Lexus Sport Concept – szimulátorként volt vezethető a jövő V8-as sportkupéja

A Tokiói Autószalon nemcsak új modellek és technológiák miatt marad emlékezetes: a Lexus a Real X Virtual Driving Concept segítségével először mutatta meg a vezetési élményét annak a sportkupénak, amelyet sokan az LFA utódjának tartanak. A Sport Conceptnek eddig csak a karosszériáját láthattuk, Tokióban azonban teljes belsőt is kapott. Sőt, a Sony közreműködésével olyan szimulátorrá vált, amely valósághű módon engedett betekintést a jövő nagy teljesítményű Lexusába.

Már a Tokióban kiállított Sport Concept látványa is sokat sejtetett: fémes szürke külső, éles, légbeömlőkkel tagolt kontúrok, LFA-t idéző hátsó lámpák és az LC500-ra rímelő fényszórók. A hátsó aktív szárny alól két, nagyon is valós kipufogócső bukkant elő, miközben a műszerfalon a „Power” és „Charge” feliratok hibrid hajtásról árulkodtak. A Lexus nem árult el sokat – de épp annyit igen, hogy még izgalmasabb legyen a várakozás az új szupergépre, amelynek világpremierje december 5-én lesz.

Az utastérben aztán azonnal kiderült, hogy a Sport Concept nem pusztán látványelem. A mély üléspozíció, a háromképernyős panoráma-műszerfal és a vezetőt körülölelő középkonzol igazi szupersportautós hangulatot kelt. A hagyományos helyén futurisztikus szarvkormány várja a sofőrt, mellette szénszálas kezelőszervek és kovácsolt karbon kagylóülések teszik teljessé a képet. Mindehhez tengerkék alcantara és finom arany díszítések társulnak – egyszerre sportos és túraautós a miliő, ahogy a Lexus kupéitól megszoktuk.

A szimulátorban a Sony szoftvere dolgozott, amely a Gran Turismo 7 grafikájára épült, és a Fuji Speedway ikonikus aszfaltcsíkjára repítette a vezetőt. A garázsból elindulva rögtön kiderült, mennyire valószerű az élmény: a kormány visszajelzései, a pedálok finom ellenállása, a rázóköveken érezhető rezgések mind-mind azt az érzést keltették, mintha a Sport Concept valóban mozgásban lenne. A virtuális futómű viselkedése orrmotoros, hátsókerékhajtású architektúrát sugallt, a gyorsítás pedig lineáris, egyenletes érzés volt.

A Fuji Speedway hosszú célegyenese hozta el a csúcspontot. A Sport Concept szimulátorként könnyedén elérte a nagyjából 280 km/órás csúcssebességet, miközben a mesterséges V8-as motorhang egyre magasabb regiszteren üvöltött. Bár a Lexus nem árult el részleteket a motor beállításairól, a hanghatás alapján biztosra vehetjük, hogy ismét a Yamahával működtek együtt a hangszínpad megteremtésekor.

A legendás japán versenypályán megtett két kör végére világossá vált: a Lexus a szimulátor által életre keltett koncepcióval nem pusztán a formatervet és az utasteret mutatta be, hanem a Lexus új GT-jének tulajdonosaira váró élményt és érzést is. A statikus karosszéria ellenére a szimuláció annyira életszerű volt, hogy a kabin kijelzőinek fényei, a digitális visszapillantó tükör, az indítógomb derengése vagy a karbon kagylóülések érzetre is közelebb hozták a bemutatás előtt álló modellt.

A Sony szerint az autók életük 90 százalékát álló helyzetben töltik – éppen ezért különösen értékes, hogy a Lexus ilyen realisztikus, érzelmeket keltő platformon keresztül engedett bepillantást a hivatalosan még be sem mutatott sportkupé világába. S akik vezethették a szimulátort, szó szerint örök élménnyel gazdagodtak: a próbakörök végén kaptak ugyanis egy QR kódot, amellyel letölthették az általuk megtett két kör videofelvételét, hogy újra és újra átélhessék a felejthetetlen élményt.

 

Fotók: hotcars.com