Motorsport hírek

Pályanapon biztonságosan borulni? A Toyota GR Yaris a te autód!
A Toyota mindössze 25 ezer darabot fog legyártani az eredetileg homologizációs célokat szolgáló GR Yarisból, amely a 2021-es WRC versenyautó alapját adta volna. Aztán a tervek megváltoztak, és még idén is a már két egyéni és egy konstruktőri világbajnoki címet szerzett régi Yaris WRC-vel indul a gyári csapat. Ám az új GR Yaris utcai verziójának gyártása 2020 második felében ettől függetlenül elkezdődött Japánban. A Gazoo Racing sportrészleg külön gyártósort alakított ki a modellnek abban a Motomachi üzemben, ahol korábban a Lexus LF-A készült, és abban is hasonlít a két kocsi egymásra, hogy nagyrészt kézi munkával szerelik/szerelték össze a Toyota legtehetségesebb, válogatott szakemberei...Tovább
Látott már gyári Toyota Prius raliautót? Pedig létezik!
A nem mindennapi ötlethez egy tízfős fejlesztőcsapatot verbuváltak, vezetőjének pedig a futóműspecialista Kyle Steinkampot nevezték ki, ő korábban már részt vett az amerikai piacon kapható Matrix XRS és a Scion/Corolla iM raliváltozatának kifejlesztésében is. „Ez életem egyik legnehezebb kihívása volt!” - nyilatkozta Steinkamp. „A főnökeim megkérdezték, hogy ’tudnál-e valódi raliautót faragni a Priusból? Szinte biztosak voltunk benne, hogy az autó képes rá, de nem tudtuk, hogy ehhez mennyi munka és átalakítás szükséges. De meg akartuk nézni, hogy mi sül ki ebből az ötletből” - tette hozzá a 10 éve a Toyotának dolgozó mérnök. Az egyetlen példányban létező rali Prius sok alkatrésze más Toyota...Tovább
Bemutatta a Toyota új generációs NASCAR versenyautóját
Európai szemmel furcsa, ugyanakkor logikus a NASCAR szabályrendszere: a különböző csapatok mind ugyanazt a vázszerkezetet, hajtásláncot és futóművet kapják meg kiindulási alapként, mozgásterük jóformán csupán a karosszérialemezek, valamint a segédrendszerek és a beállítások megválasztása terén van. Így ahelyett, hogy a gazdag csapatok dollármilliárdokat költenének technológiai fejlesztésre, eleve esélytelenné téve a gyengébben finanszírozott istállókat, a mérnökök szakértelme és a pilóták képességei dönthetnek siker és kudarc között. A 2022-es évadra az alapoktól kezdve dolgozták át ezt a bizonyos vázat, maximálisan figyelembe véve a részt vevő csapatok, így az elmúlt öt évben három bajnoki...Tovább
Hivatalos: TCR versenyautó épül a Toyota Corollából
Még tavaly augusztusban röppentek fel az első hírek arról, hogy a Toyota is beszállhat a TCR kategóriába , amely már eddig is sok gyártót vonzott a túraautó-versenyzésbe a megfizethető költségek és a komoly marketingérték miatt. A koronavírus-járvány okozta csúszások miatt azonban csak most jelentették be hivatalosan is, hogy a Toyota gyári sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing az argentin leányvállalatát kérte fel a versenyautó fejlesztésére. Nem véletlenül esett rájuk a választás, az argentinok ugyanis már az előző és a mostani Corolla szedánból is készítettek versenyautót a helyi Súper TC2000 túraautó bajnokság számára. Szakértelmüket bizonyítja, hogy tavaly az egyéni és a...Tovább
Emlékezetes kettős győzelemmel zárta a Horvát ralit a TOYOTA GAZOO Racing
A WRC-sorozat fennállásának harmadik legkisebb: mindössze 0,6 másodperces előnyével nyerte meg az április utolsó hétvégéjén megrendezett Horvát ralit Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia . A második helyen csapattársaik, Elfyn Evans és Scott Martin végeztek, ezzel megerősítve a TOYOTA GAZOO Racing pozícióját a 2021-es rali világbajnokságban. A WRC naptárába az idei évben felvett Horvát ralin a két Toyota-pilóta az első pillanattól kezdve rendkívül kiegyenlített teljesítményt mutatott. A Zágráb környéki utakon, 100 százalékban aszfalton megrendezett verseny nyitónapjának harmadik szakaszán tizedmásodpercre azonos időt futott Ogier és Evans; a napot a második és harmadik helyen...Tovább
Az FIA által is elismert virtuális bajnokságot szervez a Toyota gyári sportcsapata
A Toyota Gazoo Racing nyilvánosságra hozta a Toyota Gazoo Racing GT Cup elnevezésű virtuális autóverseny-bajnokság régóta várt részleteit. A két éve létező GT Supra Cup márkakupa és a tavalyi GR Yaris Time Trial folytatásának tekinthető sorozatot az elődeihez hasonlóan kizárólag Playstation-ön, a Gran Turismo játék legújabb kiadásában, az online versenyekre koncentráló, FIA-tanusítvánnyal rendelkező Sportban rendezik meg. A Poliphony Digital legendás szimulátorsorozatának 13. része 2017-ben jelent meg, és 324 részletesen kidolgozott autót és 82 élethűen lemodellezett pályát tartalmaz. A tavalyi Gazoo Racing bajnokságoktól eltérően ezúttal nemcsak egyféle Toyota modellel kell majd menni,...Tovább
Ez a WRC jövője: 2024-ig a Toyotával együtt minden kulcsszereplő elkötelezte magát a sorozat mellett
A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy a rali-világbajnokság legfelsőbb kategóriájának mindhárom gyártója a jövőre életbe lépő szabályváltozások után is marad a sorozatban, legalább 2024-ig. Mindhárom szereplő új autóval vág majd neki a hibrid érának, a régi WRC-ket felváltják az új, Rally1 szabályrendszernek megfelelő kocsik, amelyek már képesek lesznek károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos hajtással közlekedni a gyorsaságik közötti átkötő szakaszokon (ahol természetesen nem versenyeznek). A 2022-es versenyautók megtartják a 2017-ben bevezetett motorformulát (1.6 liter, turbófeltöltő, 380 lóerő, 425 Nm), viszont be kell majd építeni a csapatoknak egy...Tovább
Elkészült a Toyota GR Yaris alapú raliautó
Amikor a Toyota kifejlesztette a GR Yarist, az új generációs városi kisautó alapjaira épülő turbómotoros, összkerékhajtású sportautóját, eredetileg úgy volt, hogy ez lesz a márka eljövendő WRC rali-versenyautójának homologizációs példánya. Akkor még nem sejthették, hogy az elődmodell, a 2017-ben bemutatott, majd a következő három évben egy konstruktőri és két egyéni világbajnoki címet szerző Yaris WRC a 2021-es évadra is több mint ütőképesnek bizonyul, így semmi nem indokolta a leváltását. Ezzel a GR Yaris rali-világbajnoki karrierje késik (de reméljük, nem múlik), ám a Toyota Australia képviselői gondoskodtak arról, hogy mégis eljusson eredetileg tervezett közegébe a számtalan díjjal és...Tovább
Spekuláció kizárva: csak egy kérdőív kitöltése után vásárolhatnak az érdeklődők a Toyota hipersportautójából
A hosszú távú világbajnokság (WEC) új szabályrendszere értelmében a korábbi LMP1-es királykategóriát a Hypercar széria váltja fel, amelyben kvázi közúti autók fognak versenyezni egymással. Az előírások értelmében minden gyártó homologizációs szériát köteles előállítani autójából. A Toyota esetében ez a GR010 HYBRID versenyautóhoz megjelenésében és technikájában egyaránt közel álló, de annál is erősebb, ezer lóerős GR Super Sport lesz, amely várhatóan már 2022-ben piacra kerülhet – félelmetesen magas, 2,8 millió dollárosra becsült áron. Az autóból minimum húsz darabot kell gyártania és eladnia a Toyotának, ám a csillagászati ár miatt ez a minimum várhatóan a maximum is lesz: a japán Hypercar...Tovább
Eladó egy Lexus motoros Toyota Hilux, egyenesen a Dakar raliról
A világ legdurvább terepraliját kétszer navigátorként, hétszer pedig pilótaként teljesítő Antanas Juknevičius kétségtelenül a Baltikum egyik legsikeresebb privát Dakar-versenyzője. A litván sportember felkészültségéről és akaratáról mindennél jobban tanúskodik, hogy pilótaként minden egyes alkalommal végig tudott menni a több ezer kilométeres, pokoli versenyen – amiben persze nem kevés része volt az Overdrive Toyota által felkészített Hilux versenyautónak. Juknevičius teljesítményét még értékesebbé teszi, hogy autója egy 2016-os fejlesztésű modell: ötödik éve versenyez tehát ugyanazzal a technikával, méghozzá a Dakar királykategóriájában, az átépített, benzinmotoros, összkerékhajtású...Tovább

Oldalak