Friss motorokkal és sportverzióval érkezik az új Toyota Land Cruiser

Friss motorokkal és sportverzióval érkezik az új Toyota Land Cruiser

2021 április 08.
Orosz forrásból kiszivárgott tervrajzok alapján meglehetősen pontos képet alkothatunk a hamarosan bemutatkozó, új generációs Toyota Land Cruiserről. A vadonatúj műszaki tartalmat tudatosan ismerős gúnyába öltöztetik.

Az új generációs Toyota Land Cruiser, a J300 oroszországi homologizációjához szükséges műszaki vázlatok szivárogtak ki és kerültek fel az internetre egy kurd blogger jóvoltából. A forrás tulajdonképpen mindegy is, a lényeg, hogy a rajzok hitelesnek tűnnek, összecsengenek a modellről korábban szerzett értesülésekkel, és puszta létezésükkel valószínűvé teszik, hogy hamarosan hivatalosan is bemutatkozik a Toyota ikonikus terepjárójának új generációja.

A várhatóan Land Cruiser 300 néven forgalomba kerülő új széria első pillantásra nem tűnik többnek a jelenlegi modell közepesen alapos frissítésénél. Ez azonban nem véletlen: a 2007 óta forgalmazott, jelenlegi típus (J200) a mai napig rendkívül népszerű, tavaly több elsődleges piacán is hirtelen megugrottak az eladások, amikor felröppent a modellfrissítés híre. Az alapvető vonalvezetés ugyanolyan marad, de a részletmegoldások feszesebbek, modernebbek és sportosabbak is lesznek.

A motorházfedél plasztikusabb, feszesebb rajzolatú. A keskenyebb fényszóró LED-es technológiát valószínűsít, a kerékdobok pedig műanyag toldást kapnak, a C- és D-oszlop közötti oldalablak viszont hegyesebb, dinamikusabb vonalvezetésű lesz. Fontos újdonság, hogy az A-oszlop tövéből az ajtólemezre költözik a külső visszapillantó tükör, ami sokkal jobb körkörös kilátást enged. A hírek szerint nő a tengelytáv, és csökkennek a túlnyúlások: a tervezők nem növelték tovább az autó tekintélyes méreteit, javították ellenben a helykínálatot. Az egyszerűsítés áldozata lett a vízszintesen osztott csomagtérajtó, cserébe akár 20 colos keréktárcsákat is választhatunk majd az autóhoz.

Az utastérben a középkonzol fölé magasodó, hatalmas érintőképernyő, teljesen áttervezett kormánykerék, elektronikus fokozatválasztó kar, valamint a vezető térdtámaszára (a középkonzol bal alsó részére) csoportosított funkcióvezérlő gombok teremtenek modern, elegáns környezetet. A nyomógombok között az első és hátsó differenciálmű reteszelésére szolgáló kapcsolókat is megtaláljuk; hátul egyébként részlegesen önzáró differenciálművet kap az autó. A motorindító gombra több variációt is készítettek a tervezők, az egyik a jól ismert GR logót kapta: erről később még szót ejtünk.

A lényeg ugyanis, hogy az új generációs Land Cruiser a Toyota TNGA-F platformjára épül, amely megőrzi ugyan a jól bevált létravázat, ám azt a márka személyautóiból ismert kényelmi, szórakoztató és biztonsági funkciókkal kombinálja. A Toyota összes jövőbeli pickupjának és terepjárójának az alapjául szolgáló platform vadonatúj motorokat is hoz – és itt válik érdekessé a történet.

Az biztosnak tűnik, hogy a modell továbbra is elérhető lesz az elődből (valamint tucatnyi más Toyota terepjáróból és pickupból) ismerős 4.0 literes, V6-os 1GR-FE szívómotorral, újdonságként pedig megkapja azt a 3.5 literes, ikerturbós, hathengeres benzinmotort (V35A-FTS), amely a Lexus LS 500-ban debütált négy évvel ezelőtt.

Az igazán izgalmas lehetőségekről még csak valószínű feltételezésként beszélhetünk. A TNGA-F platformhoz nemcsak új dízel- és benzinmotorok, de hibridek is készülnek majd. A 3.3 literes, V6-os dízelmotor akár tízfokozatú automata sebességváltóval, 250 lóerő körüli teljesítménnyel kerülhet a Land Cruiserbe; ugyanezt a motort 50 lóerős villanymotorral kiegészítve 280 lóerő körüli rendszerteljesítményű full hibrid hajtásláncot kapunk, amellyel akár 8,4 literes átlagfogyasztást is elérhet a modell. A fent említett V35A-FTS blokk is megjelenhet hibrid konfigurációban: ekkor 400 helyett 430 lóerő körüli teljesítménnyel számolhatunk.

A korábban felvetett GR modellváltozatba kerülhet bele az a 4.0 literes, ikerturbós V8-as, amelyet régóta hoznak hírbe a Lexus LC-F sportkupéval. A 600 lóerős motor alapkivitelében félelmetesen erős erőforrásnak ígérkezik és tökéletes alap volna egy 700 lóerős plug-in hibrid csúcsmodellhez. Ez a motor azonban - ha meg is valósul - aligha kerül forgalomba 2025 előtt.

 

Fotók: Toyota, koleca.ru