Motorsport hírek

Lemosta az ellenfeleket gyorsulásban a Toyota GR Supra
Bár néhányan szeretik a Toyota orra alá dörgölni, hogy a GR Supra a csinos ruhája alatt nem sokban különbözik egy BMW Z4-től, és hogy nem is Japánban, hanem az ausztriai Grazban gyártják a testvérmodellel azonos gyártósoron, de ez a tulajdonosokat a legkevésbé sem zavarja, hiszen jól tudják, hogy a két nagy múltú autógyártó együttműködése nélkül a sportautó ötödik generációja sosem valósult volna meg. De azért sem zavarja a GR Suprát hajtó szerencséseket autójuk német génállománya, mert az Amerikában kapható, 382 lóerős csúcsverzió mindössze 3,9 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-97 km/h-ra, ami 1,2 másodperccel jobb, mint az előd leggyorsabb változatának, az ikerturbós, 330 lóerős...Tovább
Egy legendával a volánnál debütál a belga WRC futamon a hidrogénnel üzemelő Toyota
A Toyota GR Yaris H2 a két éve bemutatott, és azóta a szaksajtóban és a rajongók körében is nagy sikert aratott négykerék-meghajtású GR Yaris hidrogénüzemű belső égésű motorral szerelt tanulmány változata. A Toyota éves Kenshiki-fórumán, 2021 decemberében bemutatott környezetbarát hot hatch a hétvégi belgiumi Ypres-ralin lesz először látható mozgás közben, a kísérleti autót a négyszeres rali-világbajnok (1986, 1987, 1991, 1993) Juha Kankkunen fogja vezetni. A 63 éves finn sztár mind a három versenynapon egy-egy gyorsasági szakaszt fog teljesíteni a mezőny előtt a kísérleti tesztautóval, az eredménye természetesen nem számít bele a versenybe. Nem ez lesz az első motorsportos fellépése a még...Tovább
Visszatér a sivatagi versenyre a Lexus csúcsterepjárója
Idén ötvenöt éves a Baja 1000, a világ egyik legismertebb, legnehezebb sivatagi autóversenye. A név az útvonal hosszából ered, bár a rajt és a cél közötti távolság mostanra jellemzően meghaladja az 1100 mérföldet (kb. 1800 km.) Habár ezen a téren nem vetekedhet a Dakar-ralival, a Baja 1000 nehézségét az adja, hogy a versenyzők egyetlen etapban teljesítik ezt a távot. A legjobb idő az útvonaltól függően változik, tavaly 20 óra 45 perc volt – nem túlzás tehát, ha úgy képzeljük el a Baja 1000-est, mint egy sivatagban zajló Le Mans-i 24 órás futamot. A pilótákat és járműveiket egyaránt képességeik legvégső határára taszító versenyen jól cseng a Lexus neve: az LX570 luxusterepjáró szériakivitelű...Tovább
Megismételték tavalyi győzelmüket a magyar Toyotások
A Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) nyári szünet előtti utolsó futama, a költői nevű ROWE 6 Stunden ADAC Ruhr-Pokal-Rennen különleges helyet foglal el Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám szívében. A Toyota GT86 Cup autóval versenyző magyar pilóták 2021-ben itt álltak először rajthoz az NLS szériában. Akkor hatalmas és váratlan sikert arattak, idén pedig bebizonyíthatták, hogy 2021-ben nem a kezdők közmondásos szerencséjének, hanem a remek csapatnak, a kiforrott autónak és saját nagyszerű képességeiknek köszönhették győzelmüket. A hatórás futam rajtsorrendjét eldöntő időmérő edzésen mindkét versenyző megfutotta a maga körét, és bár egyéni csúccsal zárták a kvalifikációt, a versenytársak sem...Tovább
„Ez volt életem legizgalmasabb és legkorrektebb csatája…”
Miután a Nürburgringi 24 órás futamon Lengyel Ádám kitérőt tett, és a Toyota Gazoo Racing Europe negyedik pilótájaként, egy Toyota GR Supra GT4 volánja mögött tett tanúbizonyságot tehetségéről és terhelhetőségéről az NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) bajnokság idei negyedik fordulójában ismét hazai csapata, a Car Competition Racing Team színeiben, Molnár Bendegúz oldalán állt rajthoz a fiatal versenyző. A páros a géposztály harmadik legjobb idejével kvalifikálta magát a június 25-én, szombaton megrendezett, négyórás futamra. Ezzel nem csak a mezőnyben induló Toyota GT86 CS Cup versenyautók közül bizonyultak a leggyorsabbnak, hanem a Toyota Gazoo Racing gyári csapatánál is jobb időt...Tovább
Magyar versenyző a Nürburgringi 24 órás futam dobogóján
Május utolsó hétvégéjén zajlott a Nürburgringen az év legfontosabb eseménye, az idén ötvenedik alkalommal megrendezett 24 órás futam, amelyen egy magyar versenyző: Lengyel Ádám is rajthoz állt. Ádám ezúttal nem megszokott csapata, a Car Competition Racing Team, hanem a Toyota Gazoo Racing Europe színeiben indult. Ennek megfelelően a Toyota GT86 CS-Cup versenyautót egy alternatív üzemanyaggal hajtott Toyota GR Supra GT4-esre cserélte, Molnár Bendegúz helyett pedig három fiatal német tehetséggel: Adrian Brusiusszal , Finn Unteroberdörsterrel és Lars Peuckerrel osztozott a cockpiton. A gyári csapat kiváló tempót diktált, ám a hajnali órákban Adrian Brusius balesetet szenvedett. A szerelők...Tovább
Remek eredményt ért el a Drift Európa Bajnokság szezonnyitóján a Toyota WRC pilótája
A Toyota őstehetségnek tartott raliversenyzője, aki három verseny alatt összehozott 29 pontos előnye és pillanatnyi formája miatt a 2022-es Rali-világbajnokság toronymagas esélyese, kipróbálta magát egy másik autósportszakágban két héttel a Portugál-rali előtt, május második hétvégéjén. Abban nem történt változás, hogy egy bivalyerős Toyotát vezetett, többnyire kilinccsel előre, de ezúttal a több mint 500 lóerős, Rally1-es GR Yarist egy speciálisan átalakított GR Suprára cserélte, amellyel a legrangosabb európai driftbajnokságban, a Drift Mastersben mérettette meg magát. Fiatal kora ellenére a raliban már tapasztalt, de a driftben még viszonylag zöldfülűnek számít. Négy éve vett részt...Tovább
Car Competition Racing Team: Második a harmadikon
Április 23-án rendezték meg a Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) harmadik fordulóját, amely azonban idén csak a második verseny volt: ítéletidő miatt ugyanis a március végére ütemezett, második futamot novemberre halasztották. A kavarodás sokakat megzavart, a Car Competition Racing Team tagjai azonban örültek a talált időnek: pihenés helyett megkettőzött erővel tökéletesítették a Toyota GT86 CS-Cup versenyautó részegységeit, apróbb változtatásokat hajtva végre. A pénteki szabadedzések során folytatták a finomhangolást, a futómű-beállítások optimalizálását és a szekvenciális sebességváltó kapcsolási idejének rövidítését célzó módosítások nyomán érezhetően harmonikusabbá vált a Toyota...Tovább
Hidrogénhajtású autóval versenyzett a Toyota elnöke
A Super Taikyu egy hosszú távú japán versenysorozat, amelyben létező utcai modellek átalakított versenyváltozatai vehetnek részt. 1991-ben volt az első szezon, azóta minden évben megrendezik, az idei szezon hét futamból áll, melyeket különböző, FIA-minősítésű versenypályákon tartanak, Szuzuka és Fuji kétszer is szerepel a naptárban. A Japánban „S-Tai” néven ismert sorozat népszerűsége folyamatosan nő a nézők és a versenyzők körében is, a szigetországban már nincs nézettebb pályaautó-bajnokság, és a szomszédos ázsiai országokból is sokan követik az eseményeket. A Toyota idén három különböző üzemanyaggal hajtott autót nevezett a sorozatba, egy hidrogénnel hajtott Corollát, egy karbonsemleges...Tovább
Rosszul indult a Toyota 2022-es WEC szezonja, de a csapat visszavágásra készül
2021-ben sikeresen debütált a hosszú távú világbajnokságban a Toyota új, immár a Le Mans Hypercar szabályok szerint megépített versenyautója, a GR010 HYBRID, mivel mind a hat versenyt, köztük a világ legnagyobb presztízsű futamát, a Le Mans-i 24 órást is megnyerte. A győzelmek egyenlő arányban oszlottak meg a 7-es és a 8-as rajtszámú Toyota között, a világbajnoki címet végül 5 pont előnnyel az előbbi szerezte meg, amelynek pilótái Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López voltak. Az összkerékhajtású GR010 HYBRID hajtáslánca egy 680 lóerős, 3,5 literes V6-os, ikerturbós belső égésű motorból, valamint egy 272 lóerős villanymotor/generátor egységből állt, a 700 lóerős...Tovább

Oldalak