Tuning hírek

A XXI. század legmerészebb autóátépítései
A SEMA (Specialty Equipment Market Association) kiállítás Észak-Amerika, de talán az egész világ legnagyobb jelentőségű autótuning rendezvénye. Az expó szigorúan szakmai, bámészkodókat be sem engednek, és a kiállítók többsége alkatrészeket, szolgáltatásokat kínál. A különleges, épített autók eredetileg csak illusztrációként szolgáltak a kiállításon, azt szemléltetve, hogy mire képes egy-egy nagyobb stúdió. Aztán az autógyártók is ráéreztek a SEMA ízére, és jó ideje maguk is különleges alkotásokkal igyekeznek reflektorfénybe kerülni. Ezek az átépítések többnyire szakértő partnerek bevonásával készülnek el, bár előfordul, hogy önerőből valósítják meg a merész álmokat, amelyek jellemzően nem...Tovább
Már készül a világ legvadabb Toyota Yarisa
A már Magyarországon is rendelhető Toyota GR Yaris sokkal közelebb áll a versenyautókhoz, mint a közúti sportautókhoz. A márka rali-homologizációs modellje különleges vezérlésű összkerékhajtással, háromhengeres turbómotorral, végletekig csökkentett tömeggel és természetesen kézi sebességváltóval kényezteti azokat, akik nem közlekedési, hanem örömszerző eszközként tekintenek az automobilra. A sportautó varázslatos hangulata Daigo Saito japán autóversenyzőt is megérintette, és mivel az idén negyven éves sportember az elmúlt 16 évben kizárólag Toyotákkal és Lexusokkal versenyzett, ösztönös és leküzdhetetlen reakcióként választotta a GR Yarist következő versenyautójának alapjául. Van azonban...Tovább
Ha Mad Max autója kevés lenne
Egyre felkapottabb és népszerűbb a bringatrailer.com online aukciós oldal, ahol sok eladó hirdeti meg eladósorba került autóját. Itt hirdették meg ezt a különleges Toyota Tundra modellt is, amelyet gazdája egy rendkívül alapos átépítés és tuning után kínált fel eladásra. A 2013-as évjáratú Tundra láttán olyan érzése van az embernek, mint amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk, aki nagyon megváltozott, máshogyan öltözik, új a hajszíne és a frizurája, és alaposan kigyúrta magát – a tulajdon anyja se ismerne rá. Nos, a Tundra is igazi kuriózum lett. A legfeltűnőbb változás az aranyáron kapható Line-X külső bevonat , amely mindennek ellenálló matt fekete bevonatot képez az autó teljes...Tovább
Egy Corolla, amin semmi sem az, aminek látszik
Svédországot nem tartjuk számon a tuning-nagyhatalmak között, pedig az északi nemzetnek minden adottsága megvan ahhoz, hogy őrültnél őrültebb autók szülessenek határain belül. A svéd járműgyártók nemzeti szervezete, az SFRO (Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation) ugyanis nemcsak szakmai tanácsadással támogatja a legkülönfélébb mértékű átépítéseket, de az elkészült járművek forgalomba helyezésében is segít az alkotóknak. Azt persze nem állítjuk, hogy amikor Mathias Johansson 2008-ban bekopogtatott hozzájuk, az ügyintézőnek nem esett ki a kezéből a tűzőgép. Mathias ugyanis nem egy átlagos motorcserében gondolkodott – azon már rég túl volt. 2004-ben vette meg az 1989-es gyártású Corolla...Tovább
Elkészült a világ egyik legerősebb driftautója, ami természetesen egy Lexus
Ha driftsportról és a Toyota-csoportról van szó, legtöbbünknek a Papadakis Racing eszement átépítései jutnak az eszünkbe, az ezer lóerős, hátsókerék-hajtású Auristól kezdve a szintén ezer lóerős, új generációs GR Supráig . Ezúttal viszont nem a Toyota, hanem az arisztokrata márkatárs, a Lexus adta a kiindulási alapot, és ennek megfelelően a helyszín is elegánsabb. Július 27-én az Egyesült Arab Emírségekben mutatták be minden idők legerősebb Lexus RC F drift-versenyautóját. A projektért felelős Ahmad Daham , a leghosszabb páros driftelés egykori Guinness-világcsúcstartója, a Közel-Kelet koronázatlan drift-királya tavaly kötelezte el magát a Lexus RC F mellett. Akkor bemutatott, 855 lóerős,...Tovább
Elkészült a világ valószínűleg legésszerűtlenebb hibrid luxuskupéja
Az autótuninggal foglalkozó szakemberek ritkán nyúlnak hibridekhez. Nem is feltétlenül azért, mert az összetett hajtáslánc teljesítményjellemzőinek módosítása a szokásosnál nagyobb felkészültséget igényelne, hanem mert a villamosított hajtáslánc alapértékei – az ésszerűség, a kiegyensúlyozottság, a takarékosság – nem feltétlenül vágnak egybe azokkal az erényekkel, amelyeket a műfaj kedvelői elvárnak átépített autójuktól. Egy hirosimai műhely , a 326 Power azonban most bebizonyította, hogy a fenntartható mobilitás is lehet extrém – vagy fordítva: egy eszement autóból sem kell, hogy hiányozzon bizonyos fokú józanság. A japán mesterek a Lexus legszebb típusát: az LC kupét vették kiindulási...Tovább
A császár új ruhája: Toyota Century Wald tuning
Ha van megtestesülése a japán konzervativizmusnak, az a Toyota Century: 53 év alatt mindössze három generációt ért meg, amelyeket ráadásul formatervük alapján bajosan különböztethetünk meg egymástól. A kifejezetten sofőrös limuzinnak tervezett autó a japán császári család hivatalos járműve, és már csak emiatt is a megkérdőjelezhetetlen hatalom erőfitogtatást nem igénylő jelképének tekintik. Mindez nem gátolta meg a Wald International esztétáit abban, hogy a maguk képére formálják a hatalmas limuzint. Vagy talán mégis, hiszen a tőlük megszokott extravagáns munkákhoz képest kifejezetten szerényen néz ki a tuningolt Century. Persze pont ez a minimalista hangvétel teszi ellenállhatatlanná az...Tovább
Vad elegancia: TRD optikai csomag a Lexus LC kabrióhoz
Nehéz helyzetben van az LC pozicionálásakor a Lexus. Legyen szó a klasszikus kupéról vagy a frissen bevezetett, vászontetős kabrió variánsról, szobor szépségű arányaival könnyed, kecses luxusautónak tűnik a modell. Ugyanakkor, ha beindul az eredetileg vérbeli sportmodellekhez fejlesztett, ötliteres V8-as szívómotor, és kifinomult futóművén mozgásba lendül a kétajtós típus, olyan menetdinamikával szórakoztat, amely méltó az LFA hagyatékához. Aki ezt a kettősséget autója megjelenésében is szerette volna érvényre juttatni, nem volt egyszerű dolga. A Lexus gyári dizájnja ugyanis inkább az eleganciát hangsúlyozza, míg a független tuningműhelyek túlságosan is a sportosságra fókuszálnak . Az...Tovább
Kontrasztok össztüzében: Toyota RAV4 Rays
Nem csupán az elődmodell formai felfogásával szakított a Toyota, amikor bemutatta az új RAV4 szabadidőjárművet, a geometrikus karosszéria a tuningiparnak is feladta a leckét. A síklapokból építkező dizájnnal nem működnek a bevált megoldások, az optikai varázslóknak új utakat kellett keresniük. Ha a bonyolult nem működik, válaszd az egyszerű utat – valahogy így gondolkodhattak a japán RAYS felni-specialista házon belüli dizájnerei is, amikor egyetlen sokszögletű idommal elintézték a feladatot. Az izmos kerékív-toldat persze csak látszólag egyszerű: ha figyelmesen megnézzük, látható, hogy az összetett felületét tagoló törések a karosszéria karaktervonalaihoz kapcsolódnak. Az összhatás...Tovább
Egy műhely, ahol a fényűzést nem veszik félvállról
A Fekete-tengertől alig száz kilométerre, a Krasznodarszk vidékén fekvő Armavir városában immár 17 éve alkotja megosztó optikai kitjeit az SCL Global Concept tuningműhely . Az egykori családi vállalkozás ma már negyven főt foglalkoztat, és a jelek szerint nem szeretnek henyélni: tavaly öt komplett projektet fejlesztettek ki, gyártottak le és forgalmaztak világszerte, amit szerényen „nem hivatalos világcsúcsként” emlegetnek. Portfoliójuk legújabb büszkesége két Lexus szabadidőjármű: az NX és az RX egyedi újraértelmezése. A kisebbik modell a Kotaro nevet viseli, míg az RX Goemon néven vonult be a cég katalógusába. Mindkettő tradicionális japán férfinév; utóbbi legismertebb viselője Goemon...Tovább

Oldalak