
Minden második piaci szegmensben dobogós volt a Toyota 2025 első kilenc hónapjában Magyarországon
Eddig jól alakul a 2025-es év a Toyota számára Magyarországon: az első három negyedévben az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 12.388 autó értékesítésével, 11%-os piaci részesedéssel – rendkívül szoros versenyben – a második helyet szerezte meg, a lemaradása a Suzuki mögött mindössze 172 autó volt. A világ legnagyobb autógyártójának eladásai itthon idén visszafogottan, 8,9%-kal csökkentek a hatalmas rekordokat, és 14%-os emelkedést hozó 2024-es év első kilenc hónapjához képest. Egész más azonban az összkép, ha csak a Magyarországon maradt, hazánkban forgalomba helyezett új autókat nézzük: a kivonásoktól (reexporttól) megtisztított piacon a Toyota 11.891 új autó értékesítésével már toronymagasan vezet, a második helyezett Suzukihoz képest az előnye 2.605 darab autó. Ez azt jelenti, hogy közel harmadával (+28%) több autót adott el, mint a helyi gyártás miatt előnyből induló vetélytársa. A kivonásoktól megtisztított piacon a Toyota 16-ból tíz szegmensben került be a legjobb három közé, és három szegmenst meg is tudott nyerni valamelyik modelljével, tovább hatban pedig második helyen végzett.
Jó első kilenc hónapja volt 2025-ben a Toyota prémiummárkájának, a Lexusnak is, amelynek 2024 első kilenc hónapjához képest ugyan 2,5%-kal csökkentek az eladásai, de a márka így is átlépte az ezer darabos lélektani határt. Nem szabad elfelejteni, hogy tavaly a Lexus 35%-os növekedéssel hatalmas rekordot döntött, így idén magas bázishoz viszonyulnak a friss adatok. Ha pedig a kivonásokról megtisztított eredményeket nézzük, akkor a Lexus 1013 darab autót értékesített az első három negyedévben, ami 1,1%-os piaci részesedést és mindössze 1%-os csökkenést jelent. A magánvásárlók körében 30,8%-os növekedést ért el a márka, és több autót adott el, mint az Audi.
A Toyota és a Lexus együtt összesen 13.413 autót adott el Magyarországon 2025 első kilenc hónapjában, 8,5%-kal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, amikor mindkét márka rekordokat döntött. Együttes piaci részesedésük 11,9%, vagyis kis túlzással tavaly minden nyolcadik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el hazánkban. Ha pedig a kivonásokól megtisztított piacot nézzük, akkor a Toyota és a Lexus együtt 12.904 autót értékesített (-7,8%), ami már a teljes újautópiac 14,1%-ának felel meg. Ez pedig azt jelenti, hogy a Magyarországon regisztrált új autók közül minden hetedik Toyota vagy a Lexus márkájú volt.
1. A teljes újautópiac (112.976 db, +5,2%)
A teljes magyarországi személyautó- és haszonjárműpiacon regisztrált 12.388 új autójával a Toyota a Ford mögött a második helyet tudta megszerezni 2025 első kilenc hónapjában. A japán márka 2024 hasonló időszakában elért kimagasló, 12,7%-os piaci részesedése az idei év első kilenc hónapjában 1,7%-kal csökkent. Csupán 172 autóval (1,4%-kal) értékesített többet Magyarországon a 28,1%-os emelkedést elért Ford, mint a második helyezett Toyota, azonban a reexportkivonások után már a Toyota vezet jelentős, 2.605 autós fölénnyel a második helyezett Suzuki előtt. A Toyota a haszongépjárművek piacán a második helyet szerezte meg a kivonások után. A top10 gyártó közül a hatodik helyezett Kia és a nyolcadik helyezett BMW eladásai nőttek a legnagyobb mértékben, 25,9, illetve 23,5%-kal. A Lexus eladásai a tavalyi rekordévet követően idén eddig elenyésző mértékben, 2,5%-kal csökkentek a teljes piacon és 1%-kal a kivonások után, így a prémiummárka 23. (kivonások után a 22.) helyet foglalja el a gyártók rangsorában.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélküli eladás, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli piaci helyezés |
1. | Ford | 12560 | 11,1% | 6886 | 7,5% | 5. |
2. | Toyota | 12388 | 11,0% | 11891 | 13,0% | 1. |
3. | Suzuki | 10773 | 9,5% | 9286 | 10,1% | 2. |
4. | Skoda | 8261 | 7,3% | 8049 | 8,8% | 3. |
5. | Volkswagen | 8191 | 7,3% | 7332 | 8,0% | 4. |
6. | Kia | 6079 | 5,4% | 5972 | 6,5% | 6. |
A teljes új személyautó-piac (95.946 db, +7,7%)
A teljes hazai új személyautó-piacon értékesített 10.279 autó a második helyet jelenti a Toyota számára az 10.773 autót értékesítő Suzuki mögött. A Toyota piaci részesedése 12%-ról 10,7%-ra, az értékesítési volumene 4,2%-kal csökkent 2024 első három negyedévével összehasonlítva. Összesen 494 személyautóval adott el többet a 7,8%-kal csökkent Suzuki, mint legközelebbi versenytársa. Reexport nélkül azonban fordul a kocka: 10.063 autójával már a Toyota vezet, 8,3%-kal megelőzve a 9.286 autós Suzukit. A harmadik helyezett Skodánál 2018 autóval adott el többet a Toyota, ami több, mint 24%-os különbség, reexport nélkül is szinte ugyanannyi, 2014 db autó választja el őket. A Lexus a 21. helyezett a márkák rangsorában a kivonások előtt és után is.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélküli eladás, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli piaci helyezés |
1. | Suzuki | 10773 | 11,2% | 9286 | 11,8% | 2. |
2. | Toyota | 10279 | 10,7% | 10063 | 12,8% | 1. |
3. | Skoda | 8261 | 8,6% | 8049 | 10,2% | 3. |
4. | Ford | 6874 | 7,2% | 3049 | 3,9% | 8. |
5. | Volkswagen | 6671 | 7,0% | 5874 | 7,5% | 5. |
6. | Kia | 6079 | 6,3% | 5972 | 7,6% | 4. |
A teljes új kishaszonjármű-piac (17.030, -7,4%)
Az enyhe csökkenést produkáló kishaszonjármű-piacon továbbra is a 12,2%-os értékesítésbővülést elérő Ford vezet (5.686 autóval), viszont a Toyota a 26,2% csökkenése ellenére is biztosan őrzi a második helyet azzal, hogy 2.109 kishaszonjárművet értékesített. Közel 27%-kal több kisteherautót adott el a japán márka, mint a harmadik helyezett Renault. Ha a reexporttól megtisztított piacot vizsgáljuk, akkor az első két helyezett nem változik, a Ford 30,4%-kal növelte az eladásait, és 29,7%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Az amerikai gyártó előnye 2.009 autó a 27,1%-os csökkenést jelentő Toyota előtt. Az év meglepetése a Mercedes, amely kivonásokkal 20,9%-kal, kivonások nélkül 27,5%-kal növelte az eladásait.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélküli eladás, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli piaci helyezés |
1. | Ford | 5686 | 33,4% | 3837 | 29,7% | 1. |
2. | Toyota | 2109 | 12,4% | 1828 | 14,1% | 2. |
3. | Renault | 1541 | 9,0% | 915 | 7,1% | 6. |
4. | Volkswagen | 1520 | 8,9% | 1458 | 11,3% | 3. |
5. | Mercedes | 1376 | 8,1% | 1270 | 9,8% | 4. |
6. | Opel | 1321 | 7,8% | 963 | 7,4% | 5. |
2. A teljes magánvásárlói újautó-piac (31.344 db, +0,6%)
Ebben a szegmensben a reexporttól megtisztított számok szinte minden márkánál nagyon közel vannak a teljes piacon elértekkel, leszámítva a Nissant, amely 259 autót reexportált. 2024 első három negyedévéhez képest minimálisan bővült a Suzuki, és a privát vevők körében továbbra is az első helyen áll, köszönhetően a hazai gyártású modelljei sikereinek. A biztos második helyet pedig a Toyota foglalja el, amely majdnem kétszer annyi autót értékesített, mint a harmadik helyezett Kia. 2025-ben eddig a magánvásárlók 4.134 új Toyotát vásároltak, ami azt jelenti, hogy a környezetbarát hibrid autóiról ismert márka eladása 17,8%-kal, a piaci részesedése pedig 2,9%-kal csökkent. A negyedik helyezett Volkswagen negyedannyi autót adott el magánvásárlóknak, mint a Suzuki, és kevesebb mint feleannyit, mint a Toyota. Jelentősen, 30,8%-kal növelte az eladásait (361 db-ra) a Lexus, amivel a 20. helyet foglalja el a márkák rangsorában.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélküli eladás, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli piaci helyezés |
1. | Suzuki | 6317 | 20,2% | 6313 | 20,4% | 1. |
2. | Toyota | 4134 | 13,2% | 4105 | 13,2% | 2. |
3. | Kia | 2191 | 7,0% | 2190 | 7,1% | 3. |
4. | Volkswagen | 1588 | 5,1% | 1586 | 5,1% | 4. |
5. | Nissan | 1338 | 4,3% | 1079 | 3,5% | 8. |
6. | Skoda | 1322 | 4,2% | 1322 | 4,3% | 5. |
A magánvásárlói új személyautó-piac (30.117 db, +0,5%)
Itt szinte ugyanaz a helyzet, mint a magánvásárlói teljes piacon, mert a privát vevők nagyon kevés haszonjárművet vásárolnak. Összesen 6.317 személyautót értékesített (3,7%-os bővülés) a Suzuki, amivel megtartotta a vezetést a 16%-os eladáscsökkenésről beszámoló, de a 3.993 eladott autóval még biztos másodiknak számító Toyotától. Érdekesség, hogy a Toyotán kívül a top10-ben még a Nissannak, a Hyundainak, az Opelnek és a Daciának is csökkentek az eladásai a tavalyi év első kilenc hónapjához képest, a román márka meglepetésre csak a tizedik helyen végzett. A 20. helyezett Lexus 30,8%-kal növelte eladásait, és végül 361 autót értékesített.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélküli eladás, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli piaci helyezés |
1. | Suzuki | 6317 | 21,0% | 6313 | 21,2% | 1. |
2. | Toyota | 3993 | 13,3% | 3982 | 13,4% | 2. |
3. | Kia | 2191 | 7,3% | 2190 | 7,3% | 3. |
4. | Volkswagen | 1468 | 4,9% | 1466 | 4,9% | 4. |
5. | Nissan | 1329 | 4,4% | 1070 | 3,6% | 8. |
6. | Skoda | 1322 | 4,4% | 1322 | 4,4% | 5. |
A magánvásárlói új kishaszonjármű-piac (1.227 db, +2,0%)
Ebben a kis szegmensben megtartotta a vezetést a Ford, mégpedig annak köszönhetően, hogy az értékesítését 2024 első három negyedévéhez képest 33,9%-kal, 375 autóra növelte. A Toyota fele annyi kishaszonjárművet adott el magánszemélyeknek, mint egy évvel korábban, de így is őrzi a második helyet. Szoros verseny volt a harmadik helyért, a 84,6%-os növekedést elért Volkswagen csak hat autóval adott el többet, mint az eladásait 111,1%-kal növelő Mercedes.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford | 375 | 30,6% | 374 | 31,7% | 1. |
2. | Toyota | 141 | 11,5% | 123 | 10,4% | 2. |
3. | Volkswagen | 120 | 9,8% | 120 | 10,2% | 3. |
4. | Mercedes | 114 | 9,3% | 114 | 9,7% | 4. |
5. | Renault | 85 | 6,9% | 85 | 7,2% | 5. |
6. | Opel | 80 | 6,5% | 79 | 6,7% | 6. |
3. A teljes flottapiac (81.632 db, +7,0%)
Mivel 28,2 %-kal növelte eladásait, és tavaly is első volt az év első kilenc hónapjában, a Ford megőrizte a vezetést, de a reexportot leszámítva már csak a negyedik helyezett. A teljes flottapiacon a második a Toyota, amely 8.254 autót értékesített, bár 3,6%-kal csökkentek az eladásai. Reexport nélkül viszont biztosan, több mint ezer autóval vezet a japán márka, amely a teljes piac tizedét (reexport nélkül a nyolcadát) uralja. A dobogó legalsó fokán álló Skodát 1.315 autóval (kivonásokkal 1.059) múlta felül, pedig a cseh gyártó egy év alatt 6,3%-kal növelte az eladási volumenét. A Lexus eladásai 14,3%-kal csökkentek (664-re), így most a 21. helyen áll a márkák rangsorában.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford | 11327 | 13,9% | 5655 | 15,5% | 4. |
2. | Toyota | 8254 | 10,1% | 7786 | 5,4% | 1. |
3. | Skoda | 6939 | 8,5% | 6727 | 11,1% | 2. |
4. | Volkswagen | 6603 | 8,1% | 1358 | 9,5% | 3. |
5. | Mercedes | 4763 | 5,8% | 1832 | 7,0% | 5. |
6. | BMW | 4742 | 5,8% | 1210 | 7,0% | 6. |
A flottavásárlói új személyautó-piac (65.829 db, +11,4%)
A Ford a Volkswagent, BMW-t és a Suzukit megelőzve, az értékesítését közel megduplázva a harmadik helyre jött fel 6.016 eladott autóval, de a megtisztított piacon már csak a nyolcadik tud lenni 2.192 darabbal. Az első két helyezett, a Skoda és a Toyota alig adott el külföldre, így a köztük lévő különbség csak minimálisan változik a reexport nélkül. Érdekesség, hogy az ötödik helyezett BMW meg tudta verni a Suzukit darabszámban a közel 26%-os növekedésének, és a japán gyártó 20%-os visszaesésének köszönhetően. A Lexus eladásai 14,3%-kal csökkentek (664-re), így a japán prémiummárka most a 19. helyen áll.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Skoda | 6939 | 10,5% | 6727 | 13,8% | 1. |
2. | Toyota | 6286 | 9,5% | 6081 | 12,4% | 2. |
3. | Ford | 6016 | 9,1% | 2192 | 4,5% | 8. |
4. | Volkswagen | 5203 | 7,9% | 4408 | 9,0% | 3. |
5. | BMW | 4742 | 7,2% | 4241 | 8,7% | 4. |
6. | Suzuki | 4456 | 6,8% | 2973 | 6,1% | 7. |
A flottavásárlói haszonjármű-piac (15.803 db, -8,1%)
Ebben a piaci szegmensben a Ford őrzi az első helyét 5.311 eladott kishaszonjárművel, ami 10,9%-os növekedést jelent neki 2024 első három negyedévéhez képest. A Toyota még a 23,7%-os csökkenéssel együtt is biztosan őrzi a második helyet 1.968 autóval. Ha a reexporttól megtisztított piacot nézzük, akkor a japán autógyártó továbbra is második, de jóval kisebb a lemaradása – 3.343 helyett 1.758 autó – a Ford mögött. A Renault 1.456 kishaszonjárművet értékesített, ami 35,3%-os csökkentést jelent, a francia márka eladásai a kivonások után még jobban visszaestek 2024 hasonló időszakához képest (gyakorlatilag megfeleződtek). A negyedik helyen álló Volkswagen eladásai szintén csökkentek, de csak 5,7%-kal, a kivonások után azonban már 1,3%-os bővülést könyvelhet el a német gyártó.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford | 5311 | 33,6% | 3463 | 29,5% | 1. |
2. | Toyota | 1968 | 12,5% | 1705 | 14,5% | 2. |
3. | Renault | 1456 | 9,2% | 830 | 7,1% | 6. |
4. | Volkswagen | 1400 | 8,9% | 1338 | 11,4% | 3. |
5. | Mercedes | 1262 | 8,0% | 1156 | 9,8% | 4. |
6. | Opel | 1241 | 7,9% | 884 | 7,5% | 5. |
4. Járműszegmensek értékesítési eredményei (2025 első három negyedév):
A Toyota az összeladásokat tekintve nem kevesebb mint nyolc (a kivonások után tíz) járműkategóriában került dobogóra valamelyik modelljével. Ha csak a magánvásárlókat veszük figyelembe, akkor kilenc kategóriában került be a legjobb háromba a japán márka, ha pedig csak a flottavásárlókat, akkor hétben dobogós. A Lexus modelljei a magánvásárlók körében öt prémiumkategóriában is dobogósok, érdekesség, hogy az ES, az LM és az RX is második helyezést ért el a saját osztályában.
Miniautók (A szegmens, 881 db,-53,0%)
Ekkora dominancia egyetlen másik típusszegmensben sincs: 60,3%-os piaci részesedéssel, 531 darabos eladással toronymagasan az első a Toyota Aygo X a teljes miniautó-piacon. A kivonások után a típus piaci részesedése a magánvásárlók körében meghaladja a 61%-ot, a flottapiacon pedig a 72%-ot, vagyis tíz darab, Magyarországon eladott céges miniautóból több mint hét Toyota Aygo X volt. A Toyota minije várhatóan még jobban fog dominálni a közeljövőben, mert a modellfrissítésekor megkapta a Yaris öntöltő hibrid hajtásláncát, amitől erősebb, gyorsabb és takarékosabb lett.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Toyota Aygo X | 531 | 60,3% | 527 | 63,7% | 1. |
2. | Kia Picanto | 148 | 16,8% | 148 | 17,9% | 2. |
3. | Hyundai i10 | 123 | 14,0% | 82 | 9,9% | 3. |
4. | Fiat Panda | 43 | 4,9% | 37 | 4,5% | 4. |
5. | Leapmotor T03 | 19 | 2,2% | 18 | 2,2% | 5. |
6. | Fiat 500 | 7 | 0,8% | 6 | 0,7% | 6. |
Kisautók (B szegmens, 6256 db, +2,2%)
A Suzuki Swift új nemzedéke a szegmens élére ugrott 1571 eladott (+22,4%) autóval, és az első helyet a kivonások utáni eredményével (1368 db, +32,9%) is megőrzi. A Toyota Yaris biztos második a kivonások nélkül és a kivonásokkal együtt is, bár az eladásai 26,4%-kal csökkentek. A megtisztított teljes piacon a Yarisból több mint négyszer annyi fogyott, mint a harmadik helyen álló Renault Clióból. A Yaris a magánvásárlók körében is a második pozíciót foglalja el, mint ahogy a reexporttól megtisztított flottapiacon is.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Suzuki Swift | 1571 | 25,1% | 1368 | 27,5% | 1. |
2. | Toyota Yaris | 937 | 15,0% | 896 | 18,0% | 2. |
3. | Renault Clio | 674 | 10,8% | 221 | 4,4% | 8. |
4. | Opel Corsa | 639 | 10,2% | 513 | 10,3% | 3. |
5. | Hyundai i20 | 470 | 7,5% | 274 | 5,5% | 6. |
6. | Dacia Sandero | 383 | 6,1% | 277 | 5,6% | 5. |
Kis szabadidő-autók (B SUV szegmens, 16.400 db, +6,6%)
Ebben a népszerű szegmensben a kivonások után csak a hazai gyártású Suzuki Vitarából fogyott több, mint a Toyota Yaris Cross-ból. Viszont a reexportot is figyelembe, a teljes piacot alapul véve a B-SUV kategóriában a Toyota „csak“ a harmadik lett, mert a toronymagasan vezető Vitara mellett az új Dacia Duster is népszerűbb volt nála. Figyelemre méltó a második helyezett román autó 2314 autós eredménye, de ez közel a harmadára csökken reexport nélkül, amivel a negyedik helyre csúszik a Duster.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Suzuki Vitara | 4160 | 25,4% | 3453 | 30,8% | 1. |
2. | Dacia Duster | 2314 | 14,1% | 869 | 7,8% | 4. |
3. | Toyota Yaris Cross | 1954 | 11,9% | 1906 | 17,0% | 2. |
4. | Ford Puma | 1357 | 8,3% | 553 | 4,9% | 6. |
5. | MG ZS | 1095 | 6,7% | 1081 | 9,6% | 3. |
6. | Renault Captur | 800 | 4,9% | 426 | 3,8% | 7. |
Kompakt autók (C szegmens, 9.339 db, -16,7%)
A kifutó Kia Ceed kb. 600 autóval vezet a második helyezett, lassan szintén kifutónak számító Toyota Corolla előtt, a különbség köztük alig változik reexport nélkül. A japán autó átemblémázott változata, a Suzuki Swace is bejutott a top10-be a 155,9%-os emelkedésnek köszönhetően.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Kia Ceed | 2536 | 27,2% | 2524 | 28,2% | 1. |
2. | Toyota Corolla | 1924 | 20,6% | 1917 | 21,4% | 2. |
3. | VW Golf | 1418 | 15,2% | 1321 | 14,7% | 3. |
4. | Skoda Scala | 686 | 7,3% | 680 | 7,6% | 4. |
5. | Hyundai i30 | 454 | 4,9% | 383 | 4,3% | 6. |
6. | Ford Focus | 428 | 4,6% | 405 | 4,5% | 5. |
Kompakt szabadidő-autók (C SUV szegmens, 18.876 db, +19,2%)
A legnagyobb eladási volumenű kategóriában a hazai gyártású Suzuki S-Cross magabiztosan vezet, közel kétszer annyi fogyott belőle, mint a második helyezett, erősen akciózott Nissan Qashqai-ból, amelyből 72% azonnal elhagyta az országot. A dobogóra még a második generációs Toyota C-HR fért fel, mögötte pedig szorosan ott lohol a fél mérettel nagyobb testvérmodell, a Corolla Cross, amely 9,4%-kal növelte az eladásait. Mindkét Toyotánál minimális a reexport aránya, anélkül mindkettő dobogós a szegmensben. A top10-ben a hatodik helyezett Peugeot 3008 érte el a legnagyobb növekedést 2024-hez képest (155,4%), új szereplőként a kínai Jaecoo 7 a kilencedik helyen nyitott.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Suzuki S-Cross | 4832 | 25,6% | 4258 | 28,7% | 1. |
2. | Nissan Qashqai | 2572 | 13,6% | 721 | 4,9% | 5. |
3. | Toyota C-HR | 1733 | 9,2% | 1675 | 11,3% | 2. |
4. | Toyota Corolla Cross | 1223 | 6,5% | 1208 | 8,1% | 3. |
5. | VW T-Roc | 996 | 5,3% | 786 | 5,3% | 4. |
6. | Peugeot 3008 | 774 | 4,1% | 331 | 2,2% | 11. |
Középkategóriás szabadidő-autók (D SUV szegmens, 12.717 db, +23,5%)
A koreai testvérmodellek uralják ezt az igen fontos és népszerű kategóriát, de nagy különbség köztük, hogy a Kia alig adott el Sportage-et reexportra, míg a Hyundai Tucsonból szinte minden második elhagyta az országot. Reexport nélkül a Tucson a legjobb hatba sem fér be, de a harmadik helyezett Ford Kugának is több mint a fele reexportálásra került. A sokáig nagyon népszerű kifutó Toyota RAV4 eladásai 19,5%-kal csökkentek, a típus már csak a nyolcadik 912 darabos eladással, de reexport nélkül még a negyedik helyen áll 905 darabbal. A Toyota első sorozatgyártású villanyautójából, a bZ4X-ből 52,2%-kal több fogyott, mint 2024 hasonló időszakában.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Kia Sportage | 1734 | 13,6% | 1690 | 15,7% | 1. |
2. | Hyundai Tucson | 1269 | 10,0% | 652 | 6,1% | 7. |
3. | Ford Kuga | 1251 | 9,8% | 598 | 5,6% | 9. |
4. | Skoda Kodiaq | 1030 | 8,1% | 996 | 9,2% | 2. |
5. | VW Tiguan | 949 | 7,5% | 869 | 8,1% | 5. |
6. | Nissan X-Trail | 939 | 7,4% | 647 | 6,0% | 8. |
Nagy szabadidő-autók/terepjárók (E SUV szegmens, 1.553 db, +43,4%)
A Mazda a kivonások előtt és után is uralja a szegment a kedvező árú CX-60-assal és a nyújtott, hétüléses változatával, a CX-80-assal. A Volkswagen Touareg a harmadik helyezett reexporttal és anélkül is. Szép teljesítmény, hogy a komoly terepjárónak számító, ezért az átlagosnál drágább új Toyota Land Cruiserből elment 148 darab, ami az ötödik helyre volt elég.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Mazda CX-60 | 334 | 21,5% | 325 | 22,6% | 1. |
2. | Mazda CX-80 | 236 | 15,2% | 235 | 16,4% | 2. |
3. | Volkswagen Touareg | 219 | 14,1% | 209 | 14,6% | 3. |
4. | Kia Sorento | 211 | 13,6% | 204 | 14,2% | 4. |
5. | Toyota Land Cruiser | 148 | 9,5% | 141 | 9,8% | 5. |
6. | Hyundai Santa Fe | 105 | 6,8% | 56 | 3,9% | 7. |
Közép- és felső-középkategóriás autók (D-E szegmens, 7.519 db, -11,8%)
A magánvásárlók körében 56,3%-os, a flottásoknál 56,9%-os piaci részesedésével a Skoda Octavia kiütéssel győz ebben az egyre kevesebb tagú piaci szegmensben. Érdekesség, hogy az első három helyen műszakilag azonos alapokra épülő modellek találhatók a Volkswagen-konszerntől. A frissített, indexkar nélküli Tesla Model 3 a negyedik lett. Szép teljesítmény a csak limuzinkarosszériával kapható, nemrég átfogó frissítésen átesett Toyota Camrytől, hogy a flottás és az összesített listán is ötödik helyet szerezte meg, a magánvásárlóknál viszont a dobogóra is felfért.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Skoda Octavia | 4272 | 56,8% | 4168 | 56,7% | 1. |
2. | Skoda Superb | 1018 | 13,5% | 1004 | 13,7% | 2. |
3. | Volkswagen Passat | 789 | 10,5% | 763 | 10,4% | 3. |
4. | Tesla Model 3 | 513 | 6,8% | 512 | 7,0% | 4. |
5. | Toyota Camry | 384 | 5,1% | 370 | 5,0% | 5. |
6. | BYD Seal | 246 | 3,3% | 246 | 3,3% | 6. |
Prémium felső-középkategóriás modellek (EP szegmens, 1.279 db, +12,0%)
A még friss modellnek számító, benzin- és dízelmotorral, valamint konnektoros hibridként is kapható 5-ös BMW (G60) uralja a szegmenst a szintén friss Mercedes-Benz E-osztály és Audi A6-os előtt. Szép teljesítény a főleg amerikai piacra fejlesztett, kizárólag négyhengeres öntöltő hibrid hajtással kapható Lexus ES-től, hogy megkaparintotta a hatodik helyet, eggyel a jelentős akcióval kínált, elektromos hajtású Mercedes-Benz EQE mögött.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | BMW 5 | 465 | 36,4% | 413 | 34,9% | 1. |
2. | Mercedes E-osztály | 315 | 24,6% | 287 | 24,3% | 2. |
3. | Audi A6 | 221 | 17,3% | 210 | 17,8% | 3. |
4. | BMW i5 | 107 | 8,4% | 105 | 8,9% | 4. |
5. | Mercedes EQE | 74 | 5,8% | 73 | 6,2% | 5. |
6. | Lexus ES | 68 | 5,3% | 66 | 5,6% | 5. |
Luxusautók (FP szegmens, 268 db, -3,9%)
A BMW 7-es sorozata és a Mercedes-Benz S-osztály hagyományosan uralja a legnagyobb presztízsű szegmenst, és meglepetésre a harmadik helyen a nemrég frissített, tisztán elektromos Mercedes-Benz EQS végzett, jelentős lemaradással. A főleg az amerikai piacra fejlesztett, kifutó modellnek számító Lexus LS a hatodik, egyetlen nem német modellként.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | BMW 7 | 121 | 45,1% | 99 | 42,1% | 1. |
2. | Mercedes S-osztály | 104 | 38,8% | 96 | 40,9% | 2. |
3. | Mercedes EQS | 17 | 6,3% | 17 | 7,2% | 3. |
4. | Audi A8 | 11 | 4,1% | 11 | 4,7% | 4. |
5. | BMW i7 | 10 | 3,7% | 7 | 3,0% | 5. |
6. | Lexus LS | 5 | 1,9% | 5 | 2,1% | 6. |
Prémium- kis és kompakt szabadidő-autók (BC SUVP szegmens, 3.214 db, +12,0%)
A Volvo XC40 továbbra is vezet, de az előnye nagyon lecsökkent a második és harmadik helyezett, a frissebb modellnek számító elektromos BMW iX1 és X1 előtt. A kifutó Audi Q3 még megcsípte a negyedik helyet, az ötödiken pedig a 45%-os növekedést elért Mercedes GLA végzett. Az egy mérettel kisebb, egyféle öntöltő hibrid hajtással kínált Lexus LBX ezúttal a hatodik helyen végzett, az eladásai jelentős mértékben, 48,2%-kal nőttek 2024 hasonló időszakához képest.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Volvo XC40 | 615 | 19,1% | 591 | 18,9% | 1. |
2. | BMW iX1 | 428 | 13,3% | 428 | 13,7% | 2. |
3. | BMW X1 | 405 | 12,6% | 384 | 12,3% | 3. |
4. | Audi Q3 | 303 | 9,4% | 300 | 9,6% | 4. |
5. | Mercedes GLA | 255 | 7,9% | 252 | 8,1% | 5. |
6. | Lexus LBX | 203 | 6,3% | 203 | 6,5% | 6. |
Prémium-középkategóriás szabadidő-autók (D SUVP szegmens, 3.248 db, +11,1%)
Érdekes, hogy az elektromos hajtású Tesla Model Y korábban vezetett, most viszont a top10-be sem fért be, talán az időközben megérkezett modellfrissítést várták a vevői. Így a Mercedes-Benz GLC vette át a vezetést a Volvo XC60 előtt, de az új BMW X3 is dobogós. Az öntöltő és plug-in hibrid hajtással is kapható Lexus NX a negyedik helyet szerezte meg a teljes piacon, a magánvásárlók között azonban felállhat a képzeletbeli dobogóra is a 151 darabos eredményével (ami csak eggyel marad el a Volvóétól). A tisztán elektromos hajtású Lexus RZ 450e a két darabos eladásával a 14. helyet szerezte meg.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Mercedes GLC | 864 | 26,6% | 824 | 26,3% | 1. |
2. | Volvo XC60 | 682 | 21,0% | 672 | 21,4% | 2. |
3. | BMW X3 | 453 | 13,9% | 424 | 13,5% | 3. |
4. | Lexus NX | 414 | 12,7% | 408 | 13,0% | 4. |
5. | Audi Q5 | 365 | 11,2% | 352 | 11,2% | 5. |
6. | Mercedes GLB | 100 | 3,1% | 100 | 3,2% | 6. |
Prémium-felső-középkategóriás szabadidő-autók (E SUVP szegmens, 2.954 db, +0,8%)
A Mercedes-Benz GLE és a BMW X5 mellett a BMW X6 fért még fel az összesített dobogóra. Az Audi Q8 a negyedik, a frissített Volvo XC90 az ötödik. Egyetlen ázsiai autóként a többféle öntöltő hibrid hajtással is kapható Lexus RX fért be a legjobb hatba, bár az eladásai a harmadával csökkentek 2024 hasonló időszakához képest.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Mercedes GLE | 574 | 19,4% | 507 | 20,3% | 1. |
2. | BMW X5 | 570 | 19,3% | 476 | 19,0% | 2. |
3. | BMW X6 | 368 | 12,5% | 282 | 11,3% | 3. |
4. | Audi Q8 | 310 | 10,5% | 247 | 9,9% | 4. |
5. | Volvo XC90 | 254 | 8,6% | 238 | 9,5% | 5. |
6. | Lexus RX | 189 | 6,4% | 187 | 7,5% | 6. |
Közepes méretű kishaszonjárművek (MDV szegmens, 3.245 db, -12,7%)
Ebben a szegmensben a magán- és flottavásárlók között is első helyezett Transit Customból ötször annyi fogyott, mint a második helyezett Renault Trafic-ból, de reexport nélkül a Ford értékesítése a felére esik vissza. A megtisztított piacon a második helyen nem a Renault, hanem a Toyota Proace található, amely a teljes piacon a negyedik lett az Opel Vivaro mögött.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford Transit Custom LCV | 1744 | 53,7% | 977 | 45,1% | 1. |
2. | Renault Trafic | 357 | 11,0% | 210 | 9,7% | 4. |
3. | Opel Vivaro | 306 | 9,4% | 216 | 10,0% | 3. |
4. | Toyota Proace | 275 | 8,5% | 266 | 12,3% | 2. |
5. | VW Transporter | 217 | 6,7% | 189 | 8,7% | 5. |
6. | Mercedes Vito | 112 | 3,5% | 106 | 4,9% | 6. |
Közepes méretű kishaszonjárműből kialakított mikrobuszok (MDV PC szegmens, 4.021 db, +88,1%)
A Tourneo Custom és a Transit Custom nagy fölénnyel vezet, de a két Ford reexporttól megtisztított darabszáma csak ötödannyi, illetve bő fele annyi, mint a teljes eladása. A Renault Trafic mindkét listán a harmadik, a Toyota Proace Versónak sikerült közvetlenül mögötte végeznie a kivonások előtt és után is.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford Tourneo Custom PC | 2080 | 51,7% | 440 | 23,1% | 2. |
2. | Ford Transit Custom PC | 825 | 20,5% | 486 | 25,5% | 1. |
3. | Renault Trafic PC | 330 | 8,2% | 261 | 13,7% | 3. |
4. | Toyota Proace Verso | 212 | 5,3% | 211 | 11,1% | 4. |
5. | Opel Zafira Life | 155 | 3,9% | 125 | 6,6% | 6. |
6. | VW Multivan | 137 | 3,4% | 129 | 6,8% | 5. |
Kompakt méretű kishaszonjárművek (CDV szegmens, 3.881 db, +20,3%)
A Mercedes-Benz Citan a magánvevők és a flottavásárlók között is az első helyre jött fel (kivonásokkal és azok nélkül is) annak köszönhetően, hogy több mint megduplázta az eladásait 2024 első három negyedévéhez képest. Az összesített listán 212 autóval előzi meg a Volkswagen Caddyt, amely csak hét autóval előzi meg a harmadik helyezett Opel Combót. A Toyota Proace City a negyedik a teljes, és a harmadik a kivonásoktól megtisztított piacon.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Mercedes Citan | 756 | 19,5% | 725 | 20,0% | 1. |
2. | Vw Caddy | 544 | 14,0% | 522 | 14,4% | 2. |
3. | Opel Combo | 537 | 13,8% | 494 | 13,6% | 4. |
4. | Toyota Proace City | 499 | 12,9% | 497 | 13,7% | 3. |
5. | Ford Transit Courier | 455 | 11,7% | 423 | 11,6% | 5. |
6. | Ford Transit Connect | 241 | 6,2% | 234 | 6,4% | 6. |
Kompakt kishaszonjárműből kialakított személyszállító egyterűek (CDV PC szegmens, -1.063 db, +35,6%)
A Toyota Proace City Verso a kivonások után magabiztosan vezet, a teljes piacon azonban csak a második a Ford Tourneo Courier mögött, amelynek eladásai 88%-ban külföldre mentek. Kivonások nélkül harmadik, azokkal második a Volkswagen Caddy Life.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford Tourneo Courier | 385 | 36,2% | 47 | 7,6% | 4. |
2. | Toyota Proace City Verso | 207 | 19,5% | 199 | 32,2% | 1. |
3. | Volkswagen Caddy Life | 165 | 15,5% | 154 | 25,0% | 2. |
4. | Nissan Townstar Combi | 108 | 10,2% | 37 | 6,0% | 6. |
5. | Ford Tourneo Connect | 93 | 8,7% | 83 | 13,5% | 3. |
6. | Citroën Berlingo | 45 | 4,2% | 45 | 7,3% | 5. |
Személyautóból kialakított kishaszonjármű (SDV szegmens, 175 db, -63,3%)
A Toyota Yaris Van eladásai 65%-kal növekedtek, aminek köszönhetően a japán kisautó a szegmens élére ugrott. A vetélytársak közül a Citroën C3 a második, de az eladásai 77%-kal csökkentek 2024-hez képest, a Dacia Spring van pedig a harmadik, de az eladásai szintén 77%-kal csökkentek tavalyhoz képest. A Toyota Corolla áruszállító verziója a kivonásokkal és azok nélkül is negyedik helyezett.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Toyota Yaris Van | 66 | 37,7% | 66 | 38,2% | 1. |
2. | Citroën C3 hjmü | 56 | 32,0% | 54 | 31,2% | 2. |
3. | Dacia Spring Van | 24 | 13,7% | 24 | 13,9% | 3. |
4. | Toyota Corolla Van | 22 | 12,6% | 22 | 12,7% | 4. |
Pickupok (PUP szegmens, 3.281 db, -21,5%)
Az új Ford Ranger fölényesen vezet a kivonásokkal és azok nélkül is, bár közel minden második példánya reexportra ment. Két és félszer annyi fogyott belőle, mint a kifutó modellnek számító Toyota Hiluxból, amely azért még biztosan őrzi a második helyet az Isuzu D-Max előtt. Az élmezőnyben a Fordon kívül csak az ötödik helyezett KGM Musso Grand eladásai növekedtek 2024-hez képest, a hatodik helyezett, a kínai Maxus új szereplő a szegmensben.
|
| összes eladott, db | piaci részesedés | reexport nélkül, db | reexport nélküli piaci részesedés | reexport nélküli helyezés |
1. | Ford Ranger | 1979 | 60,3% | 1086 | 51,4% | 1. |
2. | Toyota Hilux | 843 | 25,7% | 578 | 27,4% | 2. |
3. | Isuzu D-MAX | 227 | 6,9% | 224 | 10,6% | 3. |
4. | Volkswagen Amarok | 113 | 3,4% | 108 | 5,1% | 4. |
5. | KGM Musso Gr. | 92 | 2,8% | 92 | 4,4% | 5. |
6. | Maxus T60 | 24 | 0,7% | 20 | 0,9% | 6. |
Fotók: Toyota