
Rekordot döntött a Toyota-csoport globális gyártása és értékesítése 2025 első fél évében
Gyártás – június
Júniusban a Toyota-csoport (a Toyota a Lexusszal, a Hinóval és a Daihatsuval együtt) világszerte 963 455 járművet gyártott, ami 7,7 százalékos növekedés az előző évi bázishoz képest. A japán belföldi gyártás 12,3 százalékkal (353 043 darabra), a Japánon kívüli gyártás pedig 5,2 százalékkal (610 412 darabra) nőtt. Ha csak a Toyotát és a Lexust nézzük, a két márka együttvéve 854 565 autót gyártott júniusban globálisan, ami 7,4 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményt. Japánban a két márka összesen 273 438 autót gyártott, ami 7,6 százalékos növekedést jelent, Japánon kívül a két márka termelése 581 127 jármű volt, ami pedig 7,3 százalékos növekedésnek felel meg.
Gyártás – 2025 H1
2025 első fél évében a Toyota-csoport világszintű termelése az előző év azonos időszakához képest 8,8 százalékkal, 5,52 millió járműre emelkedett. A japán gyártás 19,6 százalékkal (2,05 millió darabra), a külföldi gyártás 3,4 százalékkal (3,47 millió darabra) nőtt. A Toyota és a Lexus márkák összevont világszintű termelése is nőtt az első fél évben, mégpedig 5,8 százalékkal, 4,92 millió darabra. Japánban a két márka együtt 1,64 millió autót gyártott (8,7 százalékos növekedés), Japánon kívül pedig 3,28 milliót (4,4 százalékos növekedés).
Értékesítés – június
Júniusban a Toyota-csoport világszerte 937 246 új járművet értékesített, ami 2,7 százalékos növekedés az előző évi bázishoz képest. A japán belföldi eladások 11,5 százalékkal (179 925 darabra), a Japánon kívüliek pedig 0,8 százalékkal (757 321 darabra) emelkedtek. A Toyota és a Lexus márka együttesen 867 906 autót adott el júniusban a világon, ami 1,7 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményt. Japánban a két márka együtt 127 027 autót értékesített az év hatodik hónapjában, ami 4,5 százalékos növekedést jelent, Japánon kívül a két márka eladása 740 879 jármű volt, ami pedig 1,3 százalékos növekedésnek felel meg.
Észak-Amerikában a két márka együtt 228 104 autót értékesített júniusban, ami 1,2 százalékos bővülés 2024-hez képest. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a két márka 157 704 autót értékesített a hatodik hónapban, ami 3,7 százalékos növekedést jelent. Ázsiában a japán autógyártó második legnagyobb piaca India volt, ahol júniusban 28 220 Toyota és Lexus talált gazdára, ami 15,8 százalékos növekedés.
Értékesítés – 2025 H1
2025 első fél évében a Toyota-csoport világszintű értékesítése az előző év azonos időszakához képest 7,4 százalékkal, 5,55 millió járműre nőtt. Japánban az értékesítés még ennél is nagyobb mértékben, 27,4 (!) százalékkal (1,05 millió darabra), a külföldi értékesítés pedig 3,6 százalékkal (4,5 millió darabra) emelkedett 2024 első fél évéhez képest.
Toyota-csoport értékesítés | 2025 H1 |
Japán | 1 049 027 db (+7,4 százalék) |
Japánon kívül | 4 495 853 db (+3,6 százalék) |
Teljes | 5 544 880 db (+7,4 százalék) |
A Toyota és a Lexus márkák összevont világszintű értékesítése is nőtt az első fél évben, mégpedig 5,5 százalékkal, 5,16 millió darabra. A remek eredmény a Toyota közleménye szerint elsősorban a japán, az észak-amerikai és a kínai piacon mutatott jó szereplésnek köszönhető. Japánban az értékesítés még ennél is nagyobb mértékben, 12,6 százalékkal (768 445 darabra), a külföldi értékesítés pedig 4,3 százalékkal (4,39 millió darabra) emelkedett 2024 első fél évéhez képest.
Toyota + Lexus összevont értékesítés | 2025 H1 |
Japán | 768 445 db (+12,6 százalék) |
Japánon kívül | 4 390 837 db (+4,3 százalék) |
Teljes | 5 159 282 db (+5,5 százalék) |
Észak-Amerikában a két márka együtt 1,44 millió autót értékesített az első fél évben, ami 3,7 százalékos bővülés 2024-hez képest. Főleg az öntöltő hibrid modellek, azon belül a Camry és a Sienna húzták az eladásokat ebben a régióban. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a Toyota és a Lexus 837 744 autót értékesített együtt az első hat hónapban, ami 6,8 százalékos növekedést jelent. A Toyota szerint a kínai siker az állami ösztönzőknek, valamint a helyi piacra gyártott bZ3C villanyautónak és az öntöltő hibrid modellek sikerének köszönhető. Ázsiában a Toyota második legnagyobb piaca India volt az első fél évben, ahol 155 151 Toyota és Lexus talált gazdára, ami 14 százalékos növekedés. Ez a hatalmas bővülés az olyan, helyi piacra gyártott Toyotáknak köszönhető, mint az Innova Hycross and Urban Cruiser Hyryder.
Toyota értékesítés | 2025 H1 |
Japán | 724 358 db (+13,7 százalék) |
Japánon kívül | 4 001 258 db (+4,1 százalék) |
Teljes | 4 725 616 db (+5,4 százalék) |
Lexus értékesítés | 2025 H1 |
Japán | 44 087 db (-3,4 százalék) |
Japánon kívül | 389 579 db (+6,2 százalék) |
Teljes | 433 666 db (+5,2 százalék) |
A Toyota márka önmagában 4,73 millió autót adott el az első fél évben a világon, ami 5,4 százalékos növekedés. Hasonlóan nőtt a Lexus is: a prémiummárka 433 666 autót értékesített globálisan, ami 5,2 százalékos növekedést jelent számára. Európában is rekordot ért el eddig idén a cégcsoport, amiről ebben a cikkben olvashat részletesen.
Toyota + Lexus értékesítés | 2025 H1 |
HEV (öntöltő hibrid) | 2 233 048 db (+16,6 százalék) |
MHEV (lágy hibrid) | 83 771 db (+168,2 százalék) |
PHEV (konnektoros hibrid) | 92 931 db (+27,9 százalék) |
FCEV (hidrogén üzemanyagcellás) | 492 db (-56,6 százalék) |
BEV (tisztán elektromos hajtás) | 82 079 db (+12,4 százalék) |
Teljes elektrifikált eladás | 2 492 321 db (+19,1 százalék) |
Fotók: Toyota