WRC: 2026-ban Oliver Solberg váltja Kalle Rovanperät a Toyota Gazoo Racingnél

Motorsport  |  2025 november 13.  | Toyota Gazoo Racing  | Oliver Solberg  | WRC
A hármas Toyota-győzelemmel zárult Japán-rali után a világbajnok-alakulat elárulta a jövő évi pilótafelállását.

A Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2026-ban egy izgalmas fiatal tehetséget üdvözölhet pilótafelállásában, Oliver Solberget, aki olyan rutinos és gyors versenyzőkkel együtt teljesíthet majd teljes szezont a Toyota GR Yaris Rally1-gyel a szakág elit osztályában, mint Elfyn Evans, Sébastien Ogier, Kacuta Takamoto és Sami Pajari. A rekordokat döntő 2025-ös szezon után – amelyben sorozatban az ötödik gyártói világbajnoki címét megszerezte, és három párosa küzd még az egyéni bajnoki címekért – a Finnországban működő gyári csapat jövőre is magasra teszi a lécet, a versenyek többségén például nem kevesebb mint öt Toyota GR Yaris Rally1 versenyautót fog indítani.

A 24 éves Solberg és navigátora, Elliott Edmondson lehetőséget kapnak arra, hogy 2022 után ismét fellépjenek a Rally1-es csúcskategóriába, miután idén megszerezték a másodosztálynak számító WRC2-es bajnoki címet a pepita színű Toyota GR Yaris Rally2-essel, és abszolút győzelmet is arattak az egyetlen Rally1-es autóval futott versenyükön, a júliusban rendezett Észt-ralin. Solberg annak is köszönheti előléptetését, hogy a kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä korábban bejelentette, hogy 2026-tól bizonytalan időtartamra felhagy a ralizással, és inkább a gyorsasági szakágban fog versenyezni (kezdetben a Japán Super Formula bajnokságban, továbbra is Toyota-támogatással).

A 2024-es WRC2-bajnok, Sami Pajari 2026-ban egy teljes évnyi Rally1-es tapasztalattal a háta mögött kezdheti majd a szezont. A 23 éves finn ígéretes teljesítményt nyújtott navigátorával, Marko Salminennel 2025-ben, az első dobogós helyezésüket is megszerezték a Japán-ralin. Kacuta, a Toyota Gazoo Racing saját tehetségkutatójának, a WRC Challenge Programnak az első végzőse a következő szezonban is tovább fejlődhet navigátorával, Aaron Johnstonnal, miután 2025-ben Svédországban és Finnországban az eddigi legjobb eredményüket elérve a másodikok lettek.

Természetesen a Toyota Gazoo Racing World Rally Team azon rutinos futamgyőzteseire is számíthat, akik idén is kiélezett küzdelmet folytatnak a világbajnoki címért. Evans sorozatban hetedik teljes szezonját kezdi a Toyotával, miután eddigi egyik legerősebb és legkiegyensúlyozottabb szezonját produkálta idén. Navigátorával, Scott Martinnal jelenleg is vezetik három ponttal a bajnokságot egy ralival a szezon vége előtt.

Miután 2025-ben már hat győzelmet aratott (ráadásul két futam kihagyásával), és a kilencedik versenyzői bajnoki címéért küzd, Sébastien Ogier ismét részleges programot vállalt 2026-ra, legalább nyolc indulással. Ami biztos, hogy a januári szezonnyitón, a Monte-Carlo-ralin ott lesz a navigátorával, Vincent Landais-val együtt, hogy a hercegségben a rekordot jelentő 11. győzelméért harcoljon.

Nyilatkozatok:

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

„A 2025-ös szezon eddig hihetetlenül sikeres volt csapatunk számára, és bár még izgalmas év végére készülünk, már izgatottan várhatjuk 2026-ot is. Örömmel üdvözölhetjük Olivert a pilótafelállásban, miután fantasztikus munkát végzett a GR Yaris Rally2 vezetésével idén – és természetesen elképesztő volt a debütálása is a Rally1-es autónkkal Észtországban. Elfynnel és Sebbel, akik mindketten rendkívül jól vezettek az idei bajnoki címért folytatott küzdelemben, Takamotóval, aki idén megmutatta, hogy képes győzelmekért küzdeni, valamint Samivel, aki értékes tapasztalatokat szerzett első teljes szezonjában a legmagasabb szinten, ismét erős pilótafelállásunk lesz, amely a nyers tempó és a tapasztalat nagyszerű keverékét hozza.” 

Oliver Solberg

„Ez az év abszolút hihetetlen volt számomra a Toyota Gazoo Racing család tagjaként. Elértük fő célunkat, hogy együtt megnyerjük a WRC2 bajnokságot, és egy gyors és kiegyensúlyozott szezont teljesítsünk a Toyota GR Yaris Rally2-vel. Aztán lehetőségünk nyílt Észtországban versenyezni a Rally1-es autóval is, ami egy fantasztikus hét volt. Most visszatérhetek a WRC legfelső szintjére, miután sok álmom vált valóra ebben az évben; nagyon hálás vagyok, hogy ennek a nagyszerű csapatnak a tagja lehetek. Realistáknak kell lennünk, mert még sokat kell tanulnunk a Rally1-es autóval kapcsolatban, de jól fogunk szórakozni, és a tőlünk telhető legjobbat fogjuk nyújtani.”

 

Fotók: Toyota Gazoo Racing