Tuning hírek

Meghódítaná az offroad világát a Lexus
Amikor a Lexus tavaly ősszel bemutatta az új generációs GX szabadidőjárművet, azzal nem csak egy nagy hagyományokkal rendelkező modellsorozatot folytatott, hanem egyben egy új tradíciót is kívánt teremteni a márka. Az 1995-ben bevezetett Lexus LX, majd a 2002-ben érkező Lexus GX keményvonalas terepjárókból kifejlesztett, igényes prémium-túraautóként mutatkoztak be, és ebben az irányban is fejlődtek tovább a következő modellváltások során. A modern GA-F platformra épülő, aktuális szériák (az LX esetében a negyedik, a GX-nél a harmadik generáció) minden téren magasabb szintű tudást kínálnak. A Lexus ezért elérkezettnek látta az időt, hogy egy merész gondolattal csavarjon egyet az evolúció...Tovább
Kétszer erősebb lehet a Lexus LBX sportváltozata, mint az öntöltő hibrid
Az eredetileg rali homologizációs alapnak készült, 2020-ban bemutatott, és hamarosan ráncfelvarráson áteső Toyota GR Yaris igényes összkerékhajtásának, jól hangolt futóművének, remek vezethetőségének és nem utolsósorban – a hasonló tudású hot hatch-ek között – elérhetőnek számító árának köszönhetően hamar népszerűvé vált azokon a szerencsés piacokon, ahol forgalmazzák. 1,6 literes, 261 lóerős turbómotorját kifejezetten neki fejlesztette a Toyota, de aztán 2022-ben – némileg áthangolva, 304 lóerős változatban – az Amerikában, Kelet-Ázsiában és Ausztráliában kapható GR Corollába is belekerült. A nemrég felröppent pletykák szerint azonban hamarosan egy harmadik típusba is beköltözhet a...Tovább
Megduplázza a GR Yaris teljesítményét egy walesi tuner, és ez csak a kezdet
Egyre több jel enged arra következtetni, hogy a 4A-GE (Toyota AE86) és a 2JZ-GTE (Toyota Supra A80) után a Toyota ismét egy olyan motort alkotott a háromhengeres G16E-GTS személyében, amelyre könnyes szemmel fog emlékezni az utókor. A GR Yaris fedélzetén bemutatott, 1,6 literes turbómotorban rejlő potenciált már a Toyota maga is demonstrálta, amikor teljesítményét 261-ről 304 lóerőre növelve beépítette azt a GR Corollába, motorsportcélokra pedig hidrogénüzemre építette át a kompakt erőforrást. Ettől persze vérszemet kaptak a tuningműhelyek, akik elkezdték a számháborút: azaz, hogy melyikük tudja a legnagyobb teljesítményt előcsalogatni a Toyota blokkjából. Ezúttal Walesből érkezett nevezés...Tovább
Mobil diszkópultot építettek a legcsaládibb Toyotából
A családi egyterű modellek rendszerint az utazást élvezetessé, kényelmessé tevő megoldásaikkal hívják fel magukra a figyelmet. Kiváló példája ennek a Toyota Sienna 2021-ben bemutatott, negyedik generációs kiadása, amely műszaki tartalmát tekintve a RAV4 szabadidőjármű és a Camry szedán közvetlen rokona. A modern padlólemezen nyugvó, hatalmas belső terű modell 2,5 literes öntöltő hibrid hajtáslánca akár elektromos összkerékhajtással is társítható, szolgáltatásai között pedig az érintés nélkül nyitható, motoros tolóajtók, a négyzónás klímaberendezés vagy a fűthető második sor, önálló ülések is megtalálhatók. Ezek persze meglehetősen józan extrák, amelyektől komfortosabb lesz ugyan a Sienna,...Tovább
Variációk Hiluxra, a világvégejárgánytól a sportautóig
A modern platós kisteherautó, alias pickup az egyik legsokoldalúbb könnyű gépkocsi. Haszonjárműként robusztus mechanikával rendelkezik, komoly terheléssel képes megbirkózni; összkerékhajtása az aszfalttól távol is ütőképessé teszi; ugyanakkor szórakoztató és biztonsági szolgáltatásai felveszik a versenyt a személygépkocsikéval. Mindez fokozottan igaz a Toyota Hiluxra, amely a világ első számú kompakt pickupjaként évente messze több mint félmillió példányban talál gazdára a világ 180 piacán, és amelyet jelenleg a világ hat országában gyártanak. Ezek közül messze a legnagyobb a thaiföldi gyártóbázis: minden tíz Hiluxból hat itt látja meg a napvilágot. Nem véletlen tehát, hogy a Bangkoki...Tovább
Hawaii leggyorsabb rendszámos autója egy öreg Toyota Corolla
A 9 másodperces álomhatár áttörésébe még a legerősebb szériagyártású hipersportkocsik bicskája is bele szokott törni, az 1600 lóerős Bugatti Chiron Super Sportnak például 9,1 másodpercre van szüksége a 402 méteres táv teljesítéséhez álló helyzetből indulva. Egy hawaii lakos azonban úgy gondolja, hogy az ő 1981-es Toyota Corollája képes lehet erre a nem mindennapi teljesítményre. Nem szabad lenézni a kis fekete kocsit az évjárata és a típusa miatt, mivel állítólag ez a leggyorsabb közúton is használható drag-autó Hawaii államban. Larry Chen , a híres Los Angeles-i fotós, aki a néhai Ken Blockkal való közös munkáiról ismert, közelről nézhette meg az Alex Sylva által épített, negyedik...Tovább
Egy japán tuningcég építette meg a ma kapható legvadabb Toyota Priust
A legtöbb autórajongó egyetért abban, hogy a 2022-ben bemutatott, ötödik generációs modell az eddigi legszebb Toyota Prius. Elkerülhetetlen volt, hogy előbb-utóbb a japán tunerek is rátegyék a kezüket a karcsú és elegáns hibrid ferdehátúra. A T Demand nevű japán tuningcég is bemutatta a saját változatát, amely elsősorban az ültetett sportfutóművével és az extrém módon bedöntött kerekeivel kelt feltűnést. A T Demand a felfüggesztés-módosítások hosszú listáját kínálja, beleértve a Pro Arm új felső és alsó lengőkarjait, stabilizátorpálcáit, és keresztlengőkarjait, valamint az állítható feszességű Pro Damper lengéscsillapítókat. Az összes alkatrészt fényes narancssárgára fényezik le, ami...Tovább
Félelmetes titkot rejt ez a Lexus
Sleeper, azaz alvó: a tuningvilágban így nevezik azokat az autókat, amelyek kívülről teljesen átlagos képet mutatnak, ám a hétköznapi felszín alatt félelmetes teljesítmény szunnyad. Minél unalmasabb egy sleeper, annál nagyobb a kontraszt, és annál hatásosabb a meglepetés. Az első generációs Lexus IS (1998-2005) ebből a szempontból valahol a határvonalon fekszik. A középkategóriás szedán (amelyet 2000-től SportCross kombiként is gyártottak) a Toyota Suprából átemelt, soros hathengeres motorjaival és hátsókerék-hajtásával kifejezetten a BMW 3-as szériáját vette célba. Unalmasnak tehát egyáltalán nem mondanánk, mert bár a nagy példaképet nem tudta letaszítani trónjáról, élvezetes...Tovább
Több mint 600 lóerős Európa legdurvább GR Yarisa
Paul Whiffin , a caldicoti székhelyű Garage Whifbitz tuningcég alapító tulajdonosa az ezredforduló óta tuningol A80-as Toyota Suprákat, de manapság már inkább A90-es Suprákat és GR Yarisokat alakít át az ügyfelek igényeinek megfelelően. Egyik megrendelője, Andrew azzal a kéréssel fordult hozzá, hogy a pénz nem számít, csak a lehető legtöbbet hozza ki a GR Yarisa háromhengeres, turbós G16E-GTS kódú motorjából, amely már gyári állapotában is 261 lóerőt és 360 Nm-t képes leadni a viszonylag kicsi, 1,6 literes lökettérfogata ellenére. Whiffin és csapata nem ijedt meg a feladattól, a blokkon kívül szinte mindent kicseréltek a motorban, többek között Kelford szeleprugókat és vezérműtengelyeket,...Tovább
Rá sem lehet ismerni a Toyota Hiluxra ez után az átalakítás után
A növekvő keresletnek köszönhetően egyre több tuningcég mutat be retró stílusú karosszériakészleteket modern járművekhez. Ehhez a trendhez csatlakozott a Renoca után idén a nagojai Axell Auto is, amely a Tokiói Autószalonon mutatta be „Brody” névre keresztelt Hilux-átiratait. Sokkal szögletesebb megjelenést kölcsönöz a pickupnak a teljesen újratervezett orr-rész, a világ legnépszerűbb (tavaly több mint 564 ezer példányban fogyott) középkategóriás pickupja a nem mindennapi átváltozás után immár a Land Cruiser 1980-ban bemutatott, J60-as generációjának dupla kockalámpás stílusához igazodik. A négyszögletű, lakkozott feketében vagy krómozottan is rendelhető hűtőrács szélein két-két négyzet...Tovább

Oldalak