Megújította közepes méretű szedánját a Lexus
Harminc éven át várta Európa, hogy hivatalosan is megkezdje az elsőkerék-hajtású ES szedán importját a Lexus. A 2018-ban bevezetett hetedik generációval végre megtört a jég, immár mifelénk is kapható a négyajtós hibrid limuzin. Alig három évvel a premier után a Lexus elérkezettnek látta az időt, hogy kibővítse a modell tudását. A fejlesztések során elsőbbséget élveztek az elektronikus vezetőtámogató rendszerek, de néhány fontos mechanikus komponenst is tökéletesítettek.
Kezdjük az idén forgalomba kerülő, új Lexus ES esztétikai változásaival. A hűtőmaszk függőleges rácsozata ritkább lett, az L alakú elemek térhatása erőteljesebben érvényesül. Lecserélték a fényszórók belső szerkezetét, opcióként pedig az a forgótükrös, BladeScan névre hallgató lámpa is elérhető, ami korábban a RX 450h-n debütált. A keréktárcsák 17-19 colosak lehetnek, a karosszériaszínek választékát pedig két új árnyalat, a Sonic Platinum és a Sonic Grey gazdagítja.
Az utastérben barna felületek, azokkal azonos tónusú barna bőr vagy műbőr kárpitozás, illetve új kéttónusú ülések jelentik az újdonságot; a fabetétek választékát kétféle dió bővíti. Az igazán merész ügyfelek fehér-piros üléshuzatot is választhatnak. Szintén frissült, könnyebben kezelhető lett az érintőképernyő: ehhez több mint tíz centiméterrel közelebb hozták a vezetőhöz és mintegy öt fokkal megdöntötték. Teljes körű az okostelefon-integráció, az autó számos funkciója vezérelhető és/vagy ellenőrizhető egy alkalmazásból.
A mechanikus újdonságok között említést érdemel a hátsó felfüggesztés, amely merevebb felfogatást kapott, javítva a jármű nagy sebességű stabilitását. A fékpedál taposófelületének átformálása pontosabb adagolhatóságot eredményezett. A benzinmotoros verziókon csökkent a fékpedál holtjátéka, a hibrid modell esetében átdolgozták a regeneratív (elektromos) és üzemi (súrlódó) fékrendszerek működését összehangoló vezérlést.
Az ES F Sport verzió adaptív változó felfüggesztése az abban alkalmazott új léptetőmotornak köszönhetően minden korábbinál hatékonyabban elegyíti a kiváló rugózási komfortot és a precíz, közvetlen kanyarvételi képességet.
A szerkezeti módosítások mellett a Lexus ES megkapta a továbbfejlesztett Lexus Safety System+ biztonsági csomagot is. A hardver nem változott – a forgalmat radar és egylencsés kamera figyeli –, a funkciók sora azonban kibővült. Új például az aktív vészhelyzeti elkormányzás, és javítottak a sáv határainak felismerési pontosságán: az előbbi az autó elé lépő gyalogost segít kikerülni, az utóbbi pedig finoman, rángatás nélkül tartja a középvonali pozíciót.
Az ütközésmegelőző rendszer a kerékpárosokat nappal, a gyalogosokat pedig akár szürkületkor is észleli, az autó megelőzi a balesetet, ha kereszteződésben kanyarodunk, az adaptív tempomat szabályozza a kanyarsebességet. Tökéletesítették a digitális visszapillantó tükör kameráit is: kontrasztos fényviszonyok között (ahol árnyékos és fényes részek váltakoznak) tisztább képet ad a rendszer, mint addig, valamint csökkentették a LED pislákolását is.
Fotók: Lexus