
Új fedélzeti operációs rendszert mutat be a Toyota
Konzervatív szemléletű márkaként fontolva halad a Toyota. Megbízható termékek – kipipálva. Modern és hatékony gyártás – pipa. Bemutatása óta örökzöld sláger hibrid rendszer – megvan. Izgalmasabb formatervezés – ez is sikerült. A Toyota most az autózás digitális területén tesz előre hatalmas lépést: érkezik az Arene operációs rendszer (OS). Az Arene OS-t a Woven by Toyota mérnökei fejlesztették – a Toyota cége a jövő biztonságos és intelligens mobilitási megoldásait kutatja. Az Arene célja, hogy biztonságos, megbízható és skálázható szoftverfejlesztést tegyen lehetővé, kombinálva a Toyota gyártási tapasztalatát a modern szoftvermérnöki elvekkel.
Az Arene először az új RAV4-ben lesz elérhető, ami nemcsak gyorsabb, de okosabb is lett. A legújabb multimédiás rendszer, fejlett vezetéstámogató funkciók – mint a továbbfejlesztett parkolási asszisztens – és még pontosabb navigációs megoldások mind biztonságosabbá és gördülékenyebbé teszik az utazást. És ki ne akarna egy olyan autót, ami nemcsak vigyáz ránk, kiszolgál minket, hanem folyamatosan tanul is tőlünk? A Toyota Arene rendszere nem csupán technológiai előrelépés, hanem új szemlélet is. Az autó nem „késztermék” – megvesszük, majd 30 évig változatlan formában használjuk –, hanem folyamatosan fejlődő platform, amely együtt változik a felhasználóval. A szoftverfrissítéseknek és a valós adatgyűjtésnek köszönhetően az autó napról napra okosabbá válik.
A szoftverforradalom alapelve, hogy a fejlesztés gyors, moduláris és skálázható legyen – azaz ugyanazokat a szoftvermegoldásokat különböző Toyota modellekben is alkalmazni lehessen. Az Arene ökoszisztémában olyan funkciók találhatók meg, mint a természetes hang- és gesztusvezérlés. Ha például egy városban a sofőr rámutat egy történelmi műemlékre és azt kérdezi, „mi az ott?”, akkor az autó részletes infókat ad. De ugyanígy élő szóval – azaz Arene-nel beszélgetve - kereshetünk majd például környékbeli olasz éttermet, nyilvános parkolót, vidámparkot vagy múzeumot.
A Toyota új rendszeréből természetesen nem maradhatott ki az OTA felhőalapú frissítések lehetősége sem, azaz a rendszer mindig naprakész lesz, s a frissítésekhez nem kell többé márkaszervizbe menni. Az Arene rendszer több mint kétszáz járműfunkciót vezérel, és képes alkalmazkodni a vezetési stílushoz és a környezethez is. Az ólomlábú vezetők tehát agresszívebb gázreakcióknak örülhetnek majd autójukban, s ha Arene azt látja, hogy a RAV4-essel szörfölni megyünk, akkor a homokos partra érve a megfelelő 4x4-es programra vált. Ennyire intelligens képességek mellett természetesnek vehetjük, hogy Arene kezelőfelülete is személyre szabható lesz: az új RAV4-ben 10,5 hüvelykes érintőképernyő és digitális műszeregység vár ránk, amelyet a saját ízlésünk szerint alakíthatunk a megjelenés és a megjelenített tartalom szempontjából egyaránt.
Az Arene bemutatkozása tehát nemcsak az új RAV4-est teszi modernebbé, hanem egyben megnyitja az utat a szoftveralapú mobilitás felé – ahol a biztonság, a személyre szabhatóság és az élmény áll a középpontban. A Woven by Toyota ezen dolgozik a Woven City nevű jövővárosban is, ahol emberek, járművek és infrastruktúra kapcsolódnak össze – balesetek nélkül, stresszmentesen.
Fotók: Toyota