Már haszonjármű-változatban is kapható az új Toyota Land Cruiser

Nemzetközi hírek  |  2025 július 9.  | Land Cruiser Commercial
A brit Toyota-importőr által készített kétüléses terepjáró olyan helyekre is eljuttatja az árut, ahová hagyományos kisteherautó nem tud eljutni.

Az új haszonjármű a tavaly bemutatott, 250-es Land Cruiser személyszállító változatának gyári átalakítása, amely a kimagasló terepjáró képességeket praktikus és hatalmas raktérrel, valamint luxusszintű felszereltséggel ötvözi. Természetesen a Land Cruiserek legendás minősége, tartóssága és megbízhatósága is szériatartozék. Az újdonság a Toyota Professional kínálatának csúcsán elhelyezkedve vonzó opciót kínál azoknak az ügyfeleknek, akiknek nincs szükségük a dupla kabinos Hilux pickup teherbírására vagy további üléseire, de komoly terepjáró és vontatási képességeket, személyautós úttartást és kényelmi, biztonsági és praktikus funkciókat – többek között gyári állapotban is zárt rakteret – várnak el kishaszonjárművüktől.

Az átalakítás teljes mértékben gyárinak minősül, mivel a Toyota Manufacturing UK burnastoni üzemében végzik, Derbyshire megyében, Nagy-Britanniában. A folyamat magában foglalja a japán gyártású Land Cruiser 250 hátsó üléseinek eltávolítását, a hátsó ablakainak átlátszatlanná tételét belső acéllemez betétekkel, valamint egy teljes magasságú fém válaszfal beépítését rácsos felső résszel, közvetlenül az első ülések mögé.

Praktikus és strapabíró a tartós gumival borított raktér, a csomagtérajtó nyílásának szélessége megegyezik a padlóéval. A hasznos tér magassága 1090 mm, hossza 1685 mm, szélessége pedig maximum 1286 mm, így a kapacitása (VDA mérés szerint) akár 2000 liter is lehet, ami 1258 literrel múlja felül az ötüléses személyautó kivitelét (üléstámla-ledöntés nélkül). A Land Cruiser Commercial akár 3,5 tonna súlyú utánfutót is képes elvontatni.

Ellentétben az előző, 200-as generációjú Land Cruiser Commerciallal, a kínálat egyetlen karosszériaváltozatból áll, az ötajtós, hosszú tengelytávúból. Gazdagabb lett a felszereltség az elődhöz képest, ugyanis magában foglalja az aktuális, 250-es generációjú személyszállító modell számos fejlett technológiáját, kényelmi és praktikus funkcióját, valamint átfogó biztonsági csomagját, a Toyota Safety Sense-t is. Elődjével ellentétben az új Land Cruiser Commercial elektromos szervokormányt használ, ami nem csak a fogyasztására van jó hatással, de így lehetővé vált a sávtartó és egyéb vezetéstámogató rendszerek beépítése is. További előny, hogy a villanyszervó kemény terepen haladva kevesebb ütést közvetít a vezető kezéhez, mérséklődnek a hirtelen kitérések, ami – a nagyobb lyukakkal megtervezett, új, háromküllős kormánykerékkel együtt – csökkenti az ujjsérülések kockázatát. 

A szériafelszerelések kiemelt elemei közé tartoznak a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, az elektromosan állítható vezetőülés, a fűthető első ülések és kormánykerék, az elektromosan mozgatható csomagtérfedél nyitható hátsó ablakkal, az automatikusan sötétedő visszapillantó tükör, az elektronikus rögzítőfék és az automatikus, kétzónás klímaberendezés is. Kilenc colos érintőképernyővel és vezeték nélküli okostelefon-integrációval rendelkezik a fejlett multimédia rendszer, amelyen Apple CarPlay és Android Auto is fut.

A Land Cruiser haszongépjármű hajtáslánca megegyezik a személyautó kivitelével: 2,8 literes, 205 lóerős, 500 Nm nyomatékú négyhengeres dízelmotor erejét egy nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékre, természetesen felező is rendelkezésre áll. Alapáron jár a központi Torsen és az elektromosan zárható hátsó, normál differenciálmű, a felező, a Crawl-rendszer (terep-tempomat), a lejtmenetvezérlő, és a Multi-Terrain üzemmódválasztó (sár, homok, szikla, murva, mély hó, automata üzemmódokkal). Utóbbi együtt dolgozik a körkörös kamerarendszerrel, így már azt is láthatja a vezető a központi képernyőn, hogy mi van a motorháztető takarásában, ami kemény terepen jól jön. Ellentétben egy Hiluxszal, állandó az összkerékhajtás és nem csak laza talajon használható, a nyomatékelosztás 29:71 és 53:47 arány között változhat az első és a hátsó tengely között. Később a hajtásláncot frissíteni fogják, ugyanis a haszonjármű Land Cruiser is megkapja a Hybrid 48V elnevezésű lágyhibrid-rendszert, amely még jobb terepjáró-képességeket és még simábban működő start-stop rendszert biztosít a teljesítmény csökkenése nélkül.

A vadonatúj Toyota Land Cruiser Commercial forgalmazása augusztus 1-jén indul Nagy-Britanniában, a kiszállítások szeptemberben kezdődnek. A haszonjármű-kivitel jelentősen (33 százalékkal) olcsóbb a személyszállítónál, az alapára 51 729 font (23,94 millió forint).

 

Fotók: Toyota