Fellépőruhát terveztek a legnagyobb Toyotának
Kato Wataru több mint harminc éve alapította a Liberty Walk tuningműhelyt, ám másfél évtizednek kellett eltelnie, hogy a stúdió rátaláljon igazi hangjára, és ezzel párhuzamosan nemzetközi elismerést vívjon ki magának. A Liberty Walk mértékadó a japán átépítőiparban, és bár számos termékcsaládot készítenek, a világ szégyentelenül agresszív, a maguk módján mégis harmonikus munkáikkal azonosítja őket.
Igaz ez azokra a készleteikre is, amelyeket a Toyota és Lexus palettájának tagjaihoz fejlesztettek. Még egy Priusból is képesek előcsalogatni a benne szunnyadó vadállatot, egy olyan, eleve karizmatikus modellből pedig, mint a Toyota GR Supra vagy Lexus LC, ellentmondást nem tűrő műalkotásokat készítenek. A ráfordított szellemi és kézműves munka ismeretében nem meglepő, hogy viszonylag sokáig kellett várni a Toyota Land Cruiser 300-as átalakító készletére – annál váratlanabb azonban, hogy megosztó, felkavaró megjelenés helyett kifejezetten decens, bár tagadhatatlanul erőteljesebb külsőt kapott a nagy terepjáró.
Bár egyesével is megrendelhetők az optikai komponensek, a maximális hatást értelemszerűen a teljes csomag megrendelésével érhetik el az ügyfelek. Ebből három szint létezik. A Light belépő verzió új első és hátsó lökhárítót, valamint az elmaradhatatlan, szabadon hagyott csavarokkal rögzített kerékívtoldatokat tartalmazza. A Full csomag a hátsó szélvédő fölé és alá rögzített légterelőket, valamint új hűtőmaszkot tartalmaz, a Premium pakk pedig a motorházfedelet is lecseréli egy erőteljesebb, légkivezető rostélyokkal megbolondított panelre.
Mind a három készlet elkészíthető sztenderd üvegszál-erősítésű műanyagból, vagy bő másfélszeres vételárat eredményező, de kétségtelenül stílusosabb szénszálas kompozitból. A legegyszerűbb, legolcsóbb csomag 7500 dollárba kerül (szállítás és szerelés nélkül), a fullos verzióért 19 600 dollárt kérnek el. További 15 ezer dollárért négy darab kovácsolt könnyűfém keréktárcsát is kérhetünk, 24 colos méretben.
A Liberty Walks európai lerakatának weboldalán nem található meg az LC300-ashoz készített átalakító készlet, de ez érthető is, hiszen a Toyota itteni képviseletei nem forgalmazzák a Land Cruiser 300-ast. Ha azonban valahonnan beszerzünk egyet, és felhívjuk a Nagy-Britanniában működő LBWK Europe műhelyt, minden bizonnyal megoldják a problémát.
Fotók: Liberty Walk