Motorsport hírek

Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna
A legendás Carlos Sainz pontosan harminc évvel ezelőtt, 1990-ben nyerte meg első egyéni rali-világbajnoki címét, amely egyben a Toyota fél évtizedes diadalmenetének kezdetét is jelentette a bajnokságban. Egy alternatív valóságban azonban már akár évekkel korábban a dobogó csúcsára kerülhetett volna a japán márka – a tárgyi feltételek legalábbis adottak voltak. Az 1984-ben bemutatott MR2 a klasszikus sportautó-receptet követve könnyű volt, közvetlen kormányzással és feszes futóművel. A nagy teljesítmény nem volt követelmény – olyannyira, hogy az eredetileg kétliteres motorhoz fejlesztett karosszériába végül 1.5, majd 1.6 literes erőforrásokat szereltek be. A különösen kompakt (395 centiméter...Tovább
A GR Supra GT4 sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción
Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell. A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos...Tovább
Toyota-diadal a mexikói WRC futamon
Folytatódik a Toyota Yaris WRC diadalmenete a rali világbajnokságban. Miután az évadnyitó Monte Carlo ralin a második és a harmadik, majd a Svéd-ralin az első és a második helyen értek célba a Toyota Gazoo Racing World Rally Team párosai, a szezon harmadik versenyén, Mexikóban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel a csapat egy versenyzője. Ezúttal a francia Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia bonthatott pezsgőt, megerősítve a Toyota vezető pozícióját a konstruktőri világbajnokságban. Futamgyőzelmével Ogier az egyéni tabellán átvette a vezetést csapattársától, a brit Elfyn Evans-tól. Sébastien Ogier pályafutása során hatodik alkalommal tudott győzni Mexikóban, míg a Toyota...Tovább
Tizenkettő, de nem tucat: minden idők legnagyszerűbb közúti versenyautói
2020 fordulópontnak ígérkezik a hosszú távú világbajnokságok történetében, és nem is feltétlenül technológiai, sokkal inkább érzelmi szempontból. Az idén szeptemberben induló és 2021 nyaráig tartó évadban kezdik felváltani az LMP1-es csúcs-versenyautókat a Hypercar kategória képviselői. Itt ugyanis a gyártóknak lehetősége van olyan típusok nevezésére, amelyek közúti modelleken alapulnak – műszaki és formai szempontból egyaránt. Ezekből a homologizációs verziókból két év alatt legalább húszat kell majd gyártani, és kétség sem férhet hozzá, hogy a tehetős gyűjtők és rajongók kedvencei lesznek. A Hypercar géposztály bevezetésével ismét olyan közel kerülhet egymáshoz a motorsport és a...Tovább
Ezüstéremmel zárta a Dakart a Toyota
Nem sikerült a duplázás a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatai számára: a tavalyi Dakar-győztes Nászer el-Attija 6 perc 21 másodperces hátránnyal a második helyen zárta a 12 napon át tartó, 7500 kilométeres terepralit. Ez el-Attija pályafutásának negyedik ezüstérme a Dakaron, és a második, amit a Toyota színeiben nyert. A szaúdi versenyző emelt fővel, szakaszgyőzelemmel búcsúzott a Dakartól, a célba érve optimistán nyilatkozott: „Tulajdonképpen elégedett vagyok. A második helyezés akkor is szép teljesítmény, ha valójában győzni szerettünk volna. A rali során ejtettünk két-három hibát, és rengeteg defektünk volt. Mégis, boldog vagyok, és lelkes, hogy Szaúd-Arábiában versenyezhettünk...Tovább
Dakar 2020: Fernando Alonso már a Top10-ben!
Egyetlen nap alatt ledolgozta hátrányát a 2020 Dakar rali állásán Násszer el-Attijah , a Toyota Gazoo Racing South Africa pilótája, a rali tavalyi bajnoka: a kilencedik napon hat perc 16 másodpercet vert az összesítésben élen autózó Carlos Sainzra , és ezzel fél percen belül megközelítette a rutinos spanyol pilótát. Ennél is kevesebb, mindössze 15 másodperc hiányzott ahhoz, hogy el-Attijah elsőként érjen célba a nap végén. A francia Stéphane Peterhansel azonban keddi szakaszgyőzelme ellenére is megnyugtató távolságban van ahhoz a szaúdi pilótától, hogy az utóbbinak a Dakar hátralévő napjaiban csak Sainzra kelljen összpontosítania. A Dakar kilencedik versenynapja talán mind közül a...Tovább
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso
Négy perc négy másodperccel lemaradva a második helyen ért célba, és ezzel rövid Dakaros pályafutása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el Fernando Alonso . Bravúros teljesítményével egyre előrébb lépdel az összesítésben a spanyol motorsport-zseni. Jelenleg, a 2020-as Dakar kétharmadánál a 13. helyen autózik; további négy nap és több mint 2600 kilométer áll rendelkezésére, hogy navigátorával, a szintén spanyol Marc Comával még előrébb araszoljon a ranglistán. „Fantasztikus napot zártunk. Sajnos volt egy defektünk, és ezzel veszítettünk némi lendületet, de ettől eltekintve szinte tökéletesen mentünk. Marc (Coma) hihetetlen volt a dűnéken… a vége felé láttuk, hogy az előttünk haladók...Tovább
A Toyota Gazoo Racing három nap után a Dakar legsikeresebb csapata
Egy kihívásokkal teli első nap, egy megosztó második és egy bizakodásra okot adó harmadik – a teljes táv ötödénél ezzel a mérleggel vágott neki a Dakar rali folytatásának a Toyota Gazoo Racing South Africa (TGRSA) négy párosa. Miután vasárnap a hivatalos gyári Toyota-csapatok együttesen nem kevesebb mint 11 defektet szenvedtek el, hétfőn reggel kiváló formában vágtak neki a második napnak a versenyzők. Az első ellenőrzési ponton négy Hilux haladt át elsőként (az Overdrive Toyota csapat szaúdi pilótája, Jazíd el-Radzsi mögött honfitársa, el-Attijah, majd de Villiers és Alonso autózott). Ki tudja, hogyan alakult volna a nap, ha Fernando Alonso futóműve nem sérül meg egy alattomos mélyedésben...Tovább
Már nem csak pletyka a Lexus új V8-as turbómotorja
Már két éven belül megjelenhet a Lexus és a Toyota csúcsmodelljeiben az az új fejlesztésű ikerturbós V8-as benzinmotor, amely a gyár versenyistállója, a Gazoo Racing hivatalos bejelentése szerint már az idei Nürburgringi 24 órás futamon átesik a tűzkeresztségen. Először 2013-ban merült fel egy turbós, nyolchengeres Lexus sportmotor gondolata – mármint a sajtóban. Akkor a Yamahával együttműködésben kifejlesztett 5.0 V8-as feltöltése látszott járható útnak, az évek során azonban új fordulatot vett a történet: egyre többen jutottak arra a következtetésre, hogy egy kisebb lökettérfogatú, de annál nagyobb teljesítményű erőforrás léphet a legendás szívómotor örökébe. Sokan azt is tudni vélik,...Tovább
A Toyota Yaris WRC az Év Raliautója
Miután WRC-jelenlétének második évében, 2018-ban konstruktőri bajnoki címet szerzett a rali-világbajnokságban, a Toyota Gazoo Racing idén egyéni világbajnoki címmel zárta a szezont. A csapat győztes pilótája ezzel kiérdemelte az Év Raliversenyzője címet, míg a Toyota Yaris WRC-t az Év Raliautójának választották meg az Autosport Awards szavazásán. Az 1950-ben alapított – azaz a Forma-1-gyel egyidős – brit Autosport a világ egyik legtekintélyesebb motorsport-folyóirata. A szerkesztőség 1982 óta ismeri el az év legkiemelkedőbb emberi és technikai teljesítményeit; a 14 kategóriában kiosztott Autosport Awards sorsáról részben közönségszavazás dönt, részben szakmai zsűri választja ki a jelöltek...Tovább

Oldalak