Kiüti az éhséget a Lexus

Kiüti az éhséget a Lexus

2020 szeptember 25.
Aki Bostonban a helyi baseball-csapatnak szurkol, az az egész városnak szurkol – nem átvitt értelemben, hanem szó szerint, köszönhetően a Lexus által létrehozott, különleges támogatási programnak.

Az elmúlt években egyre gyakrabban találkozunk a társadalmi felelősségvállalás fogalmával. A hosszú távú, fenntartható működésre törekvő vállalatok felismerték, hogy boldogulásukban, sikerükben fontos szerepet játszik, hogy milyen kapcsolatot ápolnak közvetlen társadalmi környezetükkel.

Így tett a Bostonban és környékén működő hat Lexus márkakereskedés is. Ahelyett azonban, hogy egyszerű adományokkal támogatnák a rászorulókat, egy ötletes csavarral tették egyszerre láthatóvá a problémát, és társadalmilag vonzóvá, sőt, egyenesen örömtelivé a segítségnyújtást.

A márkakereskedések ugyanis a helyi baseball-csapat, a kilencszeres bajnok Boston Red Sox teljesítményétől tették függővé az adomány összegét. Ahányszor a csapat dobójátékosa kiejti az ellenfél ütőjátékosát (a sportban ezt nevezik „strike out”-nak), annyiszor száz dollárral támogatják azt a Greater Boston Food Bank (GBFB) nevű non-profit szervezetet, amely a város környéki települések rászoruló családjait látja el tápláló, egészséges étellel.

A társadalmi felelősségvállalásához szerencsésen választott partnert a Lexus: a Boston Red Sox kiváló dobóinak köszönhetően csak az idei évad első 55 mérkőzésén 488 strike out-ot ünnepelhetett a közönség (ezen a téren egyébként a liga negyedik legsikeresebb csapatának számít a Red Sox), a Lexus pedig 48 ezer 800 dollárral támogatta a GBFB programját.

Ez forintra átszámítva is rengeteg (közel 14,9 millió forint), de ennél is fontosabb, hogy hány ember élelmezéséről gondoskodhattak ennek köszönhetően: a szervezet nyilvános honlapján közölt adatok szerint egyetlen dollárból három étkezésre elegendő élelmiszert tudnak beszerezni, azaz a Lexus jóvoltából több mint 146 ezer adag ételt juttathattak el a rászoruló, éhező családoknak.

A szezonból ráadásul hátravan még néhány mérkőzés, így az eddigi statisztikával (mérkőzésenként átlagosan 8,7 strike-out) számolva még további 13 ezer adagra számíthatnak a Boston környékén élő, rászoruló családok a Lexus és a Red Sox jóvoltából.

A régió Lexus kereskedései 2016-ban fogtak össze és indították útjára a Strike Out Hunger (üsd ki az éhséget!) programot. Az egy strike out-ra jutó támogatási összeg eredetileg 50 dollár volt, ám a koronavírus-járvány miatt idén lerövidítették a baseball-szezont, ezért a kereskedések úgy döntöttek, hogy megduplázzák az összeget.

A támogatás első négy évében közel 309 ezer dollárt adományoztak az élelmiszerbanknak, ami több mint 920 ezer adagnyi ételt jelentett. Sajnos azonban még sokkal többre van szükség: nem gondolnánk, de Észak-Amerikában is komoly társadalmi probléma az éhezés.

A GBFB információi szerint csak Massachusetts állam általuk lefedett keleti részén minden 11. felnőttel és minden kilencedik gyermekkel fordul elő rendszeresen, hogy nem jut hozzá megfelelő tápértékű élelmiszerhez. A szakértők ezért is tartják nagyon fontosnak a Lexus programját, mert az reflektorfénybe állítja a segítségnyújtás szükségességét.

 

Fotók: Lexus, gbfb.org, Brian Fluharty/USA TODAY

Kapcsolódó videók