Tuning hírek

Ikonikus és tökéletes: Toyota AE 86 restomod GR Yaris motorral
Csak Oto-szan néven ismeri a japán tuningszakma a DADDY Motor Works alapító tulajdonosát. Közel tíz éve ejti bámulatba közönségét, és teszi örökké hálássá ügyfeleit elképesztő műszaki és esztétikai érzékről tanúskodó átépítéseivel. Nem egyszerű optikai és futóműtuning, amit végez, a specialitása a motorcsere. A megbízók igénye szerint bármit beépít bármibe, akár megkettőzi a hengerek számát, ha arra van szükség; a lényeg, hogy a végeredmény ne csak erősebb legyen, de harmonikusan illeszkedjen is a típus stílusához. Az elmúlt évtizedben egymás után mutatta be díjnyertes alkotásait, most pedig elérkezettnek látta az időt, hogy végre ne másnak, hanem saját magának építsen egy álomautót...Tovább
Belefér a Toyota portfoliójába egy retro sportkocsi?
A Toyota történetében egy időben fontos szerepet játszottak a szubkompakt sportautók. Újra és újra felmerül a kérdés, visszatér-e valamelyik legenda. Ha választ nem is adhat ezekre az interneten komoly követőtáborral rendelkező, kiváló fantáziájú autótervező, Rain Prisk zseniálisan képzelte el, milyen formában – pontosabban milyen formákban – születhetne újjá a kétüléses Toyota. A XXI. század első évtizedének végére kihaltak a Toyota sportautói. Aztán a márka nagyot fordított stratégiáján, ismét értékké tette a vezetés élményét, és ezzel párhuzamosan megkezdte újra felépíteni sportautó-portfolióját. A kétliteres szívómotorral szerelt GT86 sokáig egymaga képviselte a sportosságot annak a...Tovább
Exkluzív szériával nyit a legsportosabb Lexus
A Lexus a közelmúltban széles körben üdvözölt döntéssel nagy teljesítményű sportszedánnal bővítette modellkínálatát. A márka sportmodelljeinek sorát annak idején útnak indító IS F kései utódja az eredeti ötliteres, nyolchengeres szívómotort megörökölte elődjétől, nevét azonban nem: a Lexus IS 500 F SPORT Performance talán kevésbé frappáns, mint az IS F, ráadásul szabad teret hagy esetleges további sportmotor-változatok bevezetése előtt. A 7100/perc fordulatszámon 479 lóerőt leadó szívómotor 4,5 másodperc alatt gyorsítja 96 km/h-ra (60 mérföld/óra) az autót. A legtöbb autórajongó számára mindez nem igényel további magyarázatot, a Lexus mégis úgy gondolta, lesznek majd olyanok, akik jó néven...Tovább
100 km/órára 1,15 másodperc alatt: ez a Supra a világ legjobb gyorsulású kézi váltós autója
Azt már valószínűleg mindenki tudja, hogy az 1993 és 2002 között gyártott negyedik generációs (A80-as) Toyota Supra háromliteres motorja, a 2JZ milyen hatalmas tuning-potenciállal rendelkezik. Már számtalanszor bebizonyították az elkötelezett motorátépítők, hogy az ikerturbósként gyárilag 325 lóerős, soros hathengeresből akár az eredeti teljesítmény hat-hétszeresét is ki lehet hozni. Az azonban valódi ritkaság, hogy egy ilyen erős példányt ne automatikus, hanem manuális sebességváltóhoz kapcsoljanak. Tavaly nagy hírnévre tett szert az Egyesült Államokban Joel Grannas egyedi Suprája, amelybe egy ilyen hajtásláncot építettek be. Az Orange Man Bad névre keresztelt, kifejezetten gyorsulási...Tovább
Toyota-Aurora együttműködés: robottaxit az embereknek!
Bár mostanában kevesebb szó esik róla, mint pár éve, az önvezető technológiák fejlesztése természetesen töretlenül zajlik; aki elsőként lesz képes megbízható, lakott területen is biztonságosan használható rendszerrel előállni, várhatóan hatalmasat tarol a piacon. A Toyota most az önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő tech-startuppal, a 2017-ben alapított Aurorával kötött megállapodást arról, hogy robottaxikat fognak nagy mennyiségben gyártani és a globális piacon értékesíteni. De nem magánvásárlóknak, hanem olyan személyszállítással és ételkiszállítással foglalkozó cégeknek, mint például az Uber. A Toyota, a Denso és az Aurora napokban...Tovább
Bigfoot pickuppá építette át hagyományos terepjáróját egy Toyota tulajdonos
A 2006-tól gyártott Toyota FJ Cruiser korának egyik legeredetibb konstrukciója volt: egy célszerűtlen, de annál játékosabb karosszéria és egy milliószor bizonyított, robusztus mechanika párosítása. A tesztelők szerint létezése teljesen ellent mondott a józan észnek, bevezetésére sem a hely, sem az idő nem volt megfelelő. Ez azonban nem izgatta azokat, akik mindezek ellenére rajongtak az imádnivaló óriásért. Amikor Eric Lively 2018 márciusában megvette FJ Cruiserét, az autó többé-kevésbé gyári állapotában volt. Ez néhány héten át így is maradt, aztán elkezdődtek az átalakítások: emelt futómű, nagyobb kerekek, tovább módosított felfüggesztés, még nagyobb kerekek, levágott lökhárítók, új...Tovább
Supra Eurofighter: kicsivel ezer lóerő felett, maradhat?
A lett HGK Racing műhely eddig arról volt híres, hogy általában német modellekből épített méregdrága és vérprofi driftautókat, az egyik még a szakág világbajnokságának tekinthető Formula Drift bajnokságban is szerepelt. A legújabb HGK versenyautó azonban egy új Toyota GR Suprán alapul, igaz, a szériagyártású kocsiból alig valamit hagytak meg. Egy egész évet töltöttek el a szakemberek azzal, hogy az utcai sportkocsit versenyképes, világszínvonalú drift-versenyautóvá változtassák, minden részletét az alapoktól tervezték újra. Először háromdimenziós szkenneléssel bedigitalizálták a külső formát, aztán a szériaautót a vázig visszabontották. Utána megtervezték a világ első teljes body kitjét az...Tovább
Nyolc híján 300: már meg is jelent az első komoly chiptuning a GR Yaris-hoz
Az új Toyota GR Yaris már alapállapotában is mindennek nevezhető, csak gyengének nem, hiszen 261 lóerőt és 360 Nm-t szabadít a négy kerékre 1.6 literes, feltöltött motorja. Azonban mint tudjuk, a sportos sofőröknek teljesítményből és nyomatékból sosem elég. Nekik szánja a chiptuningra szakosodott DTE Systems a kifejezetten ehhez a típushoz kifejlesztett PowerControl X tuningboxot , amely valós időben akár kilenc különböző jeladó-csatorna (befecskendezési nyomás, turbónyomás, szívósori nyomás, légtömeg stb.) jeleit képes megváltoztatni, és a motorvezérlés felé küldeni. Az eredmény lenyűgöző: a kis fekete doboz beépítése után a GR Yaris optimalizált motorja már 292 lóerőt és 405 Nm-t képes...Tovább
Elkészült a Supra, amire oly sokan vágyunk
Ha egy autókedvelő társaságban felmerül a targa tető témája, tízből heten valamelyik német gyártónak tulajdonítják a kiemelhető tetőszegmensek koncepcióját. Pedig a németeket számos márka megelőzte, a Fiattól kezdve a Triumphon át a Toyotáig. A japán gyár első sportautója, az 580 kilós, 45 lóerős Sports 800 eltávolítható alumínium tetőpanellel kárpótolta azokat, akik hiányolták a kupé előfutárán, a Publica Sports formatanulmányon (1962) bemutatott, eltolható ajtó- és tetőszerkezetet. A könnyű tetőlemezt használaton kívül a körülményekhez képest tágas csomagtartóban lehetett elhelyezni. A Sports 800 nyugdíjazása után pontosan húsz évvel egy másik könnyű Toyota sportkocsi, az MR2 is...Tovább
Aranytömb 550 lóerővel
A negyedik generációs Toyota Supra minden idők egyik leggyakrabban és legmerészebben tuningolt típusa. Soros hathengeres motorjából a szakértők a gyári teljesítmény akár hat-nyolcszorosát is könnyedén előcsalogatták, és csalogatják a mai napig. Ilyen előzmények után akkor is magasak voltak az elvárások az új Toyota GR Suprával szemben, ha tudjuk, egy modern, elektronikus vezérlésű motorból nem olyan egyszerű plusz teljesítményt előcsalogatni. A német Manhart az elsők között próbálkozott meg a feladattal, és nem is vallott kudarcot. Idén áprilisban mutatták be a Supra GR 450-et, amely – ahogy a neve is mutatja – 450 lóerőt adott le a gyári 340 helyett, a maximális forgatónyomaték 500 Nm-ről...Tovább

Oldalak