Távol-Kelet legnépszerűbb játékának gyártójával lépett együttműködésre a Toyota

Távol-Kelet legnépszerűbb játékának gyártójával lépett együttműködésre a Toyota

2020 június 25.
A kultikus Be@rbricks figura gyártója, a Medicom Toy és a Toyota Motor Corporation közös projekttel igyekeznek a fiatalok érdeklődésének a középpontjába helyezni az autóvezetést.

A nyugati földtekén ismeretlen, Japánban azonban húsz éve az egyik legnagyobb őrület a Be@rbricks: egy LEGO-figura és egy plüssmaci szerelmének gyümölcse. A 2001-ben ingyenes konferencia-ajándékként teremtett, pocakos, nagy fülű, emberszerű mackófigura hihetetlen karriert futott be.

Váratlan kapocsként teremt átjárást a fogyasztói társadalom és az alkotóművészetek között. Hol filmhősök vonásait öltik magukra, hol hirdetőtáblaként szolgálnak a többféle (35-700 mm) méretben elérhető, kilenc mozgatható alkatrészből álló mackók, de nem egyszer neves kortárs divattervezőket, képzőművészeket is megihletett ez a sajátosan egyszerű forma. Készült már Bearbricks-figura műanyagból, fémből és fából; ritkább példányaiért több százezer forintnak megfelelő összeget fizetnek ki a gyűjtők – az eddigi legdrágább maci (amelyet Yue Minjun kínai festőművész díszített) egy árverésen közel 50 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Ehhez a posztmodern kulturális ikonhoz rendeli most hozzá magát a Toyota – nem azért, hogy hírnévre tegyen szert, hanem hogy megszólítson egy olyan demográfiai csoportot, amelyet a hagyományos csatornákon keresztül nem érhetne el. Az autógyártó és az immár 39. szériájában járó Bearbricks-et készítő japán Medicom Toy játékgyártó együttműködése a Toyota szemléletéhez híven rendkívül egyszerű, lényegre törő medvét eredményezett. A fekete macifigurán az autógyártó logója fölött a „valósítsd meg tinédzserkorod álmait!” üzenet olvasható, összhangban a Toyota azon törekvésével, hogy visszacsempéssze a fiatalok életébe a vezetés élvezetét.

A Toyota x Medicom Toy Bearbrick elsőként két méretben, 100 százalékos (70 mm) és 400 százalékos (280 mm) kivitelben kapható Japánban; a mackópáros együtt átszámítva mintegy 40 ezer forintba kerül. A későbbiekben különböző gördeszkás alkatrészek, tartozékok és divatáruk is elérhetők lesznek ugyanebben a stílusban.

Fotók: Toyota, Medicom Toy