Motorsport hírek

Kettős győzelmet aratott a Toyota a Monte-Carlo-ralin
A 2023-as Monte -Carlo-rali a száraz időjárás miatt a szokásosnál kisebb kihívást jelentett a világ legjobb raliversenyzőinek, ugyanis az alacsony hőmérsékletek ellenére is szinte teljesen hiányoztak a havas-jeges részek, amelyek általában alaposan megnehezítik a gumiválasztást, és komoly időkülönbségeket okoznak. Lényegében egy normális, aszfaltos versenyt láthattak a nézők, hó csak a pályák mellett volt. A mezőny közepéről rajtoló Sébastien Ogier csütörtökön és pénteken öt sima gyorsasági győzelemmel azonnal az összetett élére állt, és a péntek délutánt már félperces előnnyel kezdhette meg. A 2023-as szezonra jelentősen továbbfejlesztett, oldalsó légbeömlő-dobozaitól megfosztott, erősebb...Tovább
Nászer el-Attija ötödször nyerte meg a Dakart, az első öt helyen négy Toyota végzett
Összefoglaló a 2023-as Dakar utolsó három szakaszáról: Lategan borult a 11. szakaszon, el-Attija száguldott Pénteken a 12. szakasszal folytatódott a verseny, a második maratoni penzum második napján 185 kilométer volt a szelektív szakasz hossza. Ennek végén a célállomás ismét Shaybah volt, ahol a szerelők már nagyon várták az általuk két napja nem látott járműveket. Míg az összesített éllovas, Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel folytatta a kiegyensúlyozott versenyzést, a csapattársak, Henk Lategan és Brett Cummings a 12. szakasz elején felborultak, amivel közel 30 percet veszítettek. A fiatal dél-afrikai páros mindössze a rajt után 15 km-rel elmért egy ugratást, amitől az...Tovább
Nászer el-Attija őrzi tetemes előnyét a Dakaron a 11. szakasz után is
A Toyota Gazoo Racing mindhárom GR DKR Hilux T1+ versenyautója már több mint 7000 kilométert teljesített a 2023-as versenyen, nagyon kevés műszaki hibával. Figyelemre méltó, hogy az utcai Toyota Land Cruiser 300-ból származó, 365 lóerősre fojtott 3,5 literes ikerturbós V6-os szériamotorok az extrém terepviszonyok és körülmények ellenére is teljesen megbízhatóan üzemelnek. Kilencedik szakasz: Lategan lecsúszott a képzeletbeli dobogóról A 2023-as Dakar-rali 358 km-es keddi szelektív szakasza, amelyet Rijád és a déli Haradh városa között rendeztek, jó eredményeket hozott Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel számára, de Giniel de Villiers és Dennis Murphy is elégedetten mehetett...Tovább
A Dakar első hete után öt Toyota van az első hatban az összetettben
Újabb el-Attija-szakaszgyőzelmet hozott a drámai hatodik szakasz Hailból indult a 2023-as Dakar-rali hatodik szelektív szakasza, de mivel a tervezett célállomást elmosta az áradás, a rendezők módosították a programot: a szelektív hossza 467 kilométer helyett 357 kilométer lett, al-Duvadimihelyett pedig a mezőnynek egyenesen Rijádba kellett mennie, ahová egy 298 kilométer hosszú összekötőn jutottak el. Egész biztos, hogy az idei hatodik szakaszra a verseny fordulópontjaként fogunk emlékezni, mert két audis alakulat, az összetett második helyén álló Peterhansel/Boulanger és az összetett negyedik helyén álló Sainz/Cruz kettős is ugyanannál a dűnénél szenvedett nagy balesetet. A francia páros...Tovább
Három szakasz után két Toyota vezeti a Dakar-ralit
Kihívásokkal teli volt a nyitó szakasz A Toyota Gazoo Racing január 1-jén, vasárnap kezdte meg a 45. Dakar-ralit, amelyen a dél-afrikai központú gyári csapat célja egyértelműen a címvédés. Az első szelektív szakaszt az úgynevezett Sea Camptől, a Dakarok történetének legnagyobb bivakjától (ideiglenes táborhelyétől) délre jelöltek ki a szaúd-arábiai Yanbu térségében. A Dakar-szervezők előzetesen azt ígérték, hogy a valaha volt legnehezebb útvonalat állították össze 2023-ra, és már az első szakaszon is látszott, hogy nem a levegőbe beszéltek. A 367 kilométeres szelektív főleg köves utakon át vezetett, amelyek nem csak folyamatosan rázták a járműveket és a versenyzőket, de állandó...Tovább
A Toyota készen áll a 45. Dakar-ralira
2022. december 31-én kezdetét veszi a világ legnagyobb, legismertebb és alighanem legkeményebb terepralija, az idén negyvenötödik alkalommal megrendezésre kerülő Dakar-rali. A Toyota Gazoo Racing South Africa szerelői már végeztek a Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautók felkészítésével, így már csak a gépátvétel formasága van hátra, mielőtt a gyári színekben induló három páros az év utolsó napján nekivágna a tizenegy kilométeres prológnak. Itt dől el, hogy a Dakarra nevezett 163 autó január elsején, az első éles versenynapon milyen sorrendben kezdhet hozzá a végtelen sivatag meghódításához. Az idei Dakar tizennégy versenynapon és közel ötezer kilométeren át teszi próbára a versenyzők és a...Tovább
A Toyota bemutatta a GR Yarisból készített Rally2 versenyautót
A szezonzárónak számító Japán-rali szombati napján Toyoda Akio , a Toyota elnöke mutatta be a nagyközönségnek az idén két világbajnoki címet szerzett GR Yaris Rally1 Hybrid kistestvérét, a GR Yaris Rally2-t. Mint kiderült, már több mint egy éve fejlesztik az utcai GR Yarisre épülő versenyautót, amivel a Toyota Gazoo Racing a jövőben ralis ügyfélprogramot kíván létrehozni privát csapatok számára. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által 2012-ben kifejlesztett (akkor még R5 néven) Rally2 formula népszerű és megfizethető osztálynak bizonyult, amely a rali-világbajnokság második és harmadik szintű kategóriájának (WRC2 és WRC3), az ERC-nek, és az európai nemzeti bajnokságoknak is az alapját...Tovább
Történelmi fordulat: magyar bajnokokat ünnepel a német NLS-széria
Idén első teljes szezonján vett részt a németországi NLS-szériában Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám . Senki nem hibáztatta volna a fiatalokat, ha tanulással, akklimatizálódással töltik az időt, a két magyar pilóta azonban az első perctől fogva hatalmas tempót diktált. Három futamgyőzelem és három kategória második helyezés után az élről futottak neki a bajnokság október 22-én megrendezett, nyolcadik versenyének (a másodikként kiírt futam tavasszal elmaradt; azt majd novemberben fogják megtartani), és bár hat hétvége után vezették a tabellát, túlságosan szoros volt ahhoz az állás, hogy megpihenhessenek babérjaikon. Tudva, hogy mekkora a tét, a Car Competition Racing Team pilótái a kockázat...Tovább
Megszerezte hatodik ralivilágbajnoki címét a Toyota
2021 után idén is triplázott a Toyota Gazoo Racing World Rally Team: a konstruktőri, az egyéni és a navigátori bajnoki címet is sikerült elhódítaniuk. Ráadásul, ahogy tavaly, idén is a bajnokság utolsó előtti futamán biztosította be elsőségét a csapat. A Toyota ezzel a történelem során hatodszor, 2017-es visszatérése óta pedig harmadszor lett világbajnok. A hármas győzelem jelentőségét emeli, hogy idén először hibrid versenyautókkal zajlottak a WRC küzdelmei. A három darab GR Yaris Rally1 Hybrid versenyautóval rajthoz álló Toyota hőse Spanyolországban Sébastien Ogier volt, aki idén a hosszú távú világbajnokságban (WEC) vállalt szerepe miatt a rali világbajnokság első tizenkét futamából csak...Tovább
Győzelemmel tértek vissza az NLS magyar versenyzői
Két hónap szünet után, szeptember második hétvégéjén folytatódott a Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) 2022-es szezonja. A Toyota GT86 CS-Cup autóval versenyző Lengyel Ádámot és Molnár Bendegúzt bizakodással töltötte el a pihenő előtti utolsó futamon szerzett győzelmük. Az évad legizgalmasabbnak ígérkező, 12 órás futama azonban bosszúságot és szomorúságot hozott a Car Competition Racing Team versenyzőinek: mint oly sokan mások, ők sem tudták teljesíteni a félnapos versenyt. A kudarcból azonban igazi profikhoz méltóan álltak fel. A következő, október 8-án megrendezett futamra fejben és műszakilag egyaránt tökéletesen felkészülve érkeztek. A motiváltság és a bizonyítási vágy szárnyakat...Tovább

Oldalak