
A Toyota az NFL új autóipari partnere
2014 óta tátongó űrt töltött be idén októberben a Toyota Motor Company, amikor általános autóipari főtámogatói szerződést kötött az amerikai futball észak-amerikai profi ligájával, az NFL-lel (National Football League.) Az USA messze legnépszerűbb sportágának számító amerikai futball (a lakosság háromnegyede rendszeresen követi, a fele pedig egyenesen rajong érte) legmagasabb szintjén játszó harminckét csapatot tömörítő szervezet a világ legsikeresebb sportvállalkozása, akár az adott szezonra, mérkőzésre, illetve egy-egy csapatra jutó bevételeket, akár a mérkőzések átlagos látogatottságát tekintjük. Az NFL döntője, a Super Bowl az egyik legnézettebb klubsportmérkőzés a világon, a bajnokság az előző évadban 4,4 milliárd dolláros reklámbevételt generált.
Ha tehát kizárólag üzleti oldalról nézzük, az NFL autóipari főtámogatójának lenni a világ egyik legvonzóbb szponzorációs szerződése. A Toyota és az NFL együttműködése azonban túlmutat az anyagiakon. Egyrészt a sportág eseményeit rendszeres érdeklődéssel követő, mintegy 205 millió ember hatékonyan megszólítható közönséget jelent az autógyártó felelős társadalmi és környezetvédelmi üzenetei számára. Másrészt pedig a Toyota nem csak az amerikai futball legmagasabb szintjét fogja ugyanis támogatni, hanem a legalsókat is.
Az NFL számos közösségi programot működtet országszerte, amelyek fenntartásához szintén hozzájárul a Toyota. Ezen a ponton azonosak a két szervezet célkitűzései: ahogy az autógyártó a mobilitás szabadságát igyekszik mindenki számára biztosítani, az NFL a sporton keresztül egyrészt az egészséges életvitel eszményét és lehetőségét, másrészt a hátrányos helyzetben élők társadalmi felzárkóztatását, az egyenlő esélyek megteremtését célozza meg.
A Toyota számára nem ismeretlen terep az amerikai futball: már a nyolcvanas években névadó szponzorként szerepelt televíziós közvetítésekben, a 2006-ban útjára indított heti összefoglaló, az NBC csatornáján sugárzott Sunday Night Football műsor pedig a kezdetektől a mai napig az autógyártó támogatásával valósul meg. Emellett a Toyota több mint 1200 értékesítési pontot számláló kereskedői hálózatának tagjai regionálisan tizenegy professzionális csapatot – azaz az NFL mezőnyének több mint harmadát – támogat jelenleg is; ezen együttműködések előtt szintén új távlatokat nyit a most kötött főszponzori megállapodás.
Fotók: Toyota, Sport Business Sponsorship