
Napi két hamburger árából élvezhető a Toyota GR Yaris
A Toyota Deutschland ügyfelei most bruttó 399 eurós havidíj ellenében fizethetnek elő a Toyota GR Yaris városi rakétára – rejtett költségek, extra kiadások és apró betűs átverések nélkül.
Napjaink egyik legfontosabb, társadalmi alapértékeket megrengető változása, hogy egyre többen döntenek úgy: nincs értelme a birtoklásnak, helyette a használati jogot biztosítják maguk számára. Ezt a szemléletet lovagolják meg zenei és video streaming szolgáltatások: ahelyett, hogy DVD- vagy CD-lemezeken megvásárolnánk kedvenc filmeinket, időszakos hozzáférést vásárolunk filmek százaihoz, zeneszámok ezreihez.
Az előnyök jelentősek: nincs nagy egyszeri beruházás, nem kell karbantartani, gondozni, megújítani, fizikailag mozgatni az adathordozókat – a pénzünkért azonnali és színtiszta élményt kapunk, felelősség nélkül. A hátrány pedig ugyanez: nem birtokoljuk a filmet, az albumot, azokat csak addig élvezhetjük, amíg az előfizetést fenntartjuk.
Ugyanezt a megközelítést alkalmazza a Toyota Kinto szolgáltatás, amikor a klasszikus finanszírozási konstrukciók (leasing, tartós bérlet stb.) innovatív előfizetési formában is elérhetővé tesz egyes típusokat. Mivel a jármű soha nem kerül a nevünkre, nincs önrész, csak havidíj. Ugyanezen okból kifolyólag a biztosítást, az adókat, a karbantartást, az abroncscserét és a többi, elengedhetetlen feladatot sem bízza ránk a szolgáltató, hiszen saját érdeke, hogy a nevén lévő jármű minél jobb állapotban kerüljön vissza hozzá az előfizetés végén. Az ezzel járó költségeket egyszerűen beépítik a havidíjba, ez pedig azt jelenti, hogy a tankoláson (elektromos járműveknél a töltésen) kívül semmi más költségünk nincs.
Ez a konstrukció Japánból indult útjára, majd a Kinto európai bevezetésével jó néhány országban itt is elérhetővé vált, és különösen népszerűnek bizonyult a fiatalok körében, akiknek nincs kedvük/ lehetőségük a hosszú távú elköteleződéshez, nem tudják, milyen fordulatokat hoz az életük a következő pár évben, most viszont a lehető legjobb szolgáltatásokat szeretnék igénybe venni, minimális kötöttség mellett.
Mindezek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a Kinto a Toyota praktikus, észszerű típusai mellett legújabban sportautót is kínál ügyfeleinek használatra. Nem is akármilyet: azt a 280 lóerős, szabályozható összkerékhajtású GR Yarist, amely kifejezetten versenyautóként született meg, hogy adrenalinnal mossa le a port a világ szürke aszfaltútjairól.
A többféle futamidővel, eltérő havi futásteljesítmény-korlátokkal és persze változatos felszereltséggel választható GR Yaris induló havi bruttó előfizetési díja 399 euró. Ez éves szinten 4788 eurót jelent, ami a GR Yaris alapárának (51 990 euró) tizenegyed része – már ez kedvezővé teszi az ajánlatot, hiszen ha megvásárolnánk az autót, egy év alatt az értékvesztés összege is nagyobb lenne ennél. De még lelkesítőbb a lehetőség, ha az éves díjat elosztjuk 365 napra: a német fiatalok gyakorlatilag napi egy Big Mac (helyi ára 6,09 euró) és egy Whopper (6,69 euró) árából biztosíthatják maguknak az örömautózás zsigeri élményét.
Fotók: Toyota