Tuning hírek

Kontrasztok össztüzében: Toyota RAV4 Rays
Nem csupán az elődmodell formai felfogásával szakított a Toyota, amikor bemutatta az új RAV4 szabadidőjárművet, a geometrikus karosszéria a tuningiparnak is feladta a leckét. A síklapokból építkező dizájnnal nem működnek a bevált megoldások, az optikai varázslóknak új utakat kellett keresniük. Ha a bonyolult nem működik, válaszd az egyszerű utat – valahogy így gondolkodhattak a japán RAYS felni-specialista házon belüli dizájnerei is, amikor egyetlen sokszögletű idommal elintézték a feladatot. Az izmos kerékív-toldat persze csak látszólag egyszerű: ha figyelmesen megnézzük, látható, hogy az összetett felületét tagoló törések a karosszéria karaktervonalaihoz kapcsolódnak. Az összhatás...Tovább
Egy műhely, ahol a fényűzést nem veszik félvállról
A Fekete-tengertől alig száz kilométerre, a Krasznodarszk vidékén fekvő Armavir városában immár 17 éve alkotja megosztó optikai kitjeit az SCL Global Concept tuningműhely . Az egykori családi vállalkozás ma már negyven főt foglalkoztat, és a jelek szerint nem szeretnek henyélni: tavaly öt komplett projektet fejlesztettek ki, gyártottak le és forgalmaztak világszerte, amit szerényen „nem hivatalos világcsúcsként” emlegetnek. Portfoliójuk legújabb büszkesége két Lexus szabadidőjármű: az NX és az RX egyedi újraértelmezése. A kisebbik modell a Kotaro nevet viseli, míg az RX Goemon néven vonult be a cég katalógusába. Mindkettő tradicionális japán férfinév; utóbbi legismertebb viselője Goemon...Tovább
A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon
Eiji Daito korábbban Nissan Silvia átépítéseivel szerzett nevet magának japán tuningkörökben, amikor azonban szervizkocsit választott, számára sem volt kérdés, hogy egy Toyota Hiace-re bízza az alkatrészek és anyagok szállítását. Az évek során azonban eszközölt néhány átalakítást a 2005-ben vásárolt furgonon, saját ízléséhez és igényeihez igazítva annak képességeit. A TotalCreate E.PRiME műhely tulajdonosa elsőként a futóművet javította fel. Lecserélte a lengéscsillapítókat, erősebb első torziós rugókat épített be, a hátsó laprugókat pedig leültette. Ezt követték a keményebb kanyarstabilizátorok, valamint az egyedi gumibakok. Persze hiába kanyarodunk gyorsan, ha utána nem tudunk megállni,...Tovább
Ilyen a Toyota Avalon TRD Widebody egy őrületes hátsóval
A Toyota legnagyobb exportpiaci szedánja, az Európában sajnos nem forgalmazott Avalon pályafutásának két és fél évtizede alatt a komfortos nyugalom szobrából a dinamikus elegancia mintapéldányáig fejlődött. Legújabb, ötödik kiadása a Camry-vel közös TNGA-K padlólemezre épül, ám annál 100 milliméterrel hosszabb, tízzel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb, tengelytávja pedig 50 milliméterrel nagyobb. Ezek a paraméterek kiállásában és menetstabilitásában is a Camry fölé helyezik, amire a Toyota markáns, határozott formatervvel, valamint egy kiélezett futóművel és fékekkel szerelt Avalon TRD modellvariánssal játszott rá. Ezek mellé érkezett tavaly novemberben az Avalon TRD Pro koncepciójármű...Tovább
Mélyen ül, magasra tör: ilyen a Lexus LS VIP
VIP szedán: így nevezik az autóépítés világában azokat az ültetett, szélesített, rendszerint negatív kerékdőlésű nagy limuzinokat, amelyeknek japán zászlóshajók adják az alapját. Ezek lehetnek belpiacos szedánok, mint a Toyota Crown vagy Century, de Észak-Amerikában, ahonnan cikkünk főhőse származik, japán márkák helyi gyártású csúcsmodelljei is – jelen esetben a Lexus LS – szóba jöhetnek. Egy gyógyszergyártó cég termelési felügyelőjének lenni felelősségteljes ugyanakkor nem túl izgalmas munkakör. Nem csoda, hogy a kaliforniai Nat Huynh szabadidejét valami egészen őrült, felszabadult és felelőtlen tevékenységnek kívánta szentelni. Így kezdett el érdeklődni az épített autók iránt. Néhány éve...Tovább
Lexus-blokk hajtja a letérdelt "Vaspatkányt"
Nem lehet az egész életünket racionálisan leélni. Ha minden válaszútnál kizárólag józan döntéseket hozunk, besavanyodunk, kifakulunk. Így gondolja ezt a bangkoki Heng Thammarat , aki gyerekkorában amerikai katonai konvojoknak integetett az út széléről, fiatal felnőttként pedig teljesen beszippantotta őt az amerikai autós kultúra. Ehhez képest, amikor anyagi körülményei lehetővé tették, és elkezdett kiépíteni egy komoly autógyűjteményt, mégis inkább a japán különlegességeket részesítette előnyben – mindenekelőtt sportautókat, egy-egy izgalmas haszonjárművel megspékelve. A japán-imádat egészen addig tartott, amíg pár évvel ezelőtt meg nem pillantott egy Jeep M38A1-est. Ez volt az első...Tovább
Elkészült az 1000 lóerős drift-Supra
Amikor a Toyota tavaly bemutatta a vadonatúj GR Supra kupét, sokakban merült fel a kérdés: vajon az ötödik generációs Supra háromliteres, soros hathengeres motorja ugyanolyan készségesen veti majd alá magát a teljesítménynövelő beavatkozásoknak, mint az elődmodell legendásan jól tuningolható, rendkívül tartós 2JZ-GTE blokkja? Az észak-amerikai Papadakis Racing versenyistálló alapítója és vezetője, Stephan Papadakis nem sokat dilemmázott, inkább vásárolt egyet a 340 lóerős sportautóból, elemeire szedte a motorját, és nekilátott kitalálni, hogyan tudná négy számjegyűvé emelni a teljesítményét. 2019 augusztusától az év végéig tartott az alaposan dokumentált építés , amelynek során vadonatúj...Tovább
A tökéletesen túl: Lexus LC 500 Liberty Walk
Nem minden autó viseli jól az extrém optikai tuningot. Általában azok a legjobb átalakítási alanyok, amelyek eleve ultra kívánatosan néznek ki. Ilyenkor ugyanis nem korrigálni kell a tervezők tévedéseit, ami amúgy is csupán egy végtelen kudarc-labirintusba hajszolja az embert, hanem a hibátlan arányokat, idomokat és vonalakat kell kiegészíteni a magunk gondolataival. Ez persze nem teszi könnyebbé a feladatot, de ha sikerül megoldanunk, olyasvalamit kapunk végeredményül, mint az itt bemutatott Lexus LC. Ennek története egy másik Lexusszal, egy RC kupéval kezdődik. A kaliforniai Jerald Yutadco (barátainak és online követőinek csak JayCray ) éveken át tökéletesítette a japán sportkupét, és...Tovább
Gyári optikai sportcsomag készült az új Toyota Yarishoz
Hivatalosan az év első napjaiban mutatkozott be az új generációs Toyota Yaris sportváltozata. A GR Yaris potens turbómotorral (261 LE, 360 Nm) és szabályozható nyomatékelosztású összkerékhajtással licitál rá közvetlen elődjére, pedig már a kompresszoros Yaris GRMN is magasra tette a lécet. Kupés tetővonalával, háromajtós karosszériájával és a turbómotor hűtőlevegő-szükségletét kielégítő, hatalmas első légbeömlőjével félelmetes megjelenésű kisautó, amelyet azonban csak kevesek engedhetnek meg majd maguknak. Szerencsére modern műszaki alapjainak köszönhetően a negyedik generációs Yaris alapkivitelében is sportos, kiegyensúlyozott vezethetőséget kínál, a Toyota Racing Development (TRD)...Tovább
Autó helyett közúti vadászrepülőgép Supra-motorral
Amikor felvették a főiskolára, Luis Rodrigueznek nem volt választása: hogy kifizethesse a tandíjat, autószerelőnek állt. Miután lediplomázott, sajátos karrierben egyesítette művészettörténeti és gépészeti ismereteit: elkezdett egyedi autókat építeni. Fogott egy Nissan 300ZX-et, és a V6-os blokk helyére beszerelte egy negyedik generációs Toyota Supra 900 lóerősre hízlalt, soros hathengeres turbómotorját. De még ez sem volt elég, talált egy igazi klasszikust, egy 1973-as Datsun 240Z-t, majd abba is beszerelt egy ugyanolyan 2JZ-GTE blokkot. Ekkor azonban már érezte, ennél is többre vágyik: „Ráuntam, hogy oda nem illő dolgokat próbáljak összepasszítani. Olyasvalamire vágytam, amiben minden...Tovább

Oldalak