Motorsport hírek

Már tesztelik a Toyota hibrid rali versenyautóját
A Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA 2020 márciusában hagyta jóvá azokat a változtatásokat, amelyek túlzás nélkül új korszakot nyitnak a rali világbajnokság történetében. A WRC kategória helyébe lépő Rally1 géposztály egyszerre lesz fejlettebb és hétköznapibb az eddigi csúcs-versenyautóknál. A szabályalkotók arra törekedtek, hogy korlátozzák az egekbe szökő költségeket és javítsák a széria fenntarthatóságát. Az előbbi érdekében számos alkatrészt szabványosítanak a sorozatban , illetve megtiltják az olyan költséges és bonyolult komponenseket, mint az aktív központi differenciálmű vagy a folyadékhűtésű fékrendszer. Egyszerűbb lesz az üzemanyagtartály, a futómű, és nem engedélyezik a...Tovább
Hidrogénnel írt történelmet a Fuji 24 órás futamon a Toyota
A japán motorsport legnagyobb jelentőségű eseményén, a Fuji 24 órás futamon egy különleges prototípussal vett részt a Toyota. A Corolla Sport orrában a Toyota GR Yarisból ismerős 1,6 literes, háromhengeres motor speciálisan átalakított változata dolgozott, és bár a pilóták – közöttük Morizo , azaz Akio Toyoda cégelnök is – mindent megtettek a siker érdekében, a valódi diadal nem a verseny leintésekor, hanem jóval hosszabb távon vár rájuk, és velük az egész japán autóiparra. A japán gazdaság, és ezen belül a japán autóipar végső célja a teljes szénsemlegesség elérése. Az autóipari részéről kézenfekvőnek tűnne, hogy ezt tisztán elektromos üzemű járművekkel érjék el. Ez utóbbiak...Tovább
Jubilált a Toyota a WEC-ben
A Portimaói nyolcórás futamon hibátlanul teljesített a Toyota Gazoo Racing, és ezzel megszerezte a csapat 32. WEC futamgyőzelmét. Mégsem ez tette különösen emlékezetessé az eredetileg szezonnyitónak szánt, majd június második hétvégéjére költöztetett versenyt, hanem az, hogy ez volt a Toyota századik rajtja a hosszú távú világbajnokság történetében. A Toyota, amely az FIA Hosszú Távú Világbajnokság (World Endurance Championship) 2012-es rajtja óta három alkalommal ért el egyéni és ugyanennyiszer konstruktőri bajnoki címet, a 2021-es szezonban eddig kettőből kétszer léphetett fel a dobogó legfelső fokára. A 8-as rajtszámú GR010 Hybrid Hypercar a szezonnyitó Spa-Francorchamps-i hatórás...Tovább
Pályanapon biztonságosan borulni? A Toyota GR Yaris a te autód!
A Toyota mindössze 25 ezer darabot fog legyártani az eredetileg homologizációs célokat szolgáló GR Yarisból, amely a 2021-es WRC versenyautó alapját adta volna. Aztán a tervek megváltoztak, és még idén is a már két egyéni és egy konstruktőri világbajnoki címet szerzett régi Yaris WRC-vel indul a gyári csapat. Ám az új GR Yaris utcai verziójának gyártása 2020 második felében ettől függetlenül elkezdődött Japánban. A Gazoo Racing sportrészleg külön gyártósort alakított ki a modellnek abban a Motomachi üzemben, ahol korábban a Lexus LF-A készült, és abban is hasonlít a két kocsi egymásra, hogy nagyrészt kézi munkával szerelik/szerelték össze a Toyota legtehetségesebb, válogatott szakemberei...Tovább
Látott már gyári Toyota Prius raliautót? Pedig létezik!
A nem mindennapi ötlethez egy tízfős fejlesztőcsapatot verbuváltak, vezetőjének pedig a futóműspecialista Kyle Steinkampot nevezték ki, ő korábban már részt vett az amerikai piacon kapható Matrix XRS és a Scion/Corolla iM raliváltozatának kifejlesztésében is. „Ez életem egyik legnehezebb kihívása volt!” - nyilatkozta Steinkamp. „A főnökeim megkérdezték, hogy ’tudnál-e valódi raliautót faragni a Priusból? Szinte biztosak voltunk benne, hogy az autó képes rá, de nem tudtuk, hogy ehhez mennyi munka és átalakítás szükséges. De meg akartuk nézni, hogy mi sül ki ebből az ötletből” - tette hozzá a 10 éve a Toyotának dolgozó mérnök. Az egyetlen példányban létező rali Prius sok alkatrésze más Toyota...Tovább
Bemutatta a Toyota új generációs NASCAR versenyautóját
Európai szemmel furcsa, ugyanakkor logikus a NASCAR szabályrendszere: a különböző csapatok mind ugyanazt a vázszerkezetet, hajtásláncot és futóművet kapják meg kiindulási alapként, mozgásterük jóformán csupán a karosszérialemezek, valamint a segédrendszerek és a beállítások megválasztása terén van. Így ahelyett, hogy a gazdag csapatok dollármilliárdokat költenének technológiai fejlesztésre, eleve esélytelenné téve a gyengébben finanszírozott istállókat, a mérnökök szakértelme és a pilóták képességei dönthetnek siker és kudarc között. A 2022-es évadra az alapoktól kezdve dolgozták át ezt a bizonyos vázat, maximálisan figyelembe véve a részt vevő csapatok, így az elmúlt öt évben három bajnoki...Tovább
Hivatalos: TCR versenyautó épül a Toyota Corollából
Még tavaly augusztusban röppentek fel az első hírek arról, hogy a Toyota is beszállhat a TCR kategóriába , amely már eddig is sok gyártót vonzott a túraautó-versenyzésbe a megfizethető költségek és a komoly marketingérték miatt. A koronavírus-járvány okozta csúszások miatt azonban csak most jelentették be hivatalosan is, hogy a Toyota gyári sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing az argentin leányvállalatát kérte fel a versenyautó fejlesztésére. Nem véletlenül esett rájuk a választás, az argentinok ugyanis már az előző és a mostani Corolla szedánból is készítettek versenyautót a helyi Súper TC2000 túraautó bajnokság számára. Szakértelmüket bizonyítja, hogy tavaly az egyéni és a...Tovább
Emlékezetes kettős győzelemmel zárta a Horvát ralit a TOYOTA GAZOO Racing
A WRC-sorozat fennállásának harmadik legkisebb: mindössze 0,6 másodperces előnyével nyerte meg az április utolsó hétvégéjén megrendezett Horvát ralit Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia . A második helyen csapattársaik, Elfyn Evans és Scott Martin végeztek, ezzel megerősítve a TOYOTA GAZOO Racing pozícióját a 2021-es rali világbajnokságban. A WRC naptárába az idei évben felvett Horvát ralin a két Toyota-pilóta az első pillanattól kezdve rendkívül kiegyenlített teljesítményt mutatott. A Zágráb környéki utakon, 100 százalékban aszfalton megrendezett verseny nyitónapjának harmadik szakaszán tizedmásodpercre azonos időt futott Ogier és Evans; a napot a második és harmadik helyen...Tovább
Az FIA által is elismert virtuális bajnokságot szervez a Toyota gyári sportcsapata
A Toyota Gazoo Racing nyilvánosságra hozta a Toyota Gazoo Racing GT Cup elnevezésű virtuális autóverseny-bajnokság régóta várt részleteit. A két éve létező GT Supra Cup márkakupa és a tavalyi GR Yaris Time Trial folytatásának tekinthető sorozatot az elődeihez hasonlóan kizárólag Playstation-ön, a Gran Turismo játék legújabb kiadásában, az online versenyekre koncentráló, FIA-tanusítvánnyal rendelkező Sportban rendezik meg. A Poliphony Digital legendás szimulátorsorozatának 13. része 2017-ben jelent meg, és 324 részletesen kidolgozott autót és 82 élethűen lemodellezett pályát tartalmaz. A tavalyi Gazoo Racing bajnokságoktól eltérően ezúttal nemcsak egyféle Toyota modellel kell majd menni,...Tovább
Ez a WRC jövője: 2024-ig a Toyotával együtt minden kulcsszereplő elkötelezte magát a sorozat mellett
A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy a rali-világbajnokság legfelsőbb kategóriájának mindhárom gyártója a jövőre életbe lépő szabályváltozások után is marad a sorozatban, legalább 2024-ig. Mindhárom szereplő új autóval vág majd neki a hibrid érának, a régi WRC-ket felváltják az új, Rally1 szabályrendszernek megfelelő kocsik, amelyek már képesek lesznek károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos hajtással közlekedni a gyorsaságik közötti átkötő szakaszokon (ahol természetesen nem versenyeznek). A 2022-es versenyautók megtartják a 2017-ben bevezetett motorformulát (1.6 liter, turbófeltöltő, 380 lóerő, 425 Nm), viszont be kell majd építeni a csapatoknak egy...Tovább

Oldalak