Tuning hírek

A tökéletesen túl: Lexus LC 500 Liberty Walk
Nem minden autó viseli jól az extrém optikai tuningot. Általában azok a legjobb átalakítási alanyok, amelyek eleve ultra kívánatosan néznek ki. Ilyenkor ugyanis nem korrigálni kell a tervezők tévedéseit, ami amúgy is csupán egy végtelen kudarc-labirintusba hajszolja az embert, hanem a hibátlan arányokat, idomokat és vonalakat kell kiegészíteni a magunk gondolataival. Ez persze nem teszi könnyebbé a feladatot, de ha sikerül megoldanunk, olyasvalamit kapunk végeredményül, mint az itt bemutatott Lexus LC. Ennek története egy másik Lexusszal, egy RC kupéval kezdődik. A kaliforniai Jerald Yutadco (barátainak és online követőinek csak JayCray ) éveken át tökéletesítette a japán sportkupét, és...Tovább
Gyári optikai sportcsomag készült az új Toyota Yarishoz
Hivatalosan az év első napjaiban mutatkozott be az új generációs Toyota Yaris sportváltozata. A GR Yaris potens turbómotorral (261 LE, 360 Nm) és szabályozható nyomatékelosztású összkerékhajtással licitál rá közvetlen elődjére, pedig már a kompresszoros Yaris GRMN is magasra tette a lécet. Kupés tetővonalával, háromajtós karosszériájával és a turbómotor hűtőlevegő-szükségletét kielégítő, hatalmas első légbeömlőjével félelmetes megjelenésű kisautó, amelyet azonban csak kevesek engedhetnek meg majd maguknak. Szerencsére modern műszaki alapjainak köszönhetően a negyedik generációs Yaris alapkivitelében is sportos, kiegyensúlyozott vezethetőséget kínál, a Toyota Racing Development (TRD)...Tovább
Autó helyett közúti vadászrepülőgép Supra-motorral
Amikor felvették a főiskolára, Luis Rodrigueznek nem volt választása: hogy kifizethesse a tandíjat, autószerelőnek állt. Miután lediplomázott, sajátos karrierben egyesítette művészettörténeti és gépészeti ismereteit: elkezdett egyedi autókat építeni. Fogott egy Nissan 300ZX-et, és a V6-os blokk helyére beszerelte egy negyedik generációs Toyota Supra 900 lóerősre hízlalt, soros hathengeres turbómotorját. De még ez sem volt elég, talált egy igazi klasszikust, egy 1973-as Datsun 240Z-t, majd abba is beszerelt egy ugyanolyan 2JZ-GTE blokkot. Ekkor azonban már érezte, ennél is többre vágyik: „Ráuntam, hogy oda nem illő dolgokat próbáljak összepasszítani. Olyasvalamire vágytam, amiben minden...Tovább
A vállas, a szárnyas, a hegyomlás és a Fekete Mamba: variációk Lexus LC-re
Amióta csak megjelent, a virtuális tuningmesterek egyik kedvencének számít a Lexus LC. Nem meglepő, hiszen lenyűgöző megjelenést kombinál szuverén menetdinamikával. Ami a paramétereket illeti, 5.0 literes V8-as szívómotorja, amelyen a márka F sportmodelljeivel osztozik, 477 lóerős; sebességváltója tízfokozatú automata; végsebessége 270 km/h; álló helyzetből pedig 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A formatervezők is hibátlan munkát végeztek: már tanulmányautóként is záporoztak az LC-re a dizájn-díjak, és ezt a hagyományt sorozatgyártású modellként sem törte meg – sőt, a várva várt kabrió kivitel szintén ugyanerre az irigylésre méltó sorsra jutott. Röviden tehát a Lexus LC hiteles...Tovább
Nem elég a Lexus UX gyári kivitelben? Akkor építsük át!
A Super Street magazin nyomtatott vagy digitális oldalait lapozgatva szebbnél szebb, izgalmasnál izgalmasabb építésekkel találkozhatunk. Rendszerint egyedi gyártású alkatrészek felhasználásával, rengeteg utánajárás, tervezés és frusztráció nyomán születnek újjá a gyakran tizenéves, szebb időket megélt modellek. Ők viszont a piac egyik legfrissebb ajánlatát szerették volna a maguk képére formálni, méghozzá kizárólag katalógusból összeválogatott tartozékokból. A szerkesztőség tartósteszt-parkjából végül a Lexus UX-et választották ki erre a projektre, és a változatosság kedvéért letértek az ültetés, szélesítés és motortuning felé vezető, igen gyakran járt ösvényről (korábban több Toyota és...Tovább
Hófehér, de nem ártatlan
A thaiföldi származású Aum Sung számára mindennél fontosabb a család. Így volt ez, amikor főállásban vezette a família éttermét, és akkor is, amikor úgy döntött: felnőtt fejjel valóra váltja gyerekkori álmát, és meglepi magát egy luxusautóval. Vagy versenyautóval. Esetleg mindkettővel. Valójában egészen pontos elképzelésekkel rendelkezett a vágyott autóról: mindig is rajongott azért a műalkotásért, amelyet a XX. század utolsó évtizedében Ázsiában Toyota Soarer, a világ más tájain Lexus SC néven ismertek és forgalmaztak. Ez azonban inkább fényűző, mint robbanékony kupé volt, különösen abban a konfigurációban, amelyben Aum egy bő évtizede rátalált a típus egy 1992-es (harmadik generációs)...Tovább
Versenybölény Japánból
Legyen szó amerikai ( Bison bison ) vagy európai ( Bison bonasus ) fajáról, a bölény élőhelye legnagyobb, leginkább tekintélyt parancsoló szárazföldi emlős állata. A bikák testhossza elérheti a 3,5 métert, tömege az egy tonnát; gyakorlatilag nincs ragadozó, amelytől egy egészséges, kifejlett példánynak félnie kellene. A páros ujjú patások között valóságos testépítőnek tűnik a hatalmas vállú, izmos nyakú, széles homlokú állat – tökéletesen választott hát a japán Wald International tuningműhely, amikor erről a nemes állatról nevezte el eddigi legbrutálisabb Hilux-átiratát. A Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition a külsőségek terén meglepő hűséggel utánozza a névadó kérődzőt. Erőtől...Tovább
Őrült Prius tuning az ambivalencia jegyében
Két évtizedes autóipari mérföldkőnek számít a Prius, de a modellben még mindig vannak tartalékok – legalábbis ezt sugallja a Toyota különleges tuning-kooperációs projektje, az Ambivalent RD. A menetdinamikai adottságok fejlesztésére szakosodott Toyota Racing Development (TRD) és a Toyota modellek optikai módosításának szakértője, a Modellista előzmények nélküli együttműködésbe fogott, amelynek végeredményét a 2020. évi Tokiói Autószalonon mutatták meg a világnak. A közös beavatkozás alanyául az autógyártó egyik legfejlettebb technológiájú típusát, a Prius plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változatát választották. A TRD legjobb aerodinamikai szakértelmét bevetve küszöbtoldatokkal,...Tovább
Ezeknél a Toyotáknál hátul van az erős hangsúly
A Japán fő szigetén, Honsún található, szűk 50 ezer lakosú Samukawa városban működő műhely nem zárkózik el a szokásos optikai kiegészítőktől, de igazi specialitásuk a kipufogó. Nem sportos hangolású rendszereket, nem nyitott versenykipufogókat gyártanak, hanem valóságos szobrokat: bonyolult csőrendszeren osztják el a motorból kilépő gázokat, hogy aztán azok a lehető legtöbb végcsövön keresztül távozhassanak a külvilágba. Hogy pontosan miről is van szó, azt két jobb sorsra érdemes, 13. generációs Toyota Crown szedánnal demonstrálta a cég a Tokiói Autószalon (2020. január 10-12.) látogatóinak. Mindkét autót erősen leültették, kerekeiket finoman kitörték, oldalküszöbjeiket egy-egy...Tovább
Toyota Century tuning: versenyistállótól, hiperdrágán
Akit csak egy kicsit is érdekel a japán motorsport-kultúra, bizonyára hallott már a TOM’S istállóról. A műhely (teljes nevén Tachi Oiwa Motor Sport) a Toyota és a Lexus félhivatalos csapataként épít versenyautókat, amelyek négy és fél évtizede vesznek részt sikerrel Japán legnagyobb bajnokságaiban. A műhely emellett a Toyota és a Lexus szériamodelljeihez is kínál tuningcsomagokat, optikai és műszaki átalakító készleteket. Legújabb munkájuk egyben a legextrémebb is: nem teljesítménye és nem is megjelenése miatt, hanem mert alapját a legelegánsabb és legdrágább japán luxuslimuzin, az exkluzív Toyota Century adja. Ha ismerős a név, nem véletlen: a típus legutóbb akkor került a reflektorfénybe...Tovább

Oldalak