
Ha Superman autó lenne, Toyota lenne
Neve évtizedek óta fogalom, földi eszközökkel gyakorlatilag elpusztíthatatlan, és soha senkinek nem okoz csalódást – természetesen ő Kal-El, a Kripton bolygó gyermeke, akit vele született képességei a Földön szuperhőssé tettek. De éppúgy lehetne a Toyota is, amelynek neve a megbízhatóság szinonimája, típusai legendásan megbízhatók, és olykor kis túlzással örök életűnek bizonyulnak.
A Toyota 1937-ben, a Superman-franchise 1938-ban született meg, és mindkettő műfajt teremtett. Bár Clark Kent előtt is léteztek olyan képregény-főszereplők, amelyek leírása megfelel a szuperhős fogalmának (gondoljunk csak bele Tarzan, Zorro vagy Popeye képességeibe), a kriptoni túlélő földi kalandjai olyan meghatározó hatást gyakoroltak a műfaj alakulására, amellyel sem előtte, sem utána egyetlen más karakter sem bírt. Ami pedig a Toyotát illeti, elég, ha az általuk kidolgozott termelési módszert, a TPS-t említjük, amelynek filozófiája és hatása messze túlmutat az autóiparon.
Amikor tehát a DC Comics úgy döntött, hogy útjára indít egy megújulási folyamatot, nem csoda, hogy a legelső film főhőséül Supermant, autós partneréül pedig a Toyotát választotta. A DC Univerzum restaurációs programja a tervek szerint a következő tíz évben nem csak rengeteg új filmet, de friss kommunikációs módot és egymással összekapcsolódó történetíveket (mozi, televízió, streaming) is hoz majd.
Ebben az ambiciózus tervben főszerepet játszik James Gunn, aki amellett, hogy a DC Studios társ-elnök-vezérigazgatója, hosszú pályafutása során tucatnyi sikeres képregény-feldolgozásnak volt az írója, rendezője vagy producere. Az új Superman-adaptáció sikeresen nyitott a filmszínházakban, az első hétvége globális bevételei csaknem elérték a teljes produkció gyártási költségét, így várhatóan jelentős anyagi siker lesz, ami jót ígér a tervbe vett további filmek megvalósulása szempontjából.
Ebből a sikerből pedig a Toyota is kivette a részét, mint a produkció autóipari partnere. Bár a világ számos térségében egy másik, kínai autómárka szerezte meg a promóciós jogokat a filmhez, annak szülőföldjén, Észak-Amerikában a japán autógyártó működött együtt a produkcióval. Ráadásul nem holmi felszínes termékmegjelenítésben gondolkodott James Gunn rendező-forgatókönyvíró és stábja: olyan típust kerestek, amely kvalitásaiban tükrözi a Daily Planet újságírója és Superman szíve választottja, Lois Lane által képviselt értékeket.
„Lois szereti a stílusos dolgokat, ugyanakkor praktikus ember is. Ezért ha ő választhatna, olyan autót használna, amely amellett, hogy hibátlanul működik, jól is néz ki. Olyasvalamit kerestünk, ami egyszerre kecses, modern és erős. A Toyota bZ tökéletesen megfelel ezeknek a követelményeknek” – foglalta össze a keresési szempontokat James Gunn és a produkciós autóparkért felelős munkatársa, Justin Barnes.
Az alapértékeken túl még valami összeköti Lois Lane autóját és szerelmét: ahogy 2025-ben újraalkották a teljes Superman-arculatot, úgy újult meg idén a Toyota elektromos szabadidőjárműve is. A korábban világszerte bZ4X néven forgalmazott modell mostantól csak bZ néven ismert, de ennél fontosabb, hogy vadonatúj motorokat és akkumulátorokat, teljesen átalakított vezetői környezetet, módosított külső megjelenést, valamint áthangolt futóművet is kapott – így, bár régi ismerős, merőben új kvalitásai emelkedhetnek a felszínre, pont, mint a DC Univerzumnak.
Fotók: Toyota