Megújult a Toyota európai zászlóshajója

Megújult a Toyota európai zászlóshajója

2020 november 24.
Kecsesebb, mégis dinamikusabb formatervvel, átdolgozott digitális tartalommal és kezelőfelülettel, valamint fejlett vezetőtámogató funkciókkal folytatja európai pályafutását a Toyota Camry Hybrid.

Premierje után két és fél évvel diszkrét, de fontos megújuláson esett át a Toyota Camry, a márka európai csúcsmodellje. A típus alapvető értékei nem változtak: a kiváló zaj- és rezgéskultúrát, pontos vezethetőséget és kiemelkedő kényelmet, valamint fokozott aktív és passzív biztonságot eredményező, ultra szilárd TNGA padlólemezre épülő szedán 2.5 literes, négyhengeres benzinmotort alkalmazó, elsőkerék-hajtású hibrid hajtáslánca változatlanul 218 lóerős, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, WLTP norma szerinti CO2-kibocsátása 119 g/km.

A tervezők azonban átdolgozták a Camry megjelenését: a modellnek még kecsesebb, ugyanakkor határozottabb megjelenést kölcsönöz a módosított orrkialakítás. A lökhárító mellett az alsó és felső hűtőmaszk is átlényegült, a motorházfedéllel közösen kirajzolt vonalak szélesebbnek, sportosabbnak mutatják az autót.

A többi változás éppen csak jelzés értékű: egy új, sötétszürke karosszériaszín, kifinomult, új rajzolatú keréktárcsák és a módosított tónusú hátsó lámpaburák teremtenek elegánsabb, mégis sportosabb képet.

A belső térben nemcsak az ínyencek látják a változásokat. Új a műszerfalat uraló, lebegő érintőképernyő, amely a korábbinál magasabb pozíciójának és 9 colosra növelt képátlójának köszönhetően jobb leolvashatóságot és ergonomikusabb kezelhetőséget kínál.

A képernyő pontosabban és gyorsabban reagál a parancsokra, a legfontosabb funkciókat – a klímaberendezést éppúgy, mint az összes fő menüpontot – pedig különálló, mechanikus nyomógombokkal és tárcsákkal kezelhetik a felhasználók, ami gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a mindennapos használatot. A zoomerek örömére Android Auto és Apple CarPlay funkció támogatja az okostelefonok integrációját.

Azoknak sem okoz csalódást a Camry 2020-as kiadása, akik a tradicionális értékek mentén mérik az utazás élményét: a vadonatúj bőrkárpitozás szellőztetésére szolgáló perforációk halszálka-mintázata a méretre készült öltönyök világát idézi, a bézs vagy fekete bőr helyett szintetikus bőr/szövet ülésfelület is kérhető. A szem előtt lévő, kézre eső felületeket modern, geometrikus mintázatú anyag vagy organikus, elegáns fa borítja.

A sallangoktól megszabadított külső és a modernebb, funkcionálisabb belső mellett okosabb és figyelmesebb is a Camry 2020. modellévi kiadása. A szedán megkapta a Toyota összes új generációs vezetőtámogató és aktív biztonsági funkcióját, a nagy ívű kanyarodáskor a szemből érkező járművet elkerülő, autonóm fékrendszertől kezdve az ívmeneti sebességet automatikusan mérséklő adaptív tempomaton át a járművet a sáv középvonalában tartó technológia számos aspektusát érintő fejlesztésekig.

A megújult Toyota Camry Hybrid értékesítése a tél folyamán veszi kezdetét Európa-szerte.

 

Toyota Camry Hybrid 2021 műszaki adatok

Hosszúság x szélesség x magasság (mm)4885 x 1840 x 1445
Tengelytáv (mm)2825
Szabad hasmagasság (mm)145
Csomagtartó (l)524
Menetkész tömeg (kg)1595-1660
BenzinmotorA25A-FXS
Lökettérfogat (cm3)2487
Benzinmotor teljesítménye (LE/perc)177/5700
Benzinmotor forgatónyomatéka (Nm/perc)221/3600-5200
Villanymotor teljesítmény (LE)119
Villanymotor forgatónyomatéka (Nm)202
Rendszerteljesítmény (LE)218
Végsebesség (km/h)180
0-100 km/h gyorsulás (mp)8,3
Üzemanyag-fogyasztás, vegyes (l/100 km)4,3
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km)119

Fotók: Toyota