Minden második piaci szegmensben dobogós volt a Toyota 2025 első kilenc hónapjában Magyarországon

Hazai hírek  |  2025 október 5.  | Toyota  | Magyarország
A 16-ból összesen nyolc kategóriában került be a legkeresettebb háromba, és 13 kategóriában a legkeresettebb ötbe a Toyota valamelyik modellje. A japán márka itthoni eladásai minimálisan (8,9%-kal) csökkentek, de a reexportkivonásoktól megtisztított piacon a Toyota még mindig toronymagasan vezet a második helyezett Suzuki előtt. A Magyarországon regisztrált új autók közül minden hetedik Toyota vagy a Lexus márkájú volt.

Eddig jól alakul a 2025-es év a Toyota számára Magyarországon: az első három negyedévben az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 12.388 autó értékesítésével, 11%-os piaci részesedéssel – rendkívül szoros versenyben – a második helyet szerezte meg, a lemaradása a Suzuki mögött mindössze 172 autó volt. A világ legnagyobb autógyártójának eladásai itthon idén visszafogottan, 8,9%-kal csökkentek a hatalmas rekordokat, és 14%-os emelkedést hozó 2024-es év első kilenc hónapjához képest. Egész más azonban az összkép, ha csak a Magyarországon maradt, hazánkban forgalomba helyezett új autókat nézzük: a kivonásoktól (reexporttól) megtisztított piacon a Toyota 11.891 új autó értékesítésével már toronymagasan vezet, a második helyezett Suzukihoz képest az előnye 2.605 darab autó. Ez azt jelenti, hogy közel harmadával (+28%) több autót adott el, mint a helyi gyártás miatt előnyből induló vetélytársa. A kivonásoktól megtisztított piacon a Toyota 16-ból tíz szegmensben került be a legjobb három közé, és három szegmenst meg is tudott nyerni valamelyik modelljével, tovább hatban pedig második helyen végzett.

Jó első kilenc hónapja volt 2025-ben a Toyota prémiummárkájának, a Lexusnak is, amelynek 2024 első kilenc hónapjához képest ugyan 2,5%-kal csökkentek az eladásai, de a márka így is átlépte az ezer darabos lélektani határt. Nem szabad elfelejteni, hogy tavaly a Lexus 35%-os növekedéssel hatalmas rekordot döntött, így idén magas bázishoz viszonyulnak a friss adatok. Ha pedig a kivonásokról megtisztított eredményeket nézzük, akkor a Lexus 1013 darab autót értékesített az első három negyedévben, ami 1,1%-os piaci részesedést és mindössze 1%-os csökkenést jelent. A magánvásárlók körében 30,8%-os növekedést ért el a márka, és több autót adott el, mint az Audi.

A Toyota és a Lexus együtt összesen 13.413 autót adott el Magyarországon 2025 első kilenc hónapjában, 8,5%-kal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, amikor mindkét márka rekordokat döntött. Együttes piaci részesedésük 11,9%, vagyis kis túlzással tavaly minden nyolcadik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el hazánkban. Ha pedig a kivonásokól megtisztított piacot nézzük, akkor a Toyota és a Lexus együtt 12.904 autót értékesített (-7,8%), ami már a teljes újautópiac 14,1%-ának felel meg. Ez pedig azt jelenti, hogy a Magyarországon regisztrált új autók közül minden hetedik Toyota vagy a Lexus márkájú volt.

 

1.    A teljes újautópiac (112.976 db, +5,2%)

A teljes magyarországi személyautó- és haszonjárműpiacon regisztrált 12.388 új autójával a Toyota a Ford mögött a második helyet tudta megszerezni 2025 első kilenc hónapjában. A japán márka 2024 hasonló időszakában elért kimagasló, 12,7%-os piaci részesedése az idei év első kilenc hónapjában 1,7%-kal csökkent. Csupán 172 autóval (1,4%-kal) értékesített többet Magyarországon a 28,1%-os emelkedést elért Ford, mint a második helyezett Toyota, azonban a reexportkivonások után már a Toyota vezet jelentős, 2.605 autós fölénnyel a második helyezett Suzuki előtt. A Toyota a haszongépjárművek piacán a második helyet szerezte meg a kivonások után. A top10 gyártó közül a hatodik helyezett Kia és a nyolcadik helyezett BMW eladásai nőttek a legnagyobb mértékben, 25,9, illetve 23,5%-kal. A Lexus eladásai a tavalyi rekordévet követően idén eddig elenyésző mértékben, 2,5%-kal csökkentek a teljes piacon és 1%-kal a kivonások után, így a prémiummárka 23. (kivonások után a 22.) helyet foglalja el a gyártók rangsorában.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélküli eladás, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli piaci helyezés

1.

Ford

12560

11,1%

6886

7,5%

5.

2.

Toyota

12388

11,0%

11891

13,0%

1.

3.

Suzuki

10773

9,5%

9286

10,1%

2.

4.

Skoda

8261

7,3%

8049

8,8%

3.

5.

Volkswagen

8191

7,3%

7332

8,0%

4.

6.

Kia

6079

5,4%

5972

6,5%

6.

A teljes új személyautó-piac (95.946 db, +7,7%)

A teljes hazai új személyautó-piacon értékesített 10.279 autó a második helyet jelenti a Toyota számára az 10.773 autót értékesítő Suzuki mögött. A Toyota piaci részesedése 12%-ról 10,7%-ra, az értékesítési volumene 4,2%-kal csökkent 2024 első három negyedévével összehasonlítva. Összesen 494 személyautóval adott el többet a 7,8%-kal csökkent Suzuki, mint legközelebbi versenytársa. Reexport nélkül azonban fordul a kocka: 10.063 autójával már a Toyota vezet, 8,3%-kal megelőzve a 9.286 autós Suzukit. A harmadik helyezett Skodánál 2018 autóval adott el többet a Toyota, ami több, mint 24%-os különbség, reexport nélkül is szinte ugyanannyi, 2014 db autó választja el őket. A Lexus a 21. helyezett a márkák rangsorában a kivonások előtt és után is.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélküli eladás, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli piaci helyezés

1.

Suzuki

10773

11,2%

9286

11,8%

2.

2.

Toyota

10279

10,7%

10063

12,8%

1.

3.

Skoda

8261

8,6%

8049

10,2%

3.

4.

Ford

6874

7,2%

3049

3,9%

8.

5.

Volkswagen

6671

7,0%

5874

7,5%

5.

6.

Kia

6079

6,3%

5972

7,6%

4.

A teljes új kishaszonjármű-piac (17.030, -7,4%)

Az enyhe csökkenést produkáló kishaszonjármű-piacon továbbra is a 12,2%-os értékesítésbővülést elérő Ford vezet (5.686 autóval), viszont a Toyota a 26,2% csökkenése ellenére is biztosan őrzi a második helyet azzal, hogy 2.109 kishaszonjárművet értékesített. Közel 27%-kal több kisteherautót adott el a japán márka, mint a harmadik helyezett Renault. Ha a reexporttól megtisztított piacot vizsgáljuk, akkor az első két helyezett nem változik, a Ford 30,4%-kal növelte az eladásait, és 29,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Az amerikai gyártó előnye 2.009 autó a 27,1%-os csökkenést jelentő Toyota előtt. Az év meglepetése a Mercedes, amely kivonásokkal 20,9%-kal, kivonások nélkül 27,5%-kal növelte az eladásait.

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélküli eladás, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli piaci helyezés

1.

Ford

5686

33,4%

3837

29,7%

1.

2.

Toyota

2109

12,4%

1828

14,1%

2.

3.

Renault

1541

9,0%

915

7,1%

6.

4.

Volkswagen

1520

8,9%

1458

11,3%

3.

5.

Mercedes

1376

8,1%

1270

9,8%

4.

6.

Opel

1321

7,8%

963

7,4%

5.

2.    A teljes magánvásárlói újautó-piac (31.344 db, +0,6%)

Ebben a szegmensben a reexporttól megtisztított számok szinte minden márkánál nagyon közel vannak a teljes piacon elértekkel, leszámítva a Nissant, amely 259 autót reexportált. 2024 első három negyedévéhez képest minimálisan bővült a Suzuki, és a privát vevők körében továbbra is az első helyen áll, köszönhetően a hazai gyártású modelljei sikereinek. A biztos második helyet pedig a Toyota foglalja el, amely majdnem kétszer annyi autót értékesített, mint a harmadik helyezett Kia. 2025-ben eddig a magánvásárlók 4.134 új Toyotát vásároltak, ami azt jelenti, hogy a környezetbarát hibrid autóiról ismert márka eladása 17,8%-kal, a piaci részesedése pedig 2,9%-kal csökkent. A negyedik helyezett Volkswagen negyedannyi autót adott el magánvásárlóknak, mint a Suzuki, és kevesebb mint feleannyit, mint a Toyota. Jelentősen, 30,8%-kal növelte az eladásait (361 db-ra) a Lexus, amivel a 20. helyet foglalja el a márkák rangsorában.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélküli eladás, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli piaci helyezés

1.

Suzuki

6317

20,2%

6313

20,4%

1.

2.

Toyota

4134

13,2%

4105

13,2%

2.

3.

Kia

2191

7,0%

2190

7,1%

3.

4.

Volkswagen

1588

5,1%

1586

5,1%

4.

5.

Nissan

1338

4,3%

1079

3,5%

8.

6.

Skoda

1322

4,2%

1322

4,3%

5.

 

A magánvásárlói új személyautó-piac (30.117 db, +0,5%)

Itt szinte ugyanaz a helyzet, mint a magánvásárlói teljes piacon, mert a privát vevők nagyon kevés haszonjárművet vásárolnak. Összesen 6.317 személyautót értékesített (3,7%-os bővülés) a Suzuki, amivel megtartotta a vezetést a 16%-os eladáscsökkenésről beszámoló, de a 3.993 eladott autóval még biztos másodiknak számító Toyotától. Érdekesség, hogy a Toyotán kívül a top10-ben még a Nissannak, a Hyundainak, az Opelnek és a Daciának is csökkentek az eladásai a tavalyi év első kilenc hónapjához képest, a román márka meglepetésre csak a tizedik helyen végzett. A 20. helyezett Lexus 30,8%-kal növelte eladásait, és végül 361 autót értékesített. 
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélküli eladás, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli piaci helyezés

1.

Suzuki

6317

21,0%

6313

21,2%

1.

2.

Toyota

3993

13,3%

3982

13,4%

2.

3.

Kia

2191

7,3%

2190

7,3%

3.

4.

Volkswagen

1468

4,9%

1466

4,9%

4.

5.

Nissan

1329

4,4%

1070

3,6%

8.

6.

Skoda

1322

4,4%

1322

4,4%

5.

A magánvásárlói új kishaszonjármű-piac (1.227 db, +2,0%)

Ebben a kis szegmensben megtartotta a vezetést a Ford, mégpedig annak köszönhetően, hogy az értékesítését 2024 első három negyedévéhez képest 33,9%-kal, 375 autóra növelte. A Toyota fele annyi kishaszonjárművet adott el magánszemélyeknek, mint egy évvel korábban, de így is őrzi a második helyet. Szoros verseny volt a harmadik helyért, a 84,6%-os növekedést elért Volkswagen csak hat autóval adott el többet, mint az eladásait 111,1%-kal növelő Mercedes.

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford

375

30,6%

374

31,7%

1.

2.

Toyota

141

11,5%

123

10,4%

2.

3.

Volkswagen

120

9,8%

120

10,2%

3.

4.

Mercedes

114

9,3%

114

9,7%

4.

5.

Renault

85

6,9%

85

7,2%

5.

6.

Opel

80

6,5%

79

6,7%

6.

3.    A teljes flottapiac (81.632 db, +7,0%)

Mivel 28,2 %-kal növelte eladásait, és tavaly is első volt az év első kilenc hónapjában, a Ford megőrizte a vezetést, de a reexportot leszámítva már csak a negyedik helyezett. A teljes flottapiacon a második a Toyota, amely 8.254 autót értékesített, bár 3,6%-kal csökkentek az eladásai. Reexport nélkül viszont biztosan, több mint ezer autóval vezet a japán márka, amely a teljes piac tizedét (reexport nélkül a nyolcadát) uralja. A dobogó legalsó fokán álló Skodát 1.315 autóval (kivonásokkal 1.059) múlta felül, pedig a cseh gyártó egy év alatt 6,3%-kal növelte az eladási volumenét. A Lexus eladásai 14,3%-kal csökkentek (664-re), így most a 21. helyen áll a márkák rangsorában.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford

11327

13,9%

5655

15,5%

4.

2.

Toyota

8254

10,1%

7786

5,4%

1.

3.

Skoda

6939

8,5%

6727

11,1%

2.

4.

Volkswagen

6603

8,1%

1358

9,5%

3.

5.

Mercedes

4763

5,8%

1832

7,0%

5.

6.

BMW

4742

5,8%

1210

7,0%

6.

 

A flottavásárlói új személyautó-piac (65.829 db, +11,4%)

A Ford a Volkswagent, BMW-t és a Suzukit megelőzve, az értékesítését közel megduplázva a harmadik helyre jött fel 6.016 eladott autóval, de a megtisztított piacon már csak a nyolcadik tud lenni 2.192 darabbal. Az első két helyezett, a Skoda és a Toyota alig adott el külföldre, így a köztük lévő különbség csak minimálisan változik a reexport nélkül. Érdekesség, hogy az ötödik helyezett BMW meg tudta verni a Suzukit darabszámban a közel 26%-os növekedésének, és a japán gyártó 20%-os visszaesésének köszönhetően. A Lexus eladásai 14,3%-kal csökkentek (664-re), így a japán prémiummárka most a 19. helyen áll.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Skoda

6939

10,5%

6727

13,8%

1.

2.

Toyota

6286

9,5%

6081

12,4%

2.

3.

Ford

6016

9,1%

2192

4,5%

8.

4.

Volkswagen

5203

7,9%

4408

9,0%

3.

5.

BMW

4742

7,2%

4241

8,7%

4.

6.

Suzuki

4456

6,8%

2973

6,1%

7.

 

A flottavásárlói haszonjármű-piac (15.803 db, -8,1%)

Ebben a piaci szegmensben a Ford őrzi az első helyét 5.311 eladott kishaszonjárművel, ami 10,9%-os növekedést jelent neki 2024 első három negyedévéhez képest. A Toyota még a 23,7%-os csökkenéssel együtt is biztosan őrzi a második helyet 1.968 autóval. Ha a reexporttól megtisztított piacot nézzük, akkor a japán autógyártó továbbra is második, de jóval kisebb a lemaradása – 3.343 helyett 1.758 autó – a Ford mögött. A Renault 1.456 kishaszonjárművet értékesített, ami 35,3%-os csökkentést jelent, a francia márka eladásai a kivonások után még jobban visszaestek 2024 hasonló időszakához képest (gyakorlatilag megfeleződtek). A negyedik helyen álló Volkswagen eladásai szintén csökkentek, de csak 5,7%-kal, a kivonások után azonban már 1,3%-os bővülést könyvelhet el a német gyártó.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford

5311

33,6%

3463

29,5%

1.

2.

Toyota

1968

12,5%

1705

14,5%

2.

3.

Renault

1456

9,2%

830

7,1%

6.

4.

Volkswagen

1400

8,9%

1338

11,4%

3.

5.

Mercedes

1262

8,0%

1156

9,8%

4.

6.

Opel

1241

7,9%

884

7,5%

5.

4.    Járműszegmensek értékesítési eredményei (2025 első három negyedév):

A Toyota az összeladásokat tekintve nem kevesebb mint nyolc (a kivonások után tíz) járműkategóriában került dobogóra valamelyik modelljével. Ha csak a magánvásárlókat veszük figyelembe, akkor kilenc kategóriában került be a legjobb háromba a japán márka, ha pedig csak a flottavásárlókat, akkor hétben dobogós. A Lexus modelljei a magánvásárlók körében öt prémiumkategóriában is dobogósok, érdekesség, hogy az ES, az LM és az RX is második helyezést ért el a saját osztályában.

Miniautók (A szegmens, 881 db,-53,0%)

Ekkora dominancia egyetlen másik típusszegmensben sincs: 60,3%-os piaci részesedéssel, 531 darabos eladással toronymagasan az első a Toyota Aygo X a teljes miniautó-piacon. A kivonások után a típus piaci részesedése a magánvásárlók körében meghaladja a 61%-ot, a flottapiacon pedig a 72%-ot, vagyis tíz darab, Magyarországon eladott céges miniautóból több mint hét Toyota Aygo X volt. A Toyota minije várhatóan még jobban fog dominálni a közeljövőben, mert a modellfrissítésekor megkapta a Yaris öntöltő hibrid hajtásláncát, amitől erősebb, gyorsabb és takarékosabb lett.

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Toyota Aygo X

531

60,3%

527

63,7%

1.

2.

Kia Picanto

148

16,8%

148

17,9%

2.

3.

Hyundai i10

123

14,0%

82

9,9%

3.

4.

Fiat Panda

43

4,9%

37

4,5%

4.

5.

Leapmotor T03

19

2,2%

18

2,2%

5.

6.

Fiat 500

7

0,8%

6

0,7%

6.

Kisautók (B szegmens, 6256 db, +2,2%)

A Suzuki Swift új nemzedéke a szegmens élére ugrott 1571 eladott (+22,4%) autóval, és az első helyet a kivonások utáni eredményével (1368 db, +32,9%) is megőrzi. A Toyota Yaris biztos második a kivonások nélkül és a kivonásokkal együtt is, bár az eladásai 26,4%-kal csökkentek. A megtisztított teljes piacon a Yarisból több mint négyszer annyi fogyott, mint a harmadik helyen álló Renault Clióból. A Yaris a magánvásárlók körében is a második pozíciót foglalja el, mint ahogy a reexporttól megtisztított flottapiacon is.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Suzuki Swift

1571

25,1%

1368

27,5%

1.

2.

Toyota Yaris

937

15,0%

896

18,0%

2.

3.

Renault Clio

674

10,8%

221

4,4%

8.

4.

Opel Corsa

639

10,2%

513

10,3%

3.

5.

Hyundai i20

470

7,5%

274

5,5%

6.

6.

Dacia Sandero

383

6,1%

277

5,6%

5.

 

Kis szabadidő-autók (B SUV szegmens, 16.400 db, +6,6%)

Ebben a népszerű szegmensben a kivonások után csak a hazai gyártású Suzuki Vitarából fogyott több, mint a Toyota Yaris Cross-ból. Viszont a reexportot is figyelembe, a teljes piacot alapul véve a B-SUV kategóriában a Toyota „csak“ a harmadik lett, mert a toronymagasan vezető Vitara mellett az új Dacia Duster is népszerűbb volt nála. Figyelemre méltó a második helyezett román autó 2314 autós eredménye, de ez közel a harmadára csökken reexport nélkül, amivel a negyedik helyre csúszik a Duster.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Suzuki Vitara

4160

25,4%

3453

30,8%

1.

2.

Dacia Duster

2314

14,1%

869

7,8%

4.

3.

Toyota Yaris Cross

1954

11,9%

1906

17,0%

2.

4.

Ford Puma

1357

8,3%

553

4,9%

6.

5.

MG ZS

1095

6,7%

1081

9,6%

3.

6.

Renault Captur

800

4,9%

426

3,8%

7.

 

Kompakt autók (C szegmens, 9.339 db, -16,7%)

A kifutó Kia Ceed kb. 600 autóval vezet a második helyezett, lassan szintén kifutónak számító Toyota Corolla előtt, a különbség köztük alig változik reexport nélkül. A japán autó átemblémázott változata, a Suzuki Swace is bejutott a top10-be a 155,9%-os emelkedésnek köszönhetően.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Kia Ceed

2536

27,2%

2524

28,2%

1.

2.

Toyota Corolla

1924

20,6%

1917

21,4%

2.

3.

VW Golf

1418

15,2%

1321

14,7%

3.

4.

Skoda Scala

686

7,3%

680

7,6%

4.

5.

Hyundai i30

454

4,9%

383

4,3%

6.

6.

Ford Focus

428

4,6%

405

4,5%

5.

 

Kompakt szabadidő-autók (C SUV szegmens, 18.876 db, +19,2%)

A legnagyobb eladási volumenű kategóriában a hazai gyártású Suzuki S-Cross magabiztosan vezet, közel kétszer annyi fogyott belőle, mint a második helyezett, erősen akciózott Nissan Qashqai-ból, amelyből 72% azonnal elhagyta az országot. A dobogóra még a második generációs Toyota C-HR fért fel, mögötte pedig szorosan ott lohol a fél mérettel nagyobb testvérmodell, a Corolla Cross, amely 9,4%-kal növelte az eladásait. Mindkét Toyotánál minimális a reexport aránya, anélkül mindkettő dobogós a szegmensben. A top10-ben a hatodik helyezett Peugeot 3008 érte el a legnagyobb növekedést 2024-hez képest (155,4%), új szereplőként a kínai Jaecoo 7 a kilencedik helyen nyitott.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Suzuki S-Cross

4832

25,6%

4258

28,7%

1.

2.

Nissan Qashqai

2572

13,6%

721

4,9%

5.

3.

Toyota C-HR

1733

9,2%

1675

11,3%

2.

4.

Toyota Corolla Cross

1223

6,5%

1208

8,1%

3.

5.

VW T-Roc

996

5,3%

786

5,3%

4.

6.

Peugeot 3008

774

4,1%

331

2,2%

11.

 

Középkategóriás szabadidő-autók (D SUV szegmens, 12.717 db, +23,5%)

A koreai testvérmodellek uralják ezt az igen fontos és népszerű kategóriát, de nagy különbség köztük, hogy a Kia alig adott el Sportage-et reexportra, míg a Hyundai Tucsonból szinte minden második elhagyta az országot. Reexport nélkül a Tucson a legjobb hatba sem fér be, de a harmadik helyezett Ford Kugának is több mint a fele reexportálásra került. A sokáig nagyon népszerű kifutó Toyota RAV4 eladásai 19,5%-kal csökkentek, a típus már csak a nyolcadik 912 darabos eladással, de reexport nélkül még a negyedik helyen áll 905 darabbal. A Toyota első sorozatgyártású villanyautójából, a bZ4X-ből 52,2%-kal több fogyott, mint 2024 hasonló időszakában.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Kia Sportage

1734

13,6%

1690

15,7%

1.

2.

Hyundai Tucson

1269

10,0%

652

6,1%

7.

3.

Ford Kuga

1251

9,8%

598

5,6%

9.

4.

Skoda Kodiaq

1030

8,1%

996

9,2%

2.

5.

VW Tiguan

949

7,5%

869

8,1%

5.

6.

Nissan X-Trail

939

7,4%

647

6,0%

8.

Nagy szabadidő-autók/terepjárók (E SUV szegmens, 1.553 db, +43,4%)

A Mazda a kivonások előtt és után is uralja a szegment a kedvező árú CX-60-assal és a nyújtott, hétüléses változatával, a CX-80-assal. A Volkswagen Touareg a harmadik helyezett reexporttal és anélkül is. Szép teljesítmény, hogy a komoly terepjárónak számító, ezért az átlagosnál drágább új Toyota Land Cruiserből elment 148 darab, ami az ötödik helyre volt elég.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Mazda CX-60

334

21,5%

325

22,6%

1.

2.

Mazda CX-80

236

15,2%

235

16,4%

2.

3.

Volkswagen Touareg

219

14,1%

209

14,6%

3.

4.

Kia Sorento

211

13,6%

204

14,2%

4.

5.

Toyota Land Cruiser

148

9,5%

141

9,8%

5.

6.

Hyundai Santa Fe

105

6,8%

56

3,9%

7.

Közép- és felső-középkategóriás autók (D-E szegmens, 7.519 db, -11,8%)

A magánvásárlók körében 56,3%-os, a flottásoknál 56,9%-os piaci részesedésével a Skoda Octavia kiütéssel győz ebben az egyre kevesebb tagú piaci szegmensben. Érdekesség, hogy az első három helyen műszakilag azonos alapokra épülő modellek találhatók a Volkswagen-konszerntől. A frissített, indexkar nélküli Tesla Model 3 a negyedik lett. Szép teljesítmény a csak limuzinkarosszériával kapható, nemrég átfogó frissítésen átesett Toyota Camrytől, hogy a flottás és az összesített listán is ötödik helyet szerezte meg, a magánvásárlóknál viszont a dobogóra is felfért.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Skoda Octavia

4272

56,8%

4168

56,7%

1.

2.

Skoda Superb

1018

13,5%

1004

13,7%

2.

3.

Volkswagen Passat

789

10,5%

763

10,4%

3.

4.

Tesla Model 3

513

6,8%

512

7,0%

4.

5.

Toyota Camry

384

5,1%

370

5,0%

5.

6.

BYD Seal

246

3,3%

246

3,3%

6.

 

Prémium felső-középkategóriás modellek (EP szegmens, 1.279 db, +12,0%)

A még friss modellnek számító, benzin- és dízelmotorral, valamint konnektoros hibridként is kapható 5-ös BMW (G60) uralja a szegmenst a szintén friss Mercedes-Benz E-osztály és Audi A6-os előtt. Szép teljesítény a főleg amerikai piacra fejlesztett, kizárólag négyhengeres öntöltő hibrid hajtással kapható Lexus ES-től, hogy megkaparintotta a hatodik helyet, eggyel a jelentős akcióval kínált, elektromos hajtású Mercedes-Benz EQE mögött.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

BMW 5

465

36,4%

413

34,9%

1.

2.

Mercedes E-osztály

315

24,6%

287

24,3%

2.

3.

Audi A6

221

17,3%

210

17,8%

3.

4.

BMW i5

107

8,4%

105

8,9%

4.

5.

Mercedes EQE

74

5,8%

73

6,2%

5.

6.

Lexus ES

68

5,3%

66

5,6%

5.

 

Luxusautók (FP szegmens, 268 db, -3,9%)

A BMW 7-es sorozata és a Mercedes-Benz S-osztály hagyományosan uralja a legnagyobb presztízsű szegmenst, és meglepetésre a harmadik helyen a nemrég frissített, tisztán elektromos Mercedes-Benz EQS végzett, jelentős lemaradással. A főleg az amerikai piacra fejlesztett, kifutó modellnek számító Lexus LS a hatodik, egyetlen nem német modellként.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

BMW 7

121

45,1%

99

42,1%

1.

2.

Mercedes S-osztály

104

38,8%

96

40,9%

2.

3.

Mercedes EQS

17

6,3%

17

7,2%

3.

4.

Audi A8

11

4,1%

11

4,7%

4.

5.

BMW i7

10

3,7%

7

3,0%

5.

6.

Lexus LS

5

1,9%

5

2,1%

6.

 

Prémium- kis és kompakt szabadidő-autók (BC SUVP szegmens, 3.214 db, +12,0%)

A Volvo XC40 továbbra is vezet, de az előnye nagyon lecsökkent a második és harmadik helyezett, a frissebb modellnek számító elektromos BMW iX1 és X1 előtt. A kifutó Audi Q3 még megcsípte a negyedik helyet, az ötödiken pedig a 45%-os növekedést elért Mercedes GLA végzett. Az egy mérettel kisebb, egyféle öntöltő hibrid hajtással kínált Lexus LBX ezúttal a hatodik helyen végzett, az eladásai jelentős mértékben, 48,2%-kal nőttek 2024 hasonló időszakához képest.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Volvo XC40

615

19,1%

591

18,9%

1.

2.

BMW iX1

428

13,3%

428

13,7%

2.

3.

BMW X1

405

12,6%

384

12,3%

3.

4.

Audi Q3

303

9,4%

300

9,6%

4.

5.

Mercedes GLA

255

7,9%

252

8,1%

5.

6.

Lexus LBX

203

6,3%

203

6,5%

6.

Prémium-középkategóriás szabadidő-autók (D SUVP szegmens, 3.248 db, +11,1%)

Érdekes, hogy az elektromos hajtású Tesla Model Y korábban vezetett, most viszont a top10-be sem fért be, talán az időközben megérkezett modellfrissítést várták a vevői.  Így a Mercedes-Benz GLC vette át a vezetést a Volvo XC60 előtt, de az új BMW X3 is dobogós. Az öntöltő és plug-in hibrid hajtással is kapható Lexus NX a negyedik helyet szerezte meg a teljes piacon, a magánvásárlók között azonban felállhat a képzeletbeli dobogóra is a 151 darabos eredményével (ami csak eggyel marad el a Volvóétól). A tisztán elektromos hajtású Lexus RZ 450e a két darabos eladásával a 14. helyet szerezte meg.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Mercedes GLC

864

26,6%

824

26,3%

1.

2.

Volvo XC60

682

21,0%

672

21,4%

2.

3.

BMW X3

453

13,9%

424

13,5%

3.

4.

Lexus NX

414

12,7%

408

13,0%

4.

5.

Audi Q5

365

11,2%

352

11,2%

5.

6.

Mercedes GLB

100

3,1%

100

3,2%

6.

 

Prémium-felső-középkategóriás szabadidő-autók (E SUVP szegmens, 2.954 db, +0,8%)

A Mercedes-Benz GLE és a BMW X5 mellett a BMW X6 fért még fel az összesített dobogóra. Az Audi Q8 a negyedik, a frissített Volvo XC90 az ötödik. Egyetlen ázsiai autóként a többféle öntöltő hibrid hajtással is kapható Lexus RX fért be a legjobb hatba, bár az eladásai a harmadával csökkentek 2024 hasonló időszakához képest.  
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Mercedes GLE

574

19,4%

507

20,3%

1.

2.

BMW X5

570

19,3%

476

19,0%

2.

3.

BMW X6

368

12,5%

282

11,3%

3.

4.

Audi Q8

310

10,5%

247

9,9%

4.

5.

Volvo XC90

254

8,6%

238

9,5%

5.

6.

Lexus RX

189

6,4%

187

7,5%

6.

Közepes méretű kishaszonjárművek (MDV szegmens, 3.245 db, -12,7%)

Ebben a szegmensben a magán- és flottavásárlók között is első helyezett Transit Customból ötször annyi fogyott, mint a második helyezett Renault Trafic-ból, de reexport nélkül a Ford értékesítése a felére esik vissza. A megtisztított piacon a második helyen nem a Renault, hanem a Toyota Proace található, amely a teljes piacon a negyedik lett az Opel Vivaro mögött.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford Transit Custom LCV

1744

53,7%

977

45,1%

1.

2.

Renault Trafic

357

11,0%

210

9,7%

4.

3.

Opel Vivaro

306

9,4%

216

10,0%

3.

4.

Toyota Proace

275

8,5%

266

12,3%

2.

5.

VW Transporter

217

6,7%

189

8,7%

5.

6.

Mercedes Vito

112

3,5%

106

4,9%

6.

 

Közepes méretű kishaszonjárműből kialakított mikrobuszok (MDV PC szegmens, 4.021 db, +88,1%)

A Tourneo Custom és a Transit Custom nagy fölénnyel vezet, de a két Ford reexporttól megtisztított darabszáma csak ötödannyi, illetve bő fele annyi, mint a teljes eladása. A Renault Trafic mindkét listán a harmadik, a Toyota Proace Versónak sikerült közvetlenül mögötte végeznie a kivonások előtt és után is.

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford Tourneo Custom PC

2080

51,7%

440

23,1%

2.

2.

Ford Transit Custom PC

825

20,5%

486

25,5%

1.

3.

Renault Trafic PC

330

8,2%

261

13,7%

3.

4.

Toyota Proace Verso

212

5,3%

211

11,1%

4.

5.

Opel Zafira Life

155

3,9%

125

6,6%

6.

6.

VW Multivan

137

3,4%

129

6,8%

5.

Kompakt méretű kishaszonjárművek (CDV szegmens, 3.881 db, +20,3%)

A Mercedes-Benz Citan a magánvevők és a flottavásárlók között is az első helyre jött fel (kivonásokkal és azok nélkül is) annak köszönhetően, hogy több mint megduplázta az eladásait 2024 első három negyedévéhez képest. Az összesített listán 212 autóval előzi meg a Volkswagen Caddyt, amely csak hét autóval előzi meg a harmadik helyezett Opel Combót. A Toyota Proace City a negyedik a teljes, és a harmadik a kivonásoktól megtisztított piacon.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Mercedes Citan

756

19,5%

725

20,0%

1.

2.

Vw Caddy

544

14,0%

522

14,4%

2.

3.

Opel Combo

537

13,8%

494

13,6%

4.

4.

Toyota Proace City

499

12,9%

497

13,7%

3.

5.

Ford Transit Courier

455

11,7%

423

11,6%

5.

6.

Ford Transit Connect

241

6,2%

234

6,4%

6.

Kompakt kishaszonjárműből kialakított személyszállító egyterűek (CDV PC szegmens, -1.063 db, +35,6%)

A Toyota Proace City Verso a kivonások után magabiztosan vezet, a teljes piacon azonban csak a második a Ford Tourneo Courier mögött, amelynek eladásai 88%-ban külföldre mentek. Kivonások nélkül harmadik, azokkal második a Volkswagen Caddy Life.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford Tourneo Courier

385

36,2%

47

7,6%

4.

2.

Toyota Proace City Verso

207

19,5%

199

32,2%

1.

3.

Volkswagen Caddy Life

165

15,5%

154

25,0%

2.

4.

Nissan Townstar Combi

108

10,2%

37

6,0%

6.

5.

Ford Tourneo Connect

93

8,7%

83

13,5%

3.

6.

Citroën Berlingo

45

4,2%

45

7,3%

5.

Személyautóból kialakított kishaszonjármű (SDV szegmens, 175 db, -63,3%)

A Toyota Yaris Van eladásai 65%-kal növekedtek, aminek köszönhetően a japán kisautó a szegmens élére ugrott. A vetélytársak közül a Citroën C3 a második, de az eladásai 77%-kal csökkentek 2024-hez képest, a Dacia Spring van pedig a harmadik, de az eladásai szintén 77%-kal csökkentek tavalyhoz képest. A Toyota Corolla áruszállító verziója a kivonásokkal és azok nélkül is negyedik helyezett.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Toyota Yaris Van

66

37,7%

66

38,2%

1.

2.

Citroën C3 hjmü

56

32,0%

54

31,2%

2.

3.

Dacia Spring Van

24

13,7%

24

13,9%

3.

4.

Toyota Corolla Van

22

12,6%

22

12,7%

4.

 

Pickupok (PUP szegmens, 3.281 db, -21,5%)

Az új Ford Ranger fölényesen vezet a kivonásokkal és azok nélkül is, bár közel minden második példánya reexportra ment. Két és félszer annyi fogyott belőle, mint a kifutó modellnek számító Toyota Hiluxból, amely azért még biztosan őrzi a második helyet az Isuzu D-Max előtt. Az élmezőnyben a Fordon kívül csak az ötödik helyezett KGM Musso Grand eladásai növekedtek 2024-hez képest, a hatodik helyezett, a kínai Maxus új szereplő a szegmensben.
 

 

 

összes eladott, db

piaci részesedés

reexport nélkül, db

reexport nélküli piaci részesedés

reexport nélküli helyezés

1.

Ford Ranger

1979

60,3%

1086

51,4%

1.

2.

Toyota Hilux

843

25,7%

578

27,4%

2.

3.

Isuzu D-MAX

227

6,9%

224

10,6%

3.

4.

Volkswagen Amarok

113

3,4%

108

5,1%

4.

5.

KGM Musso Gr.

92

2,8%

92

4,4%

5.

6.

Maxus T60

24

0,7%

20

0,9%

6.

Fotók: Toyota