Nem gyártott még ilyen autót a Toyota Európában
Miután idén ősszel, a japán mobilitási szakkiállításon (korábbi nevén a tokiói autószalonon) bemutatta a következő generációs Corolla előfutárát, ezzel megerősítve, hogy a szériaváltozat akár már egy éven belül piacra léphet, bocsánatos döntés lett volna a Toyota részéről, ha nem fektet több energiát a jelenlegi, tizenkettedik generációs modell fejlesztésébe.
A Toyotára azonban nem jellemző ez a gondolkodás – emlékezzünk csak a GR Supra sportkupéra, amely jelenlegi, utolsó modellévére minden korábbinál erősebb motort kapott, hogy az abszolút csúcson búcsúzhasson el rajongóitól. Habár a Corolla esetében motortuningról nincs tudomásunk, a modell mégis emlékezetes, sőt: történelmi jelentőségű fejlesztést kap 2026-ra. Most először lesz ugyanis rendelhető matt szürke színben, ami nem csak a modellcsalád történetében újdonság, de a Toyota európai gyártótevékenységeiben is példa nélkül álló.
A különleges Onyx Grey fényezésre a Toyota burnastoni (Nagy-Britannia) üzemét készítették fel, ami egyben azt is jelenti, hogy az ötajtós és kombi Toyota Corollákhoz lesz elérhető, a dolgok jelenlegi állása szerint a GR Sport kivitellel társítva. A Törökországban gyártott Corolla szedánok, illetve az egyéb kivitelek sem maradnak ugyanakkor új szürke árnyalat nélkül: ezekhez a magas fényű Storm Grey metálfényt ajánlja a Toyota.
A jövőre hatvanéves Corolla a világ legnagyobb számban eladott személyautója, tizenkét generációjából a világ minden sarkában összesen több mint 50 millió példányt adtak el. Bár a Toyota működésének egyik alapelve a folyamatos fejlődés (Kaizen), ezúttal műszaki változások nélkül lép át utolsó modellévébe a típus: a hajtásról továbbra is az 1,8 literes, 140 lóerős, illetve (az ötajtós és kombi modellek esetében) a 2,0 literes, 180 lóerős öntöltő hibrid hajtáslánc gondoskodik.
Hogy mégse csupán a matt fényezés legyen az egyetlen újdonság a modell kínálatában, a Toyota kibővítette a belső térben felhasznált fenntartható és újrahasznosított anyagok választékát. A kellemes tapintású, ám fokozottan kopásálló anyagból készülű Samara kárpitot felszereltségi szinttől függően az ülések hátoldalán és ülőlapján alkalmazzák, illetve egyes kiviteleken egyedi szövetmintázattal készül.
A 2026. modellévi Toyota Corolla értékesítése piactól függően jövő márciusban veszi kezdetét.
Fotók: Toyota