• Továbbra is stabilan nyereséges a Toyota Motor Company

    Nemzetközi hírek |
    A Toyota üzleti éve nem azonos a naptári évvel, a legutóbbi 2024. április 1-én kezdődött és 2025. március 31-én ért véget. Az üzleti év eredményeit tehát már befolyásolták az új amerikai kormányzat váratlan és átgondolatlan lépései, ám az eladások volumenére ez még kizárólag az USA-ban volt hatással. A Toyota és a Lexus gyakorlatilag megismételte az előző üzleti év eredményeit, hiszen az előző évhez viszonyítva 99,7%-os eredményt el – összesen csupán 35 ezer autóval értékesített kevesebbet, mint…
  • Tojoda Akio: A sportautó az, aminek benzinmotorja van

    Nemzetközi hírek |
    Amikor Tojoda Akio 2009-ben átvette a Toyota Motor Company irányítását, egyik első dolga volt, hogy meghirdette a Toyota visszaizgalmasítását: megígérte, hogy újra élvezetesen vezethető, lelkesítő autókat fognak gyártani. Nem a levegőbe beszélt: a Toyota GT86 (2012), a Toyota Yaris GRMN (2013), a Toyota GR Supra (2019), a Toyota GR Yaris (2020) és a Toyota GR Corolla (2022) jóvoltából a cég ismét visszakerült azoknak az érdeklődési körébe, akiknek benzin folyik az ereiben. Ezzel párhuzamosan a…
  • Új fejezetébe lép a Toyota és a hidrogén közös története

    Nemzetközi hírek |
    Tizenegy évvel azután, hogy elkészítette első, kifejezetten hidrogéntüzelőanyag-cellás elektromos hajtásra fejlesztett, sorozatgyártású típusát, a Toyota bemutatja a Mirai szedánban és egyéb gépjárművekben alkalmazott technológia harmadik generációját. A rendszer részletes világpremierjére február 19-én kerül sor, ám a főbb fejlesztési pontokat már előre ismertette az autógyártó. A harmadik generációs tüzelőanyag-cellás rendszer (3rd Gen FC) kifejezetten az ipari és szállítmányozási szektorok…
  • Történelmet írt a Toyota érdekeltségi körébe tartozó légitaxi-specialista

    Nemzetközi hírek |
    2024. június 24-én egy tisztán elektromos hajtású, hidrogéntüzelőanyag-cellás VTOL (függőleges fel- és leszállásra képes) légi jármű 4 óra 47 perc és 13 másodpercet töltött a levegőben, és ez idő alatt 841,5 kilométert tett meg; leszállás után az üzemanyagtartályban még mindig volt több mint 10%-nyi tartalék üzemanyag. A kísérleti repülést végrehajtó Joby Aviation ezzel megdöntötte az emissziómentes repülés távolsági világcsúcsát, látványosan demonstrálva a tüzelőanyag-cellás technológiában…