ez idő alatt jóformán minden ismert márkával szereztem tapasztalatot.” – vág bele történetébe dr. Molnár Csaba. Voltak...Tovább
Kis étvágyú nagymacska
Amikor Lexus-tulajdonosokat kérdezünk arról, hogyan találtak rá a márkára, többségük egy másik prémium márkával szerzett, kiábrándító tapasztalatokról számol be: számukra a Lexus minősége, megbízhatósága, tartóssága számít korábban ismeretlen, felszabadító élménynek. A szolnoki Pap Gyula azonban más irányból érkezett a Lexushoz. Több mint húsz éven át volt hűséges vásárlója a Toyotának és a monori Kovács Autóháznak . Ahogy fogalmaz, végigjárta a ranglétrát: az apró Startlettel kezdte, és az évek során egyre nagyobb és kényelmesebb modellekbe ült be. A 2010-es évek derekán, az Avensist vezetve úgy tűnt, a végére ért a lehetőségeknek, amikor egy nap megakadt a szeme a jól ismert...Tovább
Innováció és kézműves kidolgozás
„Apósom mindig is Toyota-párti volt. Akárhányszor panaszkodtunk, hogy megint elromlott az autónk, hogy nem jó a szervizszolgáltatás, mindig arra biztatott bennünket, hogy váltsunk márkát.” – kezd bele történetébe Pátkai Zsolt . Sokáig ellenállt, újra és újra bizalmat szavazva egy patinás európai prémiumgyártó termékeinek és márkaszervizeinek. 2005 táján aztán végleg elfogytak a német márka mellett szóló érvek, és Zsolték átnyergeltek egy Toyota RAV4-esre. A minőségi ugrás azonnal meggyőzte őket. Az ezt követő autóvásárlásoknál már fel sem merült más márka, egészen addig, amíg az otthonuktól alig pár kilométerre működő, monori Kovács Autóház fel nem vette portfoliójába a Lexus szervizelését...Tovább
A nagykorúság határán is kifogástalan
A Lexus ügyfelei nem átlagos emberek. Olyan individuumok, akik nem érik be a kézenfekvő megoldásokkal, és akik meggyőződéssel vallják, hogy a gondtalanság az egyik legfontosabb luxuscikk. Mindegyikükkel mégsem beszélgethetünk el, így megkerestük azokat a hazai Lexus-tulajdonosokat, amelyek valamilyen okból ebből a különleges közösségből is kiemelkednek. Rövid interjúsorozatunkban őket és autóikat mutatjuk be. Mostani történetünk főszereplője legendás megbízhatósága miatt döntött a márka mellett, ám hamar rájött, hogy ennél jóval többet nyújt számára a Lexus… Amikor Ribnikár András már csak úgy mert leparkolni a kocsijával, hogy bármikor fel tudja azt venni egy autómentő, mert úton-útfélen...Tovább
A hosszú, nyugodt élet titka
Minden folyamat elkezdődik valahol. A Lexus magyarországi jelenléte Bán Istvánnal vette kezdetét, aki 1991-ben elsőként hozott be hazánkba egy korai gyártású LS400-ast. Ez a harmincegy évvel ezelőtti döntés nem csak hősünk életét határozta meg, de környezetének értékrendjét is alaposan átalakította. Oly sok kortársához hasonlóan Bán István is Ladán kezdett vezetni. Hamar felismerte, hogy habitusának és testalkatának a tágas, kényelmes autók felelnek meg leginkább, így először egy nagy francia szedánba ült át, majd amikor ezt egy felső kategóriás német autóra cserélte, úgy érezte, megérkezett. Aztán egy műszaki munkatársa egy új japán márkára hívta fel a figyelmét, amely fele annyi pénzért...Tovább
Piacvezetőként nyitotta az évet a Toyota Magyarországon
Tovább esett a magyar újautópiac forgalma 2022 januárjában. A DataHouse elemzése szerint a tavaly ilyenkori 10639 gépjármű (személygépkocsi és könnyű haszongépjármű) helyett idén mindössze 9150 talált gazdára az év első harmincegy napján. Ez 14 százalékos visszaesést jelent, ha pedig 2020 januárját tekintjük referenciapontnak, a csökkenés mértéke eléri a 23,1 százalékot. A személygépkocsik eladásai és a kishaszonjárművek forgalma egyaránt megszenvedte a koronavírus és a félvezetőhiány kombinált hatását: személyautóból 8,8 százalékkal, könnyű haszonjárműből viszont 40 százalékkal (!) kevesebb fogyott idén januárban, mint egy évvel ezelőtt. A Toyota személygépkocsi-részlege mintha meg sem...Tovább
A nyár végével is a Toyota vezeti a hazai forgalomba helyezések listáját
Augusztusban megtorpant az új gépjárművek piacának növekedése. A magyarországi forgalomba-helyezések mindössze 2,5 százalékkal haladták meg a 2020 augusztusában mért értéket; ugyanilyen mértékű növekedést mutathat fel a piac a januártól augusztusig tartó nyolc hónapos időszakra vetítve. Ha nem számolunk a papíron Magyarországon eladott, ám eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járművekkel, azaz kizárólag a kivonásoktól megtisztított, tényleges hazai forgalomba helyezéseket nézzük, a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjában egyaránt vezeti a rangsort. A márka piaci részesedése jelenleg 13,2 százalék, 1,2 százalékponttal...Tovább
A Toyota a vállán viszi a magyarországi újautó-eladásokat
Folytatja erősödését a hazai újautó-piac. Noha az év első hat hónapját összegezve a magánvásárlók továbbra is jelentősen kevesebb (-20,8%) új gépjárművet vásárolnak, mint egy évvel ezelőtt, a flottás eladások (+33%) ellensúlyozzák ezt a visszaesést. A Magyarországon tartósan forgalomba helyezett új gépkocsik száma 2021 hatodik hónapjában így összességében 7,1 százalékkal haladta meg a tavaly ilyenkor regisztrált adatokat, így a kivonásoktól megtisztított piac 56 ezer 485 darabos forgalmával 7,1 százalékos pluszban zárja az első félévet 2020 azonos időszakához képest. A Toyota a tőle eddig megszokott kiegyensúlyozott teljesítményt mutatta a személyautók és a könnyű haszonjárművek piacán...Tovább

Oldalak