Sorban tizedszer a Toyota a világ legnépszerűbb autómárkája

Sorban tizedszer a Toyota a világ legnépszerűbb autómárkája

2020 január 23.
A zsugorodó újautó-piacon is növelni tudta forgalmát, ezzel 2019-ben ismét a Toyota adta el a legtöbb autót világszerte.

2019-ben 8 683 049 darab autót adott el, és ezzel a világ messze legnagyobb forgalmú autómárkája volt a Toyota. A hét legnagyobb jelentőségű márka közül csak a japán cég tudta növelni forgalmát, így globális piacrésze immár meghaladja a tíz százalékot.

Miután nyolc pozitív év elteltével 2018-ban ismét visszaestek a világ újautó-eladásai, 2019-ben tovább zuhant a piaci forgalom. Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését, a szabadidőjárművek növekedési ütemének viszonylagos lassulását teszik felelőssé a visszaesésért. Mindez nem érintette súlyosan a Toyota márkát, amely eladásait kis mértékben ugyan, de növelve 10,24 százalékos piaci részesedésre tett szert, és ezzel minden idők második legnagyobb globális penetrációját érte el.

A második helyen álló márka ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt: a cég 2019-ben 34,9 százalékkal több autót adott el az ezüstérmesnél, és 87,5 százalékkal többet, mint a második legerősebb japán márka. Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó, ha a piaci részesedést nézzük.

2019. helyezés2018. helyezésMárka2019
eladások 
Változás éves szinten2019 piaci részesedés
1.1.Toyota8 683 0491,8%10,24%
2.2.Volkswagen6 436 548-1,8%7,59%
3.3.Ford4 735 575-7,8%5,59%
4.5.Honda4 630 868-0,6%5,46%
5.4.Nissan4 366 453-7,7%5,15%
6.6.Hyundai4 279 155-2,1%5,05%
7.7.Chevrolet3 831 566-6,8%4,52%
8.8.Kia2 843 6370,3%3,35%
9.9.Mercedes2 490 9993,6%2,94%
10.11.BMW2 219 7733,9%2,62%

A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium márkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák, így mindenekelőtt a Toyota töltheti be.

Fotók: Toyota

Adatok: focus2move.com