Motorsport hírek

Nyilvános főpróbát tartott Le Mans-ban a Toyota GR Super Sport
A koronavírus járvány miatt az idei, 88. Le Mans-i 24 órás autóverseny zárt ajtók mögött, közönség nélkül zajlik; a szervezők a biztonság érdekében a versenyen részt vevő csapatok közötti érintkezést is korlátozzák. Emiatt csak kevesek lehettek szemtanúi annak, amint a Toyota Gazoo Racing csapata egy különlegesen meglepetéssel vezette fel a futamot: a rajtot megelőzően a pályára vitték annak a leendő versenyautónak a prototípusát, amellyel a márka a hosszú távú világbajnokság (WEC) új Hypercar géposztályában fog rajthoz állni 2021-től. Az autó, amely a versenyhétvégét megelőzően Le Mans-i tesztprogramon vett részt, egyelőre a Gazoo Racing immár szokásos piros-fekete-fehér rejtőszínébe...Tovább
Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi
Nagy változások előtt áll a Le Mans-i 24 órás autóverseny, s ebben az évben nem csak a koronavírus forgatja fel a rendezvényt. Sokkal izgalmasabb változások várhatóak technikai fronton. Megszűnik az LMP1 sorozat, helyette az új Hypercar versenyosztály gépei köröznek majd egy teljes napon át a Párizstól nyugatra található, sarthé-i versenypálya aszfaltcsíkján. Ebben a kategóriában áll majd rajthoz a Toyota Gazoo Racing által fejlesztett GR Super Sport versenygép is. Ezt az autót – igaz, még csak koncepcióautó formájában – a Toyota már a 2018-as Tokiói Autószalonon megmutatta a nagyvilágnak, s a hírek szerint a közelmúltban arról is megszületett a végleges döntés, hogy a közel 1000 lóerős...Tovább
Ez a világ legritkább Corollája, melyből mindössze tíz darabot értékesítettek
A Toyota történelmében a Corolla az a modell, amely kezdetekben a leginkább alakította a japán márkáról kialakult képet. Hiszen mely autójuk lehetne alkalmasabb a márka termékeinek megbízhatóságáról, nagyszerű ár-érték arányáról és kimagasló tartósságáról kialakult globális képnek, mint a Corolla? A modell 1966-os bemutatása óta legyártott darabszámnak köszönhetően a Toyota Corolla a világ legkelendőbb autója, a modellt jelenleg a bolygó több mint 150 piacán árusítják . S ha a valaha gyártott összes Corollát egymás mögé raknánk, ötször érnék körbe a Földet. A Corolláról tehát mindenki mindent tud, gondolhatnánk. Ám most felbukkant egy olyan ritka példány, amelyet még a japán autógyártó...Tovább
Felébresztik Csipkerózsika-álmából a japán motorsport ikonikus versenyautóját
Úgy tűnik, életre kel egy legenda: 17 év szendergés után leporoltak, trailerre tettek és elszállítottak egy hiroshimai tuningműhelyből egy régi versenyautót. Hogy ez miért nagy szó? Mert a japán túraautó-bajnokság modern kori történetének egyik első hőséről, a 36-os rajtszámú Castrol TOM’s Toyota Supráról van szó. A szigetországban a hatvanas évek végétől kezdve rendeztek túraautó-bajnokságokat. A kilencvenes évek elején két nagy széria közös utódaként jelent meg a naptárban az össz-japán túraautó-bajnokság (All Japan Grand Touring Car Championship, JSPC), amelyet 2005 óta Super GT néven ismerünk. A két géposztály 1996-ban vette fel a máig alkalmazott GT300, illetve GT500 elnevezéseket, és...Tovább
Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót
A 2018-ban bemutatott, új generációs Toyota Corolla alapjaira épül a Cosworth TOCA Hybrid. A brit túraautó-bajnokság nagy szenzációja nem a Toyota megszokott gyári benzin-elektromos hajtásláncát alkalmazza, hanem egy egészen különleges megoldást használ. A brit túraautó-bajnokságot 1991 óta szervező, azt a világ egyik legnézettebb, legnagyobb versenysorozatává fejlesztő TOCA az idei évtől fokozatosan átalakítja a BTCC-t. A legnagyobb léptékű változás, hogy 2022-től hibrid modelleket állítanak rajthoz a szériában. A fejlesztési terveket még 2018-ban tették közzé, mostanra pedig elkészült a leendő versenyautók első prototípusa : stílusosan egy Toyota Corolla. Július 7-én, kedden tartotta...Tovább
Driftverseny a garázsban
Európában lassacskán kezd visszatérni az élet a normális kerékvágásba, de Észak-Amerikában továbbra sem fényes a helyzet. Az elmúlt (illetve odaát még előttük álló) hetek senkinek nem voltak egyszerűek, de különösen megviselhették a sportolókat, akiknek egyszerre kellett lemondaniuk a megélhetésükről és az életformájukat meghatározó mozgásról. Ez a motorsportban sincs másképp, a volán mögött komoly fizikai igénybevételnek vannak kitéve a pilóták. Az élet persze az autógyártók számára is felfordult: többen papírmakettek tervezésére adták a fejüket, hogy egyszerre kössék le saját kreatív energiájukat és otthon unatkozó gyermekeiket. Ezt a két tényezőt – a kínzó mozgáshiányt és az automobil...Tovább
Eredeti F1-es versenyautót adományoz jótékony célra a Toyota
A globális motorsport-tevékenységeket felügyelő és koordináló FIA és a Nemzetközi Vöröskereszt az RM Sotheby’s aukciós házzal karöltve példa értékű jótékonysági árverést szervez június 15. és 22. között. Az online árverésen legendás versenyzők védőfelszerelései mellett a Toyota jóvoltából egy igazi versenyautóra is licitálhatnak az érdeklődők. A Toyota 2002 és 2009 között nyolc évadon át versenyzett a motorsportok királykategóriájában. Az utolsó évadra fejlesztett versenyautójuk, a TF109 egyik (történetesen éppen a 01-es alvázszámú) példánya kerül most kalapács alá. Az autót tesztelésre használta a Panasonic Toyota Racing: az istálló három pilótája, Jarno Trulli , Timo Glock és Henkie...Tovább
Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna
A legendás Carlos Sainz pontosan harminc évvel ezelőtt, 1990-ben nyerte meg első egyéni rali-világbajnoki címét, amely egyben a Toyota fél évtizedes diadalmenetének kezdetét is jelentette a bajnokságban. Egy alternatív valóságban azonban már akár évekkel korábban a dobogó csúcsára kerülhetett volna a japán márka – a tárgyi feltételek legalábbis adottak voltak. Az 1984-ben bemutatott MR2 a klasszikus sportautó-receptet követve könnyű volt, közvetlen kormányzással és feszes futóművel. A nagy teljesítmény nem volt követelmény – olyannyira, hogy az eredetileg kétliteres motorhoz fejlesztett karosszériába végül 1.5, majd 1.6 literes erőforrásokat szereltek be. A különösen kompakt (395 centiméter...Tovább
A GR Supra GT4 sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción
Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell. A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos...Tovább
Toyota-diadal a mexikói WRC futamon
Folytatódik a Toyota Yaris WRC diadalmenete a rali világbajnokságban. Miután az évadnyitó Monte Carlo ralin a második és a harmadik, majd a Svéd-ralin az első és a második helyen értek célba a Toyota Gazoo Racing World Rally Team párosai, a szezon harmadik versenyén, Mexikóban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel a csapat egy versenyzője. Ezúttal a francia Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia bonthatott pezsgőt, megerősítve a Toyota vezető pozícióját a konstruktőri világbajnokságban. Futamgyőzelmével Ogier az egyéni tabellán átvette a vezetést csapattársától, a brit Elfyn Evans-tól. Sébastien Ogier pályafutása során hatodik alkalommal tudott győzni Mexikóban, míg a Toyota...Tovább

Oldalak