Motorsport hírek

Driftverseny a garázsban
Európában lassacskán kezd visszatérni az élet a normális kerékvágásba, de Észak-Amerikában továbbra sem fényes a helyzet. Az elmúlt (illetve odaát még előttük álló) hetek senkinek nem voltak egyszerűek, de különösen megviselhették a sportolókat, akiknek egyszerre kellett lemondaniuk a megélhetésükről és az életformájukat meghatározó mozgásról. Ez a motorsportban sincs másképp, a volán mögött komoly fizikai igénybevételnek vannak kitéve a pilóták. Az élet persze az autógyártók számára is felfordult: többen papírmakettek tervezésére adták a fejüket, hogy egyszerre kössék le saját kreatív energiájukat és otthon unatkozó gyermekeiket. Ezt a két tényezőt – a kínzó mozgáshiányt és az automobil...Tovább
Eredeti F1-es versenyautót adományoz jótékony célra a Toyota
A globális motorsport-tevékenységeket felügyelő és koordináló FIA és a Nemzetközi Vöröskereszt az RM Sotheby’s aukciós házzal karöltve példa értékű jótékonysági árverést szervez június 15. és 22. között. Az online árverésen legendás versenyzők védőfelszerelései mellett a Toyota jóvoltából egy igazi versenyautóra is licitálhatnak az érdeklődők. A Toyota 2002 és 2009 között nyolc évadon át versenyzett a motorsportok királykategóriájában. Az utolsó évadra fejlesztett versenyautójuk, a TF109 egyik (történetesen éppen a 01-es alvázszámú) példánya kerül most kalapács alá. Az autót tesztelésre használta a Panasonic Toyota Racing: az istálló három pilótája, Jarno Trulli , Timo Glock és Henkie...Tovább
Túl későn született meg, pedig csodafegyver lehetett volna
A legendás Carlos Sainz pontosan harminc évvel ezelőtt, 1990-ben nyerte meg első egyéni rali-világbajnoki címét, amely egyben a Toyota fél évtizedes diadalmenetének kezdetét is jelentette a bajnokságban. Egy alternatív valóságban azonban már akár évekkel korábban a dobogó csúcsára kerülhetett volna a japán márka – a tárgyi feltételek legalábbis adottak voltak. Az 1984-ben bemutatott MR2 a klasszikus sportautó-receptet követve könnyű volt, közvetlen kormányzással és feszes futóművel. A nagy teljesítmény nem volt követelmény – olyannyira, hogy az eredetileg kétliteres motorhoz fejlesztett karosszériába végül 1.5, majd 1.6 literes erőforrásokat szereltek be. A különösen kompakt (395 centiméter...Tovább
A GR Supra GT4 sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción
Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell. A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos...Tovább
Toyota-diadal a mexikói WRC futamon
Folytatódik a Toyota Yaris WRC diadalmenete a rali világbajnokságban. Miután az évadnyitó Monte Carlo ralin a második és a harmadik, majd a Svéd-ralin az első és a második helyen értek célba a Toyota Gazoo Racing World Rally Team párosai, a szezon harmadik versenyén, Mexikóban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel a csapat egy versenyzője. Ezúttal a francia Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia bonthatott pezsgőt, megerősítve a Toyota vezető pozícióját a konstruktőri világbajnokságban. Futamgyőzelmével Ogier az egyéni tabellán átvette a vezetést csapattársától, a brit Elfyn Evans-tól. Sébastien Ogier pályafutása során hatodik alkalommal tudott győzni Mexikóban, míg a Toyota...Tovább
Tizenkettő, de nem tucat: minden idők legnagyszerűbb közúti versenyautói
2020 fordulópontnak ígérkezik a hosszú távú világbajnokságok történetében, és nem is feltétlenül technológiai, sokkal inkább érzelmi szempontból. Az idén szeptemberben induló és 2021 nyaráig tartó évadban kezdik felváltani az LMP1-es csúcs-versenyautókat a Hypercar kategória képviselői. Itt ugyanis a gyártóknak lehetősége van olyan típusok nevezésére, amelyek közúti modelleken alapulnak – műszaki és formai szempontból egyaránt. Ezekből a homologizációs verziókból két év alatt legalább húszat kell majd gyártani, és kétség sem férhet hozzá, hogy a tehetős gyűjtők és rajongók kedvencei lesznek. A Hypercar géposztály bevezetésével ismét olyan közel kerülhet egymáshoz a motorsport és a...Tovább
Ezüstéremmel zárta a Dakart a Toyota
Nem sikerült a duplázás a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatai számára: a tavalyi Dakar-győztes Nászer el-Attija 6 perc 21 másodperces hátránnyal a második helyen zárta a 12 napon át tartó, 7500 kilométeres terepralit. Ez el-Attija pályafutásának negyedik ezüstérme a Dakaron, és a második, amit a Toyota színeiben nyert. A szaúdi versenyző emelt fővel, szakaszgyőzelemmel búcsúzott a Dakartól, a célba érve optimistán nyilatkozott: „Tulajdonképpen elégedett vagyok. A második helyezés akkor is szép teljesítmény, ha valójában győzni szerettünk volna. A rali során ejtettünk két-három hibát, és rengeteg defektünk volt. Mégis, boldog vagyok, és lelkes, hogy Szaúd-Arábiában versenyezhettünk...Tovább
Dakar 2020: Fernando Alonso már a Top10-ben!
Egyetlen nap alatt ledolgozta hátrányát a 2020 Dakar rali állásán Násszer el-Attijah , a Toyota Gazoo Racing South Africa pilótája, a rali tavalyi bajnoka: a kilencedik napon hat perc 16 másodpercet vert az összesítésben élen autózó Carlos Sainzra , és ezzel fél percen belül megközelítette a rutinos spanyol pilótát. Ennél is kevesebb, mindössze 15 másodperc hiányzott ahhoz, hogy el-Attijah elsőként érjen célba a nap végén. A francia Stéphane Peterhansel azonban keddi szakaszgyőzelme ellenére is megnyugtató távolságban van ahhoz a szaúdi pilótától, hogy az utóbbinak a Dakar hátralévő napjaiban csak Sainzra kelljen összpontosítania. A Dakar kilencedik versenynapja talán mind közül a...Tovább
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso
Négy perc négy másodperccel lemaradva a második helyen ért célba, és ezzel rövid Dakaros pályafutása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el Fernando Alonso . Bravúros teljesítményével egyre előrébb lépdel az összesítésben a spanyol motorsport-zseni. Jelenleg, a 2020-as Dakar kétharmadánál a 13. helyen autózik; további négy nap és több mint 2600 kilométer áll rendelkezésére, hogy navigátorával, a szintén spanyol Marc Comával még előrébb araszoljon a ranglistán. „Fantasztikus napot zártunk. Sajnos volt egy defektünk, és ezzel veszítettünk némi lendületet, de ettől eltekintve szinte tökéletesen mentünk. Marc (Coma) hihetetlen volt a dűnéken… a vége felé láttuk, hogy az előttünk haladók...Tovább
A Toyota Gazoo Racing három nap után a Dakar legsikeresebb csapata
Egy kihívásokkal teli első nap, egy megosztó második és egy bizakodásra okot adó harmadik – a teljes táv ötödénél ezzel a mérleggel vágott neki a Dakar rali folytatásának a Toyota Gazoo Racing South Africa (TGRSA) négy párosa. Miután vasárnap a hivatalos gyári Toyota-csapatok együttesen nem kevesebb mint 11 defektet szenvedtek el, hétfőn reggel kiváló formában vágtak neki a második napnak a versenyzők. Az első ellenőrzési ponton négy Hilux haladt át elsőként (az Overdrive Toyota csapat szaúdi pilótája, Jazíd el-Radzsi mögött honfitársa, el-Attijah, majd de Villiers és Alonso autózott). Ki tudja, hogyan alakult volna a nap, ha Fernando Alonso futóműve nem sérül meg egy alattomos mélyedésben...Tovább

Oldalak