Valóságos időutazás ez az eklektikus Toyota-átépítés
Míg Észak-Amerikában régi autókat szerelnek fel vadonatúj műszaki tartalommal, Japánban ennek pontosan az ellenkezője dívik: modern típusokat szabnak át úgy, hogy legendás öreg modellekre emlékeztessenek.
Ennek a piaci résnek a legismertebb szereplője kétségtelenül a Mitsuoka, de mások is nagy jelentőséggel bírnak itt, a Renocától kezdve az Automotive Japan nevű műhelyig. Legújabb építésével pedig a Cal’s Motors is nemzetközi ismertségre tett szert, hiszen a korábbi munkáik alapjául szolgáló belpiacos HiAce-szel ellentétben a frissen bemutatott Havana arra a Toyota Raize szabadidőjárműre épül, amelyet Japánon kívül délkelet-Ázsia számos országában, valamint a Közel-Keleten, Kelet-Afrikában és Latin-Amerikában is forgalmaznak.
A Havana az amerikai Chevrolet márka egykori nagyméretű szabadidőjárművének, az 1969 és 1994 között gyártott K5 Blazernek a stílusát örökíti át a XXI. századba. Ugyanezt tette a Mitsuoka Buddy is, csak egy méretosztállyal feljebb, így a Cal’s Motors Havana valóban egyedülálló – bár arányaiban kissé sajátos – ajánlat a piacon.
Az 1,0 vagy 1,2 literes benzinmotorral, illetve hibrid hajtásláncokkal elérhető Toyota Raize műszaki tartalma változatlan marad. Vadonatúj viszont az orr- és farkialakítás, szögletes minden lámpatest, újak a keréktárcsák és a lökhárítók – ezek közös jellemzője, hogy úsznak a krómban. Érdekes, hogy a külső tükröket nem borította krómkupakkal a gyártó, de talán extra tartozékként erre is nyílik lehetőség – az elmaradhatatlan famintázatú külső matricaszett mindenesetre ott szerepel az opciók között.
A hagyományos színek mellett harsány neon árnyalatokban is rendelhető az autó; ezekhez fehér tetőoszlopok társulnak.
Az utastérben bőr hatású üléshuzat, egyedi padlószőnyegek és átcímkézett kormánykerék segít azonosítani a veteránosított Toyotát. A modern tartalmakat – az érintőképernyőt, a digitális belső visszapillantót – nem piszkálták.
Fotók: CarScoops, Cals-motor.jp