Különösen biztonságos a Toyota plug-in hibrid szabadidőjárműve

Különösen biztonságos a Toyota plug-in hibrid szabadidőjárműve

2020 november 05.
Átfogó biztonsági tesztsorozaton esett át a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid észak-amerikai változata. A vizsgálatra közeli rokona, a Venza crossover is elkísérte – és mindkét szabadidőjármű kiváló minősítést szerzett.

Újabb két „különösen ajánlott” minősítés igazolja a Toyota új generációs padlólemezének (TNGA) kiváló utasvédelmi képességeit.

A legváltozatosabb méretű és jellegű típusokhoz adaptálható platformra épülő modellek rendre maximális értékelésekkel teljesítik a világ legszigorúbb töréstesztjeit – legutóbb az új generációs Yaris ért el minden eddiginél kiemelkedőbb eredményt Európában.

Az IIHS most a korábban már tesztelt RAV4 rokonait – egy igen közelit és egy távolabbit – vette górcső alá. A RAV4 Prime a világ legnépszerűbb szabadidőjárművének az Európában RAV4 Plug-in Hybrid néven forgalmazott, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncú változata; az ismételt tesztelést a nagyobb akkumulátorcsomag és a fedélzeti töltőberendezése miatt megváltozott tömegarányok, illetve szerkezeti szilárdság tette indokolttá.

Az öntöltő hibrid Toyota Venza nem kapható Európában: a frissen bemutatott crossover a RAV4 technológiáját sportosabb formába csomagolva kínálja az észak-amerikai és (Harrier néven) az ázsiai ügyfeleknek.

A „különösen ajánlott” minősítés azt jelenti, hogy mindkét modell legalább jó vagy kiváló eredményt ért el hat, egymástól független törésteszt-típusban: három frontális ütközéses vizsgálat (kis átfedéses a vezető, illetve az utas oldalán, illetve fél-átfedéses) mellett oldalirányú ütköztetést és a tetőszerkezet szilárdságát ellenőrző borulásos vizsgálatot is végeznek, továbbá megnézik a fejtámaszok ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelmi képességét.

Emellett maximális teljesítményt kell mutatni a járművek közötti, illetve jármű és gyalogos közötti ütközési kompatibilitás terén – magyarul: az autónak képesnek kell lennie megvédeni a nála gyengébb járművet vagy embert. Az utolsó szempont a világítás: legalábbis opcióként olyan fényszórókat kell kínálnia a modellnek, amelyek legalább megfelelően vagy jól világítják meg az utat.

A RAV4 Prime és a Venza egyaránt megfelelt az összes ütköztetésen, és ragyogóan teljesítette az ütközéselkerülési feladatokat: az autókkal egyáltalán nem ütköztek (20, illetve 40 km/h sebességnél), a gyalogosok előtt pedig vagy lefékeztek vagy minimálisra csökkentették a sebességüket, így nem okoztak súlyos sérülést.

Az IIHS tesztmérnökei külön kiemelték a Toyota RAV4 Prime opciós kanyarkövető LED-fényszórójának teljesítményét, amelyek semmilyen kívánnivalót nem hagytak maguk után, így maximális minősítést érdemeltek.

 

Fotók: Toyota, IIHS.org
Infogarfika: Insurance Institute for Highway Safety