Megkezdődött Japánban a Toyota Corolla Cross forgalmazása

Megkezdődött Japánban a Toyota Corolla Cross forgalmazása

2021 szeptember 27.
Tavaly nyáron thaiföldi, belpiacos modellként jelent meg, és nem tűnt többnek kuriózumnál. Mostantól azonban Japánban is kapható, és ezzel rögtön az érdeklődés középpontjába ugrott a Corolla Cross, a Toyota egyedi karakterű kompakt szabadidőjárműve.

Ötvenöt év és 50 millió eladott példány után vadonatúj modellváltozattal bővül a Toyota Corolla családja: a Corolla Cross kompakt szabadidőjármű idén szeptembertől a világ harmadik legnagyobb nemzeti újautó-piacán, Japánban is kapható, és ezzel a crossover megtette az első lépést nemzetközi karrierje felé.

Nem véletlenül bővíti tovább szabadidőjármű-kínálatát a Toyota, hiszen az emelt üléspozíciót és hasmagasságot kínáló, robusztus járművek minden korábbinál népszerűbbek. Az elmúlt évtizedben hatszorosára duzzadt globális piacuk: 2020-ban 30,7 millió crossovert adtak el világszerte  – ez a teljes éves forgalom (56 millió személygépkocsi csaknem 55 százaléka! Ezen a hatalmas, dinamikusan bővülő piacon teremt új lehetőségeket a Toyota számára a Corolla Cross, amely a sportosabb hangvételű C-HR klasszikus stílusú alternatívájaként kettőzi meg a márka esélyeit a kompakt szabadidőjárművek piacán.

 Toyota
Yaris Cross
Toyota
C-HR
Toyota Corolla CrossToyota
RAV4
Toyota Highlander
Hosszúság (mm)41804390446046004966
Szélesség (mm)17651795182518551930
Magasság (mm)15951555162016901755
Tengelytáv (mm)25602640264026902850
Csomagtartó (mm)397377487580685

A vadonatúj Corolla Cross karosszériájára a klasszikus szabadidőjárműves arányok jellemzők; a nagy üvegfelületek, a vékony tetőoszlopok és a nagyméretű panoráma napfénytető szellős, világos belső teret teremtenek, míg a robusztus lökhárítók és a hangsúlyos kerékív-burkolatok hitelesen tükrözik egy akadályokat nem ismerő, utasait bárhová eljuttató családi jármű természetét.

A belső térben elöl és hátul egyaránt sportosan megformált ülések teremtenek négy utas számára kiemelkedően komfortos, megnyugtatóan stabil oldaltartású ülőhelyet, ugyanakkor a nagy belső szélességnek (a Corolla Cross szélessége a C-HR és a RAV4 között pontosan félúton van), a széles ajtónyílásoknak és az állítható dőlésszögű üléseknek köszönhetően öt felnőtt utas szállítása sem okoz kényelmetlenséget.

A Corolla Cross talán legnagyobb vonzereje a hatalmas csomagtartó: a 487 literes üreg kihasználását alacsony (720 mm) rakodóperem és gesztusvezérelt csomagtérajtó-nyitás könnyíti meg. A modell különlegessége a (tartozékként megvásárolható) Luggage Active Box, amely a rakomány rendezésére, biztonságos elhelyezésére vagy akár avatatlan szemek elől történő elrejtésére kínál innovatív lehetőséget.

Tárolás tekintetében egyébként is kiemelkedően teljesít a Corolla Cross, tágas ajtó- és ülészsebek, palack- és pohártartók sokasága, az első könyöklő alatti, tágas rekesz, valamint vezeték nélküli telefontöltő polc segít rendet tartani a fedélzeten. USB és szivargyújtó csatlakozók mellett hálózati (Japánban 100 voltos, 1,5 kW-os) konnektort is találunk az autóban; ez a Corolla Cross hibrid kivitelein álló motor mellett is alkalmas arra, hogy áramszünet vagy egyéb természeti vészhelyzet esetén háztartási eszközöket (vízforralót, hajszárítót) működtessenek róla.

Apropó, hibrid: a GA-C Toyota Corolla Cross hagyományos belső égésű erőforrással (1,8 literes benzinmotor, 140 lóerő, 177 Nm forgatónyomaték) is elérhető, ám minden bizonnyal a benzin-elektromos hibrid lesz a népszerűbb (a modell későbbi, európai forgalmazása esetén várhatóan az egyedüli) opció. Ez a hajtáslánc a Toyota Cross TNGA-C padlólemezén osztozó többi kompakt modellből (Corolla, C-HR, Prius) ismerős, és akár elektromos összkerékhajtással is elérhető.

A teljesítmény- és menetdinamikai adatokkal egyelőre adós maradt a Toyota, elárulták azonban a hibrid variáns átlagos üzemanyag-fogyasztását: a 3,8 liter/100km érték kiemelkedően kedvező a szegmensben. Az elöl MacPherson rugóstagokkal szerelt Corolla Cross elsőkerék-hajtású verziói (amelyek nem mellékesen kategóriaelső 5,2 méteres sugarú körön képesek megfordulni) hátul csatolt hosszlengőkarokat, az E-Four összkerékhajtású kivitelek ellenben a Corollából ismerős kettős keresztlengőkarokat kaptak.

A Toyota Corolla Cross európai forgalmazásáról egyelőre nincs információ, ám a modell tervezett globális terjeszkedése nem életszerű Európa kihagyásával, így biztosak lehetünk abban, hogy inkább előbb, mint utóbb a kontinensre is megérkezik a Toyota családi crossovere.

 

Fotók: Toyota