Motorsport hírek

WEC: a Toyota legyőzte a Porschét és a Ferrarit az esővel tarkított 6 órás futamon Imolában
A 19 darab Hypercarból álló, extra erős mezőnyben Mike Conway , Nyck de Vries és Kobajasi Kamui triója a 7-es rajtszámú Toyota GR010 Hybriddel 7,081 másodperccel nyert a Laurens Vanthoor , Andre Lotterer és Kevin Estre alkotta 6-os Porsche-alakulat előtt a 2024-es szezon második versenyén, Imolában. Mindkét alakulat kihasználta, hogy időben váltottak nedves gumikra, amikor a korábban domináló Ferrarik sikertelenül próbálták az erősödő esőben a száraz pályára való slick abroncsokat használni. Pedig a hétvége nem indult jól a Toyoták számára, a 7-es autó 0,94 másodperc lemaradással csak a hatodik, a 8-as autó 1,19 másodperc lemaradással csak a nyolcadik helyet szerezte meg a Hyperpole-nak...Tovább
Kettős győzelmet aratott a Toyota az izgalmas Horvát-ralin, és növelte az előnyét a világbajnokságon
A nyolcszoros világbajnok francia két napon keresztül hiába üldözte a két éllovast, akiken végül a hírhedt Zagorska Sela–Kumrovec gyorsasági szakasz fogott ki a záró napon. Elképesztően szorosan alakult a verseny addig: több mint két nap, 17 gyorsasági és bő 260 km össztáv után az első hármat ( Neuville , Evans , Ogier ) mindössze kilenc másodperc választotta el egymástól, Evans lemaradása pedig még kevesebb, 2,6 másodperc volt az élen álló belga mögött. De volt ez még kevesebb is: a pénteken megrendezett nyolc gyorsasági után holtversenyben állt az élen Neuville és Evans, vagyis tizedre azonos időt autóztak (!) több mint 100 km-en. Ekkor Ogier is csak 6,6 másodpercre volt tőlük, pedig neki...Tovább
Múltidéző festéssel indul a Brit Rali Bajnokságban a Toyota GR Yaris Rally2
Kevés raliautó vetekszik a Toyota Celica GT-Four ST185 időtlen vonzerejével, a lapos, bukólámpás kupé üde színfolt volt az alsó-középkategóriás tömegmodellekből átalakított raliautók között 1992 és 1994 között a rali-világbajnokságon. Olyan pilóták ültek a szép Celica volánjánál, mint Carlos Sainz , Juha Kankkunen , Didier Auriol , Markku Alén , Hannu Mikkola , vagy Magyarországon az akkoriban még a szárnyait bontogató ifj. Tóth János . Sainz 1992-ben, Kankkunen 1993-ban, Auriol 1994-ben lett világbajnok a Celica GT-Four ST185-össel, a Toyota 1993-ban és 1994-ben a gyártói vb-címet is elhódította vele (Ifj. Tóth 1995-ben lett magyar bajnok ilyen autóval). A gömbölyded formájú ST185-öst úgy...Tovább
Kettős győzelmet aratott a Toyota a Szafari-ralin
Folytatta veretlenségi sorozatát a Toyota a vb legnehezebb futamán: amióta a Szafari-rali 2021-ben visszakerült a WRC-naptárba, eddig kétszer Sébastien Ogier , kétszer pedig Kalle Rovanperä diadalmaskodott Yarisszal. Ezzel a japán gyártó 12-re növelte a győzelmei számát az autógyilkos kenyai vb-futamokon, ami több mint kétszer annyi, mint amennyi a második Mitsubishinek van. A remek eredmény ismét bizonyította a GR Yaris Rally1 Hybrid sebességét és megbízhatóságát, az idén fekete festésű autó külön erre a versenyre frissített felfüggesztést és egy sznorkelt kapott, amely a régi Szafari-specifikációjú autók ikonikus légzőcsövének modern változata. Az újításokat nemrég, egy esős portugáliai...Tovább
A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára
Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta Fraschini és Lamborghini versenyautók is. Tapasztalt és bevált versenyzők ülnek majd a két Toyota volánja mögé idén is. A 7-es rajtszámú GR010 Hybridben a csapathoz 10 éve csatlakozott Mike Conway , a csapatfőnök Kobajasi Kamui és az újonc Nyck de Vries , és az alakulat korábbi teszt- és tartalékpilótája versenyez majd felváltva...Tovább
A Svéd-rali után is maradt a gyártói pontverseny élén a Toyota
Evans számára nehezen indult a svédországi verseny, mert másodikként rajtolva neki is takarítania kellett a pályákat a mezőny előtt a sűrű pénteki hóesésben. A délelőtti kör után, egy szerencsésen végződött, 360 fokos megpördülés ellenére is csak 13 másodperccel volt lemaradva a vezető Rovanperätól , de délutánra a lemaradása 1:50 percre nőtt, mivel Thierry Neuville autójának üzemanyagnyomás problémája miatt a nap utolsó két gyorsaságiján már neki kellett elsőként rajtolnia, ami még nagyobb hátrányt jelentett, mint a korábbi második rajtpozíció. Miután szombat reggel az összetettben az ötödikről a harmadik helyre lépett előre, Evans a vasárnapi nyitó szakasz után már a második volt, ugyanis...Tovább
A Toyota vezeti a 2024-es rali-világbajnokságot a szezonnyitó után
A Toyota Gazoo Racing WRT jól kezdte a rali-világbajnokság 2024-es szezonját Monte-Carlóban, ahol Sébastien Ogier a második, Elfyn Evans pedig a harmadik helyen végzett. A francia és a walesi is harcban állt a győzelemért, mindketten vezették a versenyt a hétvége különböző pontjain, de különböző okok miatt az első hely ezúttal nem jött össze számukra. A francia Alpok aszfaltos útjai úgy is kihívást jelentettek a mezőnynek, hogy szárazabbak voltak a szokásosnál. De a 17-ből három gyorsaságit sötétben rendeztek meg, és az is nehezítette a pilóták dolgát, hogy voltak olyan kanyarok, ahol jegesedéssel kellett számolni. Evans számára remekül indult a verseny: csütörtökön mindkét éjszakai...Tovább
Hat Toyota végzett az első tízben a Dakaron, Guillaume de Mevius a második helyet szerezte meg egy privát Hilux Evóval
11. szakasz Az al-Ula és Dzsanbu között rendezett 420 kilométeres gyorsaságin hatalmas kövekkel kellett megküzdenie a mezőnynek, szinte nem volt olyan autós, aki defekt nélkül megúszta volna. Guerlain Chicherit viszont kerékcsere nélkül nyerte meg a szakaszt az Overdrive Racing Toyotájával, ezzel sorozatban a második részsikerét érte el a 2024-es Dakaron. „Micsoda őrült nap! Egy tökéletes szelektív volt számunkra, ilyen típusú szakaszt ritkán látni egy Dakaron. Alex és én úgy döntöttünk, hogy az első sziklás szakaszon óvatosan hajtunk át. Aztán őrült módon támadtunk a gyors részeken, olyannyira, hogy az autón már látszik is néhány sérülésnyom, amit itt szereztünk. Aztán mivel még mindig...Tovább
Chicherit nyerte a tizedik szakaszt egy Toyotával, Moraes őrzi a dobogós helyét az összetettben
Kilencedik szakasz A Hail és al-Ula közötti keddi penzum – amely egy 417 kilométeres gyorsaságit, egy 76 km-es nyitó és egy 149 km-es záró összekötő szakaszt tartalmazott – vegyes terepen zajlott, homokos, dűnés, tevefüves és sziklás utakon. Sébastien Loeb volt a leggyorsabb autós, de mivel az összetettben vezető Carlos Sainz (Audi) is jól ment, a francia hátránya a spanyollal szemben alig négy perccel csökkent. Kedden a napi harmadik helyet Mathieu Serradori szerezte meg, a kétkerék-meghajtású buggyt vezető pilóta jó eredményéhez az is kellett, hogy az a gyári Toyota Gazoo Racing csapatnál versenyző Lucas Moraes – aki sokáig elöl ment – sok időt veszítsen az utolsó néhány kilométeren, és...Tovább
Moraes feljött a Dakaron a harmadik helyre, rajta kívül még öt toyotás van az első tízben
Hetedik szakasz A Rijád és al-Duvadimi közötti szakaszon – melyet a csapatok a sok éles kő, a 150 km dűnemászás és a bonyolult navigáció miatt extrém nehéznek jellemeztek – 483 kilométer volt a mért gyorsasági, ezen a győztes, Sébastien Loeb (Prodrive) elsőként rajtolva hét perccel ért be hamarabb a célba a másodiknál, aki Lucas Moraes , a Toyota húzóembere volt. Harmadiként végzett a Dakar tavalyi győztese, Nasszer al-Attijah , az idei éllovas Carlos Sainz (Audi) pedig a negyedik időt autózta. Bár Loeb sokat faragott a hátrányából vele szemben, még így is 20 perccel a spanyol „matador” vezet az összetettben. A nap vesztese az eddigi második, Mattias Ekström volt, aki futóműtörés miatt...Tovább

Oldalak